Zázrak techniky, vlastní modifikace joye
|
S |
Přidané 13-01-2011 19:43
|
Nováček
Příspěvek: 99
Založený: 06.01.11
|
trim v ILovi Ti přímo hýbe s ovládanou plochou(tedy jestli to není změněné)
Je to tak jakoby správně... špatně je, že trim hejbe s kormidlem i když letadlo stojí, což je blbosť... Je to vidět i v kokpitu některejch eroplánů (mustang třeba) |
|
|
|
doktorkop |
Přidané 13-01-2011 20:22
|
Uživatel
Příspěvek: 732
Založený: 30.09.05
|
Úplná blbost to není.Prožinové vyvážení tak funguje i v reálu.Tuším že zrovna naše VSO-10 ho má. |
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 13-01-2011 20:57
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
Trimovanie pomocou vyvazovacej plosky
[img]http://www.americanflyers.net/aviationlibrary/pilots_handbook/images/chapter_4_img_31.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a CSL1_Talbot dne 13-01-2011 20:58
|
|
|
|
S |
Přidané 13-01-2011 21:13
|
Nováček
Příspěvek: 99
Založený: 06.01.11
|
jj, to je přesně ono... ten obrázek... chtěl sem něco podobného malovat...
teďka ještě kulička - proč je důležitý držet jí vprostředku
[img]http://www.centennialofflight.gov/essay/Theories_of_Flight/Stability_II/TH27G5.jpg[/img] is not a valid Image.
z obrázku je zřejmý, že letět érem v sideslipu znamená nevyužít plně výkon motoru na cestu vpřed + to, že roste čelní odpor... to určitě bude víc, jak 10 procent rychlosti |
|
|
|
S |
Přidané 13-01-2011 21:16
|
Nováček
Příspěvek: 99
Založený: 06.01.11
|
doktorkop napsal:
Úplná blbost to není.Prožinové vyvážení tak funguje i v reálu.Tuším že zrovna naše VSO-10 ho má.
Jasně, nevím vlastně, jak to u Mustangu doopravdy fungovalo, je to jediný éro, u kterýho sem si všimnul pohybů pedálů v kabině při stojícím letadle |
|
|
|
313_OTTO |
Přidané 13-01-2011 23:47
|
Uživatel
Příspěvek: 547
Založený: 03.10.05
|
v ilu to blbost je protože hejbe opravdu celou plochou (teda pokud to není jen vizualizace).
Talbot: Ale z tohoto obrázku mi příde, že se při trimu mírně snižuje i odpor. pokud bys totiž neměl vyvážení a vyrovnával kniplem, tak by vznikal větší odpor, vzhledem k situaci za odtokovkou, než když máš vytrimováno. Tady už nejde o čelní profil, ale i tvar proudnice na odtoku. podle tohoto obrázku mi příde proudění bude "více" laminární.
Možná by to chtělo nakreslit, ale dneska na to nemám. možná zejtra najdu nějakej obrázrek |
|
|
|
313_Sheddan |
Přidané 14-01-2011 02:03
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 215
Založený: 08.02.07
|
Když vona je ta ploška zpravidla mrňavá, třeba 25% odtokovky. A to se určitě eště na přechodu ploška/neploška bude dělat nějaký to víření.. |
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 14-01-2011 08:21
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
To je schematicky nakres,ploska byva omnoho mensia a dost casto iba na jednej strane vyskovky.Ono to bude jak napsal Fuci-skor nemeritelne ako meritelne. |
|
|
|
313_OTTO |
Přidané 14-01-2011 09:53
|
Uživatel
Příspěvek: 547
Založený: 03.10.05
|
jojo je malounká to vim a souhlasim s tim že ať už bude změna jakákoliv tak bude mrňavá. A rozhodně ne v úrovni desítky km/h.
nicméně šede vzhledem to víření tam nebude zase moc velký spíše žádný, ale to je jen dohad a měřit to asi nemá smysl. |
|
|
|
313_Sheddan |
Přidané 14-01-2011 12:16
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 215
Založený: 08.02.07
|
Bylo to myšlený tak, že to co ušetříš tim "zlepšením profilu" v místě plošky, to ztratíš na hranách plošky, takže ve výsledku bude jedinej rozdíl mezi vyváženym a nevyváženym érem síla v kniplu. Jestli se to projeví na rychlosti, tak v řádu cm/h |
|
|
|
S |
Přidané 18-01-2011 19:38
|
Nováček
Příspěvek: 99
Založený: 06.01.11
|
Jejky, kam se to vlákno dostalo? :-D Uznávám, že sem to asi zavinil já, hnedka na začátku tim, že sme nezmínil, že mluvím o prostředí Ila... "správně vytrimovaný letí prostě rychlejc s míň plynu"
Netušil sem, že se to vyvine v řešení vzdušnýho odporu trimovací plošky :-D
Čili to napravuji takto: S trimovací krabkou se ve hře/simulátoru snadněji vede éro, alespoň teda mě. Jde tam hlavně o směrovku - je těžký vést éro ideálně nohama, protože nevím o pedálech, který by měly forcefeedback a hra nějak rozumě namodelovanej sideslip, respektive nějakou sílu, která by mi usnadnila eliminovat sidelip bez koukání na kuličku.
