1stCL_Fucida napsal:
Cassi, držel bych se toho celkového počtu hodin. Počet vzletů ukazuje spíš na % akčnost v celkovém počtu hodin.
Ale o to mi jde že počet hodin nemohl být výšší než třeba u bf. Protože prostě když letadlo nevzlétne nemá nalétané hodiny že. A b-24 nemohla startovat jak na běžícím pasu. Tak jest třeba bf mohlo mít teoreticky za tři dny 5 startů po celkové delce 5 hodin a b-24 udělá za tři dny jeden start o celkové delce 4 hodin.
Někde bylo uváděno že na jeden tisícový nálet strategických letadel je třeba 75 000 mužů. Takže si dokážete představit že to byla velká zátěž na logistiku a tyhle letouny nemohli startovat každý den.
To ale porad nerika nic o tom, jak casto takovy stroj muze startovat. Jen potrebujes vic mechaniku nez pro mensi stroj.
aalf napsal:
Takový MiG 15 by k tahu který měl jeho motor potřeboval benzíňák o hmotnosti a rozměrech větších než je samotné letadlo, o tom jak by vypadala vrtule která by ten tah dokázala převést ani nemluvě.
No, ne tak uplne, jde o to, pri jake rychlosti. Zatimco pistovy motor generuje konstantni vykon nezavisle na rychlosti, proudovy motor generuje konstantni tah nezavisle na rychlosti (mirne znednodusene receno). A protoze vykon=tah*rychlost, stacil by nam maly pistovy motor pro stejne vykony pri malych rychlostech, ale byl by potreba ukrutne velky pro vykony pri velkych rychlostech. S vrtuli by to nebylo tak zle, cim rychleji se leti, tim mensi vrtule je pro preneseni daneho vykonu potreba.
Je to podobne jako volba motoru s klasickym kompresorem (co zere vykon motoru, ale ponechava nam tah vyfuku) nebo turbo (co ponechava vykon, ale zere tah). Ale to uz jsme mimo tema vlakna.
MiG-15 nebyl konstruován ani na překročení rychlosti zvuku při klesavém letu. Na to byl konstrukčně upraven až MiG-17. Netvrdím, že rychlost zvuku nemohl překonat, ale bylo by to překročení jednoho z konstrukčních omezení.
A nevykrucuj se, tentokrát jsi šlápnul vedle...
1stCL_Fucida napsal:
Jacq: jenže používání extrémů je právě věc, které bychom se měli vyvarovat. Pokud uvedu jako příklad Rudela, pak by letadlem s největším počtem nalétaných hodin musela být s přehledem Stuka. Jenže Rudel byl extrém mezi extrémy a to především v počtu bojových vzletů (asi 2500, jestli si dobře vzpomínám). To je číslo, které absolutně nemá obdoby..a kdybych ho použil jako základ, pak se dostanu minimálně k dvojnásobným celkovým hodnotám, než kdybych použil "jednotkového" pilota (u Stuk a bitevníků to bude okolo 1000 vzletů za WWII), jako jsem naznačil výše.
Nie, nie, nie... VP11 nie je extrém. Už som hovoril že táto letka pracovala za dva-tri priemerné, teda každá letka odlietala asi polovicu až tretinu čo VP11. Teda ostatné nalietali od 15 do 30 tisíc hodín.To nieje extrém, to je len nadpriemer. Rudel je extrém. On nalietal niekoľkonásobne viac ako priemer a trafil niekoľkonásobne viac cieľov ako priemerný pilot stuky. To sa nedá zrovnávať. Ja som nehodnotil catalinu len podľa letky VP11, to by bolo hlúpe!
3IAP_Jacq napsal:
VP11 nie je extrém. Už som hovoril že táto letka pracovala za dva-tri priemerné, teda každá letka odlietala asi polovicu až tretinu čo VP11.
WT_Peci napsal:
Fuci, MiG-15 nebyl nadzvukové éro.... první nadzvukový MiG byl MiG-19
Při lehkém klesání mach 1 překonal - stejně jako Sabre, nebo Hawker Hunter. Ta vrtule by právě v těhle situacích byla asi taková dost už nahouby .
Mig-15 LL ,překonal v klesavém letu hranici zvuku ,ale byl to speciál ktomu upravený .....
Pak byl ještě Mig-15bis 45° (někdy značený jako Mikojan SI-2 (I-330)) ,ten dovedl překonat tuto hranici i v horizontále ,ale taky šlo o speciál ,zněhož vzniknul Mig-17 .. Všechny překročení machova čísla byli až do příchodu Mig-19 jen na krátkou dobu a se stroji pilotovanými velmi zkušenými piloty .
