Ta jsem doletěl
krásný 90 minutový přelet nad krásnou krajinou...
Rolujeme si tak na dráhu..krásná formace ještě hezčích strojů.)
1. smrt nastala při vzletu...nějak mi to ujelo do prava a bum bác..nedokázal jsem to odlepit:confused::confused:
hrdinně a rychle jsem vlezl do náhradního stroje,který jsem poslal na záda při spěšném rolování a Fučiho dotazech kde se toulám.
naštěstí je tady dlaší mašinka..
konečně ve vzduchu..letíme letíme letíme letíme letíme...
tu zazněl povel..letiště na 12té..utočíme..nic tam není..rušíme útok..vlk alespon stále žije:lol:
letíme dál a dál..krásná krajina pod námi a pěkné počasí všude kolem...tu se ozve..letiště před námi..jsou rozdány cíle a je řečeno jdem střemhlav...sice se snažím vést debatu..to neumím..já bych raději hloubkovým letem..ale šéf je neoblomný.. nu což..jdu na to....zaměřím si můj cíl..dvě vystavené B-24...pod uhlem 45st mam pocit,že to nezvládnu ještě malinko přitáhnu a pak se pustím střemhlav....po skouknutí výškoměru a při pohledu do zaměřovače jsem zjistil,že se někde stala chyba:confused::confused:
a pak už jen rána a zaměřovačem REVI 16B prolétla má hlava:lol::lol:
a to je konec mého příběhu
pamatujte na mne jen a jen v dobrém:lol::lol::lol:
Bylo to cool, děkuji všem, kteří mě pustili k sobě 5 minut po dvanácté a taky za super akci odhozených pum i s letadlem, neodhozených pum, odhozených letadel a tak podobně.
Bylo to super....
teda až na ten pojeb od manželky hned poté co jsem přistál, že jsem nevyskládal myčku
Jo jo pekné to bolo.
Prvně v životě sem letěl s G6 s podvěsama a s přídavnou nádrží - to nemá chybu!!!
v 6km hlídkování za celou dobu jsme potkali akorát Jamiho partičku.
Ale jinak i přesto že se vlastně nic nedělo tak to mělo atmosféru. Pokecali sme trochu prohlídli si krajinku a naše letadýlka. Trochu akční byl náš vzlet kdy jsme profrčeli stojícím fuckáčům těsně nad hlavou - Fuči to bral v klidu. Pak bylo zase hezké přistání a pozorování jak se vrací fuckáči a ve finále rolují vedel nás.
No prostě přesto že to byla trochu"nuda" - mě se to moc líbilo :tup:
Bylo to hezké, krásný cover B-25. Z mého pohledu jsem celou dobu hledal kamarády po obloze. Při maximálním přiblížení sem měl letadlo přes půlku zaměřovače. Při oddálení prostě zmizelo. Jaký máte ovladače pro ATi9600pro?
Dokonce sem si i vystřelil po letadle ke kterýmu sem se chtěl přidat a potom co mě nadlýtlo sem si všim křížů na křídlech. Od toho sem asi deset minut nevěřil žádnýmu letadlu kolem sebe:noapprove:
Moc pěkná akce, chtěl bych poděkovat všem zúčastněným.
Startujeme s plně naloženými A-5, což není nepodobné zkoušet dostat do vzduchu železniční vagón. Následuje pohodový navigační let spolu s trénováním formací. Poblíž letiště Kluang se rozdělujeme a já s rudidlem útočíme na stojánky schované ve flaku tak hustém, že by se dal krájet. Od této chvíle začíná moje utkvělá představa, že jsem odhodil bombu. Nebylo mi divné, že jsem neslyšel ani cvaknutí ani výbuch. To že jí pořád mám pod letadlem, mi sdělil až rudidlo po nějaký 15 minutách spokojeného letu. Odhodil sem jí nad mořem a nárokuji si 7-10 zmáčených rybářů na pobřeží.
