FM letadel RoF
|
Rumcajs |
Přidané 09-02-2013 15:26
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Kluci matematika je jistě exaktní věda. Nicméně dává odpovědi pouze na otázky, které se jí položí. No a to za předpokladu, že to spočteme dobře, že. V případě jakékoli simulace to funguje tak, že se vytvoří matematický model dané věci a ten se zkoumá. A v tom je háček, ten matematický model můžeme zkoumat jak chceme, ale je to pouze model. Matematický model vlastně vždy představuje nějaké přiblížení ke skutečnosti. Rozhodně to ale není skutečnost. Takže první limit tu máme. K modelu je vždy třeba přistupovat skepticky. Nikdy by se neměla skutečnost přizpůsobovat modelu, vždy naopak. Pak je tu tak věc, že u spousty věcí, ke terým umíme dát dokupy rovnice popisující chování, nejsme schopni najít analyticky řešení těchto rovnic. Proto se používají numerické metody. A to je druhej zádrhel. Řešení pomocí numerických metod se přibližuje řešení našeho modelu a ten se přibližuje skutečnosti. Hned máme přiblížení na kvadrát. No a specificky v aerodynamice je tu zpestření ve formě turbulencí. Páčto jen bůh ví, proč přesně turbulence vzniká. Takže se to řeší dalším nějaký odhadem ... přiblížením se k podstatě turbulence. No a už to máme přesně přibližně chyba na třetí. Na závěr z počítače vypadnou čísla úplně přesná čísla, který plus mínus autobus popisují, co se asi tak bude dít. Pak se udělá měření v tunelu, porovná se s modelem v počítači a model se tak dlouho přivohybá, až to smysluplně sedí s tím měřením. No a pak se to zkusí opravdu a modlí se, že se to tak skutečně bude chovat. |
|
|
|
LEON |
Přidané 09-02-2013 15:46
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Spíš jsem měl na mysli tu poslední debatu ohledně popisu chování Spita se zkrácenými křídly.
|
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 09-02-2013 15:49
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
Rumcajs......tady na tomto foru rozebirat fyziku ROF (nebo mít připomínky k hloupostem v 1946) nemá význam.
Jak říkal cimrman.....smiř se s tím. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 09-02-2013 15:52
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jo no to je zajímavý, tam je ta potíž, že se blbě definuje pojem "aerodynamičtější". Ten koeficient CD vede k trochu paradoxním výsledkům u případů jako je ten Spit, kdy se vlastně velikost letadla nezmění "jen se mu trochu uříznou křídla" a letadlo leltí rychleji, přesto má CD větší. To holt vyplývá z definice CD. Ten druhej navrhovanej přístup s použitím ekvivalentní plochy placky zas nevystihuje ten příklad Albík vs Cl II. Zase CD i ekvivalentní plocha placky jsou lidma definovaný pojmy. Příroda je nezná. Pro lidi jen lidskou spravedlnost. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 09-02-2013 15:54
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
313_OTU_oblak napsal:
Rumcajs......tady na tomto foru rozebirat fyziku ROF (nebo mít připomínky k hloupostem v 1946) nemá význam.
Jak říkal cimrman.....smiř se s tím. Ale to je v pohodě, já si od toho neslibuju vyřešení čehokoli. Kdyby se na to jeden díval pragmaticky, nemohl by říkat nic, protože to nikam nevede. Lidi ale nemůžou dělat vše systematicky. Sem tam jen tak blbé tlachání může zlepšovat náladu a to se počítá. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 11-02-2013 20:26
|
Stařešina
Příspěvek: 5885
Založený: 30.09.05
|
Rumcajs napsal:
LesniHU napsal:
Ne. Neexistuje zpusob, jak tohle spocitat/odhadnout s dostatecnou presnosti, prilis velka cast odporu letadla je tvorena detaily (draty, vycnivajici srouby, anteny, vetrny stitek a tak) a neda se odhadnout z vykresu, fotek a podobne.
