October 29 2025 10:11:37
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
KURLAND 1944 - BLUES
Kurtis
GC3_Messik napsal:
Co se vykaslat na serazeni na draze a proste startovat po dvojicich nebo tech trojicich.

V zásadě souhlas. První roj se "narodí", narollujena VPD, "narodí se druhý. První vzlétne, druhý začne rollovat atd.

Dokud nevzlétne třetí roj, budeme dělat levé okruhy někde nad mořem - detaily večer v 19:30.

Pisone - připravuju mail - buď plný očekávání Mrknutí
 
1stCL_Fucida
Souhlas. My se 190kama startovali právě taky po rojích, nečekali jsme na seřazení všech. Většinou start proběhl do 10 - max. 15ti (v noci) minut od zahájení pojíždění. Je to efektivnější, než řadit všechna letadla.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Tajpan
pre he111 predbežne:
1.namapujte si všetky funkcie na bombardovanie.
2.nezabudnite si namapovat Level stabilizátor
3.Kompresor a mixture
4.trim na smerovku

Zhodnotenie včerajšku: bolo som velmi milo prekvapený učastou i skvelým plnením uloh a držaním formácii.
Velmi dobre si viedol ExtraG, Morris, ZBX lebo som nevedel čo od nich treba očakávať. S!
velmi ste ma prekvapili pri tom tretom nočnom lete ako ste sa skvele držali. Mali ste to velmi tažké ale vzládli ste to.

pripomienky
Hiltoš: drž sa stále na šestke Kurtisa, lebo znovu budeme velmi manévrovať. Nechod mu nikdy na 5 -7 čku. ani vtedy , ked budeme musieť menit tvar formácií. a ked sa ti bude zdať , že velmi dobiehať Kurtisa, let trošku nižšie , pod neho.
Clone: ja som tiež rád ukecaný ale teraz ide do tuhého. je fakt zbytočné aby ta Hiltoš musel upozornovať na to.
Valhera: musíš sa udržat u Hiltoša za každé cenu. včera sme mali štastie , nikoho sme nestretli vtom lete vo formácii. lebo takto ohrozuješ nielen seba ale aj poslednu trojku.

resumé: velmi spokojený velmi milo prekvapený!

ale nesmieme zaspať na vvrínoch.
dnes bude skúška našich skutočných schopností. včerajšok berte ako bojový tréning. Ale dnes letíme do Danteho pekla. A to hned dvakrát.
Na Rigu a do M10 zásobiť a zachránit civilistov z obklučenia.
 
GC3_Messik
hele teď jsem psal s fučim, a start je sice od pul osme ale řadit se můžem už od 19 30 klíďo. Co se dneska řadit dřív, pěkně lážo plážo od 19 50 a poslouchat brifink a kecat o akci můžem při pojíždění.. a v 20 30 nahodit motory a jedem??? Čekat zas než se ostaní naklikaj je naprd a třeba budou mírnější lagy než se připojej opozdilci. Je škoda přijít na TS v 19 30, a startovat až v 21 00.
Upravil/a GC3_Messik dne 17-05-2008 13:33
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
Tajpan
GC3_Messik napsal:
hele teď jsem psal s fučim, a start je sice od pul osme ale řadit se můžem už od 19 30 klíďo. Co se dneska řadit dřív, pěkně lážo plážo od 19 50 a poslouchat brifink a kecat o akci můžem při pojíždění.. a v 20 30 nahodit motory a jedem??? Čekat zas než se ostaní naklikaj je naprd a třeba budou mírnější lagy než se připojej opozdilci. Je škoda přijít na TS v 19 30, a startovat až v 21 00.

suhlasím, lenže....
budeme sa musieť už o 19:30 mat dohodu aku výzbroj atd brať
a budeme musieť mať info od fučidy že je server nahodený.
 
GC3_Messik
Tajpan napsal:
GC3_Messik napsal:
hele teď jsem psal s fučim, a start je sice od pul osme ale řadit se můžem už od 19 30 klíďo. Co se dneska řadit dřív, pěkně lážo plážo od 19 50 a poslouchat brifink a kecat o akci můžem při pojíždění.. a v 20 30 nahodit motory a jedem??? Čekat zas než se ostaní naklikaj je naprd a třeba budou mírnější lagy než se připojej opozdilci. Je škoda přijít na TS v 19 30, a startovat až v 21 00.

suhlasím, lenže....
budeme sa musieť už o 19:30 mat dohodu aku výzbroj atd brať
a budeme musieť mať info od fučidy že je server nahodený.


