September 21 2025 08:30:59
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Spitfire aneb jak OLEG dělá vše, co se dá.....
MK_KaiN
Hmm,tak napíšem nějakej bug report,protože máš naprostou pravdu,ale co potom budu hrát,měl jsem ty Hvězdný války tak rád.:cry:Ještě bych mohl zkusit Battlefield,ale tam se nedá voják sniperkou zabít na jednu ránu,pouze na dvě,a tanky střílí jak minomety.:sm15:
 
von_bahnhoff
beztak celkove nejvetsi podvod co v ilovi je je neprustrelna sibirska preklizka ne? :sm45:
 
1stCL_SaBot
von_bahnhoff napsal:
beztak celkove nejvetsi podvod co v ilovi je je neprustrelna sibirska preklizka ne? :sm45:


tohle radsi moc nezverejnovat, jinak nam prestanou rusaci brejkovat :sm19:
 
1stCL_Jamamoto
1stCL_SaBot napsal:
von_bahnhoff napsal:
beztak celkove nejvetsi podvod co v ilovi je je neprustrelna sibirska preklizka ne? :sm45:


tohle radsi moc nezverejnovat, jinak nam prestanou rusaci brejkovat :sm19:


To je stejně silové pole z hvězdné lodi Enterprise!Šklebící se:jamamoto:
 
1stCL_Novotny
313_Ffajtl napsal:
Rooku: hmm...tak ti nevim.. ale Fighter a Akrobat je imho velky rozdil. Tohle tvoje prirovnani je notne uplne v jine tramvaji.

Sabote: Mas pravdu. Nikdy jsem ve spitfiru neletel, nikdy jsem s nim nebreakoval, nikdy jsem.... Takze s nim litam uplne blbe. Jo, kapnuls na to. Jsem to ale magor:sm20:.............

mám k eliptickému křídlu u spitfira svůj názor, který potvrdí kdejaký konstruktér a uzná, že na tu dobu to křídlo bylo nejlepší. Vídím tu jenom, že jsou tady v diskuzi lidi, co Spita rádi mají a ti co ho rádi nemají. A proto bych si přál, aby měl Spit oproti Bf109 aspoň podobné vlastnosti jako je na grafech.

Děkuji.



Fajlt pič* neřvi sakra už mne bolí ušiÚsměv . Hele nevím o co de páč se v tom nevyznám , ale jedno je pravda furt je to smrtící éro když to nedrží totál kreten v ruce! Oproti 109 je to samolet a parádička!Úsměv
 
LesniHU
Konecne diskuse, ktera za neco stoji :-). Pohodlne se posadte, dlouhy vlakno, dlouha odpoved:

Pokud porovnavame Spita a 109 ze stejneho obdobi, bude pri stejne rychlosti Spit vzdycky tocit lepe, a to ustalenou i okamzitou zatacku. Lepsi okamzita zatacka (neboli kolik G-cek vytahne, aniz spadne do vyvrtky) vyplyva uz z mensi padove rychlosti. Ztrata rychlosti v zatacce a tim i schopnost ustaleneho toceni pak z mensiho indukovaneho odporu Spita (vetsi plocha kridla->mensi potrebne Cl->vyrazne mensi Cdi->mensi indukovany odpor). Muzete zkusit argumentovat, ze me109 ma vyrazne vetsi tah pohonneho systemu :-).

Muj soukromy nazor je, ze 109G2 toci trochu moc dobre a Spit prilis malo varuje pred padem do vyvrtky (v porovnani relativne vuci sobe navzajem).

Poznamka pro stouraly: samozrejme existuje cast letove obalky, kde bude 109 tocit lepe nez Spit - kdyz je dany model 109 v testovane vysce rychlejsi nez Spit, bude mit v rychlostech blizkych sve maximalce lepsi ustalenou zatacku. Ale o tom asi tahle debata nebyla zamyslena.