Při zpátečním letu domů mě vykopnul pingkick.
na mapě to vypadlo celkem jednoduše
jenže když jsem pak odstartoval, byla při zemi mha
a bylo tudíž prdlajs vidět
ale nastoupat jsem si statečně nenastoupal
letím si při zemi svých hodně km/hodinu a koukám kde co lítá
teda stojí, abych se mohl orientovat
mapa se dala sledovat až do míst, kde to začlo být třeba
takže jsem vzápětí mírně zakufroval
ale po chvilce se nacházím, opravuju kurz
směr řeka, končící v údolí, kde musím točit 270°
přelétám další řeku v dalším údolí a mírně stáčím doleva
po přeletu kopce bych měl být nad primárním cílem
cíl nevidím, je tam mlha
ale objevují se kolem obláčky těžkých dělostřelců
točím pozvolný pravotočivý kruh a hledám, kde vlastně jsem
jsem nad Kuala Lumpur, ale rafinerii nevidím
ach jo, to už tu jednou bylo...
dotáčím kruh a orientuju, se, abych měl město po pravé, stromy po levé
mám ho ! rafinerie je na břehu jezírka. okamžitě volám veliteli bombardérů a upřesňuji pozici
a točím na další WP - směr Swettenham
snažím se držet kurz a vrtám oči do přízemní mlhy
občas kouknu kolem sebe, jestli se tu nemotá cizí stíhač
náhle se mi před čumákem objevuje přístav
nevím, v které části jsem, proto točím severně, nalétám na jeho severní okraj a vracím se zpět
nahlašuji pozici dvou lodí v docích a hned točím další WP - Dickson
tady si prvně uvědomuju, že najití tohoto "cíle" bude blbé - stále mlha a z jedenácti svítí do očí slunce
super
doufám, že v přístavu je něco vysokého a já do toho napálím
kupodivu přístav opět nalézám
nyní již jen prolétám a jen konstatuji, že přístavní část by se též dala bombardovat
úkol je splněn, začínám se starat o sebe
plán návratu spočívá ve sledování pobřeží až do sektoru AV8
jenže při té mlze a hlavně přiblblém slunci nic nevidím
kalím to stále na slušných moc moc km/h a vyhlížím záchytné orientační body
občas zahlédnu výběžky pevniny do moře
výběžky střídaj výběžky a já ztrácím přehled
navíc začínám věnovat pozornost palivoměru - při té rychlosti motory žerou galon za galonem hodně rychle
konečně vydím řeky a silnice vedoucí po pobřeží
jenže nějak nevím, jestli to jsou ty v AQ nebo ty podstatně jižněji
kouknu na palivoměr a paliva už je povážlivě
ubírám plyn, stahuji otáčky a lehounce stoupám
kde sem?! kurňa, Fuči, tu tvou mlhu mi byl čert dlužnej
pro jistotu stáčím letadlo na 80% a mířím do vnitrozemí
točím mírný stoupavý oblouk a snažím se najít se
točím a točím
ha, jsem u nějaké pokroucené řeky
po několika otočkách se nacházím
na ekorežim beru kurz 110 a valim dom
ač stále dost nízko a stále mlha a stále slunce svítící do očí zrovna ze strany, kde jsou orientační body, s úlevou poznávám, kudy letím
konečně les před letištěm
přelítávám les, chytám se řeky, u které má být letiště
mno, nějak ho nevidím
otočka, ještě jedna - a, tu je, potvůrka jedna schovaná
pro jistotu dělám okruh abych přistával se sluncem v zádech
hops hops a sem tu
tu ? hmm, když sem sednul, uvědomil jsem si, že jsem sedl na jižnějším letišti, než jsem odstartoval
počkal jsem, až mi technici dotankují z poloviny nádrže a startuji
ve sluchátkách dostávám hlášení o poloze našeho svazu bomberů
ale i o skupince nepřítele
nabírám kurz, kterým bych se dostal mezi obě skupiny a rychle stoupám - bombery letí ve čtyřech...
po dalším hlášení konstatuji, že modré asi už nedoženu. škoda
snažím se tedy nastoupat do hladiny bomberů a letět jim naproti.
