Team Daidalos - novinky chystané do 4.12
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 02-08-2012 22:32
|

Uživatel

Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Já tedy neznám všechny tabulky a manuály u P-47 ale řekl bych, že munice dávali co nejvíce. Nejsem si jistý tím, že by byl pilot spokojený kdyby veděl, že má např. o 250 nábojů na hlaveň méně než může mít... Vzhledem k "dálkovým" doprovodům v Evropě (k hranicím Německa) a realitě dlouhého letu skrze celou Francii bych očekával, že munice ponesou co se vejde do nabojových schránek...
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 03-08-2012 05:04
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Tak ona zas ta munice něco váží a projevuje se to na výkonech a obratnosti.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 03-08-2012 18:45
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Můj odhad je něco přes 100kg váhy navíc v křídlech, kde se třeba na výkrutu každé kilo počítá.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Jenicek |
Přidané 03-08-2012 18:49
|

Nováček

Příspěvek: 74
Založený: 02.10.11
|
Jeden náboj .50 váží 118 g. (Kuchyňské váhy +- 1 g ). 536 * 118 = 63248 g, to dělá nějakých 63 kg bez článků pásu.  |
|
|
|
Koty |
Přidané 03-08-2012 19:29
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
6 tun? Neměla obří TB3 náhodou 10 tun? Nepřehánějte, soudruzi
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
Peter Winter |
Přidané 03-08-2012 19:33
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 188
Založený: 06.09.11
|
ECL_Jenicek napsal:
Jeden náboj .50 váží 118 g. (Kuchyňské váhy +- 1 g  ). 536 * 118 = 63248 g, to dělá nějakých 63 kg bez článků pásu. 
Pokud se nepletu mělo by to celkem být skoro metrák ...
Koty napsal:
6 tun? Neměla obří TB3 náhodou 10 tun? Nepřehánějte, soudruzi
Koty prosím ztichni a zkus třeba použít i tu blbou wiki ...
Je to 9 tun ku 18 tunám, v obou případech max. zatížení ...
Upravil/a Peter Winter dne 03-08-2012 19:34
|
|
|
|
Farky |
Přidané 03-08-2012 23:43
|

Uživatel

Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Joe Hallenbeck napsal:
Já tedy neznám všechny tabulky a manuály u P-47 ale řekl bych, že munice dávali co nejvíce. Nejsem si jistý tím, že by byl pilot spokojený kdyby veděl, že má např. o 250 nábojů na hlaveň méně než může mít... Vzhledem k "dálkovým" doprovodům v Evropě (k hranicím Německa) a realitě dlouhého letu skrze celou Francii bych očekával, že munice ponesou co se vejde do nabojových schránek... 
Jo, zní to logicky. A přesto to nedělali a dokonce si nechávali někdy vymontovat vnější kulomety (jeden čas běžná praxe u 4th FG).
Ještě nedávno byly na netu denní bojový hlášení 350th FG z Itálie z období podzim 1944 až konec války, tam se dalo zjistit kolik opravdu vozily T-Bolty munice, manuály nemanuály. Pohybovalo se to opravdu od 200 až po 400 nábojů na hlaveň. A ani tak nezáleželo na druhu mise - někdy piloti letěli ověšený raketama, nádrží a dvouma pětistovkama a měli skoro plný zásobníky, o týden později si při stejný konfiguraci výzbroje vzali jen 200 nábojů na hlaveň. Asi nejčasteji jsem tam narazil na 250 nábojů na hlaveň. Mimochodem, ani jednou tam nebylo těch 267, ani jednou. Dal bych odkaz, ale ty stránky teď bohužel procházejí rekonstrukcí. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 04-08-2012 09:40
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Však v ilovi to je zohledněno výzbrojní možností "Extra ammo", ne?
Jinak jsem narazil i u Tempestů, že ne vždy páskovali plných 200 kusů na hlaveň, ale že občas do vnějších páskovali jen 150 a po válce se lítalo se 150 ve všech. Takže ono se to asi vyskytovalo u vícero strojů s velkou zásobou munice toto snižování (ať už za účelem spolehlivosti, obratnosti a váhy).
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 04-08-2012 10:11
|

