October 20 2025 00:53:08
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Team Daidalos - novinky chystané do 4.12
Joe Hallenbeck
Já tedy neznám všechny tabulky a manuály u P-47 ale řekl bych, že munice dávali co nejvíce. Nejsem si jistý tím, že by byl pilot spokojený kdyby veděl, že má např. o 250 nábojů na hlaveň méně než může mít... Vzhledem k "dálkovým" doprovodům v Evropě (k hranicím Německa) a realitě dlouhého letu skrze celou Francii bych očekával, že munice ponesou co se vejde do nabojových schránek...Zamračený
313_FlyBoy
RY-C
 
606_Temp
Tak ona zas ta munice něco váží a projevuje se to na výkonech a obratnosti.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
606_Temp
Můj odhad je něco přes 100kg váhy navíc v křídlech, kde se třeba na výkrutu každé kilo počítá.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Jenicek
Jeden náboj .50 váží 118 g. (Kuchyňské váhy +- 1 g Šklebící se ). 536 * 118 = 63248 g, to dělá nějakých 63 kg bez článků pásu. Mrknutí
 
Koty
6 tun? Neměla obří TB3 náhodou 10 tun? Nepřehánějte, soudruzi
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Peter Winter
ECL_Jenicek napsal:
Jeden náboj .50 váží 118 g. (Kuchyňské váhy +- 1 g Šklebící se ). 536 * 118 = 63248 g, to dělá nějakých 63 kg bez článků pásu. Mrknutí


Pokud se nepletu mělo by to celkem být skoro metrák ...

Koty napsal:
6 tun? Neměla obří TB3 náhodou 10 tun? Nepřehánějte, soudruzi

Koty prosím ztichni a zkus třeba použít i tu blbou wiki ...

Je to 9 tun ku 18 tunám, v obou případech max. zatížení ...
Upravil/a Peter Winter dne 03-08-2012 19:34
 
Farky
Joe Hallenbeck napsal:
Já tedy neznám všechny tabulky a manuály u P-47 ale řekl bych, že munice dávali co nejvíce. Nejsem si jistý tím, že by byl pilot spokojený kdyby veděl, že má např. o 250 nábojů na hlaveň méně než může mít... Vzhledem k "dálkovým" doprovodům v Evropě (k hranicím Německa) a realitě dlouhého letu skrze celou Francii bych očekával, že munice ponesou co se vejde do nabojových schránek...Zamračený


Jo, zní to logicky. A přesto to nedělali a dokonce si nechávali někdy vymontovat vnější kulomety (jeden čas běžná praxe u 4th FG).

Ještě nedávno byly na netu denní bojový hlášení 350th FG z Itálie z období podzim 1944 až konec války, tam se dalo zjistit kolik opravdu vozily T-Bolty munice, manuály nemanuály. Pohybovalo se to opravdu od 200 až po 400 nábojů na hlaveň. A ani tak nezáleželo na druhu mise - někdy piloti letěli ověšený raketama, nádrží a dvouma pětistovkama a měli skoro plný zásobníky, o týden později si při stejný konfiguraci výzbroje vzali jen 200 nábojů na hlaveň. Asi nejčasteji jsem tam narazil na 250 nábojů na hlaveň. Mimochodem, ani jednou tam nebylo těch 267, ani jednou. Dal bych odkaz, ale ty stránky teď bohužel procházejí rekonstrukcí.
 
