Fuci - lol, ctes to po sobe? ja ti hazel argument o tridach oceli a jejich slozeni, dyt si to najdi treba na wikipedii, kdyz mi neveris. Ten graf ukazuje urcitou pevnost. Ale kazdej kdo dela do materialu ti potvrdi, ze neni pevnost, jako pevnost. Je pevnejsi guma, nebo sklo? Do skla prstama spendlik nezapichnes, do gumy jo. kdyz do guma klepnes kladivem, nic se ji nestane, sklo rozbijes... to jen tak pro priklad o rozdilech materialu.
Promin, ale jestli se chytas zase slovicek ala blato, tak jsi pro me opravdu jen trapny flamer, navic nikde jsem nepsal, ze je kolejnice kvalitativne blize blatu, nez panciri, nevnucuj mi neco co jsem nepsal. Kdyz o nekom nekdo prohlasi, ze lita jak prase, tak to taky nemysli tak, ze lita jak prase.....
nechapu, proc by teda meli davat platy za pilota, kdyz by ho to nemelo ochranit pred strelbou z seste. 0.50 byla snad nejslabsi zbran roku 44+ (u modernich letadel). Kdyby ta to mela prostrelit, tak by to bylo opravdu smutne a bylo by lepsi platy kvuli vaze a vyhledu oddelat. Argument, ze to ma pilota chranit jen pred zpomalenyma kulkama a srapnelama je mimo. odarzit se to do pilotni kabiny muze i z kridla, motoru atd.
606_Tempik napsal:
Fuci - lol, ctes to po sobe? ja ti hazel argument o tridach oceli a jejich slozeni, dyt si to najdi treba na wikipedii, kdyz mi neveris.
Tohle jsem snad nikde nezpochybnil, ne?
Je pevnejsi guma, nebo sklo? Do skla prstama spendlik nezapichnes, do gumy jo. kdyz do guma klepnes kladivem, nic se ji nestane, sklo rozbijes... to jen tak pro priklad o rozdilech materialu.
Což je jinými slovy to samé, co jsem psal v předcházejícím příspěvku: Pokud se bavíme o pancéřové ochraně, pak nepotřebujeme jen samotnou tvrdost, ale i pružnost. Plát oceli může být supertvrdý, ale může se lámat.
nechapu, proc by teda meli davat platy za pilota, kdyz by ho to nemelo ochranit pred strelbou z seste. 0.50 byla snad nejslabsi zbran roku 44+ (u modernich letadel). Kdyby ta to mela prostrelit, tak by to bylo opravdu smutne a bylo by lepsi platy kvuli vaze a vyhledu oddelat.
Chrání to před šrapnely, do jisté míry to dokáže ochránit i proti samotnému projektilu (o tom do jaké míry tady teď diskutujeme s Mungem).
Argument, ze to ma pilota chranit jen pred zpomalenyma kulkama a srapnelama je mimo.
Každá kulka dopadající na pancíř za hlavou pilota snad v jakémkoliv letadle je zpomalená a destabilizovaná po předchozím nárazu. Ať už do trupu, nebo do samotného překrytu kabiny. Nevybavím si jedinou výjimku, kdy by mělo letadlo pancéřovou desku na trupu. Opačným případem je dopad na pancéřové sklo, ale to jsi asi neměl na mysli (u Fw 190 tloušťka 50 mm).
odarzit se to do pilotni kabiny muze i z kridla, motoru atd.
Z křídla? Ano..při střelbě na letadlo z boku a zásahu nějaké pevné části (žebra, nosníku, + - podélníku) pod velmi ostrým úhlem by mohlo dojít k odražení kulky a její proniknutí do kabiny. Mnohem větší šance je, že tam pronikne jiná kulka neodrazivší se z křídla.
Odraz od motoru do kabiny si vysvětlit nedokážu. Jedině snad jestli myslíš jako že třeba zepředu vystřelená kulka se odrazí nahoře od bloku motoru, destabilizovaná a zpomalená pronikne čelním či bočním sklem a prošije pilota. Opět větší šance, že to udělá kulka, která se od toho motoru neodrazila.