Diskutující

Příspěvek: 4196
Založený: 18.01.10
|
Vim o tom houby, ale nemohlo to byt taky ovlivněny momentálníma zásobama munice. Prostě málo kulí na skladu, další v nedohlednu, tak páskujem 200. Přijela kolona berem 400
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 04-08-2012 12:07
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Já tím chtěl říct, že určitě dost záleželo na konkrétní jednotce, konkrétním útoku a dost možná i konkrétnímu pilotu bez ohledu na stranu. A že když nebylo dáváno maximální množství munice, tak to nějaký důvod mělo, jinak by se to nedělo.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Farky |
Přidané 04-08-2012 14:24
|

Uživatel

Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Saburo napsal:
Naposledy jsem to číslo objevil v článku, který jsem nalezl a četl dnes ráno na palbě.cz o P-47 
Jasně, příště to rozpitvám do nejmenšího detailu. Co kdybych se o tom s někým o dva roky později bavil na SVK. 
Saburo napsal:Začínám být přesvědčen, že neexistuje jediná a zaručeně správná odpověď na otázku "tak kolik nábojů?".
Nejblíže asi bude věta z pilotního manuálu :
"Determine the loading for each particular flight in order to estimate firing time."
po našem : "Vem si na každý let tolik, kolik si myslíš že budeš potřebovat."
Tudíž každá jednotka k tomu mohla přistupovat jinak...
Ano, ano, ano. To je to, co tu tvrdím celou dobu. Neexistuje žádný standard. Teoreticky existoval, prakticky tam dávali tolik nábojů kolik uznali za vhodné. Jednotka co měla prokazatelně na dvířkách (vlastně spíš teda dveřích) kryjících zásobníky velikej nápis Maximum load per gun 267 rounds si tam vesele cpala 350 i 400 nábojů. Moje teorie, proč zrovna omezení na 267, což je podivně nezaokrouhlený číslo, je následující - takhle dlouhej pás nábojů se dal naskládat tak akorát do zásobníku takovým způsobem, aby téměř nehrozilo nebezpečí zaseknutí kulometů (byly s tím při armádních testech problémy).
Saburo napsal:Samozřejmě nevolám po možnosti podvěsit vše a skombinovat to s max. zásobou munice, ale snažím se najít kompromis, který by byl založen na skutečných datech.
Což by mohlo být 250, nebo řekněme těch 267 nábojů. Souhlas (už potřetí ). I když ani těch 200 není špatně, i takhle lítali.
On není vlastně špatně ani ten FM P-47D-10 o kterým jsem psal (letadlo s takovýma výkonama existovalo), jen tím pádem nemáme Thundera z roku 1943. Což nikomu stejně celý ty roky nevadilo, takže o nic nejde. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 04-08-2012 16:32
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
Plánují do 4.12 zase dodat RR (refuel/rearm) nebo to je v plánu, ale dlouhodobém (4.x) ?
Pokud ano, jen bych znovu upozornil na problém s doplňováním paliva v přídavných nádržích.
Co jsem vyzjistil z logů, systém bere p-nádrž jako bombu (její odhoz je zaznamenán jako odhoz bomby).
To je asi důvodem, proč při doplnění paliva bylo vždy doplněno palivo jen v letounu, ale v nádržích ne. Navíc (ale to už si nepamatuju 100%) - nádrže se podvěsily při REARMU, ne při Refuelu...
A s tím souvisí ještě zvídavý dotaz :) - je simulováno ubívající palivo v podvěsech na zatížení na křídla ? Stejně jako bomby a rakety, ale v tomtp případě navíc pro systém "ztížené" tím, že palivo z baků ubývá postupně...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
311_Vont |
Přidané 04-08-2012 17:35
|

Uživatel

Příspěvek: 919
Založený: 25.01.10
|
Já si spíš myslím, než modelovat podobné věci jako kolik munice si vzít, tak mnohem zajímavější by bylo namodelovat explozi munice v křídlech, nebo v nábojových schránkách po jejím zásahu.
Ale asi jsou daleko důležitější věci, které stojí za opravu...
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
|
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 04-08-2012 17:49
|

Uživatel

Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
Vonte, pravdu máš.
Taky bych chtěl vidět spita takového jak má být.
A výbuchy munice v křídlech je pěkný nápad - na fotokulomet ve fokáčích krásně bouchají  |
|
|
|
magot |
Přidané 04-08-2012 19:48
|