Rozhodně jsem nemyslel, že když si natrimuju výškovku, tak poletím rychlejc a ani mě nenapadlo, že to takhle bude někdo vážně rozebírat :-D Jiná věc je, že i ta výškovka ovládání letadla v ilovi výrazně usnadní.... uvedu eroplán do stavu best climb rate, a vytrimuju a pak ho o moc snadněji udržím v konstatní rychlosti a úhlu stoupání.... i s tim totálně nereálně se chovajícím klackem, se kterým lítám... o pedálech nemluvě...
Takže ještě jednou - eliminovat sideslip je kruciální záležitosť a je to hodně o rychlosti... s trimovací krabkou je to v prostředí Ila o dost snadnější (pro mě určitě)
Trochu mimo... moc by se mi líbilo, kdyby sideslip byl nějak signalizován forcefeedbackem... něco jako třesení pákou při pádu |
|
|
|
606_Vocko |
Přidané 02-02-2011 19:11
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 178
Založený: 19.11.07
|
Můžou mi kutilové prozradit, jaký rozchod a délku chodu pedálů volili? Popř. jaké jsou tyto rozměry u továrně vyráběných kousků? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 02-02-2011 19:27
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
S napsal:
Trochu mimo... moc by se mi líbilo, kdyby sideslip byl nějak signalizován forcefeedbackem... něco jako třesení pákou při pádu
Reálné by to moc nebylo. Letadlo se ve skluzu nijak neotřásá. To je spojeno s utrhávajícími se proudnicemi na křídle a ty pak narážejí do výškovky. Skluz nic takového nevyvozuje. V reálu se taky kouká na kuličku
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 02-02-2011 20:08
|
Diskutující
Příspěvek: 4089
Založený: 18.01.10
|
606_Vocko napsal:
Můžou mi kutilové prozradit, jaký rozchod a délku chodu pedálů volili? Popř. jaké jsou tyto rozměry u továrně vyráběných kousků?
Rozchod zvol tak, aby se ti na ně pohodlně šlapalo a délku jakbysmet + vem v potaz způsob převodu na potenciometr a to v tom smyslu, že čím větší rozsah potenciometru využiješ, tím líp. |
|
|
|
606_Vocko |
Přidané 02-02-2011 20:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 178
Založený: 19.11.07
|
Aby se pohodlně šlapalo - to je právě ten problém. Ježděním bačkorama po koberci se to těžko zjišťuje. Postavim pedály a pak třeba zjistim, že to co jsem si myslel že je pohodlné je absolutně na houby. Nějaké zkušenosti ostatních bych potřeboval.
Upravil/a 606_Vocko dne 02-02-2011 20:35
|
|
|
|
S |
Přidané 02-02-2011 20:55
|
Nováček
Příspěvek: 99
Založený: 06.01.11
|
1stCL_Fucida napsal:
S napsal:
Trochu mimo... moc by se mi líbilo, kdyby sideslip byl nějak signalizován forcefeedbackem... něco jako třesení pákou při pádu
Reálné by to moc nebylo. Letadlo se ve skluzu nijak neotřásá. To je spojeno s utrhávajícími se proudnicemi na křídle a ty pak narážejí do výškovky. Skluz nic takového nevyvozuje. V reálu se taky kouká na kuličku
Já tomu rozumim, ale vím (teda z doslechu pravda), že sideslip se dá prej cejtit zadkem a prej není větčí problém držet éro rovně než jet rovně z autem, který táhne na stranu, rovně. Možná záleží na typu letadla, netuším. Co se týče třesení éra při přechodu do pádu, tak prej velký eroplány tohle varování aerodynamicky vůbec neuměji a třesení kniplem obstarává počítač když mu vyjde, že má cukat...
Mě by se prostě líbilo nějaký řešení (simulace) toho cejtění zadkem, napadlo mě třeba změna zabarvení zaměřovacího obrazce, nebo prostě něco i v silách pedálů, kdyby třeba časem byly nějaký se silovou vazbou... |
|
|
|
jofe |
Přidané 02-02-2011 22:36
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 242
Založený: 30.09.05
|
Já tomu rozumim, ale vím (teda z doslechu pravda), že sideslip se dá prej cejtit zadkem a prej není větčí problém držet éro rovně než jet rovně z autem, který táhne na stranu, rovně. Možná záleží na typu letadla, netuším.....
Je to tak, ak máš daný typ "v ruke" (resp. v zadku ) tak guličku za normálnych podmienok ani nepotrebuješ a to mi v Il-ovi robí dosť problém, gulička v prdeli a zo sedačky žiadna odozva . No je to krapet rozdiel medzi reálom a hrou. |
|
|