1stCL_pbarry napsal:
Fajtle, prolet se na 109ce a pak neco hulakej

Dovolim si citovat Cometa(skywolf) z taktiky z VASICH stranek (BA)

Druhou velmi důležitou částí úhlového boje je poloměr otáčení letadla. Letadlo se nemusí otáčet tak dobře jako protivník, ale když má menší poloměr otáčení, tak se muže točit tzv. uvnitř otáčení protivníka, a i když ne trvale, tak alespoň na chvíli tak získat vhodnou pozici ke střelbě. To je přímo typický případ Spitfire Vb a Bf-109F. Spitfire se točí lépe, ale má vysoký poloměr zatáčky a 109ka se dokáže točit uvnitř jeho zatáčky. To znamená, že když má 109ku za zadkem, a začne se točit, tak 109ka na chvíli získa střeleckou šanci. Ovšem pilot 109ky na tuto výhodu nemůže sazet dlouho, protože i když se otočí na menším prostoru, tak ho Spitfire díky vyšší rychlosti otáčení doslova oběhne dokola a nakonec se mu za zadek dostane. Tedy 109ka si může dovolit chvilku se točit, ale pak musí přejít na jinou taktiku


Tenhle odstavec je minimalne spatne formulovany, nebo vznikl primo nepochopenim problematiky. Melo by to byt spis takhle:
Spitfire toci lepe, ale kdyz toci tak, aby mel nejlepsi dobu otaceni, muze 109 (stejne jako drtiva vetsina ostatnich stihacek) kratkodobe tocit s mensim polomerem, cimz muze ziskat kratkou prilezitost ke strelbe za cenu zhorseni vlastni pozice v dlouhodobem pohledu (velka ztrata energie). Tomu se Spit muze velmi jednodusse branit tim, ze v teto situaci udela o trochu ustrejsi zatacku, cimz znemozni stodevitce strilet.

Obdobna situace muze samozrejme vzniknout i obracene (Spit zkracuje zatacku), ale tam jsou vsechny trumfy na strane Spita, takze to asi nema cenu rozebirat.
"Typicky priklad 109F vs SpitVb" to muze byt tak mozna proto, ze je to jedina moznost, jak muze stodevitka v zatacce strilet na Spita :-)

Ad Cutora a presnost mereni:
Tvoje uvaha pokulhava ve dvou bodech:
Zaprve jsou ty cisla jedine, co mame, takze z nich stavet musime, tecka.
A zadruhe, kdyz se to merilo (a mam ted na mysli testy AFDU,NACA,A&AAE apod), byl kladen maximalni duraz na presnost (a nemerilo se to rucne stopkama), a ja nemam duvod o nich pochybovat. Jiste, oletane letadlo se chova jinak a kazde je original, ale to neni duvod zpochybnovat ty testy, to je duvod zadat simulaci stari a nedokonalosti vyroby letadla do ila.

CZ_Opitz napsal:
Georgeu napsal:
Ono by možná stačilo zarazit befkám používání klapek... jejich ovládání většina pilotů nemohla stíhat... i když jsem četl, že někteří experti v reálu dovedli pro pořádnou zatáčku i vytahovat podvozek :sm12:

a co zarazit klapky spitum? ty maji jenom jednu pozici, ktera by v te rychlosti spitovy urvala kridla... nehlede na to, ze spitfire experten v tech pozdejsich verzich spitu pouzivaji klapky podobne jako trim... oteviraji to na procenta... aspon jsem slysel...

Co jsem slysel (a sam netestoval, takze to berte jako neoverenou informaci), tak pouzivani combat flapsu od v4.0 uz nezlepsuje ustalenou zatacku. Lazy to, zda se, slysel nebo zjistil taky.
Pokud se klapky namapuji na analogovou osu, tak se skutecne daji ve vsech letadlech (i ve spitu) otvirat uplne plynule, jinak musis sikovne prepinat otevreni/zavreni. A pokud je ve velke rychlosti otevres moc, zaseknou se, stejne jako u jinych letadel.

CSL_Rook napsal:
a ještě k těm stránkám co si poslal. nejsou úplně korektní.tady je jejich reflexe. za přečtení to taky stojí. Mrknutí
http://kurfurst.a...KvsXIV.htm

Typickej Kurfurst, smes zamlcenych faktu a mlzeni.