z té výšky se orientuje krásně
po nějaké době vidím dot
osamělý
to je divné, stíhači mají letět se skupinou bomberů
točím do jeho kurzu, ale i on točí ke mně
naštěstí na dálku poznávám bíle zbravený konec trupu - P-40
obracím zpět
o chvíli později vidím dvě skupinky bomberů
ohlašuji se a přidávám se do skupiny
po chvíli bombery klesají, začínají nasazovat na okruh kolem letiště a postupně přistávat
když sedl poslední bomber, nasazuji na přistání i já
dosedám těsně před formací přistávajících stíhačů
sem doma
sice bez výstřelů, sice bez spatření jediného nepřítele, ale mise se mi líbila
popral jsem se s navigačkou a hledáním cíle, popral jsem se s najitím mého letiště
a vyhrál jsem
takže se mi to líbilo, Fuči dík, bylo to dobré
bezva bylo i to rychlo přípravné organizační bláznění, kdy sme s Lesníkem připravovali plán letu. Letu bomberů.
A do toho zjišťovali, kdo letí a kdo ne, kdo kam bude přesunut, atd atd .
Škoda, že pak Lesník nemohl letět. Ale Glum to myslím odvedl výborně.
A ještě že jsem si připravil dvě varinaty trasy mosquit, ve kterých jsem sice počítal s letem dvou letadel, ale ta jedna se pak dala použít i pro osamoceného průzkumníka
Příště Fuči možná o trochu více flaků, měl jsem za to, že jich bude mnohem více.
Nebo jsem byl rychlý jako blesk a obsluhy mne ani nestačily zaměřit
Jdu spát
asi
Pánové, omlouvám svoji včerejší absenci, jak vidím, přišel jsem o hodně. Nicméně pracovní termín je pracovní termín, a mě hoří koudel u kormidla...sorry :confused:
Byla to bezva atmosférická akce.
Chtěl bych se omluvit našim stíhačům, cca 1/3 letu jsem omylem šeptal pouze na Hopera místo na ně a proto to bylo takové zmatené. Ten začátek letu byl z mého pohledu hrozný, byl jsem tak vystresovaný, že jsem ani nebyl schopen letět v B25 rovně. Pořád jsem s tím někam škubal, červená skupina za mnou museli v duchu nadávat jak pohani. Postupně se to usadilo, našel jsem správné klávesy na šeptání, trochu se uklidnil a zbytek letu už byl v pohodě. Cíl tedy rafinerie paliva na okraji města byl zasažen kobercem, část cisteren explodovala. Poškození cíle tak 30%.
Při překračování fronty nás napadla z převýšení malá skupinka nepřátelských stíhačů, náš cover zapracoval skvěle, nepřátele stihli poškodit pouze jeden stroj ze žlutého roje a byli zahnáni. Při přistáni jsme odepsali 3 stroje, jeden vlivem předchozího poškození totálně, zbylé 2 pouze očesané podvozky. Mělo to takový správný historický náboj, dlouhý přelet bez velkých událostí, už se těším zase na příště.
P.S: Safriku jsi magor , takhle viset ve formaci vedle vedoucího bych chtěl taky někdy umět až vyrostu S! .
Start z letadlovky.. ehm.. katastrofa. pri prvnim pokusu odstartoval pouze Pospa. Munny to hodil do vody, Nuker ocesal vrtuli a hodil to do vody, Ja jsem tuningoval jako dycky a hodil jsem to do vody, pak se nuker respawnul, kdyz se petras rozjel a bžuch. hmm.... tak na druhy pokus už to kupodivu šlo
Beru si veleni, cekam na ostatni a prelitame na letiste PENG doplnit palivo a vzit si 90 galonu paliva navic. Přistáváme ve sledu a přetankováváme. Začínáme rollovat po pojížděčce a točíme na dráhu, kde se seřazujeme. Čekáme jak nám bylo rozkázáno (kouřím svou poslední cigaretu). Startujem.... je to těžké a nestoupá to na 1/2 plynu.. jsme pohromadě a pomaličku stoupáme. Letíme presnou trasu, jak jsme si naplánovali, jen Bombry jsou nějaké rychlé. Upravujeme místo Randes-vous a hlásím, že do 10-ti minut máme vizuální kontakt. Stalo se a Seafiry se zařadily nad svaz B-25tek jako close cover a P-40 šly nahru dělat vrchní krytí. letíme pohromadě, jenom Nuker hlasi, že nás nestíhá, že mu všechno hoří atd.... Munny nás zase nevidí, protože mu rodinní příslušníci máchají před monitorem....
