Letecz napsal:
"Online model" se prodává dost slušně, jak ukazují příklady zmiňovaných Aces High nebo WWIIOL. Každý z nich má několik tisíc předplatitelů (i když u WWIIOL to už tisíce možná nejsou). Neprodává se ale online model v podobě jakou nabízí ROF, CLOD, Il2 apd. Ta skalní "onlajnisty" moc nezajímá.
WWIIOL má tisíce předplatitelů určitě, spočítej jen samotné buildery nebo si vytáhnit top 100, jen se nesejdou v jednu chvíli na serveru.
V Hyperlobby ti taky Sturmovik už nedává denně víc jak 900, bejvávalo.
Letecz napsal:
"Online model" se prodává dost slušně, jak ukazují příklady zmiňovaných Aces High nebo WWIIOL. Každý z nich má několik tisíc předplatitelů (i když u WWIIOL to už tisíce možná nejsou). Neprodává se ale online model v podobě jakou nabízí ROF, CLOD, Il2 apd. Ta skalní "onlajnisty" moc nezajímá.
Aces High je ovšem arkáda a WWIIOL je zaměřením úplně jinde. Jestliže se v nich realizují skalní onlajnisti tak je jasné, že je ROF či CLOD nebude zajímat neb jdou buď do větší hloubky nebo jsou příliš specializované.
Tím neříkám, že model online hry v ROF či CLOD je v pořádku. Není.
WT_Horrido napsal:
Když odhlédneme od toho, že online střílečka s letadly je velmi velice vzdálená napodobení reality (osobní preference jsou osobní preference), pořád tu máme zásadní problém. "Online model" se neprodává...
Aces High byl svého času hardcore simulátor a své lidi si našel To jen doba převedla slovo hardcore opět do jiného rozměru WarBirds byly dlouhé roky placené a velmi úspěšné prakticky čistě onlinové.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 17-02-2012 12:26
No ještě je třeba si uvědomit další dosti duležitou odlyšnost od běžných onlajnovek i offlajnovek.
Málokdo si to uvědomuje, ale žádný simulátor neumožnuje zastavení a uložení hry například v pulce boje. Vždy je potřeba minimálně sednout a teprve pak se to da savnout.
Tím jsou simuůlátory dosti limitované a opomíjené právě ze strany mainstreamu, jelikož si to nemužu zahrát na 20 minut mezi skolou a večeří od maminky.
Simulátor sám o sobě je velmí ČASOVĚ náročná hra, která už svým pojetím brání kvalitní zábavě bez dostatku času.
Když si srovnám kolik enemáků zastřelí pruměrný CoDař za 15 minut co já musím odstartovat a nastoupat do boje, tak je to prostě mimo mísu.
Proto celý koncept 12x12 tančíků na minimapě tolik zaujal - je to simulátor převedený do střílečky. A i tam jsou občas problemy s čekáním až se mapa nahraje, nelze se připojit na mapu během hry apod.
Zase na druhou stranu to je to co dělá Simulátor simulátorem - ten prožitek od začátku až do koce bez možnosti něco urychlit. DF servery jsou v podstatě maximem urychlení a-la CoD/Wolfnstajn apod. A my se to zase snažíme si to ještě zesložitit/prodloužit nějakým limitem letadel, vzdáleností od fronty a jinými natahovacími obezličkami (viz:zahřívání motorů).
Podle mě je pojetí simulátoru v IL2 dost dobré a velmi variabilní. Potřebujeme jenom zamakat na addonech jako je kariera na základě DF aktivity (tj. online kariera) a výrazné optimalizaci hry na 500 učastníků jako minimum. O grafice ani nemluvě. Zbytek bych ponechal na snaze komunity at si to svoje prostředí vytvoří z těchto modulárních kamenů (mapy, soundy, era,pozemáky apod) - pdle mě je celý UP modul krok správným směrem, ale bez celkového standardu kvality.
Takže opět je pro mě vítězem simulátor, který bude umožnovat nejvariabilnější kombinace simulací jednotlivých oblastí skutečnosti (pozemáky, počasí, zvuky, DM, FM, střelbu, frontu, moře, hlínu, mapy, kariera, rozkazy, velení, úspěch a prohra, zkušenost a opotřebení atd.