CSL_Rook napsal:
eliptický křídlo je tak geniální tvar, že ho dneska nepoužívají snad ani akrobatický letadla :sm6:

pokud vím tak NACA spočítala,že ten rozdíl proti obdélníků je minimální a za obtíže při výrobě to nestojí.

Pro spitfire bylo zvoleno elipticke kridlo proto, aby byla dostatecna hloubka prostoru pro zbrane, ne proto, ze se od elipsy ocekavaly jeji teoreticky vyborne vlastnosti (ty by se projevily jen bez pritomnosti trupu, bez washoutu, der na zbrane a tak). Ten maly rozdil lichobezniku proti elipsam se dela prave pres ruzne krouceni kridla a podobne, a vzdycky je to obetovani nejake vlastnosti, kterou chceme, za nejakou, kterou chceme vic.

1stCL_SaBot napsal:
a ) modri vetsinou plakali nad vseobecnyma problemama at uz to byla nerealna spotreba Fw, nebo miziva ucinnost zbrani (a to jakoze byla, o tom neni pochyb ).

Rad bych vedel, co je to 'vseobecny problem' a cim se plakani nad nim lisi. Ale to bylo jen tak mimo, spis chci dodat, ze ackoliv casto plakali na spravnem miste (do SaBotova vyctu bych jeste pridal listu pred celnim sklem fw190 a rakety pro 190F), v jinych pripadech tu zase bylo takticke mlceni nad problemy, ktere je nepalily (treba FW190 DM nebo prop pitch exploit). Kolik ktera strana vygenerovala plakani nebudu zkouset odhadovat, ale mam pocit, ze pri afere chlazeni spita (jednou se strasne prehrival, pak se zase neprehrival vubec) bylo nejvic kriku od modrych v dobe, kdy netopil.

Kazdopadne "Britska lobby" ma podle me NEJVIC opravnenych duvodu si stezovat (trochu konkurovat muze Italie).
 
LesniHU
Jen pro formu, aby mic nezustal na spojenecke strane hriste Úsměv:

1stCL_Fucida napsal:
My se u Fw 190 hádali vždycky za 3 základní věci
[...]
V tu chvíli mi přišlo, že dávka z Mustangu snad byla smrtonosnější, než z Fw 190 A-8. Vyřešili jsme to jednoduše - vzali Mk.108 a vystoupali výše Úsměv.

A ted si predstav takovy Hurricane:
Vsechno to jsou exportni verze se snizenym vykonem motoru - jen asi o 100-200 koni, ale zamrzi. Nu coz. Naucili jsme se strilet na vzdalujici se letadla, kterym jsme sikovnym manevrem prekazili utok. Zvykli jsme si, ze jsme stale v defenzive.
Ze sa da nastavit konvergence vsech zbrani jen do jednho bodu? No, tak strilime nejen spravnym smerem, ale jen na tu jedinou spravnou vzdalenost.
Ze se na poustni mape prehrival motor uz pri 80% vykonu? Tak jsme ihned po startu stoupali co nejvys a tam chladili motor pri stazenem plynu, abychom meli cas na par minut boje.
Na hurriho IIC se nadaji povesit bomby, takze mame na vyber: letet s bombou a znicit tank ci dva a pak uz nic, nebo letet s kanony a likvidovat auticka.
Jediny zasah zepredu znici nastavovani vrtule, takze kazdy utok na bombarder se meni na loterii, jestli se pomalu poplazim domu, nebo ne. Jo, to se taky jen tak v nejakym letadle nestane.

Kazdemu bodu z tohodle seznamu se dostalo mene publicity nez cemukoliv od fockewulfa. To jen na zasazeni do kontextu, aniz bych tu chtel udelat nejaky vzajemny trumfovani, kdo se ma hur.