606_Temp
Však v ilovi to je zohledněno výzbrojní možností "Extra ammo", ne?
Jinak jsem narazil i u Tempestů, že ne vždy páskovali plných 200 kusů na hlaveň, ale že občas do vnějších páskovali jen 150 a po válce se lítalo se 150 ve všech. Takže ono se to asi vyskytovalo u vícero strojů s velkou zásobou munice toto snižování (ať už za účelem spolehlivosti, obratnosti a váhy).
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
606_Druindin
Vim o tom houby, ale nemohlo to byt taky ovlivněny momentálníma zásobama munice. Prostě málo kulí na skladu, další v nedohlednu, tak páskujem 200. Přijela kolona berem 400 Úsměv
 
606_Temp
Já tím chtěl říct, že určitě dost záleželo na konkrétní jednotce, konkrétním útoku a dost možná i konkrétnímu pilotu bez ohledu na stranu. A že když nebylo dáváno maximální množství munice, tak to nějaký důvod mělo, jinak by se to nedělo.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Farky
Saburo napsal:
Naposledy jsem to číslo objevil v článku, který jsem nalezl a četl dnes ráno na palbě.cz o P-47 Úsměv


Jasně, příště to rozpitvám do nejmenšího detailu. Co kdybych se o tom s někým o dva roky později bavil na SVK. Úsměv

Saburo napsal:Začínám být přesvědčen, že neexistuje jediná a zaručeně správná odpověď na otázku "tak kolik nábojů?".
Nejblíže asi bude věta z pilotního manuálu :
"Determine the loading for each particular flight in order to estimate firing time."
po našem : "Vem si na každý let tolik, kolik si myslíš že budeš potřebovat."

Tudíž každá jednotka k tomu mohla přistupovat jinak...


Ano, ano, ano. To je to, co tu tvrdím celou dobu. Neexistuje žádný standard. Teoreticky existoval, prakticky tam dávali tolik nábojů kolik uznali za vhodné. Jednotka co měla prokazatelně na dvířkách (vlastně spíš teda dveřích) kryjících zásobníky velikej nápis Maximum load per gun 267 rounds si tam vesele cpala 350 i 400 nábojů. Moje teorie, proč zrovna omezení na 267, což je podivně nezaokrouhlený číslo, je následující - takhle dlouhej pás nábojů se dal naskládat tak akorát do zásobníku takovým způsobem, aby téměř nehrozilo nebezpečí zaseknutí kulometů (byly s tím při armádních testech problémy).

Saburo napsal:Samozřejmě nevolám po možnosti podvěsit vše a skombinovat to s max. zásobou munice, ale snažím se najít kompromis, který by byl založen na skutečných datech.


Což by mohlo být 250, nebo řekněme těch 267 nábojů. Souhlas (už potřetí ). I když ani těch 200 není špatně, i takhle lítali.

On není vlastně špatně ani ten FM P-47D-10 o kterým jsem psal (letadlo s takovýma výkonama existovalo), jen tím pádem nemáme Thundera z roku 1943. Což nikomu stejně celý ty roky nevadilo, takže o nic nejde.
 
Hoper
Plánují do 4.12 zase dodat RR (refuel/rearm) nebo to je v plánu, ale dlouhodobém (4.x) ?

Pokud ano, jen bych znovu upozornil na problém s doplňováním paliva v přídavných nádržích.
Co jsem vyzjistil z logů, systém bere p-nádrž jako bombu (její odhoz je zaznamenán jako odhoz bomby).
To je asi důvodem, proč při doplnění paliva bylo vždy doplněno palivo jen v letounu, ale v nádržích ne. Navíc (ale to už si nepamatuju 100%) - nádrže se podvěsily při REARMU, ne při Refuelu...

A s tím souvisí ještě zvídavý dotaz :) - je simulováno ubívající palivo v podvěsech na zatížení na křídla ? Stejně jako bomby a rakety, ale v tomtp případě navíc pro systém "ztížené" tím, že palivo z baků ubývá postupně...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
311_Vont
Já si spíš myslím, než modelovat podobné věci jako kolik munice si vzít, tak mnohem zajímavější by bylo namodelovat explozi munice v křídlech, nebo v nábojových schránkách po jejím zásahu.

Ale asi jsou daleko důležitější věci, které stojí za opravu...
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
313_OTU_oblak
Vonte, pravdu máš.