Zatím jsme tak v pulce.
313_Nevo napsal:
Kedze ide o vysneny 'idealny sim pre kazdeho', tak nevidim ziaden problem mat v tom nabusenu offline dynamicku kampan so super AI ( uroven T-800 )
Ne, tak o ten nejde.
To se porad musime bavit o nejakem sci-fi PC, aby vznikl sim, ktery bude mit vsechno co bychom radi, co je treba, aby nad tim pilot zajasal ? To tady zeblejeme 50 stran, abychom si rekli, ze to vlastne dneska nejde ? Neverim tomu, ze to nejde.
Myslime si, ze nejde stvorit nic jako RoF, Sturm, Clod ale co bude mit nabusena streva necim vic ? Aby z toho byl libove maso v omacce a omacka sama o sobe kolem pilota bajecne navozujici zivot a boj pilota zrovna ve WW2 ?
Je to pouze a jen o nutnem brutalnim vypocetnim vykonu pro dodani toho vseho na monitor, nebo je to i chytrosti a trefe do cerneho co a jak naservirovat, cim zapusobit, co zahrnout do takoveho simu, jak spise chytre, nez nutne monumentalne a rozezrane "za ""malo"" penez udelat poradny koncert" aniz bychom nezbytne potrebovali ten nejlepsi komp na svete pro modelovani pocasi ????
Z youtube:
THIS IS A SPAM. HE IS BEING PAID TO DO THIS. PROFLIGHT SIMULATOR IS THE BIGGEST SCAM I HAVE EVER SEEN. ITS A COPY OF A FREE OPEN SOURCE FLIGHT SIMULATOR CALLED FLIGHT GEAR. SO YOU PAY $100.00 FOR CRAP, THAT IS STOLEN, WHERE AS YOU CAN GET THE SAME PRODUCT LEGALLY FOR FREE!!! WW W. F L IGHT G E A R.C O M!!!! OR JUST GET X PLANE 10 FOR 70 BUCKS, OR FSX FOR 20 BUCKS!! WE ARNT STUPID YOU DAMN FUCKING ADVERTISING SPAM BITCHES Upravil/a 313_Nevo dne 17-02-2012 16:29
WT_Flan napsal:
To se porad musime bavit o nejakem sci-fi PC, aby vznikl sim, ktery bude mit vsechno co bychom radi, co je treba, aby nad tim pilot zajasal ? To tady zeblejeme 50 stran, abychom si rekli, ze to vlastne dneska nejde ? Neverim tomu, ze to nejde.
Myslime si, ze nejde stvorit nic jako RoF, Sturm, Clod ale co bude mit nabusena streva necim vic ? Aby z toho byl libove maso v omacce a omacka sama o sobe kolem pilota bajecne navozujici zivot a boj pilota zrovna ve WW2 ?
Ja neviem Flane, slo by toto stvorit na nie sci-fi PC?
313_Nevo napsal:
Nazov: Battle Over Europe (aby sme vedeli na co sa odkazovat)
Trening: ako Flanker 2.5
Single-player: kampan ako Europen Air War / Falcon 4.0 / BoBII: WoV
WT_Flan napsal:
To se porad musime bavit o nejakem sci-fi PC, aby vznikl sim, ktery bude mit vsechno co bychom radi, co je treba, aby nad tim pilot zajasal ? To tady zeblejeme 50 stran, abychom si rekli, ze to vlastne dneska nejde ? Neverim tomu, ze to nejde.
Myslime si, ze nejde stvorit nic jako RoF, Sturm, Clod ale co bude mit nabusena streva necim vic ? Aby z toho byl libove maso v omacce a omacka sama o sobe kolem pilota bajecne navozujici zivot a boj pilota zrovna ve WW2 ?
Ja neviem Flane, slo by toto stvorit na nie sci-fi PC?