Není jednoduchý způsob výpočtu ze základních parametrů. Kluci na foru ale našli způsob, jak to odhadnout z vrtule a RPM. Vzhledem k tomu, že se tyhle letadla většinou optimalizují na rychlost (ne vždy, já vím), lze předpokládat, že většina těch aparátů bude mít maximálku při maximálním výkonu motoru, tomu odpovídají nějaké otáčky. Z parametrů vrtule pak lze dost přesně odhadnout, na jakou rychlost byla ta vrtule optimalizovaná. Prostě ta nosná myšlenka je, že motor, vrtule a letadlo mají svoje maxima v jednom bodě. Kluci na foru na to maj nějaký program, do kterýho když dosazovali různé stroje z ROFu, vycházela jim z toho maximálka velmi přesně. Tedy krom některých známých úletů. Netvrdím, že to je úplně bezchybné a že tyto předpoklady platí vždy. Zas ale stíhačky bývají opravdu relativně často dělané na rychlost. Ten program by me zajimal, mas link, prosim? |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 11-02-2013 21:38
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Link na ten program: http://riseofflig...p?id=38885
A tady je ta část tý diskuze, kde to bylo zveřejněný: http://riseofflig...;start=110 |
|
|
|
Pragr |
Přidané 12-02-2013 14:24
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 303
Založený: 11.12.09
|
Menší problém je v tom, že tenhle Albatros má instalovaný motor s výkonem 200hp. Jinými slovy jedná se o motor D.IIIau tedy výškovou verzi. Vzhledem k tomu, že s tím lítá na tom videu tak do 500m má údaj na otáčkoměru celkem nulovou výpovědní hodnotu. Těžko jej tedy srovnávat s motorem D.IIIa o 180hp co je v RoF.
EDIT:
"The aü was essentially a D.IIIa with a raised CR and a new altitude carburettor. This new carburettor did not raise the output (PS) - indeed, it did the very opposite, placing a limit on the output of the engine at lower altitudes by substituting the main fuel jet of the D.IIIa carburettor for a significantly smaller main fuel jet in the D.IIIaü carburettor, forcing the engine to run very lean at low altitude and fully open throttle (so lean that, fully unthrottled, the engine would cut out)."
Upravil/a Pragr dne 12-02-2013 14:42
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 12-02-2013 15:14
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
A co přesně má "výškový" karburátor ovlivňující chod motoru na chudou směs společného s otáčkama?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Pragr |
Přidané 12-02-2013 15:42
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 303
Založený: 11.12.09
|
Nevím jak se bohatost směsi projevuje na motorech téhle doby. Soudě podle RoF se chudá směs projevuje poklesem otáček. jestli to tak funguje i v reálu? To se mě moc ptáš.
Já pouze poukazoval na to, že tu Rumcajs řeší výkon Albatrosu D.Va s motorem D.IIIa a ty mu odpovídáš videem s replikou Albatrosu D.Va s přepracovaným motorem D.IIIau. Což je podle mého trochu mimo. To je jako řešit výkon Bf109G-6 a jako důkaz postovat video Buchonu s motorem Merlin |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 12-02-2013 17:03
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Mercedes III "au" se nedá u země pustit na plný plyn. Kvůli tomu přeplňování je ten motor optimalizovanej na jinou výšku, než nepřeplňované DIII a. Tomu odpovídá nastavení směsi. Myslím ale, že pozdější "au" motory byly osazeny samokompenzujícím karburátorem. I tak se u země nesměly pouštět naplno. Na to tehdejší paliva neměly. aby to snesly bez samozápalů.