3IAP_Jacq napsal:
Nie, nie, nie... VP11 nie je extrém. Už som hovoril že táto letka pracovala za dva-tri priemerné, teda každá letka odlietala asi polovicu až tretinu čo VP11. Teda ostatné nalietali od 15 do 30 tisíc hodín.To nieje extrém, to je len nadpriemer. Rudel je extrém. On nalietal niekoľkonásobne viac ako priemer a trafil niekoľkonásobne viac cieľov ako priemerný pilot stuky. To sa nedá zrovnávať. Ja som nehodnotil catalinu len podľa letky VP11, to by bolo hlúpe!
Rudel nalétal cca 2x více hodin, než průměrní piloti. Tedy méně, než tvá "průměrná" letka. Pokud ona byla průměrná, pak byl průměrný i Rudel. 2x více čehokoliv opravdu není průměr. Když jedna formule jede 300 a druhá 600, tak je to opravdu velký rozdíl. To je diskuse tohle ....
Piloti se v souvislosti s MiGem-15 o překonání zvukové zmiňují..proto ho považuji za nadzvukové letadlo. Byť se jednalo o překročení určitých limitů, tak to (alespoň dle toho, co jsem o tom četl) možné bylo. Samozřejmě se takovej krám nemůže rovnat žihadlu, jakým byl Sabre. Takže Peci když mi nějak dokážeš, že MiG-15 supersonického letu skutečně schopný nebyl, pak uznám, že jsem šlápl vedle. Do té doby jsi to ty, kdo je mimo
3IAP_Jacq napsal:
Nie, nie, nie... VP11 nie je extrém. Už som hovoril že táto letka pracovala za dva-tri priemerné, teda každá letka odlietala asi polovicu až tretinu čo VP11. Teda ostatné nalietali od 15 do 30 tisíc hodín.To nieje extrém, to je len nadpriemer. Rudel je extrém. On nalietal niekoľkonásobne viac ako priemer a trafil niekoľkonásobne viac cieľov ako priemerný pilot stuky. To sa nedá zrovnávať. Ja som nehodnotil catalinu len podľa letky VP11, to by bolo hlúpe!
1)Rudel nalétal cca 2x více hodin, než průměrní piloti.
2)Tedy méně, než tvá "průměrná" letka. Pokud ona byla průměrná, pak byl průměrný i Rudel. 2x více čehokoliv opravdu není průměr. Když jedna formule jede 300 a druhá 600, tak je to opravdu velký rozdíl. To je diskuse tohle ....
1) AK Rudel vzlitol okolo 2500 krát, hovoríš že klasický priemerný nemecký pilot Stuky vzlietol približne polovicu (1250 krát), alebo ak to nemyslíš na vzlety, tak na čas-že ten klasický priemerný pilot Stuky odlietal polovicu Rudelových hodín !? (toto fakt neviem-pýtam sa)
2) Ak niekde nájdeš, že som povedal že VP11 je priemerná letka catalín tak si vyhral a uznám to. Naopak, priznal som že je NAJ a priemer tvoria letky s 15-30 tisic hodin. Neviem prečo potom rýpeš. A odkiaľ máš toto?: "2x více čehokoliv opravdu není průměr" to ja som spomínal?
A dvojnásobok čohokoľvek ešte nemusí byť hneď extrém. Keď je priemerná mzda 10 000 korún a jeden človek zarába 20 000 korún už je extrém? Milionár?
Keď letka v týlu nalieta 24 000 hodín a letka v prvej línii 48 000 hodín to je už extrém? Nechápem čo máš toľko proti tým Catalinám, to sú holé fakty, prečítaj si tie dokumenty, orgiginál, máš tam všetko čo na to potrebuješ...
1stCL_Fucida napsal:
Piloti se v souvislosti s MiGem-15 o překonání zvukové zmiňují..proto ho považuji za nadzvukové letadlo. Byť se jednalo o překročení určitých limitů, tak to (alespoň dle toho, co jsem o tom četl) možné bylo. Samozřejmě se takovej krám nemůže rovnat žihadlu, jakým byl Sabre. Takže Peci když mi nějak dokážeš, že MiG-15 supersonického letu skutečně schopný nebyl, pak uznám, že jsem šlápl vedle. Do té doby jsi to ty, kdo je mimo
No vzhledem k tomu, že po zkouškách při rychlostech blížících se machovu číslu byly zjištěny po překročení M=0,92 silné síly v řízení a přepadávání letounu na jednu stranu, po kterém přišlo snížení konstrukční maximální rychlosti z původních M=0,92 na M=0,88, jistě to je známka toho, že MiG-15 byl nadzvukový letoun.