P.S. ta divka stejne sedla do spita, protoze je to hezky letadlo, narozdil od fw190 :bigrazz:
 
1stCL_BlueL
ze kazdy utok an bombarder ze zadni polosfery se zmneni na loterii ?
clovece letel jsi nekdy v Bf 109 proti B-25, Il-2, nebo jakymukoli jinymu bomberu?
ze na IIc nejdou dat bomby? to na Bf 109F a Fw 190D taky ne, nebo ze dora nemuze mit pridavnou nadrz? nebo ze kdyz se Fw 190A4-A6 seberou vnejsi laufy kuli zmenseni vahy, tak to pro zmenu prida zavesnik a zvetsi odpor, ja si myslim ze v tom co reds nebo blue nemuzou a mohli by (v realu) si nemame co rikat ....
 
LesniHU
1stCL_BlueL napsal:
ze kazdy utok an bombarder ze zadni polosfery se zmneni na loterii ?
clovece letel jsi nekdy v Bf 109 proti B-25, Il-2, nebo jakymukoli jinymu bomberu?

Zkusil. Stodevitka ma motor odolnej zhruba stejne jako hurri nebo spit, ale alespon ma dost vykonu na vybudovani dobre pozice pro utok.
1stCL_BlueL napsal:
ze na IIc nejdou dat bomby? to na Bf 109F a Fw 190D taky ne, nebo ze dora nemuze mit pridavnou nadrz? nebo ze kdyz se Fw 190A4-A6 seberou vnejsi laufy kuli zmenseni vahy, tak to pro zmenu prida zavesnik a zvetsi odpor, ja si myslim ze v tom co reds nebo blue nemuzou a mohli by (v realu) si nemame co rikat ....

jj, chyby jsou na vsech stranach. Lisi se to samozrejme tim, ze nemci na tom jsou s vybavenim kvantitativne mnohem lepe.
 
1stCL_BlueL
to k tomu hurriku mas pravdu ale zato nemuze ani Oleg a bomber ale Hawker Úsměv
 
LesniHU
1stCL_BlueL napsal:
to k tomu hurriku mas pravdu ale zato nemuze ani Oleg a bomber ale Hawker Úsměv

To je pravda, u stodevitky utocici na bombarder zase pan Messerschmitt :-).
 
rOckie
LesniHU napsal:
Pokud porovnavame Spita a 109 ze stejneho obdobi, bude pri stejne rychlosti Spit vzdycky tocit lepe, a to ustalenou i okamzitou zatacku.

a ve hře netočí? o co kurva tady de? Úsměv já se ptám fajtla kde PŘESNĚ je problém a nic z něj nevyleze. tak se ptám tebe. točí spit hůř než bf?


Lepsi okamzita zatacka (neboli kolik G-cek vytahne, aniz spadne do vyvrtky) vyplyva uz z mensi padove rychlosti.

befko neutáhne líp CELOU okamžitou zatáčku.
Ale v počátečním okamžiku který, někdy stačí na předsazení, to může befko hodně utáhnout kvůli tomu, že rychleji vytrácí rychlost a tedy chvilku jede po menším poloměru. to trvá asi tak první tři sekundy. pokud po tomhle manévru za spitem befko zůstane, má to spočítaný.
když k tomu připočtem, že většina soubojů nezačíná za stejných podmínek a velkou roli hrajou úhly pod kterýma se letadla potkaj , pak je neštěstí hotový. vymanevrovanej spitař? to přece není možný... Asi tak jako když někoho v befku chytne při stoupání rata nebo nedejbože iL

Muj soukromy nazor je, ze 109G2 toci trochu moc dobre a Spit prilis malo varuje pred padem do vyvrtky (v porovnani relativne vuci sobe navzajem).

nevaruje obecně eliptický křidlo hůř než obdélník?
to nenadálý přepadávání do vývrtky spíš ted´ souvisí s přidáním krouťáku ne?. spit je na tom hůř, to jo. je problém si to letadlo vyvážit přesně na tu rychlost,kdy začíná "kopat"? mě to pomohlo.