313_Nevo napsal:
Nazov: Battle Over Europe (aby sme vedeli na co sa odkazovat)
Trening: ako Flanker 2.5
Single-player: kampan ako Europen Air War / Falcon 4.0 / BoBII: WoV
Multi-player: server ako WWIIOL/Aces High II
Grafika: ako ROF/CLOD/A-10
Zvuky: ako A2A Simulations
FM: ako X-Plane
DM: ako ROF/CLOD/A-10
Kokpity: ako FSX/X-Plane
Pocasie: ako FSX/X-Plane
AI: ako Terminator T-800
Jednak to nemohu tvrdit, a pokud ano, musi to byt presne "jako tohle, nebo ono" ?
Kristova noho, jaky byl tisickrat omlety Red Baron a co bylo potreba za provozni prostredky ? Mnohdy preci neni treba kanonu na vrabce, ne vzdy, ale kolikrat staci relativne "drobnost", aby se dosahlo na Mesic. Abych si prohled krater, nemusim tam hned letet...ci jak to priblizit.
Aby sis prohlédl kráter na Munu, je potřeba za 5 USD zakoupit Kerbal Space Program.
Za pět babek jsem u toho seděl déle než u CLOdu.
Krásný sim s bezvadnou learning curve....Na začátku stavíš arkádově rakety a v explozích a špatně oddělených stupních přemýšlíš jak se dostat na orbit...a v momentě kdy se Ti to podaří a raketa letí prostorem, emáš palivo na návrat zpět na Kearth či jak se to jmenuje....Tak zjistíš že pod touo arkádičkoou se skrývá brutální realismus.
Za pět babek.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
WT_Flan napisal:
Jednak to nemohu tvrdit, a pokud ano, musi to byt presne "jako tohle, nebo ono" ? smiley
Ten zoznam som stvoril viacmenej na podnet Noviho hlasky:
1stCL Novotny napisal:
Tímhel spůsobem dokázat dát do kupy to co bych rád. A pak si podle toho hodnotit CLOD,RoF,A-10C atd.
Takze to vyssie je taka moja hodnotiaca tabulka. O ktorej sa da diskutovat a menit ju.
Samozrejme prevedenie moze byt rozne. Kukol som ten Kerbel Space Program. A kludne ta nova vec moze byt za 5emerickych a moze vyzerat takto: YouTube Video
Ale moze to byt aj za 70emerickych a vyzerat napr. takto: YouTube Video
Sposoby su rozne, a druhy sposob nemusi byt vyslovene 'hratelne' lepsi ako prvy
Takze je pravda, ze 'Nemusim liezt na horu, aby sme vedel aka je ta hora krasna. Bo ked budem na nej, tak ju uz neuvidim'
Samozrejme Novimu neslo o to, ako by to malo vyzerat graficky atd. Slo tu o to, ako moc to ma simulovat realitu (a co ta simulacia reality vlastne je), aby sme boli viacmenej vsetci spokojni.
Ale si myslim, ze skor najdeme konsenzus v tom, co to ma obsahovat (z toho co uz bolo/je) ako konsenzus v tom, ze ako to ma simulovat realitu.
Bo na priklade Kerbel Space Programu a X-Plane si zoberme priklad CLODu a WoPrey.
WoPrey je momentalne tiez za nejakych 5emerickych a moze ponuknut tolko a mozno aj viac zabavy ako CLOD!?
Takze ako som sa uz pytal, tak sa pytam podobne znova.
Co napr chyba takemu WoPrey? A ak mu nieco chyba, co to je? A nemam na mysli z pohladu simulacie reality, ale z pohladu co ine hry pred nim (po nom) mali (maju) a WoPrey nema.
Bo tie konkretne priklady, konkretnych hier nam viacmenej davaju schemu alebo inak povedane hruby nacrt toho, ako tu realitu slo (ide) 'nasimulovat' a ako to mohlo byt 'nasimulovane' aj v tom nasom priklade ako je WoPrey.
Upravil/a 313_Nevo dne 19-02-2012 13:36
Realita - Tohle slovo nemá smysl definovat, je to prostě náš svět se vším co bylo je a bude.
Simulace reality(obecně) - Zde už je třeba definovat.
