December 30 2024 19:30:22
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,751
· Nejnovější pilot: VGR-Spawn
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Oculus Rift
clone9cz
Zásadní problém klikacího kokpitu je ale jinde. Nikoliv v tom, že neexistuje. Kurzor se totiž při otáčení hlavy ve 3D prostředí nesmí pohnout. Dnes je monitor jako konstanta a pokud by někdo s monitorem pohyboval do všech směrů, tak by se nedala myš vůbec použít, což je těžkej problém CLODu, kdy klikání se zapnutým TIR vyžaduje nadměrnou míru soustředění, aby člověk po dobu posunování myši a finálního kliknutí nepohnul hlavou. Proto je klikací kokpit v combat simu na prd.
 
http://www.wwii-illusion.net
alfik
Já to říkám furt, budoucnost je v polokulovité promítací ploše s několika projektory, které vytvoří okoloobraz, třeba vč. kabiny - a třeba i klikací, když to už chceme, no a k tomu klasicky klávesnici a myš a veselý klacek s plynovkou! Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
alfik
clone9cz napsal:

Zásadní problém klikacího kokpitu je ale jinde. Nikoliv v tom, že neexistuje. Kurzor se totiž při otáčení hlavy ve 3D prostředí nesmí pohnout. Dnes je monitor jako konstanta a pokud by někdo s monitorem pohyboval do všech směrů, tak by se nedala myš vůbec použít, což je těžkej problém CLODu, kdy klikání se zapnutým TIR vyžaduje nadměrnou míru soustředění, aby člověk po dobu posunování myši a finálního kliknutí nepohnul hlavou. Proto je klikací kokpit v combat simu na prd.

Přéésně. Proto jej nepoužívám - ještě jsem neviděl sim, který by to uměl.
Horri, ano, umí to 6DOF, a umí to emulovat myš. Už na začátku se holedbali, že by to mohlo sloužit třeba i postiženým k ovl. počálu.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
WT_Horrido
Nehledě na to že takové řešení zcela vylučuje mačkání po paměti. Na něco se extra podívat a kliknout, to je superšílenost.

Pilot využívá naučené automatizace, prostorové paměti, stejně jako např. nečte hodnoty (pokud je vše v normálu), ale kontroluje polohu "ručiček."
Upravil/a WT_Horrido dne 20-03-2014 11:49
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
WT_Horrido
Ano umí to 6DOF? Ja viděl jen nějaká bláznivá řešení pomocí ruzných pomůcek...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
saldy
Revoluce v zobrazení a ovládání se my už asi nedočkáme, budeme navždy jen trdlovat před monitorem, já takové okulusy pamatuju už v devadesátých letech a bylo z toho bum bum nic, ale třeba Koty, který nás všechny přežije, tak se v důchodu dočká.
ijncluny.estranky.cz/img/original/405/mig19ccc.jpg
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
606_JuLB
clone9cz napsal:

Zásadní problém klikacího kokpitu je ale jinde. Nikoliv v tom, že neexistuje. Kurzor se totiž při otáčení hlavy ve 3D prostředí nesmí pohnout. Dnes je monitor jako konstanta a pokud by někdo s monitorem pohyboval do všech směrů, tak by se nedala myš vůbec použít, což je těžkej problém CLODu, kdy klikání se zapnutým TIR vyžaduje nadměrnou míru soustředění, aby člověk po dobu posunování myši a finálního kliknutí nepohnul hlavou. Proto je klikací kokpit v combat simu na prd.


Súhlasím, až na ten záver:

Preprogramovať pohyb myšky, aby pri "nepohybe" voči stolu ostala na rovnakom bode kokpitu a nebehala po palubke podľa pohybov TIR-u či Oculusa, nemôže byť dnes neprekonateľný programátorský oriešok.

Preto by som "klikací" kokpit až tak nezatracoval. Súčasné prevedenie v CLODe a hlavne v DCS, kde je veľký počet ovládačov, je však skutočne otravné a neprirodzené.
i.ibb.co/DRFjqCp/JulB.png
 
Bierglass
Plný souhlas s Cloňákem. I z toho důvodu,že pokud chceš něčím pohnout musíš se na to podívat aby jsi věděl kde máš myší kliknout(viz Zmetek).To je úplně mimo mísu.Copak se někdo dívá na řadící páku když chce řadit,na spínač oken když chce stáhnout okénko,na páčku blikačů nebo nebo na volant když chce zatočit.Nevím jak koho ale nás v autoškole učili nečumět na to a věnovat se dění kolem nás.
 