V té knize samozřejmě nebylo přímo řečeno, že by se ten torpédoborec potopil protože měl pod čárou ponoru spousty 12,7mm dírek. To nemohli vědět ani piloti, kteří na něj stříleli. Prostě na něj opakovaně nalítávali a stříleli. Lod čím dál více kouřila a hořela a pak šla ke dnu. Důvodů může být víc. Mohli zasáhnout munici nebo pal. nádrže. Nějaký zmatený defétistický jap. námořník mohl během boje vytáhnout špunt. Kapitánovi mohlo jebnout a potopit to sám... Proč přesně šli ke dnu, vědí jen oni.
Spíše mi šlo o to, že s půlpalcáky (čtvrdlibráky se sýrem) není sranda a dá s tím za příznivých podmínek i něco potopit.
Ještě jenom jedna věc. Diskuzní fórum je snad od slova diskutovat. Kdo se chce k danému tématu nějak vyjádřit, má možnost. Ostatní mu pak mohou být vděční za info nebo ho mohou poslat kamsi, když mlží. Ale vyčítat lidem, že na diskuzním fóru diskutují?... Vážně Vás některé pořád ještě baví za každou cenu nějak vtipně dehonestovat ty, se kterými nesouhlasíte a pak to spravovat mraky smajlíků a dotčenými frázemi: "Ty sis nevšiml, že jsem si dělal legraci?" Možná je to tím, že už znám tohle fórum opravdu dlouho, ale začíná to být docela únavné. Už jen proto, že se tím balastem pak musí člověk, který chce něco zjistit, prohrabávat.
Ne vzdy musi byt kulka destabilozovana nejak extremne. Treba u bubletop letadel staci kulce prekonat plexisklo, ktere urcite tu kulku vyrazne nerozhaze.
Ty odrazeny kulky nemusis tak prozivat, byly to priklady. Samozrejme ze ne kazda kulka co vleti do kridla a jinam se musi odtazit do pilota, ale srapnel mu tam muze vlete odkudkoliv a nejen zezadu. Odrazeni kulky od motoru by klidne mohlo vypadat tak, ze motor bude trefen zepredu zespodu a kulka vubec nemusi projit pres pancerovy stitek. netvrdim tu nikde, ze se to stavalo bezne atd, jen ze se to stat mohlo, ze kulka mohla zasahnout pilota odrazene i odjinud, nez odzadu.
Ja teda nevim, ale prijde mi, ze se vlastne skoro ve vsem shodnem, jen ja tvrdim, ze pancir zastavi projektil a ty tvrdis, ze jen kdyz je odrazenej´, chapu to dobre?
606_Tempik napsal:
Ja teda nevim, ale prijde mi, ze se vlastne skoro ve vsem shodnem, jen ja tvrdim, ze pancir zastavi projektil a ty tvrdis, ze jen kdyz je odrazenej´, chapu to dobre?
ok, myslim, ze se budou dat dohledat nejake udaje. Ted bych to asi teda prozatim uzavrel, nez najdeme nejake testy.
Kdyz uz si tu nakousl ty neprustrelne stitky skla.... Myslis, ze byly taky jen proti odrazenym projektilum? Prece jen jak jsi psal, tak strelba zepredu sla i do stitku, kdyz uz se strilelo podel motoru. Pokud ustoji 50mm vrsvene sklo primy zasah, tak by se z toho dalo mozna usoudit, jestli vydrzi kvalitni ocel o tloustce 8mm to stejne. Protoze pokud to sklo projektil nezastavi, tak je tam platny, jak mrtvymu zimnik
Klíííd, my co děláme se železem - od opravářů po kováře (já osobně dělám ve firmě co vyrábí ocelové haly a vyučený jsem MOZLS plus Kovář - podkovář) říkáme "blato" či "bahno" zhruba tak tomu mezi běžným černým plechem a hlubokotažným černým plechem. Včetně toho co na sobě má značku S235 a S355. Čili to z čeho se dělají ocelové konstrukce všeho druhu, kromě kolejnic a pancířů za pilotem.
