November 22 2024 08:18:31
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Zázrak techniky, vlastní modifikace joye
S
trim v ILovi Ti přímo hýbe s ovládanou plochou(tedy jestli to není změněné)


Je to tak jakoby správně... špatně je, že trim hejbe s kormidlem i když letadlo stojí, což je blbosť... Je to vidět i v kokpitu některejch eroplánů (mustang třeba)
 
doktorkop
Úplná blbost to není.Prožinové vyvážení tak funguje i v reálu.Tuším že zrovna naše VSO-10 ho má.Úsměv
 
CSL1_Talbot
Trimovanie pomocou vyvazovacej plosky
[img]http://www.americanflyers.net/aviationlibrary/pilots_handbook/images/chapter_4_img_31.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a CSL1_Talbot dne 13-01-2011 20:58
 
S
jj, to je přesně ono... ten obrázek... chtěl sem něco podobného malovat...

teďka ještě kulička - proč je důležitý držet jí vprostředku

[img]http://www.centennialofflight.gov/essay/Theories_of_Flight/Stability_II/TH27G5.jpg[/img] is not a valid Image.

z obrázku je zřejmý, že letět érem v sideslipu znamená nevyužít plně výkon motoru na cestu vpřed + to, že roste čelní odpor... to určitě bude víc, jak 10 procent rychlosti Mrknutí
 
S
doktorkop napsal:
Úplná blbost to není.Prožinové vyvážení tak funguje i v reálu.Tuším že zrovna naše VSO-10 ho má.Úsměv


Jasně, nevím vlastně, jak to u Mustangu doopravdy fungovalo, je to jediný éro, u kterýho sem si všimnul pohybů pedálů v kabině při stojícím letadle
 
313_OTTO
v ilu to blbost je protože hejbe opravdu celou plochou (teda pokud to není jen vizualizace).

Talbot: Ale z tohoto obrázku mi příde, že se při trimu mírně snižuje i odpor. pokud bys totiž neměl vyvážení a vyrovnával kniplem, tak by vznikal větší odpor, vzhledem k situaci za odtokovkou, než když máš vytrimováno. Tady už nejde o čelní profil, ale i tvar proudnice na odtoku. podle tohoto obrázku mi příde proudění bude "více" laminární.
Možná by to chtělo nakreslit, ale dneska na to nemám. možná zejtra najdu nějakej obrázrek Mrknutí
 
313_Sheddan
Když vona je ta ploška zpravidla mrňavá, třeba 25% odtokovky. A to se určitě eště na přechodu ploška/neploška bude dělat nějaký to víření..
 
http://www.letistechrudim.cz
CSL1_Talbot
To je schematicky nakres,ploska byva omnoho mensia a dost casto iba na jednej strane vyskovky.Ono to bude jak napsal Fuci-skor nemeritelne ako meritelne.
 
313_OTTO
jojo je malounká to vim a souhlasim s tim že ať už bude změna jakákoliv tak bude mrňavá. A rozhodně ne v úrovni desítky km/h.
nicméně šede vzhledem to víření tam nebude zase moc velký spíše žádný, ale to je jen dohad a měřit to asi nemá smysl. Šklebící se
 
313_Sheddan
Bylo to myšlený tak, že to co ušetříš tim "zlepšením profilu" v místě plošky, to ztratíš na hranách plošky, takže ve výsledku bude jedinej rozdíl mezi vyváženym a nevyváženym érem síla v kniplu. Jestli se to projeví na rychlosti, tak v řádu cm/h Šklebící se
 
http://www.letistechrudim.cz
S
Jejky, kam se to vlákno dostalo? :-D Uznávám, že sem to asi zavinil já, hnedka na začátku tim, že sme nezmínil, že mluvím o prostředí Ila... "správně vytrimovaný letí prostě rychlejc s míň plynu"

Netušil sem, že se to vyvine v řešení vzdušnýho odporu trimovací plošky :-D

Čili to napravuji takto: S trimovací krabkou se ve hře/simulátoru snadněji vede éro, alespoň teda mě. Jde tam hlavně o směrovku - je těžký vést éro ideálně nohama, protože nevím o pedálech, který by měly forcefeedback a hra nějak rozumě namodelovanej sideslip, respektive nějakou sílu, která by mi usnadnila eliminovat sidelip bez koukání na kuličku.

