November 22 2024 14:13:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Vzlétne??... technet.cz
WT_Pedropan
Mam to cele chapat jako jednu nesmirnou srandu, kdyz je zitra toho Aprila, nebo tady par lidi zapomnelo na elementarni fyziku?

Proboha, vybodnete se na vedecke rovnice. Tahle super vedecka vysvetleni vzdycky troskotaji na nejakem skrytem ale. Viz. Achyles zelvu nedohoni...

Vemte zdravy selsky rozum do hrsti...

On je to pripad spis pro Rooka...Šklebící se
 
http://www.wtigers.org/
GC3_Messik
No a pak se máme dohodnout zda je befko načítované a nebo neVyděšenýVyděšený
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
1stCL_Pospa
Tohle vlákno je fakt sranda. Šklebící se Člověk by skoro řek že ten libovolně rychlej pás bude úspěšně kompenzovat veškeré snahy letadla o dopředný pohyb. Pak se letadlu rozlítnou gumy a bude katapultováno rychlostí tak -400km/h. Pak opravdu poletí Šklebící se
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
311_Rampa
myslím, že zajonc přišel na něco s čím autoři hádanky nepočítali MrknutíCoolŠklebící se
 
kirsha
Pro samé filozofické, fyzikální a jiné hloupé úvahy tady naprosto zaniklo SaBotovo nejpochopitelnější přirovnání o jízdě na kolečkových bruslích po portijedoucímu pásu, pokud vás někdo, kdo stojí mimo pás potáhne za ruku. To si snad dovedeme představit všichni, jak to bude vypadat a fungovat.
Takže motor letadla je mimo pás stojící tahoun. Táhne vpřed - jedete vpřed, stojí - stojíte i vy, bez ohledu na rychlost ubíhání pásu a otáčení koleček.
Kolečka i pás musí být z říše pohádek, nebo fyzikálního ideálna, protože jinak se z toho jeden, nebo druhý posere. Nebo oba. A letadlo tak, jako tak vzlétne.
 
1stCL Pepan
Takovej Vivat kterej má problém když vjede na pampelišku nevzlétne!!!Šklebící se
 
1stCL_Pospa
kirsha napsal:
Pro samé filozofické, fyzikální a jiné hloupé úvahy tady naprosto zaniklo SaBotovo nejpochopitelnější přirovnání o jízdě na kolečkových bruslích po portijedoucímu pásu, pokud vás někdo, kdo stojí mimo pás potáhne za ruku. To si snad dovedeme představit všichni, jak to bude vypadat a fungovat.
Takže motor letadla je mimo pás stojící tahoun. Táhne vpřed - jedete vpřed, stojí - stojíte i vy, bez ohledu na rychlost ubíhání pásu a otáčení koleček.
Kolečka i pás musí být z říše pohádek, nebo fyzikálního ideálna, protože jinak se z toho jeden, nebo druhý posere. Nebo oba. A letadlo tak, jako tak vzlétne.


To máš sice pravdu ale v zadání je jasně napsáno že je počítáno se třením. Takže pokud si představíme že pás bude dělat vše pro to aby letadlo nevzlétlo a tudíž se bude proti pohybu letadla pohybovat "neomezenou" (tedy rychlostí jaké je letadlo schopno dosáhnout vůči zemi) rychlostí pak to nemuže podvozek nikdy vydržet Šklebící se A i kdyby vydržel pořád klade nějaký odpor dopřednému pohybu. Takže Sabot si svoje brusle může zase sbalit protože by si rozbil hubu Vyděšený Ale je to celé ta jako známá věta "rozkaz zněl jasně zastavit muže na motocyklu". Za vše muže zadavatel otázky který nám neúplným zadáním dal prostor ke spekulacím Šklebící se
Upravil/a 1stCL_Pospa dne 01-04-2008 10:08
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
1stCL_Pospa
1stCL Pepan napsal:
Takovej Vivat kterej má problém když vjede na pampelišku nevzlétne!!!Šklebící se


Nevzlétne a ještě se mu zaklapne podvozek a zlomí vrtule Šklebící se
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
1stCL_SaBot
Letadlo nevzletne !!!!!!!
.
.
.
.
.
.
.
APRIIIILL !!!!! Cool
 
AH_Ronsoc
Este tato moznost tu nebola ,ze Šklebící se Lietadlo bude mat zatiahnute brzdy a pojde na plny plyn .Takze lietadlo pojde smerom do predu spolu spasom a takto nabere rychlost pre dostatocny vztlak a vzlietne Pff
 