No to snad neni tak tezkeMrknutí Lodě buď pancéřovky a nebo pětikilka, někdo i líťa. To je otázka na 1 minutu pro vedoucího rozhlásit co si kdo veme. Na server se zeptáme Fučiho.

Server prej bude pár minut po pul osme, pokud nebudou komplikace.
Upravil/a GC3_Messik dne 17-05-2008 14:12
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
1stCL_Fucida
Server bude nahozený dle plánu v 19:30, start bude povolený jako včera, od 20:30.
Jinak útočíte nejen na lodě, ale i celou oblast doků. Průzkumný He 111 (Valhera) dodá fotografie během několika desítek minut. Snad Úsměv.

Zde aktualizovaný briefing pro Bf 109
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Tajpan
Valhera, po včerajšku , on žije???!!! CoolŠklebící se
 
1stCL_Fucida
Valhera je pln elánu a odhodlání Úsměv Dnešní fotografie záleží čistě na něm Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
Valhera právě vysílačkou oznamoval generálnímu štábu, že nad Rigou je spousta flaku a že je dost rozstřílený. Snad cenné fotografie doveze.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
GC3_Messik
1stCL_Fucida napsal:
Valhera právě vysílačkou oznamoval generálnímu štábu, že nad Rigou je spousta flaku a že je dost rozstřílený. Snad cenné fotografie doveze.
Šklebící seŠklebící se
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
Tajpan
kamarát od rozviedky mi poslal info že zachytili správu od ruských velitelov bitevníkov Bugs:
.....Vďaka za dobrý let a teším sa na dnešné torpéda! Len by som rád požiadal......
takže ak budu mať naše stihačky rozkaz hliadkovať nad lodami , pôjdu tam šturmy s torpedami. Mrknutí
 
1stCL_Fajlow
Jo, taky jsem zprávu zachytil přímo v éteru, ale tak nějak se to dalo čekat i dřív, když tam byli v rosteru ty téčkový ily.Úsměv
Upravil/a 1stCL_Fajlow dne 17-05-2008 15:48
 
Kurtis
Plán pro bombarédry odeslám veliteli eskorty.

V zásadě jde o to, že první let provedem jakoby z Finska, druhý víceméně podle včerejšího scénáře.

Tajpane díky za podporu, nicméně dneska se možná vyskytne i příležitost, rozdělit se do stran Šklebící se a třeba i výškově - měly by tam být dostatečně dlouhé přelety.

Nápad se seřazením již před osmou se mi líbí. Stanovit výzbroj bude otázkou chvilky, jakmile dostanem Valherovy fotky.

Takže pokud se sejdeme na TS a na serveru již v 19:30, bude to jedině ku prospěchu.
 
Tajpan
Kurtis ,PM. Mrknutí
 
Tajpan
Pison, PM. Mrknutí
 
1stCL_valhera
Dnešního dne mělo několik našich posádek vzlétnout se stroji He-111 H6 k průzkumným akcím. Nikdo z pilotů se však ráno na letišti neobjevil, a tak vzlétla jen jedna posádka a to zrovna ne ta nejlepší. Byla to posádka nadporučíka Valhery, který zpitý do němoty s lahví portugalu, ležel pod koly svého stroje. Byly jisté pochybnosti se svěřením tak náročného úkolu právě jemu, ale když vlastně nebyla jiná možnost….

Z deníku nadporučíka Valhery:
„V 7:41 proběhl start průzkumného letu z letiště WINDAU na doky u města RIGA a následně průzkum letiště TUKKUM. Počasí nám přálo a na palubě byla veselá nálada. S chlapci jsme si povídali o děvčatech a slunce nám příjemně svítilo do očí. Když jsme se dostali nad cíl, tak uplynulo jen asi půl hodiny. Hanz zapomněl papíry naší operace na záchodě a tak jsme vzpomínali, co vlastně máme fotit. Nakonec jsme se rozhodli, ze vyfotíme letiště v RIZE. Rudy pak vytáhl svůj nový aparát značky ZENIT, co ho vyměnil za pytlík jedlých kaštanů s jedním ruským fotografem. Rozbil v kokpitu jednu tabulku skla a začal fotit. Udělali jsme spoustu fotek letiště ve výšce asi 4700m. Všude kolem to práskalo jako o Silvestra. Rozflákalo nám to některé budíky a tak jsme nastoupali do 5300m a našli jsme i doky ve městě RIGA. Flaky nepolevovali ani v této výšce, tak jsme znovu proletěli doky kurzem 270st. ve výšce 5900m. Když už z nás všechno teklo, namíříli jsme si to do TUKKUM a pak domů. Přistáli jsme v 9:07 opět na letišti WINDAU, ale nebyl jsem si moc jistý, jestli je to ono.
Odnesli jsme naše fotky na vyvolání, ale nebyli jsme pochváleni. Rudy, ten blbec, měl ve foťáku film jen na jeden snímek a na něm bylo letiště v RIZE, které nikoho nezajímalo. Celý let byl zbytečný… ikdyž, myslím že Zilvar s Hansem si ho v pumovnici pěkně užili.