Na vojně jsme prostřelovali kolejnici (dřík abych byl přesný) a podařilo se. Později mi došlo že jsme mohli zařvat, ale...
K tomu pancíři: Amíci ho měli, a spousta jich přežila i sestřel. Japíci ho neměli, a hádejte... Il ho měl, a pamětníci dokonce mluví o "kusu litiny" (jasně že nepřesné) a poměr zabitých pilotů ku střelcům (neměli pancíř) byl asi tak 7:1
Stačí???
AH_Cutora napsal:
nechcete prejmenovat vlakno? Tohle uz s gyro zamerovacem nema nic spolecneho. Honeni si ega nad tabulkama oceli a pruraznosti...
to prave chci neska udelat a taky to udelam, jeste nevim, jak se ale bude jmenovat - funkce gyra byla popsana jak ve skutecnosti tak v IL2, nevidim v tom tedy problem
k OT diskusi !
Tempiku, nejak se nam tu zacyklujes a ac mas nejake vzdelani, tak si zaroven uvedom, ze ti co ho nemaji, danou vec s nekym pravdepodobne konzultuji a ac neznaji tvrdost kolejnice, vedi jak ucinkuji strely na materialy atd.
CO JE ALE HORSI, ze pribehne prisluhovac ze stejne letky a bez varovani a argumentu utoci na administratora, jenz se prave ucastni diskuse
606_Rumajs napsal:
Koukam ze i pan fucida by mel obcas radsi drzet hubu a krok:-D.Dobra prace tempiku.
... takze Rumajs z 606, s tvejma 12 postama si davej hodne bacha co tu priste napises, riskujes totiz az priliz, schovivavost fucidy muze byt sice nekonecna, ale s tou moji nepocitej !!!
606_Sleeper napsal:
...
Ale coby, proste si najdu nejaky cisla, ktere mi z vlastni praxe nic nerikaji a budu tu delat jak sem silene zajimavej a kdyz nahodou na netu najdu neco navic zacnu tu rozkrikovat:" Kde mas fakta? Chci presne udaje..atd. atd..!" Tak kde to sme? Jo, vlastne u stouralu, co se cely den kopou do prdele, tak prudej. Troufam si tvrdit, ze tu praktici nikoho nezajima ciselna hodnota odolnosti oceli... Nevim proc proste nestaci napsat, ze kolejnice mela vetsi pevnost nez kotel v masine ...
ne tady to nestaci, tohle je Internet, svobodne medium, a ne nejaka odborna publikace, kterou nekdo driv nebo pozdeji posudi a zkritizuje
pokud chces neco takoveho napsat, tak jedine ve stylu "domnivam se, ze" a nebo to musis necim podlozit - argumenty !!!
uvedu naprosto debilni priklad se snadnym roztiranim masla (resp. margarinem, nebo jak se rika tomu syntetickemu maslu), ale funkcni !
pokud si totiz budes mazat Pelu doma a pujde to ztuha oproti Rame u rodicu, tak by to mohlo znamenat, ze perla nejde roztirat
... ale kdo vi na kolik stupnu vam chladily lednice, nikdo, vsichni budou ale predpokladat, ze stejne ... a jak dlouho ty "masla" byly v lednici, taky stejne ?
ctes mezi radkama ? je ti jasny, ze kdybych text neopatril timhle
(resp. margarinem, nebo jak se rika tomu syntetickemu maslu)
aalf napsal:
Klíííd, my co děláme se železem - od opravářů po kováře (já osobně dělám ve firmě co vyrábí ocelové haly a vyučený jsem MOZLS plus Kovář - podkovář) říkáme "blato" či "bahno" zhruba tak tomu mezi běžným černým plechem a hlubokotažným černým plechem. Včetně toho co na sobě má značku S235 a S355.
ok Clone, mam to chapat tak, ze kdyz mam nejake vzdelani, tak se nemam bavit s lidma co ho nemaji, at si to sami dohledaji, abych se nezacyklil, kdyz musim 10x odpovidat na 10 stejnych otazek, ci argumentu? vsak at si konzultuji, ja nikomu nebranim, aspon se drive dopracujeme zaveru.