Prostě se smiř s tím, že MiG-15 nebyl nadzvukový letoun.
1stCL_Fucida napsal:
Piloti se v souvislosti s MiGem-15 o překonání zvukové zmiňují..proto ho považuji za nadzvukové letadlo. Byť se jednalo o překročení určitých limitů, tak to (alespoň dle toho, co jsem o tom četl) možné bylo. Samozřejmě se takovej krám nemůže rovnat žihadlu, jakým byl Sabre. Takže Peci když mi nějak dokážeš, že MiG-15 supersonického letu skutečně schopný nebyl, pak uznám, že jsem šlápl vedle. Do té doby jsi to ty, kdo je mimo
No tak dokaž ty ,že nejsi mimo ... Nevím o žádném sériovém MIg-15 letícím nadzvukovou rychlostí - Jen upravený Mig-15 LL (Lětajuščaja Laboratorija) ,byli tam zásadní konstrukční změny křídla + extra aer. zahrádky + Motor Klimov VK-1 ... Tudíž tu nejni řeč o Migu-15 ,takže neslovíčkař ..... jo a první překročení bylo 18.10.1949 pilot A Ťutěrijev ve střemhl. letu dosáhl M=1,01 .....
A eště bis mohl dokázat proč MIG-15 je dle tebe proti Sabre cajk ..... Samotní piloti Sabre mluví o tom ,že jediný štěstí ,že korea měla děsný piloty .... Seš zatím jediný mnou známí člověk od kterého tenhle názor slyším ..... Vědčinou slýchám přesný opak ....Rád se nechám poučit ..... jen prosím vynechej své doměnky a "znalosti" z oboru aerodinamiky ...
Upravil/a 3IAP_David dne 16-08-2007 18:41
3IAP_Jacq napsal:
1) AK Rudel vzlitol okolo 2500 krát, hovoríš že klasický priemerný nemecký pilot Stuky vzlietol približne polovicu (1250 krát), alebo ak to nemyslíš na vzlety, tak na čas-že ten klasický priemerný pilot Stuky odlietal polovicu Rudelových hodín !? (toto fakt neviem-pýtam sa)
2) Ak niekde nájdeš, že som povedal že VP11 je priemerná letka catalín tak si vyhral a uznám to. Naopak, priznal som že je NAJ a priemer tvoria letky s 15-30 tisic hodin. Neviem prečo potom rýpeš. A odkiaľ máš toto?: "2x více čehokoliv opravdu není průměr" to ja som spomínal?
A dvojnásobok čohokoľvek ešte nemusí byť hneď extrém. Keď je priemerná mzda 10 000 korún a jeden človek zarába 20 000 korún už je extrém? Milionár?
Keď letka v týlu nalieta 24 000 hodín a letka v prvej línii 48 000 hodín to je už extrém? Nechápem čo máš toľko proti tým Catalinám, to sú holé fakty, prečítaj si tie dokumenty, orgiginál, máš tam všetko čo na to potrebuješ...
1) Rudel měl zhruba dvojnásobek letů oproti ostatním pilotům za stejné období. Pokud nějaký pilot jeho Gruppe zahynul po 50ti startech, tak Rudel jich za tu dobu dal průměrně okolo stovky. Piloti, kteří přežili válku a létali přibližně stejnou dobu jako Rudel nalétali zhruba polovinu, nebo necelou polovinu, bojových letů. Teď už to snad chápeš, protože jednodušeji to vysvětlit už asi nedokážu.
2)
Napríklad letka VP/VPB-11 nalietala len počas vojny 48 000 leteckých hodín. Celkom slušné číslo na jednu malú letku.
Celou dobu reaguji na tento přístup . A snažím se naznačit, že je to asi stejně vypovídající, jako říci, že 2500 bojových letů, nebo 352 sestřelů je docela dost na jednoho malého pilota. Prostě to nevypovídá absolutně nic o celkovém nasazení daných strojů, o kterém se v tomhle tématu bavíme. Pokud zde chceš glorifikovat Catalinu, tak si samozřejmě posluž..klidně dokoupím pár MB do databáze. Ale rozhodně nemůžeš tuhle letku použít jako etalon pro..vlastně pro nic.