Jinak to je jeden z nesmyslů ROFu. Albatrosy neměly štelování bohatosti směsi. Motory měly standardně naladěný na optimum asi ve 400m nad mořem. S přibývající výškou pak běžely s bohatou směsí. To je jeden z důvodů, proč by Albatros neměl ve výškách přes 3000 stačit na PUPa. V ROFu je to ale přesně naopak, že teprve vysoko má Albatros šanci. Muhehe, to je ten next gen. |
|
|
|
LEON |
Přidané 12-02-2013 17:27
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Tomu se Rumcajsi říká ,,Alternativní realita"
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 12-02-2013 17:29
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Rumcajsi zjisti si proč je v cockpitu krabička BOSCH s kličkou.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 30-03-2013 10:49
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
1.030 přinesla jednu úžasnou změnu. Jmenuje se DXII. Ačkoli jsem nikde nečetl zmínku o úpravách FM, nová DXII je prostě boží. Dříve se Pfalz DXII přímo vzpírala zatáčení. No asi jako 109E v CLODu před TF patchem. Jedinou šanci to mělo nad 3000m, kde tu šanci dával spíš ten BMW motor, než samotné letadlo. A ono to nyní zatáčí. Ne ani po tomto update to není kroutič. Pod 3000 to furt neoplývá výkonem. V dajvu to stále zvedá čumák a tedy Spad je pro ní nedohonitelnej. Ale nově je to schopný bojovat, ne jen letět rovně. Vertikální manévry jsou hezký. Tedy zejména směrem dolů. Jak je to těžký, hezky to v dajvu zrychluje. A především je to stabilní při střelbě. Moc hezky se s tím míří. Není to splašený jak DVIIF. Experimentálně ověřeno, že to kroutí mírně líp než Spad XIII. Můj nový miláček. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 30-03-2013 13:46
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
A včem se jako liší? Takhle létal i předtím.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 30-03-2013 15:32
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Nelítala. DXII neměla proti Spadu 13 šanci v žádném směru. Nemluvím o schopnostech pilota, ale o schopnostech letadla. DXII prostě nezatáčela, zatáčení se přímo vzpouzela. Pokus o to vzít ji "u huby" vedl k přetažení. V 1.030 tomu tak není. Točí dokonce líp než Spad 13 a to i u země. A to je rozhodně velký pokrok. Nevím jak si stojí třeba proti SE5a, tam to asi stále nebude úplně jednoduchý. Ta SE5a točí vlastně velmi dobře a navíc má o poznání lepší roll rate. A je i rychlejší.
Opravdu nevím, zda sahali i na další FM, ale přišlo mi, že DVIIF není už takový král. Včera jsem s ním absolvoval souboj proti SE5a (pilot Indra) a bylo to dost vyrovnané, chci říct, že jsem ho nemohl dostat do zaměřovače na dýl jak zlomek vteřiny. Dokud měl výšku, moc to prostě nešlo. Náledující souboj s Dolphinem pak dopadl pro mě a DVIIF blbě. S tím Dolphinem (pilot Arthun) jsem nedokázal udělat nic smysluplnýho. Uhnul prvnímu útoku a postupně si vybudoval převahu a mě nezbylo než celkem potupně umřít. Líp to točí v horizontále, líp to dělá vertikální manévry a líp to rolluje. Když neudělá chybu .. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 30-03-2013 17:31
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Asi máme každý jiný ROF...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Baron |
Přidané 30-03-2013 17:32
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Nie Horri, Rumcajs ma pravdu. D.XII je obratnejsia ako v 10.29b. Vcera som na nom bez akychkolvek problemov ustval SE5a a to tak v horizontale ako i vo vertikale - a to sa bojovalo do nejakych 200 metrov. Predtym na D.XII zarucena smrtka. So zvyskom ale nesuhlasim, D.VIIF je rovnako dobra ako predtym, a D.VII je rychlejsia tiez. Zial, Albatros D.V je rychlostou stale na urovni D.III, cize je o cca 15 - 20 km pomalsi ako by mal byt. Este k D.VIIF - mam dojem, ze nie je taka strasidelne citliva na vyskovku, ale to moze byt iba placebo efekt, kazdopadne je to skvely stroj.
Upravil/a Baron dne 30-03-2013 17:37
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Baron |
Přidané 30-03-2013 17:32
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
EDIT: premazane, rovnaky prispevok sa objavil dvakrat.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 30-03-2013 17:52
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Na tom něco může být Horrido. Já třeba takhle válčil s CLODem. Před tím TF patchem jsem ze 109 nedostal v horizontále víc jak 420 kmh. Baron mi neustále ulítával a pořád říkal, jak shazuje ATA a otáčky a já furt nestačil. V dajvu mě dolítávaly Hurrikány. No říkal jsem si, že jsem asi horrible nemehlo. A pak přišel TF patch a mě to najednou začalo lítat 450 kmh. Hurrik mě v dajvu od té doby nedohnal. No zkrátka se ukázalo, že jsem to měl před tím patchem nějaký postižený. Možná ten jinej oddíl. |
|
|