December 27 2024 05:45:52
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 16

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,751
· Nejnovější pilot: VGR-Spawn
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » Rise of flight (letový bojový simulátor z období první světové války) » Rise of flight - diskuse
 Vytisknout diskuzi
FM letadel RoF
Rumcajs
Kluci matematika je jistě exaktní věda. Nicméně dává odpovědi pouze na otázky, které se jí položí. No a to za předpokladu, že to spočteme dobře, že. V případě jakékoli simulace to funguje tak, že se vytvoří matematický model dané věci a ten se zkoumá. A v tom je háček, ten matematický model můžeme zkoumat jak chceme, ale je to pouze model. Matematický model vlastně vždy představuje nějaké přiblížení ke skutečnosti. Rozhodně to ale není skutečnost. Takže první limit tu máme. K modelu je vždy třeba přistupovat skepticky. Nikdy by se neměla skutečnost přizpůsobovat modelu, vždy naopak. Pak je tu tak věc, že u spousty věcí, ke terým umíme dát dokupy rovnice popisující chování, nejsme schopni najít analyticky řešení těchto rovnic. Proto se používají numerické metody. A to je druhej zádrhel. Řešení pomocí numerických metod se přibližuje řešení našeho modelu a ten se přibližuje skutečnosti. Hned máme přiblížení na kvadrát. No a specificky v aerodynamice je tu zpestření ve formě turbulencí. Páčto jen bůh ví, proč přesně turbulence vzniká. Takže se to řeší dalším nějaký odhadem ... přiblížením se k podstatě turbulence. No a už to máme přesně přibližně chyba na třetí. Na závěr z počítače vypadnou čísla úplně přesná čísla, který plus mínus autobus popisují, co se asi tak bude dít. Pak se udělá měření v tunelu, porovná se s modelem v počítači a model se tak dlouho přivohybá, až to smysluplně sedí s tím měřením. No a pak se to zkusí opravdu a modlí se, že se to tak skutečně bude chovat.
 
LEON
Spíš jsem měl na mysli tu poslední debatu ohledně popisu chování Spita se zkrácenými křídly.
 
https://www.rcfree.eu
313_OTU_oblak
Rumcajs......tady na tomto foru rozebirat fyziku ROF (nebo mít připomínky k hloupostem v 1946) nemá význam.

Jak říkal cimrman.....smiř se s tím.Úsměv
 
Rumcajs
Jo no to je zajímavý, tam je ta potíž, že se blbě definuje pojem "aerodynamičtější". Ten koeficient CD vede k trochu paradoxním výsledkům u případů jako je ten Spit, kdy se vlastně velikost letadla nezmění "jen se mu trochu uříznou křídla" a letadlo leltí rychleji, přesto má CD větší. To holt vyplývá z definice CD. Ten druhej navrhovanej přístup s použitím ekvivalentní plochy placky zas nevystihuje ten příklad Albík vs Cl II. Zase CD i ekvivalentní plocha placky jsou lidma definovaný pojmy. Příroda je nezná. Pro lidi jen lidskou spravedlnost.
 
Rumcajs
313_OTU_oblak napsal:

Rumcajs......tady na tomto foru rozebirat fyziku ROF (nebo mít připomínky k hloupostem v 1946) nemá význam.

Jak říkal cimrman.....smiř se s tím.Úsměv
Ale to je v pohodě, já si od toho neslibuju vyřešení čehokoli. Kdyby se na to jeden díval pragmaticky, nemohl by říkat nic, protože to nikam nevede. Lidi ale nemůžou dělat vše systematicky. Sem tam jen tak blbé tlachání může zlepšovat náladu a to se počítá.
 
LesniHU
Rumcajs napsal:

LesniHU napsal:
Ne. Neexistuje zpusob, jak tohle spocitat/odhadnout s dostatecnou presnosti, prilis velka cast odporu letadla je tvorena detaily (draty, vycnivajici srouby, anteny, vetrny stitek a tak) a neda se odhadnout z vykresu, fotek a podobne.