CSL_Rook napsal:
a ještě k těm stránkám co si poslal. nejsou úplně korektní.tady je jejich reflexe. za přečtení to taky stojí. Mrknutí
http://kurfurst.a...KvsXIV.htm

Typickej Kurfurst, smes zamlcenych faktu a mlzeni.


to že to je fanatik nezanemná,že neposkytuje zajímavá informace. stejně tak williamsovi stránky nejsou ani černé nebo bílé. a vypořádat se s demagogií konstatováním že je to demagogie a neříct proč, tak to je taky- ehm, demagogie Mrknutí


CSL_Rook napsal:
eliptický křídlo je tak geniální tvar, že ho dneska nepoužívají snad ani akrobatický letadla :sm6:

pokud vím tak NACA spočítala,že ten rozdíl proti obdélníků je minimální a za obtíže při výrobě to nestojí.

Pro spitfire bylo zvoleno elipticke kridlo proto, aby byla dostatecna hloubka prostoru pro zbrane, ne proto, ze se od elipsy ocekavaly jeji teoreticky vyborne vlastnosti (ty by se projevily jen bez pritomnosti trupu, bez washoutu, der na zbrane a tak). Ten maly rozdil lichobezniku proti elipsam se dela prave pres ruzne krouceni kridla a podobne, a vzdycky je to obetovani nejake vlastnosti, kterou chceme, za nejakou, kterou chceme vic.


todle určitě patřilo fajtlovi a jeho posedlosti eliptickým křídlem, ne? já s tím problém nemám Úsměv


v jinych pripadech tu zase bylo takticke mlceni (modrých) nad problemy, ktere je nepalily (treba FW190 DM nebo prop pitch exploit).


mno je fakt že netaktické sebekritiky bugů červených na jejich vlastní letadla jsme si užili až dost :rolleyes: v tomto mají modří zcela nesporně máslo na hlavě :sm6:
 
Josef Ruhme
LesníHU:
Fw 190 nebo Bf 109 jsou pro Luftwaffe stěžejní letadla, proto je jasné, že je jim věnované takové úsilí.
Hurricane bude stěžejní v BoB, v současnosti je to jen okrajový typ a proto se mu přirozeně nedostává od lidí takové pozornosti.
 
rudidlo
1stCL_Fucida napsal:
FF: takhle předevšemi - co si střihnout fajtík ...
Současný a bývalý pilot 1stCL proti sobě? To zní zajímavě.

LesniHU napsal:
1stCL_BlueL napsal:
ze kazdy utok an bombarder ze zadni polosfery se zmneni na loterii ?
clovece letel jsi nekdy v Bf 109 proti B-25, Il-2, nebo jakymukoli jinymu bomberu?

Zkusil. Stodevitka ma motor odolnej zhruba stejne jako hurri nebo spit, ale alespon ma dost vykonu na vybudovani dobre pozice pro utok.

...jsem někde četl, že použít v jedné větě slova motor, Bf109 a odolnej je trestný čin Šklebící se
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:
Jen pro formu, aby mic nezustal na spojenecke strane hriste Úsměv:

1stCL_Fucida napsal:
My se u Fw 190 hádali vždycky za 3 základní věci
[...]
V tu chvíli mi přišlo, že dávka z Mustangu snad byla smrtonosnější, než z Fw 190 A-8. Vyřešili jsme to jednoduše - vzali Mk.108 a vystoupali výše Úsměv.

A ted si predstav takovy Hurricane:
Vsechno to jsou exportni verze se snizenym vykonem motoru - jen asi o 100-200 koni, ale zamrzi. Nu coz. Naucili jsme se strilet na vzdalujici se letadla, kterym jsme sikovnym manevrem prekazili utok. Zvykli jsme si, ze jsme stale v defenzive.


Týjo..to s těma koníkama jsem ani nevěděl? Mně tedy Hurricane přijde dost slabej, ale 100 - 200 koníků..to je u něj 10 - 15% celkovýho výkonu, ne? To je docela dost.. :-(


Ze sa da nastavit konvergence vsech zbrani jen do jednho bodu? No, tak strilime nejen spravnym smerem, ale jen na tu jedinou spravnou vzdalenost.


Tohle myslím trápí taky obě strany - Fw 190 by s tím mohl kalkulovat podobně jako Hurricane, byť standardně byly všechny zbraně Fw 190 seřizovány na nějakých 450m. Pokud vím, tak u Spitfirů a Hurricanů se používalo křížení v různých vzdálenostech. V jednom online simu, jehož jméno jsem zapoměl, tohle nastavit šlo.. možná by to šlo i v TargetWare, ale nevím.