Taky bych chtěl vidět spita takového jak má být.
A výbuchy munice v křídlech je pěkný nápad - na fotokulomet ve fokáčích krásně bouchají Mrknutí
 
magot
Hoper napsal:
Plánují do 4.12 zase dodat RR (refuel/rearm) nebo to je v plánu, ale dlouhodobém (4.x) ?

spíše v dlouhodobém
Upravil/a magot dne 04-08-2012 19:48
 
magot
311_Vont napsal:
Já si spíš myslím, než modelovat podobné věci jako kolik munice si vzít, tak mnohem zajímavější by bylo namodelovat explozi munice v křídlech, nebo v nábojových schránkách po jejím zásahu.

Ale asi jsou daleko důležitější věci, které stojí za opravu...

Tím se nikdo nebude zabývat už z principu předělat vnitřní strukturu kolizních boxů, kódu separátně pro každé letadlo. Baj voko 500 hodin čistého času... někteří lidé vůbec nemají ponětí co za těmi pár slovy jejich přání stojí. Většina DT tvůtců má rodinu a dělá toto po práci a zdarma ve volném čase. Vytvořit RR naopak možné je v rámci zhruba několika desítek hodin.
 
Hoper
magot napsal:
Hoper napsal:
Plánují do 4.12 zase dodat RR (refuel/rearm) nebo to je v plánu, ale dlouhodobém (4.x) ?

spíše v dlouhodobém

no to je pech... :(

Jen ještě - v UP3 byla možnost na daném letišti (HB) definovat množství paliva pro každý typ letadla. Tak jak se definovala výzbroj, tak se mohlo nastavit i palivo. To nyní v 4.11.1 (ani HSFX) není - má to nějakou souvislost s RRR ?
Nešlo by alespoň toto vrátit ?

ed: a ještě - jelikož jsem hlava děravá, nepamatuju se, jestli se neplánovalo že bombery (AI) se naučí odhazovat bomby na vícero cílů nebo "postupně" a ne všechny najednou. Nebo to už umí ?
Upravil/a Hoper dne 05-08-2012 19:28
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
magot
Tyhle věci to je MDS rozhraní. Zuti kdysi byl v DT a částečně byl kod pro to rozpracován. Bohužel byl tak zabugovaný že MDS bylo odloženo k pozdějšímu přepracování.
To MDS v1.2 v UP a pod 4.10 je taky samozřejmě zabugovaný ...

Zdali existuje nastavení postupné odhazování bomb si teď momentálně nevybavuju.
 
Joe Hallenbeck
Docela by mě zajímalo, proč letěli s nižším množstvím munice, než bylo možné. Ví to někdo? Zmíňka o zásobování mi zní vcelku logicky, byl to jediný důvod? Jinak u 7 tunové P-47 je pár kilo navíc IMHO vcelku jedno.
Vím jen to, že do spitů do krajních kulometů (levej nebo pravej) dávali o něco méně munice taky, ale to z důvodu signalizace "dojití" munice v ostatních zbraních...
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 06-08-2012 00:20
313_FlyBoy
RY-C
 
Farky
Těžko říct. Vím že v Itálii se některé squadrony alespoň po určitou dobu držely toho co měly na těch dvířkách (267 rounds). Teda plus mínus, v rozmezí myslím 240 - 265 nábojů na hlaveň. Nepamatuju si ale, jestli to bylo v časově ohraničeném období a jestli to vůbec bylo u všech jednotek ve stejnou chvíly. Proč to dělali, když jindy podvěsili dvě pětistovky (nebo třeba 2x napalm + bazooky) a měli 420 nábojů v každý "padesátce", tak to fakt netuším. Ani nevím, proč někdy nabíjeli jenom 150 nábojů. Momentální zásoby munice by určitě mohla být příčina, i když se mi to moc nepozdává. Nebo si prostě mysleli, že jim to stačí a není nutný tahat zátěž navíc.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,312,888 návštěv