Není jednoduchý způsob výpočtu ze základních parametrů. Kluci na foru ale našli způsob, jak to odhadnout z vrtule a RPM. Vzhledem k tomu, že se tyhle letadla většinou optimalizují na rychlost (ne vždy, já vím), lze předpokládat, že většina těch aparátů bude mít maximálku při maximálním výkonu motoru, tomu odpovídají nějaké otáčky. Z parametrů vrtule pak lze dost přesně odhadnout, na jakou rychlost byla ta vrtule optimalizovaná. Prostě ta nosná myšlenka je, že motor, vrtule a letadlo mají svoje maxima v jednom bodě. Kluci na foru na to maj nějaký program, do kterýho když dosazovali různé stroje z ROFu, vycházela jim z toho maximálka velmi přesně. Tedy krom některých známých úletů. Netvrdím, že to je úplně bezchybné a že tyto předpoklady platí vždy. Zas ale stíhačky bývají opravdu relativně často dělané na rychlost.
Ten program by me zajimal, mas link, prosim?
 
Rumcajs
Link na ten program: http://riseofflig...p?id=38885
A tady je ta část tý diskuze, kde to bylo zveřejněný: http://riseofflig...;start=110
 
Pragr
WT_Horrido napsal:
...Měl by dosáhnout podle koho nebo čeho a kdy? https://www.youtu...2r-OYf93JI doporučuji sledovat otáčkoměr.
...


Menší problém je v tom, že tenhle Albatros má instalovaný motor s výkonem 200hp. Jinými slovy jedná se o motor D.IIIau tedy výškovou verzi. Vzhledem k tomu, že s tím lítá na tom videu tak do 500m má údaj na otáčkoměru celkem nulovou výpovědní hodnotu. Těžko jej tedy srovnávat s motorem D.IIIa o 180hp co je v RoF.

EDIT:
"The aü was essentially a D.IIIa with a raised CR and a new altitude carburettor. This new carburettor did not raise the output (PS) - indeed, it did the very opposite, placing a limit on the output of the engine at lower altitudes by substituting the main fuel jet of the D.IIIa carburettor for a significantly smaller main fuel jet in the D.IIIaü carburettor, forcing the engine to run very lean at low altitude and fully open throttle (so lean that, fully unthrottled, the engine would cut out)."
Upravil/a Pragr dne 12-02-2013 14:42
 
WT_Horrido
A co přesně má "výškový" karburátor ovlivňující chod motoru na chudou směs společného s otáčkama?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Pragr
Nevím jak se bohatost směsi projevuje na motorech téhle doby. Soudě podle RoF se chudá směs projevuje poklesem otáček. jestli to tak funguje i v reálu? To se mě moc ptáš.

Já pouze poukazoval na to, že tu Rumcajs řeší výkon Albatrosu D.Va s motorem D.IIIa a ty mu odpovídáš videem s replikou Albatrosu D.Va s přepracovaným motorem D.IIIau. Což je podle mého trochu mimo. To je jako řešit výkon Bf109G-6 a jako důkaz postovat video Buchonu s motorem Merlin Mrknutí
 
Rumcajs
Mercedes III "au" se nedá u země pustit na plný plyn. Kvůli tomu přeplňování je ten motor optimalizovanej na jinou výšku, než nepřeplňované DIII a. Tomu odpovídá nastavení směsi. Myslím ale, že pozdější "au" motory byly osazeny samokompenzujícím karburátorem. I tak se u země nesměly pouštět naplno. Na to tehdejší paliva neměly. aby to snesly bez samozápalů.
Jinak to je jeden z nesmyslů ROFu. Albatrosy neměly štelování bohatosti směsi. Motory měly standardně naladěný na optimum asi ve 400m nad mořem. S přibývající výškou pak běžely s bohatou směsí. To je jeden z důvodů, proč by Albatros neměl ve výškách přes 3000 stačit na PUPa. V ROFu je to ale přesně naopak, že teprve vysoko má Albatros šanci. Muhehe, to je ten next gen.
 
LEON
Tomu se Rumcajsi říká ,,Alternativní realita" Mrknutí
 
https://www.rcfree.eu
WT_Horrido
Rumcajsi zjisti si proč je v cockpitu krabička BOSCH s kličkou.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Rumcajs
1.030 přinesla jednu úžasnou změnu. Jmenuje se DXII. Ačkoli jsem nikde nečetl zmínku o úpravách FM, nová DXII je prostě boží. Dříve se Pfalz DXII přímo vzpírala zatáčení. No asi jako 109E v CLODu před TF patchem. Jedinou šanci to mělo nad 3000m, kde tu šanci dával spíš ten BMW motor, než samotné letadlo. A ono to nyní zatáčí. Ne ani po tomto update to není kroutič. Pod 3000 to furt neoplývá výkonem. V dajvu to stále zvedá čumák a tedy Spad je pro ní nedohonitelnej. Ale nově je to schopný bojovat, ne jen letět rovně. Vertikální manévry jsou hezký. Tedy zejména směrem dolů. Jak je to těžký, hezky to v dajvu zrychluje. A především je to stabilní při střelbě. Moc hezky se s tím míří. Není to splašený jak DVIIF. Experimentálně ověřeno, že to kroutí mírně líp než Spad XIII. Můj nový miláček.
 