Mrzi me ze se to tu zvrhlo do takoveho oftopicu a flamu, ale kdyz uz napadas 606. tak se podivej, kdo zacal probirat prustrely kolejnic a platovani za pilotem. Ja se pridal az po par prispevcich. Mimochodem podobne chovani, co predvedl Rumajs predvadi i Lioni a nevsiml jsem si, ze by jim nejaky admin neco napsal. Ne ze bych podobne vylevy nejak 2x schvaloval, ale pro vsechny jeden metr... To co napsal Sleeper melo celkem myslenku a jen se to tu snazil uklidnit - opak Rumajse - a presto se ti to taky nelibi Jinak vylozene vykriky do tmy bez jakekoliv hodnoty k tematu at gyro, ci kolejnic tu napocitas vic jak 2x z pera 606. Ok, asi jsme novacci a plati pravidlo "ohybej stonek dokud je mlady" Jen nemyslim, ze by to neslo vyresit treba osobkou
edit:a koukam, ze tot tema ma vliv na cerne svedomi nekterych lidi https://vwings.net...post_77668
Jinak rposel jsem si, kdo tu mel prsty v tom, ze se to tu zvrhlo do toho OT o kolejnicich a koukam, ze to byl ten, co ted nejvic krici "chytte zlodeje"
Upravil/a 606_Temp dne 13-12-2007 21:10
clone9cz napsal:
CO JE ALE HORSI, ze pribehne prisluhovac ze stejne letky a bez varovani a argumentu utoci na administratora, jenz se prave ucastni diskuse
606_Rumajs napsal:
Koukam ze i pan fucida by mel obcas radsi drzet hubu a krok:-D.Dobra prace tempiku.
... takze Rumajs z 606, s tvejma 12 postama si davej hodne bacha co tu priste napises, riskujes totiz az priliz, schovivavost fucidy muze byt sice nekonecna, ale s tou moji nepocitej !!!
ne tady to nestaci, tohle je Internet, svobodne medium, a ne nejaka odborna publikace, kterou nekdo driv nebo pozdeji posudi a zkritizuje
slobodne forum?????, prave si mu vyrozoval ze ho v podstate z fora vykopnes lebo ste velki administratori, co je na tom ze napadol adminitratora, pokial je toto slobodne forum aj administratorovi moze clovek nieco povedat aj nie uplne slusne a nic by sa mu nemalo stat inak sa z toho stava v podstate diktatorska vec, toto sa mi nepaci lebo to utoci na mna tak to zmazem popripade vykopnem.........a k osobe fucidu(nie priamo na osobu ale na dianie okolo jeho osoby) , nie je to urazka alebo nieco take, len konstatovanie...
davnejisie som cital ze niekto zostrelil fucidu na padaku, polovica z vas tu bola z toho pomaly hotova ako sa to mohlo stat kto si to dovolil, znicil mu skore...... no a? keby niekto zostrelil mna na padaku a znicil by mi skore tak by ste ma tu vysmiali a hotova vec. tak preco
Ku kolaniciam blate masle rame ci co sa to tu prebera....
tuto temu sledujem pozorne ale nic sa nedozvedam, jeden tvrdi to druhy to a pri tom padne par cisel ktore aj tak s velkym prepacenim hovno povedia o tom ake tie kolaje boli pred WWII, lebo nik z vas nesedel v nejakom spitfiru alebo tempestovy a nestrielal po kolajniciach vyrobenych pred WWII
tak to je vsetko, co mi lezalo na srdci, vsetkym vela zdaru
Ona hlavne cela ta debata ohledne prostreleni kolejnice pokulhava na tom, ze nikdo nevi v jakem smeru byla prostrelena, jak moc byla vlastne poskozena, z jakeho byla opravdu materialu a hlavne to nebylo asi standartni, ze se dala prostrelit a byl to spis haluzovej vykon. O JPP faktoru ani nemluve. Deseti preklady, peti prevypravenima a par panakama v hospode se mohla klidne stat z trefene kolejnice se stala kolejnice rozpulena a zarazena 4metry pod zem a pak uz se to mohlo opisovat z publikace do publikace.