Ze se na poustni mape prehrival motor uz pri 80% vykonu? Tak jsme ihned po startu stoupali co nejvys a tam chladili motor pri stazenem plynu, abychom meli cas na par minut boje.


Zase problém obou stran - u Bf 109 na tom byly pokud vím podobně. Výhoda samozřejmě byla, že jsme mohli nastoupat rychleji do "přijatelné" výšky. Co se pamatuju, tak právě tyhle africké mapy pak byly dobré, protože se bojovalo trošičku taktičtěji, ale to si možná jen namlouvám Úsměv


Na hurriho IIC se nadaji povesit bomby, takze mame na vyber: letet s bombou a znicit tank ci dva a pak uz nic, nebo letet s kanony a likvidovat auticka.


Tohle mi taky dost vadí - ale jak už zmínil Blue, u některých klíčových typů druhé strany je to bohužel stejné - nádrž na Fw 190 A-8, nebo jakékoliv podvěsy na D-9. Dobře zmínil i chybějící možnost demontáže křídelních MG/FF. Jsme si kvit Šklebící se. Teď si nejsem jistý, ale možná ani na Spit V toho nejde moc pověsit Smutný


Jediny zasah zepredu znici nastavovani vrtule, takze kazdy utok na bombarder se meni na loterii, jestli se pomalu poplazim domu, nebo ne. Jo, to se taky jen tak v nejakym letadle nestane.


Tady se neshodneme. Útok s Bf 109 na bombardér mi přijde mnohem riskantnější. Pokud pomineme specifika výzbroje (která třeba u Hurricanu Mk.I chybí Úsměv), tak pilot Befka se vystavuje mnohem většímu riziku - pravda, stavění vrtule dostává u Hurricanu zásah velice často, ale když to porovnám s následky na Befku, kdy v případě štěstí z tebe jde jen tenkej proužek kouře a znamená to pro tebe, že máš ještě asi 5 - 10 minut do úplnýho zadření motoru (případně 30 - 60 vteřin dostatečného výkonu pro rozumný únik). V jiném případě z tebe jde okamžitě hustý černý kouř, což u Bf 109 znamená obrovské riziko a maximálně tak pilotovu snahu dobelhat se někam na vlastní území. Často za pár desítek vteřin..nebo i rychleji..následují plameny. V tomhle má Befko primát, Merliny jsou imho na druhém místě, ale přesto dost daleko od citlivosti DB60X. Pokuřující Spitfiry, Airacobry, Jaky, LaGGy.. občas drží v boji dalších 10 i víc minut, než jim někdo obvykle zasadí smrtící ránu. Focke-Wulfy jsou na tom podobně, ale tam je to aspoň trochu opodstatněné tím velkým hvězdicákem Úsměv.


Kazdemu bodu z tohodle seznamu se dostalo mene publicity nez cemukoliv od fockewulfa. To jen na zasazeni do kontextu, aniz bych tu chtel udelat nejaky vzajemny trumfovani, kdo se ma hur.


No, kromě té podvěsné výzbroje na Hurricanu. O ní se mluvilo docela dost - a poměrně dost se mluví i o snadné likvidaci zařízení pro stavění vrtule. Otázka je, jestli srovnávat Hurricane zrovna s Focke-Wulfem. Brek Blue Whinners se soustředí jen na dva typy. Reds to musí více rozprostřít své síly - leda že by se naštval FF - a řekl Olegovi něco ošklivého o Hurricanech a elipsách Úsměv


P.S. ta divka stejne sedla do spita, protoze je to hezky letadlo, narozdil od fw190 :bigrazz:


A o tomhle člověku jsem si myslel, že má rozum. Píši si do svého poznámkového bločku pod písmeno L:

"LesniHU, 9.12.2005, pozbyl cit pro estetiku" :sm8:
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
rudidlo napsal:
1stCL_Fucida napsal:
FF: takhle předevšemi - co si střihnout fajtík ...
Současný a bývalý pilot 1stCL proti sobě? To zní zajímavě.