Rozhodně jsem nemyslel, že když si natrimuju výškovku, tak poletím rychlejc a ani mě nenapadlo, že to takhle bude někdo vážně rozebírat :-D Jiná věc je, že i ta výškovka ovládání letadla v ilovi výrazně usnadní.... uvedu eroplán do stavu best climb rate, a vytrimuju a pak ho o moc snadněji udržím v konstatní rychlosti a úhlu stoupání.... i s tim totálně nereálně se chovajícím klackem, se kterým lítám... o pedálech nemluvě...

Takže ještě jednou - eliminovat sideslip je kruciální záležitosť a je to hodně o rychlosti... s trimovací krabkou je to v prostředí Ila o dost snadnější (pro mě určitě)

Trochu mimo... moc by se mi líbilo, kdyby sideslip byl nějak signalizován forcefeedbackem... něco jako třesení pákou při pádu
 
606_Vocko
Můžou mi kutilové prozradit, jaký rozchod a délku chodu pedálů volili? Popř. jaké jsou tyto rozměry u továrně vyráběných kousků?
 
1stCL_Fucida
S napsal:
Trochu mimo... moc by se mi líbilo, kdyby sideslip byl nějak signalizován forcefeedbackem... něco jako třesení pákou při pádu


Reálné by to moc nebylo. Letadlo se ve skluzu nijak neotřásá. To je spojeno s utrhávajícími se proudnicemi na křídle a ty pak narážejí do výškovky. Skluz nic takového nevyvozuje. V reálu se taky kouká na kuličku Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Druindin
606_Vocko napsal:
Můžou mi kutilové prozradit, jaký rozchod a délku chodu pedálů volili? Popř. jaké jsou tyto rozměry u továrně vyráběných kousků?


Rozchod zvol tak, aby se ti na ně pohodlně šlapalo Mrknutí a délku jakbysmet + vem v potaz způsob převodu na potenciometr a to v tom smyslu, že čím větší rozsah potenciometru využiješ, tím líp.
 
606_Vocko
Aby se pohodlně šlapalo - to je právě ten problém. Ježděním bačkorama po koberci se to těžko zjišťuje. Postavim pedály a pak třeba zjistim, že to co jsem si myslel že je pohodlné je absolutně na houby. Nějaké zkušenosti ostatních bych potřeboval.
Upravil/a 606_Vocko dne 02-02-2011 20:35
 
S
1stCL_Fucida napsal:
S napsal:
Trochu mimo... moc by se mi líbilo, kdyby sideslip byl nějak signalizován forcefeedbackem... něco jako třesení pákou při pádu


Reálné by to moc nebylo. Letadlo se ve skluzu nijak neotřásá. To je spojeno s utrhávajícími se proudnicemi na křídle a ty pak narážejí do výškovky. Skluz nic takového nevyvozuje. V reálu se taky kouká na kuličku Úsměv


Já tomu rozumim, ale vím (teda z doslechu pravda), že sideslip se dá prej cejtit zadkem a prej není větčí problém držet éro rovně než jet rovně z autem, který táhne na stranu, rovně. Možná záleží na typu letadla, netuším. Co se týče třesení éra při přechodu do pádu, tak prej velký eroplány tohle varování aerodynamicky vůbec neuměji a třesení kniplem obstarává počítač když mu vyjde, že má cukat...

Mě by se prostě líbilo nějaký řešení (simulace) toho cejtění zadkem, napadlo mě třeba změna zabarvení zaměřovacího obrazce, nebo prostě něco i v silách pedálů, kdyby třeba časem byly nějaký se silovou vazbou...
 
jofe

Já tomu rozumim, ale vím (teda z doslechu pravda), že sideslip se dá prej cejtit zadkem a prej není větčí problém držet éro rovně než jet rovně z autem, který táhne na stranu, rovně. Možná záleží na typu letadla, netuším.....

Je to tak, ak máš daný typ "v ruke" (resp. v zadku Šklebící se ) tak guličku za normálnych podmienok ani nepotrebuješ a to mi v Il-ovi robí dosť problém, gulička v prdeli a zo sedačky žiadna odozva . No je to krapet rozdiel medzi reálom a hrou.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,014,001 návštěv