Pokud umístím téma "Taktika 1 vs přesila" do sekce Rise of Flight, chci se bavit o taktice používané ve druhé světové, to je přeci naprosto jasné, to by měl pochopit i Bierglass...
pravda tohle je můj fail veřejně si sypu popel na hlavu
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
No, ono jde o to, že ta taktika se zastak moc nezměnila, základy jsou stejný - útočit iracionálně. Zdá se to směšný ale funguje to - útočím na jednoho, zatímco se druhý rovná za mě, aniž by věděl, že on je cíl. V tu pravou chvíli se nečekaným manévrem dostaneš za něj, on zazmatkuje, utáhne zatáčku a ztratí rychlost. Pak je to jen o schopnosti rychleji točit.
Je za tebou, muze strilet. Moc riskujes, a nikde nemas garanci ze strelba pude do prdele a nezkurvi ti motor/nezabije pilota.
Vzhledem k ere poskozeni kridel az tak neresim... Ale porad muze byt neprijemne.
len moj skromny nazor k teme.
Aj keby si mal vsetky mozne vyhody na svojej strane, ked je enemak v prevahe a organizovany, dlho ti to nevydrzi. Das jeden zoom, musis dobre trafit aby bol hned aspon jeden z hry. To uz o tebe budu vediet. Jeden, dvaja ti zacnu brnkat po nose, 'provokovat' ta k toceniu, ku strate vysky, jednoducho k strate tvojich vyhod. Dalsi sa od skupiny odputa a naberie vysku. Staci minuta. Ked sa nechas strhnut tymi pod sebou, mas detasovaneho enemaka pri sebe, nastupaneho, mozno s rychlostou. Ked mas slabsi stroj ako oni, dovidenia stara mama.
Podla mna teda, mozes risknut jeden utok, ale potom sí jú lejtr a padaj prec.
Mno nevím jak je to v RoF se silnějšíma/slabšíma strojema, ale když to převedu na tu druhou válku... Tak pokud se potká Fridrich s n Hurrikama a za předpokladu, že to není mamlas, tak je může boom&zoomovat do té doby, než mu dojde palivo/střelivo.
Takže bych to hnedka předem nevzdával, ale chce to vědět co si můžeš dovolit (respektive znát svůj stroj, ale i protivníkův). Ikdyž máš třeba lepšího kroutiče, tak stejně nekroutit a zdržet se toho zoomování (jinak máš hned dalšího enemáka za prdelí a už neutečeš, takhle vypadá asi tak 90% mojich smrtí, protože jsem vůl a neudržím se ). Když si držíš rychlost/výšku, pořád máš nějakou šanci zdrhnout, když začne téct do bot
Mno nevím jak je to v RoF se silnějšíma/slabšíma strojema, ale když to převedu na tu druhou válku... Tak pokud se potká Fridrich s n Hurrikama a za předpokladu, že to není mamlas, tak je může boom&zoomovat do té doby, než mu dojde palivo/střelivo.
Letadla v WW1 jsou obecně mnohem pomalejší než z WW2. A dostřel zbraní není až tak menší. Dá se s trochou štěstí střílet i přes 300m. Tedy i BnZ je tím limitovaný a je mnohem těžší si udržet zásobu energie. Páčto nastoupat hned po útoku většinou nemůžeš, protože by tě druhej mohl v tom stoupání trefit. Přeci jen se ty hadraplány daj postavit i na vrtuli a často stačí jedna kulka do motoru a je po srandě. Za víc jak rok zkušeností online jsem potkal jen několik málo pilotů, kteří byli schopni BnZ jedno letadlo víc jak 3x po sobě. Pak se musí vzdálit. BnZ na dvě je pak o tom, že každý útok musíš pečlivě připravit a vybudovat si zas převahu výšky. A to trvá nějaký čas. Navíc je to limitovaný na dvě běžné kombinace letadel. SE5a vs něco jiného než DVII a DXII. Spad vs to samé. Dolphin by taky šel, ale když je Dolphin, jsou i DVII a DXII.
Každý průměrně inteligentní jedinec pochopí,že když autor popisuje souboj letadel ,které ve 2.s.v. nelétali tak je dotaz na taktiku myšlen na 1.s.v.Dle mého názoru dva jedinci bohužel zcela zaostali za průměrem,nebo vlákno nečetli od začátku.