Protože se stále nikdo z pilotů neobjevil na letišti, museli jsme letět znovu. Start v 9:36, tentokrát bez Zilvara, kterého začalo něco svědit. Potkal jsem těsně před startem na letišti jednoho z pilotů, Cloňáka, ale něco jedl a říkal, že se mu nikam letět nechce. Druhý let proběhl s menšími navigačními problémy, než ten první. Tentokrát jsme dostali místo foťáku ZENIT kameru CANON. Natočli jsme po cestě půl Ruska. Na doky a letiště se dostalo taky a tak přikládám obrázky…. „

Závěr:

Počasí:
Jasno, asi ve 2000 občas mraky

Flak nad doky:
Celkový dojem je takový, že flaky střílí i po satelitech, které proletí nad Rigou ve výšce 450km. Střílejí všichni, nikdo nebyl na snídani, a střílejí přesně.

Cíle RIGA:
Lodě jsou pouze obchodní a ve "velkém doku", kde je jich 6, je poměrně rušno, Všiml jsem si v prvním letu, že z doků směrem na most do města je velká kolona aut a porad něco vozí.
V "menším doku" jsou 4 nákladní lodě. Letěl jsem v kurzu 200 a měl jsem oba doky v zaměřovači bez opravy kurzu. Možná bych to v tom kurzu bombardoval.
DOKY 1
DOKY 2

Flak nad letištěm:
Nemyslím, že by na letišti TUKKUM byla nějaká horší sorta, něž nad RIGOU, Dostal jsem tam poměrně dost zásahů ve výšce 5000m.

Cíle TUKKUM:
Hodně roztroušené cíle. Několik velkých bombardérů stojí na jižní straně letiště.
Letiště Tukkum
Upravil/a 1stCL_valhera dne 17-05-2008 19:07
 
606_blackknight
Ten denik je moc povedenejMrknutíŠklebící se
 
http://blackknight-dw.blog.cz
Kurtis
No já to napíšu sem, protože mi to přijde lepší.

Děkuji všem stíhačům, protože se prakticky po oba dny postarali nejen o naše krytí, ale především o náš radarový snímek. Ten byl pro nás velmi důležitý a díky za jeho častou aktualizaci.

Díky PBarrymu a Pisonovi, že nerozporovali mé taktické plány. Přecejenom jsem se snažil naplánovat vše tak, abychom stíhače pokud možno nepotkali. Takže jste se asi nudili, co? Šklebící se

První, třetí a pátý let byly naprosto bezproblémové. Druhý jsme nezvládli, protože jsem hrubě podcenil riziko příletu nepřátel. Prostě jsem si myslel, že server byl teď restartován a oni se k nám nemohou dostat. Nemluvě o tom, že pojíždění byla naše hodně slabá stránka.
Čtvrtý let byl úspěšný pouze částečně, protože třetina formace vyfasovala He-111, které ještě neprošly generálkou a pouze těžko se dokázali udržet formace.

Oceňuji výdrž našeho "Němého Bobeše", který i bez TS letěl, jak bylo třeba.
Je mi líto Morrise, Tajpana, Messíka a ZBXe, že dostali olétané křápy. Nenapadá mne jediný důvod, proč jste nám nestačili, ale v 5km už s He-111 zpomalit nešlo.
Hiltošova formace tím vším prošla jako teplý nůž máslem - S! Jinak si všichni vedli dobře a možná i lépe.

Ovšem co mě strašně a strašně sralo, byla totální a naprostá neúcta některých pilotů ke svým kolegům. To, že já vím všechno, neznamená, že ti druzí to nevědí také. Ve formaci bombrů se sešlo 7 pilotů, kterí by to z fleku mohli odvelet. Jenže odpovědnost byla na mě.