1stCL_Pospa
AH_Ronsoc napsal:
Este tato moznost tu nebola ,ze Šklebící se Lietadlo bude mat zatiahnute brzdy a pojde na plny plyn .Takze lietadlo pojde smerom do predu spolu spasom a takto nabere rychlost pre dostatocny vztlak a vzlietne Pff


No vida další "muž s brašnou na motocyklu" Šklebící se Ale ten pás jede do protisměru Cool
Upravil/a 1stCL_Pospa dne 01-04-2008 09:54
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
1stCL Pepan
Jasně že letadlo nevzlétne to pochopí každej kdo v něm opravdu sedělÚsměv- a na ty brusle se zeptejte Cibule jeho otec prej na nich strávil podstatnou část svého životaŠklebící se
 
Jp-
copak brusle, ale bruslit prej taky neumí Šklebící se
 
Panek
1stCL_Pospa napsal:
To máš sice pravdu ale v zadání je jasně napsáno že je počítáno se třením. Takže pokud si představíme že pás bude dělat vše pro to aby letadlo nevzlétlo a tudíž se bude proti pohybu letadla pohybovat "neomezenou" (tedy rychlostí jaké je letadlo schopno dosáhnout vůči zemi) rychlostí pak to nemuže podvozek nikdy vydržet Šklebící se A i kdyby vydržel pořád klade nějaký odpor dopřednému pohybu.


Jenže tření v podvozku není nikdy větší než síla, která pohání letadlo vpřed, protože to by pak letadlo nevzlétlo ani na normáním povurchu.

A jestli je psáno, že pás může jet takovou rychlostí, jakou se dokáže pohybovat letadlo vůči zemi, čím je omezena rychlost letadla vůči zemi? Vždyť aerodinamický odpor, který limituje maximální rychlost letadla, je u letadla na zemi (pásu) přeci menší, než když letadlo letí maximální rychlostí ve vzduhchu.
A jelikož předpokládám, že aerodinamický odpor je větší veličina než tření v podvozku, tak má SaBot s bruslema pravdu.

Letadlo vzlétne.
 
Maxxis
3BAP_Panek napsal:
1stCL_Pospa napsal:
To máš sice pravdu ale v zadání je jasně napsáno že je počítáno se třením. Takže pokud si představíme že pás bude dělat vše pro to aby letadlo nevzlétlo a tudíž se bude proti pohybu letadla pohybovat "neomezenou" (tedy rychlostí jaké je letadlo schopno dosáhnout vůči zemi) rychlostí pak to nemuže podvozek nikdy vydržet Šklebící se A i kdyby vydržel pořád klade nějaký odpor dopřednému pohybu.


Jenže tření v podvozku není nikdy větší než síla, která pohání letadlo vpřed, protože to by pak letadlo nevzlétlo ani na normáním povurchu.

A jestli je psáno, že pás může jet takovou rychlostí, jakou se dokáže pohybovat letadlo vůči zemi, čím je omezena rychlost letadla vůči zemi? Vždyť aerodinamický odpor, který limituje maximální rychlost letadla, je u letadla na zemi (pásu) přeci menší, než když letadlo letí maximální rychlostí ve vzduhchu.
A jelikož předpokládám, že aerodinamický odpor je větší veličina než tření v podvozku, tak má SaBot s bruslema pravdu.

Letadlo vzlétne.


"A jestli je psáno, že pás může jet takovou rychlostí, jakou se dokáže pohybovat letadlo vůči zemi"
tímto si snad uvědomujete, že pás eliminuje pohyb letadla po pásu vpřed a letadlo díky tomu stojí....
 
311_Tank
Pas neeliminuje pohyb letadla louze roztoci rychlejc rola podvozku.

Pak uz je to jen valivej odpor podvozku + aerodynamickej odpor vs tah motoru.

IMHO
 
606_Temp
Maxxisi, to mas jedno....
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
swt
Maxxis napsal:
"A jestli je psáno, že pás může jet takovou rychlostí, jakou se dokáže pohybovat letadlo vůči zemi"
tímto si snad uvědomujete, že pás eliminuje pohyb letadla po pásu vpřed a letadlo díky tomu stojí....


Dneska je prvního dubna, takže Maxxis si z nás dělá srandu. Kdokoliv se zamyslí totiž absolutně nemůže myslet tento výrok vážně.