606_JuLB
Bierglass napsal:

...Copak se někdo dívá na řadící páku když chce řadit,na spínač oken když chce stáhnout okénko,na páčku blikačů nebo nebo na volant když chce zatočit....


Bohužiaľ poznám pár takých "polovodičov" Šklebící se

Predpokladám, že pilot Boeingu / Airbusu si predsa len polohu niektorých z tých stoviek prepínačov skontroluje aj pohľadom, skôr než ho po pamäti prepne.
 
Bierglass
606_JuLB napsal:

Bierglass napsal:

...Copak se někdo dívá na řadící páku když chce řadit,na spínač oken když chce stáhnout okénko,na páčku blikačů nebo nebo na volant když chce zatočit....


Bohužiaľ poznám pár takých "polovodičov" Šklebící se

Predpokladám, že pilot Boeingu / Airbusu si predsa len polohu niektorých z tých stoviek prepínačov skontroluje aj pohľadom, skôr než ho po pamäti prepne.


Šklebící seŠklebící seŠklebící se. Já jsem reagoval na příspěvek admina o bojových simulátorech.(myšleno především 2WW) Proti klikatelným kokpitům dopravních simulátorů nic nemám, tam to asi patří.Pilot 777 by si asi vizuálně polohu přepínačů zkontrolovat měl,neletí v tom sám.A jestli to nedělá patří rovněž do kategorie"polovodič"Cool
 
WT_Horrido
Pokud ten Boeing/Airbus funguje, pilot by neměl pro jistotu na nic šahat. Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
falkon
Bierglass napsal:

...že pokud chceš něčím pohnout musíš se na to podívat aby jsi věděl kde máš myší kliknout(viz Zmetek).

Si to namapuj na klavesu alebo na joy, woe...


... ale to by si potom nemohol pindat, ze?! No tak nic no.... Mrknutí
 
stopiv
clone9cz napsal:

Zásadní problém klikacího kokpitu je ale jinde. Nikoliv v tom, že neexistuje. Kurzor se totiž při otáčení hlavy ve 3D prostředí nesmí pohnout. Dnes je monitor jako konstanta a pokud by někdo s monitorem pohyboval do všech směrů, tak by se nedala myš vůbec použít, což je těžkej problém CLODu, kdy klikání se zapnutým TIR vyžaduje nadměrnou míru soustředění, aby člověk po dobu posunování myši a finálního kliknutí nepohnul hlavou. Proto je klikací kokpit v combat simu na prd.


Predstava , ze maji vsicni piloti trackir me desi pri pomysleni, ze je potkam nekde v hospode na hajzlu a vsichni se kouknou, kdo prisel a soucasne na me otoci svoji MYS.
 
Joe Hallenbeck
No nevím no... Klikací kokpit mi nevadí. Co potřebuju si namapuju na tlačítka joysticku a zbytek, méně důležitý si klidně kliknu myší. Ale asi jsem na to zvyklý z Falcona, tak to není pro mě takový problém.
Jinak Falcon BMS to tak trochu řeší formou určité dead zóny v oblasti každého knoflíku.
313_FlyBoy
RY-C
 
LesniHU
Revoluce v zobrazeni prichazi prave ted. Co je vlevo, bude videt vlevo, co vpravo, to bude vpravo, coz zni trivialne, ale je to to nejdulezitejsi.

U toho klikani, jak uz poznamenal JuLB, je vas problem, ze se kurzor mysi pohybuje vuci monitoru, ne vuci vykreslenemu obrazu. Ta mys je reseni zadarmo, pokud do toho vlozime trochu usili, da se vzit webkamera typu kinect, ktera bude snimat polohu prstu ve vzduchu a na dane misto obrazu nakresli kurzor (kdyz uz ne primo ruku). Neco trochu podobneho se da uz dnes rozchodit pres wiimote.

A samozrejme, proc by nekdo upravoval program pro vicejdrovy procesor, kdyz se vubec nemusi ujmout, ze. Nebo treba pro 3D akcelerator. Nebo, kdyz uz jsme u toho, pro trackir. Takova lekce z historie... Nekdy zdejsi osazenstvo nechapu. Na jedne strane se resi udajna smrt simulatoru, ze to neni dost hra, dost zabavna pro masy. Pak kdyz se objevi neco, co muze nabidnout velky zazitek i nekomu, komu letadla sama o sobe moc nerikaji(*), se najednou hledaji duvody, proc to preventivne pohrbit.