Simulace reality je tvořena několika částmi kreté dohromady vytvářejí SIMULOVANÝ svet. V našm případě letecký simulátor, bez ohledu na jeho přímé určení.
Simulovat je třeba spousata věcí které se starají o naše přirozené vněmy.
Oči(jeden z hlavních faktorů)- Tento druh vnímání je pro člověka jedním z nejdůležitějších. Nutné simulovat jistý druh grafického podání.
Uši(zvuk je další z důležitých faktorů)- Podle mého osobního pohledu jediná věc která se v rámci simulace dá udělat na 99,9% přesně.
Fyzika(vazba na tělo)- Veškeré faktory působýcí na telo pilota. Tahle věc bohuže je jedna z těch které jsou hodně mimo možnosti. Jediné co máme je odezva na řízení FF.
Obecná fyzika je něco jiného, s tím se pracuje normálně. A myslím že je to samostatná věc.
A takhle další a další potřebné věci. S tím spojená definice co a jak. Dál podložený tím co tu celou dobu rozebíráte.
U každé třeba bodování 1-10. A pak se podle toho dá ohodnotit simulátor jako je CLOD, ROF či DCS. Kapito?
Ještě dodám. Výcvikový sim pro taktiku a kryzové simulace se toho nikterak netýkají. O této čistě specifické věci tu nikdy nešlo. Je to čistě určeno pro danou věc a né pro simulaci-vytváření vysněných životů z jistého prostředí.
1stCL Novotny napsal:
A co když to Novi myslel takhle.
... Oči(jeden z hlavních faktorů)- Tento druh vnímání je pro člověka jedním z nejdůležitějších. Nutné simulovat jistý druh grafického podání.
...
S tím spojená definice co a jak...
Takze tu je moja definicia
313_Nevo napsal:
Nazov: Battle Over Europe (aby sme vedeli na co sa odkazovat)
...
Grafika: ako ROF/CLOD/A-10
...
1stCL Novotny napsal:
Ještě dodám. Výcvikový sim pro taktiku a kryzové simulace se toho nikterak netýkají. O této čistě specifické věci tu nikdy nešlo. Je to čistě určeno pro danou věc a né pro simulaci-vytváření vysněných životů z jistého prostředí.
Neviem, ale ja v tomto nevidim zas taky problem. Tu spominanu Lekkovu variabilitu ja vidim v tom, ze clovek si moze zvolit svoju 'uroven'.
Priklad za vsetkych, Falcon4.0, na urovni napr. "I can win" pilot mohol startovat stalcenim 'E' a na urovni napr. "Nightmare" pilot si mohol vyskusat 'ramp start' se vsim vsudy
Ja som za takuto variabilitu.
310_Lekk napsal:
No ještě je třeba si uvědomit další dosti duležitou odlyšnost od běžných onlajnovek i offlajnovek.
Málokdo si to uvědomuje, ale žádný simulátor neumožnuje zastavení a uložení hry například v pulce boje. Vždy je potřeba minimálně sednout a teprve pak se to da savnout.
Tím jsou simuůlátory dosti limitované a opomíjené právě ze strany mainstreamu, jelikož si to nemužu zahrát na 20 minut mezi skolou a večeří od maminky.
310_Lekk napsal:
No ještě je třeba si uvědomit další dosti duležitou odlyšnost od běžných onlajnovek i offlajnovek.
Málokdo si to uvědomuje, ale žádný simulátor neumožnuje zastavení a uložení hry například v pulce boje. Vždy je potřeba minimálně sednout a teprve pak se to da savnout.
Tím jsou simuůlátory dosti limitované a opomíjené právě ze strany mainstreamu, jelikož si to nemužu zahrát na 20 minut mezi skolou a večeří od maminky.
Velmi dobra osviezujuca myslienka
Taky se nedá během letu skákat z letounu do letounu... Ale pokrok existuje, máme již v realistickém simulátoru hlášky typu "XYZ byl propečen do křupava" což je super ne? Lidové masy to ocenily.
A co mi teda vysloveně chybí v současných simulátorech je hláška "press any key to continue" po úvodních animacích na skok do menu. Taková moderní základní věc a v simulátorech chybí...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.