Držíme se a pokračujeme. Glum hlásí, že se chystají k útoku a už to padá. Křižujeme prostor nad bombardéry a v dáli za námi vidím stoupat 2 doty. 100% ENEMY. Zůstáváme s bombry a už víme, že minimálně 2 si brousí zuby.
za 10 minut Tajpan hlásí souboj s Makaronem. Už i já vidím a přeju GL. Náhle vidím, jak na B25 zezadu padá nepřítel... ihned útočím a společnými silami zahánime nepřítele pryč a dolů. stoupám z5 a tu najednou vidím střelbu a Ital už sype nudle do konzervy před ním.. Ihned útočíme a nepřítele zaháníme.. Kruci,, jak to, že ho nikdo neviděl přilítat!!!....
Tak jeden je poškozen, ale nevíme jak. Letíme dál nad svazem a říkám Glumovi, aby změnil kurz, protože to může být pastička. Sice oklikou, ale přece vidíme naše letiště. Už nějakou dobu jsem se odpoutal od formace Seafirů a zůstal jsem s Eaglem, který byl totálně na hadry. Klesám s ním a z blízka vidím, jak s tím sedá do pole vedle řeky.. Křáp a B-25 nemá podvozek, jedno i druhé křídlo a trup se válí po zemi a míří k vodě. Zastavilo se to.. Prolítám pro kontrolu nízko a vidím, že jsou borci OK... Letím za ostatnmi. Vidím, jak B25 v doprovodu 2 Seafirů letí na přiblížení. Točím ostrou za a vedle něj a kontroluju jeho finále... On pojíždí a já letím vedle něj.. Nádhera.. Bok po boku až ke konci dráhy a musím přidat, bo bych byl na uhel.. Doprovázím takhle ještě další 2 a pak už jdeme ve zkupině na přistání.. Proti nám HOPER a petras na něj volá "UHNI!" DH98 jde pryč z dráhy a my máme volno...sedáme a shromaždujeme se u jedné poškozené B25. Misekončí....
313_Ffajtl napsal:
...
Stalo se a Seafiry se zařadily nad svaz B-25tek jako close cover a P-40 šly nahru dělat vrchní krytí.
v kolika ty P-40tky byly ?? nezadýchávaly se tam ?
313_Ffajtl napsal:
...odpoutal od formace Seafirů a zůstal jsem s Eaglem, který byl totálně na hadry. Klesám s ním
tak to jsem se pak motal kousek od vás Sem koukal na Spita, co dělal formaci s poslední B-25
313_Ffajtl napsal:
...pak už jdeme ve zkupině na přistání.. Proti nám HOPER a petras na něj volá "UHNI!" DH98 jde pryč z dráhy a my máme volno...sedáme a shromaždujeme se u jedné poškozené B25.
Sedal jsem sice bez avíza, ale podle světel na dráze - to vy jste letěli v protisměru
Petrase jsem vůbec neslyšel, asi řval málo
A přistávat jsem vás viděl, takže jsem s váma lehounce laškoval, jestli ten nejvíc v pravo má pevné nervy a je kaskadér nebo se zachová rozumně a půjde na okruh
(jinak proto jsem zhasnul pozičky, že o vás vím a že se klidím z dráhy. a i pojížděčky...)
jinak jak jsem již psal, červení asi mohou být spokojení - let dlouhý jak kráva + navigačka, bombeři se vrátili vlastně všichni, já taky (což je nejdůležitější ), stíhači si krapet zastříleli - prostě fajn akce
Fuči, ač "rychlovka", mlha při cestě tam, slunce při cestě zpět, ale bylo to dobré :clap: :tup:
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.