606_Tempik napsal:
Ona hlavne cela ta debata ohledne prostreleni kolejnice pokulhava na tom, ze nikdo nevi v jakem smeru byla prostrelena, jak moc byla vlastne poskozena, z jakeho byla opravdu materialu a hlavne to nebylo asi standartni, ze se dala prostrelit a byl to spis haluzovej vykon. O JPP faktoru ani nemluve. Deseti preklady, peti prevypravenima a par panakama v hospode se mohla klidne stat z trefene kolejnice se stala kolejnice rozpulena a zarazena 4metry pod zem a pak uz se to mohlo opisovat z publikace do publikace.
Pročítal jsem diskusi několikrát a přemýšlel jsem, odkud začít. Zjistil jsem, že je to trošku nemožné, takže budu odpovídat tak, jak jdou příspěvky za sebou.
Mungo napsal:
Este k rpiebojnosti:
0.5-ky ci uz sovietske alebo americke maju vybornu priebojnost. Hovorime o AP projektiloch, ktore mali tvarovane priebojne jadro z kalenej ocele. Sucasne su to stabilne projektily a to aj p predchadzajucom zasahu.
Plech za pilotom samozrejme nie je obycajna ocel, ale pancierovy plat, ev. povrchovo tvrdeny a pod. Z coho sa robia kolajnice neviem, ale pochybujem, ze z ocele podobnej kvality. Aku sirku ma vlastne vrchna cast, po ktorej sa pohybuje koleso vlaku?
Takze na nejakych >200 metrov mohol pancier za pilotovym trupom a hlavou v FW-190 odolat nahodnej strele a 0.50, pokial tato bola predtym spomalena kostrou trupu, vysielackou ci inym pristrojom umiestnenym za kabinou. Potah samotny si IMO ani nevsimla.
Ale ked vas sprchuje 8x0.50 tak to nebudu nahodne zasahy a ani ten pancier za vami nie je vecny, ale sa poskodzuje. Zostat v palbe sa rovna sebevrazde.
Pretoze plnemu zasahu AP 0.50 zo vzdialenosti menej ako 200 metrov IMO neodola ani ten 12 mm pancier, nieto 8 mm.
Este ku kolajnici - moderne AP projektily naboja 7,62x51 NATO zvladnu 2 cm ocele na 100 metrov (uz si nespominam, ale nebol to myslim podradny plat). A 0.50 je uplne ina liga.
Ano, máš pravdu. Z hlediska stability jsou na tom lépe, než projektily ráže 7,62mm, ovšem každé pravidlo má svou výjimku. Podívej se na odkaz, který dal BlueL k dispozici. Najdeš tam grafy, které ukazují změnu v průbojnosti při střelbě na pancéřovou desku s představeným duralovým plechem. Vcelku zajímavé a občas i překvapivé výsledky.
Řekl bych, že se nejedná o ztrátu stability, ale spíše o změnu letu projektilu vlivem nárazu na překážku. Projektil během letu rotuje v několika osách (viz kniha Balistika), tudíž v nepříznivém okamžiku rotace, může pravděpodobně dojít i k odchýlení i projektilu ráže 12,7mm. Viz grafy průbojnosti pro střely ráže 7,92mm, 13mm, 15mm ve zmíněném dokumentu.
Nevím, jaká ocel se používala ve 30 a 40 letech na kolejnice, ale podle tohoto: http://fs1.vsb.cz...ze2003.pdf to vypadá, že kolejnice jsou z hodně dobrého materiálu, který bývá nadále zpevňován vlivem užívání. Vždyť jízda vlaku působí jako válcovací stolice. Takže máme tu mechanické zpevnění. A pancíře nejlepší kvality jsou právě válcované. V zásadě bude rozdíl v konečné povrchové úpravě, ale když jsem se tak díval na hodnoty tvrdosti, tak se to moc neliší od tvrdosti pancířů amerických tanků.
Průbojnost AP 7,62x51 mm NATO – to by mě zajímalo. Byly by reference?