Peci: všeobecně se uvádí, že MiG-15 byl schopen nadzvukového letu, "jen" v takovém případě nebyl ovladatelný, resp. byl ovladatelný velmi špatně. To, že by motor nebyl dostatečně výkonný, nebo samotná konstrukce nevydržela supersonický let, se nikde neuvádí. Uznávám, že chtít důkaz že něco nešlo je zcestné. Ne vždy, ale v tomto případě ano. Nicméně budu schopen žít s myšlenkou, že ty považuješ MiG-15 za podzvukový, kdežto já za mírně nadzvukový
3IAP_David napsal:
No tak dokaž ty ,že nejsi mimo ... jak píšu ,jen upravený Mig-15 LL (
Lětajuščaja Laboratorija) ,byli tam zásadní konstrukční změny křídla + extra aer. zahrádky + Motor Klimov VK-1 ... Tudíž tu nejni řeč o Migu-15 ,takže neslovíčkař ..... jo a první překročení bylo 18.10.1949 pilot A Ťutěrijev ve střemhl. letu dosáhl M=1,01 .....
A eště bis mohl dokázat proč MIG-15 je dle tebe proti Sabre cajk ..... Samotní piloti Sabre mluví o tom ,že jediný štěstí ,že korea měla děsný piloty .... Seš zatím jediný mnou známí člověk od kterého tenhle názor slyším ..... Vědčinou slýchám přesný opak ....Rád se nechám poučit ..... jen prosím vynechej své doměnky a "znalosti" z oboru aerodinamiky ...
MiG-15 je cajk, protože je cajk..a ty s tím musíš žít, protože jsi rusofil a komunista a vůbec
Hehehe ,protože jsem IAP jsem rusofil a komunista ????
Tak ti co jsou u 1.CL musí být tedy co ??????
Jestě ,že takhle povrchně neuvažuju ......
A ty taky ne viď ???
No vlastně Mig-15 vs Sabre je dalším důkazem předností kanónu proti kulometům ..... Spousta US pilotů tvrdila ,že do chabě manévrujícího korejského Migu vystřílely všechnu munici a on spokojeně odlétl ..... Zatímco Migu stačil jeden granát
1) áno chápem, ale otázočka- Piloti Stúky alebo aj stíhači?
2) Prehral si tam rozhodne nespomínam že je to priemerná letka. Len ju chválim že na to že mala 13 posádok, a 6-15 strojov (celkom 28) a že je to len malá prieskumná letka a má taký vysoký počet hodín. To bola len perlička naokraj. Potom si ty chcel vedieť s koľkými strojmi to nalietala, potom ako často šli na GO... nebyť teba tak sa o VP11 už ani ďalej nezmieňujem a nakoniec mám pocit že tomu ani neveríš. Vlastne, čítal si vôbec tie denníky a správy že sa tu do mňa tak navážaš? Mám ti ich dať priamo do ruky?
Ty tu máš len chabé predstavy o počte hodín befka, počítaš to z hlavy, v priemer, zbrusu, podľa počtu jednotiek, lietadiel atď. Potom to nejakými rovnicami nahádžeš a výjde ti číslo ktoré môže v reáli byť aj trikrát väčšie, alebo o polovicu menšie. Proste máš len "pocit". A ja ti ho verím, pretože aj ja to o befku viem, a aj to že zistiť sa to nedá, preto takto chabo z hlavy. V tom som s tebou zajedno.
Lenže ak ja chcem ukázať svetu že PBYčka patrí s airtimeom medzi špičku WWII, dokážem to, doložím to pravými dokumentami, pravými denníkmi, letovými knihami, rostermi, správami- proste všetkým čo sa zachovalo, nevychádzam zo žiadanych pravdepodobných výpočtov ale propagujem priame fakty a teba sa to zdá neuveriteľné... zamysli sa
Davide, asi se o tom MiGu vážně chceš bavit http://www.acepil...sabre.html - tady je porovnání MiGu a Sabre a i další věci od dvou US pilotů. Porovnání z druhé strany moc není
Na MiGu se mi líbí absolutní stoupavost, dostup a výzbroj (tedy výzbroj ne..ale mezi dvěma slepými je v tomto případě jednooký králem..raději MG 213 & M-Geschoss), na F-86 vše ostatní. Ale klidně mi napiš, co máš na MiGu rád ty a můžeme si to pak rozdat, až nám přibude Korea..jestli to bude aspoň trochu rozumně namodelované..
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 16-08-2007 19:22
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak?
Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.