WT_Horrido
A včem se jako liší? Takhle létal i předtím. Mrknutí
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Rumcajs
Nelítala. DXII neměla proti Spadu 13 šanci v žádném směru. Nemluvím o schopnostech pilota, ale o schopnostech letadla. DXII prostě nezatáčela, zatáčení se přímo vzpouzela. Pokus o to vzít ji "u huby" vedl k přetažení. V 1.030 tomu tak není. Točí dokonce líp než Spad 13 a to i u země. A to je rozhodně velký pokrok. Nevím jak si stojí třeba proti SE5a, tam to asi stále nebude úplně jednoduchý. Ta SE5a točí vlastně velmi dobře a navíc má o poznání lepší roll rate. A je i rychlejší.
Opravdu nevím, zda sahali i na další FM, ale přišlo mi, že DVIIF není už takový král. Včera jsem s ním absolvoval souboj proti SE5a (pilot Indra) a bylo to dost vyrovnané, chci říct, že jsem ho nemohl dostat do zaměřovače na dýl jak zlomek vteřiny. Dokud měl výšku, moc to prostě nešlo. Náledující souboj s Dolphinem pak dopadl pro mě a DVIIF blbě. S tím Dolphinem (pilot Arthun) jsem nedokázal udělat nic smysluplnýho. Uhnul prvnímu útoku a postupně si vybudoval převahu a mě nezbylo než celkem potupně umřít. Líp to točí v horizontále, líp to dělá vertikální manévry a líp to rolluje. Když neudělá chybu ..
 
WT_Horrido
Asi máme každý jiný ROF...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Baron
Nie Horri, Rumcajs ma pravdu. D.XII je obratnejsia ako v 10.29b. Vcera som na nom bez akychkolvek problemov ustval SE5a a to tak v horizontale ako i vo vertikale - a to sa bojovalo do nejakych 200 metrov. Predtym na D.XII zarucena smrtka. So zvyskom ale nesuhlasim, D.VIIF je rovnako dobra ako predtym, a D.VII je rychlejsia tiez. Zial, Albatros D.V je rychlostou stale na urovni D.III, cize je o cca 15 - 20 km pomalsi ako by mal byt. Este k D.VIIF - mam dojem, ze nie je taka strasidelne citliva na vyskovku, ale to moze byt iba placebo efekt, kazdopadne je to skvely stroj.
Upravil/a Baron dne 30-03-2013 17:37
Hals - und Beinbruch!
 
Baron
EDIT: premazane, rovnaky prispevok sa objavil dvakrat.
Hals - und Beinbruch!
 
Rumcajs
Na tom něco může být Horrido. Já třeba takhle válčil s CLODem. Před tím TF patchem jsem ze 109 nedostal v horizontále víc jak 420 kmh. Baron mi neustále ulítával a pořád říkal, jak shazuje ATA a otáčky a já furt nestačil. V dajvu mě dolítávaly Hurrikány. No říkal jsem si, že jsem asi horrible nemehlo. A pak přišel TF patch a mě to najednou začalo lítat 450 kmh. Hurrik mě v dajvu od té doby nedohnal. No zkrátka se ukázalo, že jsem to měl před tím patchem nějaký postižený. Možná ten jinej oddíl.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-12-2024 12:49
vesele vanoce a štastny novy rok vam všem

24-12-2024 11:15
Pohodové Vánoce a šťastný nový rok přejí Vencourovi

08-12-2024 13:02
Vypadá to, že Nvidia definitivně ruší GeForce Experience. Už se mi aktualizuje na Nvidia App.

06-12-2024 19:02
Viděl jsem jen prvních 8 sekund videa. Stačilo mi.

04-12-2024 13:31
Vlastně jako by miliony mozkových buněk vykřikly hrůzou a náhle utichly.

04-12-2024 12:50

03-12-2024 15:48
Zase po letech jsem zaskočil a tak vás všechny zdravím...borci Mrknutí

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

36,140,031 návštěv