Fusioner

Příspěvek: 18191
Založený: 19.06.08
|
Hoper napsal:
Plánují do 4.12 zase dodat RR (refuel/rearm) nebo to je v plánu, ale dlouhodobém (4.x) ?
spíše v dlouhodobém
Upravil/a magot dne 04-08-2012 19:48
|
|
|
|
magot |
Přidané 04-08-2012 19:57
|

Fusioner

Příspěvek: 18191
Založený: 19.06.08
|
311_Vont napsal:
Já si spíš myslím, než modelovat podobné věci jako kolik munice si vzít, tak mnohem zajímavější by bylo namodelovat explozi munice v křídlech, nebo v nábojových schránkách po jejím zásahu.
Ale asi jsou daleko důležitější věci, které stojí za opravu...
Tím se nikdo nebude zabývat už z principu předělat vnitřní strukturu kolizních boxů, kódu separátně pro každé letadlo. Baj voko 500 hodin čistého času... někteří lidé vůbec nemají ponětí co za těmi pár slovy jejich přání stojí. Většina DT tvůtců má rodinu a dělá toto po práci a zdarma ve volném čase. Vytvořit RR naopak možné je v rámci zhruba několika desítek hodin. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 05-08-2012 12:29
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
magot napsal:
Hoper napsal:
Plánují do 4.12 zase dodat RR (refuel/rearm) nebo to je v plánu, ale dlouhodobém (4.x) ?
spíše v dlouhodobém
no to je pech... :(
Jen ještě - v UP3 byla možnost na daném letišti (HB) definovat množství paliva pro každý typ letadla. Tak jak se definovala výzbroj, tak se mohlo nastavit i palivo. To nyní v 4.11.1 (ani HSFX) není - má to nějakou souvislost s RRR ?
Nešlo by alespoň toto vrátit ?
ed: a ještě - jelikož jsem hlava děravá, nepamatuju se, jestli se neplánovalo že bombery (AI) se naučí odhazovat bomby na vícero cílů nebo "postupně" a ne všechny najednou. Nebo to už umí ?
Upravil/a Hoper dne 05-08-2012 19:28
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
magot |
Přidané 05-08-2012 21:16
|

Fusioner

Příspěvek: 18191
Založený: 19.06.08
|
Tyhle věci to je MDS rozhraní. Zuti kdysi byl v DT a částečně byl kod pro to rozpracován. Bohužel byl tak zabugovaný že MDS bylo odloženo k pozdějšímu přepracování.
To MDS v1.2 v UP a pod 4.10 je taky samozřejmě zabugovaný ...
Zdali existuje nastavení postupné odhazování bomb si teď momentálně nevybavuju. |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 06-08-2012 00:20
|

Uživatel

Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Docela by mě zajímalo, proč letěli s nižším množstvím munice, než bylo možné. Ví to někdo? Zmíňka o zásobování mi zní vcelku logicky, byl to jediný důvod? Jinak u 7 tunové P-47 je pár kilo navíc IMHO vcelku jedno.
Vím jen to, že do spitů do krajních kulometů (levej nebo pravej) dávali o něco méně munice taky, ale to z důvodu signalizace "dojití" munice v ostatních zbraních...
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 06-08-2012 00:20
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Farky |
Přidané 06-08-2012 18:30
|

Uživatel

Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Těžko říct. Vím že v Itálii se některé squadrony alespoň po určitou dobu držely toho co měly na těch dvířkách (267 rounds). Teda plus mínus, v rozmezí myslím 240 - 265 nábojů na hlaveň. Nepamatuju si ale, jestli to bylo v časově ohraničeném období a jestli to vůbec bylo u všech jednotek ve stejnou chvíly. Proč to dělali, když jindy podvěsili dvě pětistovky (nebo třeba 2x napalm + bazooky) a měli 420 nábojů v každý "padesátce", tak to fakt netuším. Ani nevím, proč někdy nabíjeli jenom 150 nábojů. Momentální zásoby munice by určitě mohla být příčina, i když se mi to moc nepozdává. Nebo si prostě mysleli, že jim to stačí a není nutný tahat zátěž navíc. |
|
|