Bohužel. Až kolaps CLODu umožnil příchod nějaké konkurence a další invence. BoS snad bude do roka ready. WW2 DCS předpokládám nikdy. Taky nesmíme zapomínat na WarThundera.
Fuči, bacha na to, jestli životnost Lionů zakládáte na BoSu. V prvé řadě to bude offline sim (zeptej se Horriho, jak už se na offline kariéry těší), online bude pro tenhle sim druhořadá věc.
Samo pokud se do doby vydání nic nezmění na "přesvědčení" vývojářů
A jsem tak trochu zvědav na ty masy červených, které se v případné chodivé online verzi proti vám postaví. BoBek se ještě stále lítá (a v těch velkých počtech, co jsou) jen proto, že tam létají Spity...
Ale to jen tak trochu bokem
O dostatek červených bych se nebál.Nejsou naštěstí všichni jen z 310
sorry, ale tenhle myšlenkový pochod prostě nedávám... ale vzbudil pozornost i u jinak naprosto klidného Maxe
následuje tedy můj příspěvek ohledně úrovně debaty zde, opět ani slovo o 2.světové válce, vlastně se ani nějak Tempíka nezastávám:
Jo to souhlasí 1. červenej hrdina vs. horda modrých ...
Celá tahle debata je trapná, smutný je, že jediný, kdo odpověděl v rámci slušnosti byl Hien, zbytek jsou typické arogantní modrý žvásty, což bych zejména od Fučidy, jakožto vrchního představitele modré komunity neočekával (pokud vzpomenu příklad z diplomacie Podrse či Rampy), případně Bierglassovi bláboly, ale tam je to jasný, ten nemá mozek
reaguješ a chápu, že naštvaně, ale opět dost mimo:
Jo to souhlasí 1. červenej hrdina vs. horda modrých ...
Celá tahle debata je trapná, smutný je, že jediný, kdo odpověděl v rámci slušnosti byl Hien, zbytek jsou typické arogantní modrý žvásty, což bych zejména od Fučidy, jakožto vrchního představitele modré komunity neočekával (pokud vzpomenu příklad z diplomacie Podrse či Rampy), případně Bierglassovi bláboly, ale tam je to jasný, ten nemá mozek
Vtipný a ubohý jako vždy.Opět jsi nepřekvapil. Můj příspěvek k danému "sestřelování červených" byl o podivu,že nebyl nad letištěm flak. To ti připadá jako blábol? Mně to spíše přijde jako chyba toho kdo tu mapu dělal.(to by mně tedy opravdu zajímalo).Pokoušet se stále neúspěšně startovat ze stejného letiště je také blábol?.Jestli ano tak se ani nedivím,že považuješ za podlé ,když nějaká skupina je schopna létat organizovaně.Původně bylo téma o taktice 1.s.v.A co z toho udělali červení(ne všichni abych se některých nedotkl)?Brečírnu.Můj další příspěvek se týkal účasti červených pilotů na BoS. Jestli si opravdu myslíš,že všichni červení piloti létají v 310 tak se nad sebou minimálně zamysli.Na tvůj případný příspěvek již nebudu reagovat,uposlechnu rad,těch ,kteří mně varovali před jakoukoliv diskuzí s tebou.Zároveň si dovoluji požádat admina(ny) aby veškeré příspěvky netýkající se taktiky 1.s.v. odsunuli na jiné vlákno.Děkuji.
tady po předvánočním večírku ujíždím a nechávám se unést k poněkud neuváženému soudu, ale taktika, kterou tady popisovali ostatní je platná všeobecně, takže bych to neviděl tak dramaticky... nejvíc tu psali uplně jiní
A ještě k Tempíkovi - pokud měl na mysli mapu Rodeo 42, tak tvůrcem je Werner.
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
a tak se podělte ještě někdo jak útočit na přesilu ... (IL2, CLOD)
Já to dělám tak, že se snažím v střemhlavém letu ze směru ze slunce (pokud možno) zasáhnout poslednímu ve formaci prdel,
pokračovat v střemhlavém letu až k zemi a ve výšce tak 10m nad tereném splynout se zemí a utéct co možná nejdál
V kopcovité krajině se dá takhle pěkně ztratit.