To my se s Fajtlíkem jen tak kočkujeme Úsměv. My spolu létali nejen v jedné letce, ale dokonce v jedné dvojici - občas Úsměv. Ale to už je hodně let zpátky - tak 4 Úsměv.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 10-12-2005 02:59
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_OTU_oblak
hmmm takže rudidlo je jeden z Lionů - nebo byl???Dle infa co mám tak Fuči a Fajtl byli občas kačmerek(hehe nevim jak se to píšeÚsměv )a jeho vůdce Úsměv
IMHO pánové.....je toho tolik co podle nás v ILovi neodpovídá realitě a nemůžeme přeci chtít aby bylo všechno perfektní. za 10 let pokud budeme lítat online tak možná bude nějaký sim který bude lepší a kvylitnější než IL....jinak nesouhlasím s tím že Hurri je okrajový typ. právě hurri je na obálce FB jak rotstřeluje šuku, taky Hurri sedlají taky finové.Taky pro anglii rannou a francii je to stěžejní typ. A pro řecko taky. Taky hodně v rusku patrolovaly a nosily bomby. To že je rusáci neměli rádi byla věc druhá......

Ad spit - co je správně - postavte repliku a podrobte ji testům Úsměv Ale jak říkám, je to hra...Pokud máte výdrž, čas a chuť, nic vám nebrání porovnat si IL-2 se simulátory target tobruk (Spit V s filtrem) a WW2OL(klasický VCool a potom usoudit který z nich je "věrohodnější"Úsměv

Fuči - historie je plná překvapení. Úsměv
 
1stCL_Fucida
V Tobruku už je létatelný Spitfire??

Já myslím Hurricane okrajový ve FB, ne v celé historii. Západní fronta v ILovi je dost zjednodušená..Hurricane tam nemá moc prostoru. Jinak jde samozřejmě o stěžejní spojeneckou stíhačku počátku války.

Jenže IL je tak nějak víc až od poloviny roku 1941 - a to už měl Hurricane své nejjlepší časy jako stíhačka za sebou.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
312_Lazy
hmm neměl bejt tenhle thread o spitfiru?
 
Tajpan
Mne úvodný príspevok pripomenul jednu príhodu z IL2.
Velmi neskoro v noci sa propojím na AH??? Prevaha REDs ne neúnosná, tak idem k BLUE. Lietam tak ako sa má s Bf-109, len tá strelba je na :sm19:
Jednej 109-tke zachránim krk, ale som tak či tak velmi unavený a idem pristáť a spinkať. V dohlade letiska u Caen ma prepadne Spit.. čo sa dalo čakať pri takej prevahe REDs. Malá výška, rýchlosť tak začnem Roll a Barell. Spiták má prevahu vo všetkom výška , rýchlosť a tak ide zhurta na mna. ešte mám dokonca G6 kalsik , tak lietam podla imtuície. A Spit práškuje a práškuje po mne. Všetko vedla. Občas ho zazriem že je zamnou. Pri jednom klesaní dole , ho zazriem hore ako sa pretáča a spadne do vývrtky. Rozmázne sa o zem asi zo 800 metrov.
Klasika: super akcia - Tak zase som to nenhrál. :sm19:Mrknutí

Tu by to mohlo končiť a práve že to začalo.
Nejaký Cudzinec začal hned písať hlášky , OLEGOV stupidný DM, Ako to robí lietadlá, Oleg zo Spita spravil s*rčku, Zase Blue majú načítované lietadlá, o elite Bluákov :sm6: a bovhvie čo ešte ?
A velmi tažko som mu vysvetloval , že som klasický Redák, že len občas lietam v Bf109, že sa mýli, že nech sa naučí lietať.
A pritom som sa smial.
A bolo to na patchi 4.00.

Asi by sa mal uzákoniť základný Murphyho zákon k IL2:

Ked sa Vám nedarí, určite za to môže OLEG. Ten to skazil.. :jamamoto:
Upravil/a Tajpan dne 10-12-2005 10:25
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,065,725 návštěv