Tajpanovo "nie, Kurtis, nie. Spraume to takto ..." nebo Cloňákovo "co je to za blbost, dělat ..." mne budou pronásledovat ještě hodně dlouho.

Je pravda, že jsme např. dlouho rollovali. Ale jestliže jeden důvod byl nezkušenost některých pilotů popojízdět rychleji, mnohem podstatnějším důvodem bylo překřikování jednoho přes druhého, že lepší je to takhle ...
Měli jsme 1/2 hodiny na narollování (den2). Místo toho jsem musel 10x vysvětlovat, jakou si berem výzbroj.
Měli jsme fotky od Valhery, přesto jsme se 1/2 hodiny dohadovali, kde jsou které cíle. O jejich rozdělení nemluvě.

A takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho - prostě překřikování a snaha opravit velitelovo rozhodnutí nevede k ničemu jinému, než ke zbytečné ztrátě času, chaosu a vzájemné nevraživosti.

Například v době, kdy jste (úmyslně píšu jste) se dohadovali, jak bude nejlepší odzásobovat, měl PBarry před sebou můj scénář s asi šesti variantami zásobování včetně té, kdy bychom v prvním letu nedokázali odzásobovat. Pouze jedna varianta znamenala, že přistaneme a to podle plánu, na kterém jsme se dohodli ve středu.
Přesto jsme ztratili 3/4 hodiny kecáním o ničem. A proč? Nevěřili jste mi, že to mám (pokud jde o strategii) detailně naplánované.

Pokud jde o moje chyby během samotného letu, tam se omlouvám. Poprvé jsem vedl tři formace letadel, které nemají možnost manévrovat. Jak pevně věřím, dokáži se z toho poučit, a pokud bude nějaké příště, bude to lepší.
I když chápu, že jste se mi v některých situacích snažili pomoct, celkový efekt byl spíš rušivý. Jak by se asi líbilo Gallandovi, kdyby mu jeho číslo nad Doverem řeklo, že by radši letěl domů a trojka by řekla, že by radši letěla víc na západ a k tomu by mu velitel druhého roje řekl, že by radši letěl víc vpravo?

Opravdu, zamysleme se nad sebou - my z He-111!!! Fakt, že někdo je zvyklý velet, neznamená, že bude rozkazovat i v době, kdy mu velí někdo jiný. A každý má jiné vize. Kdybychom vždycky létali od severu k jihu ve 4 km ve formaci za sebou, asi by nás to brzy omrzelo. Nebo ne?

Mimochodem, jak to vypadalo u Pisona? Pison velel skupině, kdy bylo es víc než u JV44. Přesto nevěřím, že by tam jeden přes druhého pokřikovali, že lepší bude ...

No i přesto všechno jsem velmi rád, že jsem se mohl zúčastnit. Především ta plánovací část speciálky byla velmi zajímavá. Člověk prostě nevěděl, co ho čeká ...

Dík všem.
 
ExtraG
Ámen...občas bylo skutečně utrpení to poslouchat. Zejména Cloneho výrazný hlas pro mě byl krajně nepříjemný. Sorry Clone, rád si s tebou vždycky pokecám třeba v hospodě, ale v pátek a v sobotu to holt bylo trochu přehnané.

Jinak samozřejmě téměř každý z nás bombarďáků, co jsme se tam sešli, už toho dost nalétal, sesbíral dost zkušeností a je samozřejmě chvályhodné, že se všichni snažili svými zkušenostmi přispět k úspěchu akce, ale v danou chvíli to zkrátka nebylo vhodné - to mělo přijít na nějakém tréninku, poradě, nebo něčem podobném. Sám jsem před akcí psal Kurtisovi několik zpráv, ve kterých jsem se pokoušel vypointovat potenciální nedostatky - "Máš tohle? A tohle? A myslel jsi na to, tamto, tamhleto?" - nicméně, když už nadejde hodina H, je potřeba věřit veliteli, že se připravil a že udělá pro zdar akce vše možné i nemožné. Je potřeba poslouchat pokyny a plnit vše, co veliteli uvidím na očích (takříkajíc). NE svou tisící a jednou poznámkou velitele deptat, rušit jeho koncentraci, zdržovat a dělat utrpení z poslechu na TS. Já vím, že se lehko kecá někomu, kdo celou dobu na TS nepípl ani slovo, protože momentálně nemá mikrofon Šklebící se Ale stejně, doufám, že víte, co se snažím říct Mrknutí
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,403,650 návštěv