Upravil/a magot dne 05-12-2013 11:17
a tak se podělte ještě někdo jak útočit na přesilu ... (IL2, CLOD)
Já to dělám tak, že se snažím v střemhlavém letu ze směru ze slunce (pokud možno) zasáhnout poslednímu ve formaci prdel,
pokračovat v střemhlavém letu až k zemi a ve výšce tak 10m nad tereném splynout se zemí a utéct co možná nejdál
V kopcovité krajině se dá takhle pěkně ztratit.
Tohle jde v CloDu většinou špatně. Leda by jeden surfoval na nějaké velké vlně.
V CloDu se dá přesto vizuálně ztratit v některých případech.
- tradičně stoupat do slunce. Mám ale za to, že nastavením grafiky se dá tohle víceméně eliminovat.
- klesat proti lesu či městu. Některé kamufláže jsou na to jak dělané. Hnědá na Spifire je proti střechám hrozně blbě vidět. Tmavé německé Bf 110 jsou mizerně vidět proti lesu a mnohdy na zimní mapě neviditelné i zblízka.
- klesat proti proti odrazu slunce na vodě. Podobně jako stoupat do slunce.
- S angličanem v zádech se dá zneužít toho jejich karburátoru. Jeden párkrát udělá vlnovku jakoby ve snaze donutit soupeře jít do záporných G. Jakmile se jednou nenechá stáhnout do klesavé části a pokračuje rovně, využít momentu, kdy nevidí a breaknout. Ale dobrej pilot se vyosí a neztratí kontakt.
Jinak se 109 si na víc Spitů troufnu, pokud je převaha energie. Naopak většinou ne. Ale to může být i tím, že s 109 mám nalítáno mnohem víc.
a tak se podělte ještě někdo jak útočit na přesilu ... (IL2, CLOD)
Já to dělám tak, že se snažím v střemhlavém letu ze směru ze slunce (pokud možno) zasáhnout poslednímu ve formaci prdel,
pokračovat v střemhlavém letu až k zemi a ve výšce tak 10m nad tereném splynout se zemí a utéct co možná nejdál
V kopcovité krajině se dá takhle pěkně ztratit.
Tak proti přesile se dá bojovat jen v určitých typech letadel proti určitým typům, nejde to vždy. V podstatě jsou 2 možnosti :
1) Máte citelně výkonnější stroj, který nejlépe výborně stoupe a začínáte výš. Typicky F-4 vs LaGG-3S4, Spit Mk I vs Bf 109 E-4, F-4 vs P-40, La-5FN vs G-6, P-51 vs FW 190 A-8. Pak se dá poměrně úspěšně dlouho napadat i větší skupina stíhaček pod vámi a pak se zase vytáhnout ve spirále nahoru. Sklepávat ty vyšší a nikdy se v útoku nedostat pod úroveň nepřítele. Připadně jde jednoho ve vhodné situaci přitlačit , ale pak je potřeba zmizet. Výhoda je, že jste ten, kdo určuje kdy začne a skončí boj, nevýhoda, že jelikož musíte létat tak, abyste zbytečně neztrácel energii a nepřítel se bude dobře bránit nemusíte sestřelit nic.
2) Máte citelně obratnější stroj. Typicky I-16 vs E-4 (dají se v pohodě zvládat 2 emilové), I-153 vs E-4 (klidně 3 emilové), Spit IX vs FW 190 (2 fokáče), Bf 109 vs P-47 (2 thunderbolty). Výhoda je, že si zabojujete , a pravděpodobně si odnesete i nějaký ten sestřel. Samozřejmě obrovská nevýhoda je, že neurčujete kdy boj začne a skončí a hrozí obrovské nebezpečí, že přiletí další nepřítel a už se z toho nevyvážete. Pokud máte někoho na Speaku a udáte mu pozici, útočníci jsou většinou velmi koncetrovaní na vás a nechají se snadno zaskočit.
a tak se podělte ještě někdo jak útočit na přesilu ... (IL2, CLOD)
Já to dělám tak, že se snažím v střemhlavém letu ze směru ze slunce (pokud možno) zasáhnout poslednímu ve formaci prdel,
pokračovat v střemhlavém letu až k zemi a ve výšce tak 10m nad tereném splynout se zemí a utéct co možná nejdál
V kopcovité krajině se dá takhle pěkně ztratit.
... To jsem takhle jednou letěl s La-5FN a potkal pár Fockewulfů, že jo Fuči? ...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.