606_Tempik napsal:
Tak kolejnice je hlavne z uplneho blata.
Znáš i složení, tepelné zpracování pancířů, aby si to mohl posoudit, nebo střílíš od boku?
1stCL_BlueL napsal:
jen pro info pevnost kolejnic v tahu je mezi 880-1030 MPA pevnost pancire aspon co je v nemeckejch testech je okolo 1470MPa tady je i 1570Mpa
Musím poupravit. U grafu se píše hodnota 140 až 150 kg/mm^2, to je 1370 až 1470 MPa. Hodnota se násobí gravitačním zrychlením.
606_Tempik napsal:
Samej expert tady na kovy. Od kolejnice se neocekava, ze bude odolna proti prustrelu a obrabeni. Bude po ni pozadovano uplne neco jineho. treba mensi koroze, oteruvzdornost, co nejmensi tepelna roztznost atd. Samy veci, co by u pancire bylo fuk. A to jestli je legovana, neznamena, ze kdyz je legovanej pancir a kolejnice, ze jsou stejne pevny
Souhlasím. Nikdo neočekává odolnost kolejnice proti průstřelu, ale vzhledem k povaze zvoleného materiálu tuto odolnost může mít. Je to otázka zvoleného materiálu, tepelného a mechanického zpracování.
Mungo napsal:
„Fuci: Nedavno v Streleckej revue robili pokusy s odolnostou materialov proti priestrelu puskovymi nabojmi. Jeden z nich bol myslim 2cm plat z konstrukcnej ocele "v praxi ludovo nazyvany bahno"
Taka mila povedacka ludi z branze, ktori si na rozdiel od nas smrtelnikov - co tvrdost ocele vnimame klepnutim sa kladivom po palci - uvedomuju rozdiel medzi materialom na pancier ci nejaky specialny vrtak a spotrebnym kusom kovu niekde do vyztuze zelezobetonu.
Co sa tyka tej stability - bol by som naozaj opatrny. 0.50 nie je prestabilizovana 0.223. Pokial sa stretne tak akurat s tenulinkym plieskom z duralu, tak pravdepodobne naozaj poleti este kusok dalej relativne rovno. A pokial tvojim smerom leti sprcha z 8 hlavni, kazda s kadenciou okolo 13 ran za sekundu, tak sanca, ze niektora prejde narasta.
Byl by odkaz?
Co se týká stability. Projektil ráže 7,62x51mm NATO není schopen zasáhnout cíl už po dráze 1,5m po průletu skleněnou deskou. V případě ráže 12,7mm se ani tak nejedná o změnu stability, jako spíše o změnu dráhy a dopadového úhlu na cílovou desku.
Mungo napsal:
20-ka API nemusi mat vyrazne vacsiu priebojnost, lebo jej prierezove zatazenie bude dost podobne. Su to strely s rovnakou ustovou rychlostou, takze celkovy rozdiel energii bude dany len pomerom hmotnosti. Mozem to pohladat, ale 20 mm Hispano ma asi 3-nasobnu ustovu energiu ako 0.50, ale sucasne vacsi prierez strely
Takze vyhoda 20 mm moze spocivat v jej vybusnom obsahu - to znamena vyssiu schopnost pretrhat plaste kotlov.
A tiez - vyssia Energia znamena vyssiu zostatkovu energiu po prieniku AP nabojov. Ak teda 0.50 aj 20mm AP prenikli plastom kotla lokomotivy, 20 mm si asi zachovala viac energie na poskodenie rur veducich spaliny.
Průřezové zatížení projektilu jako posouzení průbojnosti ... toto se často používá jako měřítko průbojnosti, ale už si to zkusil ověřit v praxi? Zkus to, ono to totiž nefunguje. Důvodem je to, že ono průřezové zatížení se nemá vztahovat na průměr projektilu, ale na plochu otvoru, který vznikne, nebo by vzniknul, po průchodu projektilem. Pokud chceš důkaz, není problém. Dokonce hned dva důkazy s praktickým ověřením na hodnotách z testů tankových kanónů, ručních zbraní atd.