Zatím nejkrásnější formulaci toho, že vzlétne (samozřejmě že vzlétne) předvedl dle mého názoru Sabot 30.03.2008 16:02 - za tohle má u mě 6 hvězdiček z pěti, gratuluji.

Pokud bychom měli shrnout správnou odpověď lapidárními pojmy, napíšeme, že letadlo vzlétne, protože tah motoru při Vso je stále ještě větší než odpor včetně valivého odporu podvozku při 2xVso (Pokud by tomu tak nebylo, např. zadřený podvozek, tak by nevzlétlo). Pro vzlet z normální dráhy stačí, aby tah byl větší než odpor při Vso.

Respektive, abych to úplně upřesnil, že tah je větší při všech rychlostech v od 0 do Vso než celkový odpor se započtením odporu kol za rychlosti valení kol 2v. (=letadlo je schopné zrychlovat až do Vso ).

Mimochodem, pokud zanedbáme odpory způsobené podvozkem, tak je pohyb podkladu zcela irelevantní! (=pás se může pohybovat libovolnou rychlostí vpřed či vzad bez jakéhokoliv vlivu na letoun)

Další podmínka je, aby podvozek vydržel dvojnásobnou než obvyklou rychlost otáčení - ale to se asi bere že vydrží.
Upravil/a swt dne 01-04-2008 22:55
 
313_Sheddan
Předpokládejme, že pás je rovnej (nejsou na něm drny a podobně). Z-37 Čmelák je letadlo (on je to dokonce letoun, což je podkategorie pojmu "letadlo", jestli se nepletu). Při klapkách na 50° má pádovku 77 km/h* (není to podložený příručkou - něco sem vygooglil, ale zhruba to sedí). Jeho maximální rychlost ve vzduchu je 190 km/h (stejnej zdroj). Položme si tři otázky:

1. Je motor o výkonu 232 kW schopnej překonat odpor vzduchu letadla při rychlosti 78 km/h (77+1)**?
2. Vydrží podvozek Čmeldy rychlost 269 km/h?
3. Má motor dostatek výkonu pro překonání odporu pneumatik a ložisek při rychlosti 269 km/h (190+1+77+1)***, když už překonává aerodynamickej odpor čmeláka při 78 km/h?

Odpovědi:
1: Dělá to běžně.
2: Na rovnym povrchu by snad neměl bejt problém, když je to dost silný na vleky z polí (vyšší vyrovnání kvůli špatnýmu odhadu vejšky porostu a pád z větší vejšky, nerovnej povrch).
3. V aerodynamice sme si říkali, že aerodynamický síly (včetně odporu) rostou s druhou mocninou rychlosti. U valivýho a třecího odporu byla v čitateli jenom první mocnina. Na rovnym povrchu bude tření odpor pneumatik malej. Při použití kvalitního lubrikantu bude docela malej i odpor v ložiskách. Celý to rozhodne to, jestli ten odpor způsobenej kolama při 269 km/h sečtenej s aerodynamickym odporem při 78 km/h bude menší než aerodynamickej odpor při 190 km/h. Nechce se mi to počítat, ale při zohlednění věcí jako že kola sou jenom dvě a celkem velký, letadlo už má trochu vztlaku takže síla působící na těleso ve směru kolmo na podložku je malá a dál se zmenšuje, že mašina jako Čmelák nemá zrovna zanedbatelnou plochu kolmýho průžezu a že maximální rychlost bude spíš daná konstrukcí letadla (odpor, pevnost atp.) než výkonem motoru, mi tak nějak odhadem vychází že se nám Čmelda vznese.

*) Uvážíme-li rychlost, kterou vzduchu udělil pás, klesne pádová rychlost na míň, ale jenom v mezní vrstvě.
**) Tím máme splněnou podmínku, že má Čmelda vyšší rychlost než pádovou.
***) Další splněná podmínka - rychlost pásu je větší než maximální rychlost, kterou Čmelda dosáhne vlastnim pohonem.


PS: Souhlasim se všema, co tvrděj, že to poletí..

EDIT: Aktualizace aby to sedělo na zadání. Jestli už mě někdo stihnul odquotovat, tak sorry středníkpomlčkazávorkauzavřít
Upravil/a 313_Sheddan dne 01-04-2008 23:00
 
http://www.letistechrudim.cz
313_Volume
takze kdyz si vezmu cibuleho taty loleckove korcule a postavim se na pas co pofrci dozadu, nasadim si papirovy zobak, budu mavat prackama a rvat jsem orel, staci aby pas jel dostatecne rychle a ja se vznesu?
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,016,106 návštěv