EDIT: (*) a nebude proto potrebovat pro ovladani vic, nez uplne zakladni joy se ctyrmi tlacitky, ze.
 
WT_Horrido
Lekcí z historie je první generace VR zařízení. Ne vícejádrový procesor, TrackIR či dokonce 3D akcelerátor.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
clone9cz
Lekcí z historie je první generace tablet PC a to mi řekněte, kdo jí pohřbil. Muselo se to připojovat kabelem ... nic víc.
 
http://www.wwii-illusion.net
alfik
Pánové, uvědomte si dvě věci.
1) Pokud tvrdíte, že "si to namapujete na to či ono", tak tvrdíte totéž co já, tedy že klikokpit nepoužíváte, jen jinými slovy.
2) Simulátory jsou tu od osmibitů, a jsou furt fajn, furt je hraje nemálo lidí a furt jsou v kurzu a dělají se nové. VR je tu minimálně od půle devadesátek, a furt stojí za Starou Belou, a není to dobré a dělá se z toho blbě a bolí z toho za krkem a nevypadá to jako v reálu - dokonce to vypadá ještě blbějc než na monitoru...
Až to bude, pokud to vůbec někdy bude, tak to bude. Zatím to není - nejede to, nefunguje to. Co jsem viděl OR u známého, není to ono. Popsal jsem to už mnohem vejš - prostě nevidíte dobře ani na ten virt. kokpit, natož abyste trefili ruku na klávesnici a myš když se vám posune.
Je to tak trošku jako ve hře Far Cry (hrál jsem jen trojku, možná že ve dřívejších to byli jinak): blbé FOV, kvůli kterému máte jako kdyby xicht o půl metru dopředu.
Navíc, do boků vidíte úplné kulové, a když mejknete hlavou na bok, abyste se jukli kam vlastně zatáčíte, tak se vám zatočí šiška, páč ten OR má sice malý, ale přeci jen nenulový input/ output lag, takže hlava "už je tam", ale obraz je "ještě v pizdě".
Navíc, dívat se celou hlavou když potřebujete jen "hodit očkem"... hnus velebnosti.
V hororu nebo na horské dráze to možná (asi) napomáhá tomu nepřirozenému pocitu, takže tam je to asi žádoucí. Ve virt. letadle nikoli.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
clone9cz
Proto se k tomu snažej dodělat optický snímání, aby input lag zmizel. Problém je ale v tom, že to konkurence jenom okopíruje, místo aby inovovala. Co se změnilo za těch 15 let, prakticky nic, už v tý době bylo běžné snímání polohy přes akcelerovemtry a magnetické pole, jen to prostě nebylo prakticky použitelný.

Lesníku, zásadní problém je v tom, že to není vlastnostmi výhodnější než monitor, který by to dovedlo zcela nahradit, je to prostě jenom hračka navíc. Stejné to bylo s LCD monitory, první kvalitnější než průměrné CRT se začaly dělat více jak po 10 letech.
OR dávám 10 let na vytlačení monitorů z trhu.
Projekce je řešení, ne s výbojkama, ale LEDkama s životností 50000 hodin. Člověk k tomu nebude potřebovat helmu jako na motorce.
 
http://www.wwii-illusion.net
Rumcajs
Finální řešení je, že vám vydloubnou oči a místo nich vrazej konektor a do něj si budete v AppStoru kupovat náplň. Obyčejné vidění v 1080 bodech bude samozřejmě zdarma (ale s reklamama). 4K už bude za drobný měsíční poplatek. No a k tomu si budete pronajímat virtuální světy.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-12-2024 12:49
vesele vanoce a štastny novy rok vam všem

24-12-2024 11:15
Pohodové Vánoce a šťastný nový rok přejí Vencourovi

08-12-2024 13:02
Vypadá to, že Nvidia definitivně ruší GeForce Experience. Už se mi aktualizuje na Nvidia App.

06-12-2024 19:02
Viděl jsem jen prvních 8 sekund videa. Stačilo mi.

04-12-2024 13:31
Vlastně jako by miliony mozkových buněk vykřikly hrůzou a náhle utichly.

04-12-2024 12:50

03-12-2024 15:48
Zase po letech jsem zaskočil a tak vás všechny zdravím...borci Mrknutí

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

36,149,033 návštěv