606_Tempik napsal:
nahodou jsem z materiaalu ocele maturoval. Ocel se deli na nekolik trid 10-19. jak tu bylo psano, tak kolejnice se delaji z tridy 13 - lepsi konstrukcni ocel. Vysoce legovana ocel je trida 17 a 19 (18 je tusim zabrana pro potravinarskou) Z hlediska materialu ocele je 13 opravdu mekka. Samozrejme ze jsem nemyslel, ze se kolejnice delaji z hliny a vody
Tady neco malo o nemeckych pancirich na bitevnich lodich (kdyz meli desitky tisic tun neceho takovyho, tak urcite nemuseli davat za piloty kolejnice ) http://www.valka.cz/newdesign/v900/clanek_1081.html Je celkem pekne videt na slozeni ze neslo o nizcelegovane materialy, ale opravdu o neco, co vrtakem ani neprovrtas.
Třída 13 je docela veliká. Můžeš blíže specifikovat? Ona ta „opravdu měkká“ ocel odpovídá tvrdosti pancířům amerických tanků (opakuji se).
Odkaz na pancéřování německých lodí je poněkud zkreslující. Podle tabulek německých pancéřových ocelí pro tanky a obrněná vozidla z let 1939 až 1945 odpovídá německá pancéřová ocel spíše třídě 14, podle ČSN. Bohužel ještě nikdo nepředložil hodnoty pro Wotan. A očividně se Němci trošku vyšťavili stavbou lodí, protože použité legury se neobjevují v pancéřových ocelích německých tanků. Dokonce se německá pancéřová ocel německých tanků řadí k nízkolegovaným (konkrétně rok 1944, jiné jsem nekontroloval).
Trošku mi tedy uniká Tvá poznámka ohledně tříd ocelí.
606_Rumajs napsal:
„Koukam ze i pan fucida by mel obcas radsi drzet hubu a krok:-D.Dobra prace tempiku.
To, že ještě nikdo Tempikovi fundovaně neoponoval neznamená, že má pravdu. Nebuď příště tolik zbrklý Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-12-2007 21:45
606_Tempik napsal:
Ona hlavne cela ta debata ohledne prostreleni kolejnice pokulhava na tom, ze nikdo nevi v jakem smeru byla prostrelena, jak moc byla vlastne poskozena, z jakeho byla opravdu materialu a hlavne to nebylo asi standartni, ze se dala prostrelit a byl to spis haluzovej vykon. O JPP faktoru ani nemluve. Deseti preklady, peti prevypravenima a par panakama v hospode se mohla klidne stat z trefene kolejnice se stala kolejnice rozpulena a zarazena 4metry pod zem a pak uz se to mohlo opisovat z publikace do publikace.
no já nevím kolik z vás bilo na vojně ale z mé zkušenosti vím že i blbej samopal vz.58 prostřelil kolejnici jak prd tak nevím o čem tu bádáte někdy když čtu tady podobná vlákna chce se mně blejt pač tady řešíte vymyšlené a stokrát prokázané kdysi se říkalo že tato komunita je skvělá a jsou tu celkem dobří lidé o čemž začínám pochybovat s úctou se mnejte a ted se klidne------erte:-))
For gryzlov: To neni zbrklost,jen nasranost z prechytralosti lidi,ktery vi v podstate prd,ale do vseho se motaj a za kazdou cenu budou v opozici.A ja se s vecma obecne moc neparu,takze pro me vec prirozena.
Cywe Clone VO CO TI KUA DE? Kuci uz se snad dohodli, diskuze utichla, tak co se tady naparujes?
A kdyz uz me teda musis chytat za slova, tak bud tak dobrej a vypisuj citace cely myslenky. Zapomnel si dodat a vratit se zpet k danemu tematu! (sem si blahove myslel, ze bych mohl tento trapnej kolejnicovej flame ukoncit)
A pokud vim, tak tuhle saskarnu nikdo z 606sq. NEZACAL! Takze se hod do klidu, ty ADMINE.
A jeste ti dam pratelskou radu, nevyhrozuj a uz vubec ne Rumajsovi, ANO?
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.