Můj pocit je, že Bosko oprtoti starýmu šturmovi daleko víc zvýhodňuje težce vyzbrojený méně obratný stroje a to zejména v bojích třeba 3vs3, 5vs5 a více podobně... Když si dáme souboj tři na tři v Bosku, už chápu, kde byla v reálu výhoda takový P-47, P-38 ale třeba i třeba i P-40, FW-190 a nebo klidně i 110tky. Ve starym šturmu sem ten pocit neměl, tam sem chtěl prostě sedět ideálně ve spitfiru... A to mi přijde správné. Je ale možný, že v době kdy sem lítal starýho šturma sem prostě tyhle výhody nedokázal využít...
A náš online vůbec nejčastější typ souboje 1vs1, eště pokud možno "close encounter" byl v reálu daleko méně běžný, skoro bych se nebál říct raritní, tam většinou bylo "víc" letadel na "víc" letadel a z toho taky plynou nějaký skutečnosti, který se nesmíme snažit naroubovat na naše 1vs1 souboje... Jo a když se objevili fokáče, tak z toho byla RAF dost podělaná, narozdíl od 109... Na konci války se USAF a RAF taky bála Fokáčů, befko bylo, teď mě prosím neberte za slovo, dám to do hodně moc uvozovek """""""snadný sestřel""""""" oproti fokáči, proč asi?
Tyhle situace konci tim, ze kolem rusa litaji tri nemci. Rus ma pocit, ze je expert na nuzky...
Sorry jako, ale tohle už je trochu moc, sám sem si to vyzkoušel z obou stran, jako ano, když lítáš němce, je snažší udělat fatální chybu, ze který nemáš šanci se vylízat, ale tři němci na jednoho rusa, to děláte v těch třech něco špatně kámo
ve starym sturmu jsem mel strasne rad P-47 nalozenou extra munici. Kdyz byl clovek hodne opatrnej, tak mohl litat celou mapu a dost si zastrilel.
jake jsi pocitoval vyhody, kdyz jsi sedel v tom nemeckym letadle?
Můj pocit je, že Bosko oprtoti starýmu šturmovi daleko víc zvýhodňuje težce vyzbrojený méně obratný stroje a to zejména v bojích třeba 3vs3, 5vs5 a více podobně... Když si dáme souboj tři na tři v Bosku, už chápu, kde byla v reálu výhoda takový P-47, P-38 ale třeba i třeba i P-40, FW-190 a nebo klidně i 110tky. Ve starym šturmu sem ten pocit neměl, tam sem chtěl prostě sedět ideálně ve spitfiru... A to mi přijde správné. Je ale možný, že v době kdy sem lítal starýho šturma sem prostě tyhle výhody nedokázal využít...
Nepříjde mi to jako nějak výraznější rozdíl. A takhle to prostě je z principu věci, obratnější letadla se nutně ve velkém furbalu zastaví a ztratí iniciativu, protože sáhnou v nebezpečí po záchrané brzdě v podobě utaženého breaku. Typicky Spitfire - skvělé letadlo na 1v1, 2vs2, kdy je schopné souboj vyhrát po prvním průletu, ale mizerné letadlo z pohledu velkých skupin, kdy mu chybí dynamika ve vertikále a snadno se nechá jejich skupina dostat pod tlak.
Zas ale nedělejte s těch rusů migy 15. Chápu, že ve vás pár nepovedenejch situací zanechalo nějaký závany frustrace. Ale pokud se podívám na Jiříčkovi, nebo Hybcovi staty, tak vidím, že to jde i když to je třeba těžší než ve starym šturmoj.
Ono už se toho tady napsalo tolik a lidi hážou lidi do jednoho pytle podle strany, že mám potřebu se trošku distancovat a zdůraznit, že nemluvím za jiné ani jiní nemluví za mě:
1) Já si myslím, že já si nikde nestěžoval na to, že to máme těžké. (skoro si myslím, že ani SaBot, ale nechci mluvit za něj). Naopak trošku výše píšu, že se s tím dá žít i vítězit. Dokonce si myslím, že je to lehčí než ve starém Sturmu, nikoli těžší. A ani nepíšu, že to máme těžší než rusové. Naopak píšu, že červení musejí být lepšími piloty, aby z těch svých mašin vytáhli to, co předvádějí... Ale toto se rádo v diskusi přehlédne (nenarážím teď vůbec na tebe, Druindine, ale na mnohé jiné). A mě to osobně trošku vadí a upřímně mi to dost kazí zdejší klima.
2) Já se snažím mluvit o těch některých situacích, při kterých si za letu řekneš "tak to zase bylo absurdní..." Od FM po DM. Nikoli proto, že bych to chtěl mít lehčí nebo ještě více vyhrávat. Ale prostě proto, že je to absurdní a kazí to radost ze "simulátoru". Viz to moje, že tu rovnováhu naladili nešťastně. Nic víc. Tomu přece nemůžou ani ti nejzarytější anti-blues věřit, že by ti blues chtěli mít jednodušší vyhrávání. Jako - tomu nevěřím, že tomu věří, to musí být jen póza.
3) Hybču nemůžeš brát jako příklad, mezi dnešními piloty je to takový Lipfert - přijde, vykroutí a odletí. My okolo žasneme a pokračujeme v přímém letu :D
nemyslim ovladani trimu, ale jeho skutecny efekt
jestli 10% zmena na ovladaci, dela 10% zmenu i ve vyslednem efektu v celem rozsahu.
Rumcajs má pravdu, co to má jako znamenat "10% změna výsledného efektu?"
Ten pohybový šroub je lineární. Převod lineárního pohybu na rotační, jak strojní inženýre víš, lineární není. Ale v našich úhlech dostatečně přibližně ano. Vliv změny úhlu náběhu na aerodynamické vlastnosti taky není lineární, ale v našich úhlech náběhu dostatečně přibližně ano. Co je ale silně nelineární je vliv úhlu náběhu s rychlostí. Takže pokud trimuješ kvůli změnám rychlosti, potřebuješ trimovat nelineárně (vztaženo na rychlost).
Vrtalo mi hlavou jak je možné že rusovi pod útokem stačí ta levá pravá a němec se může jen dívat, jak tady padlo. Napadaly mne různé varianty vysvětlující tento bizarní názor, od hraní jiné hry až po užití psychotropních látek. Jak už to v životě bývá i zde je vysvětlení geniálně jednoduché. Pojďme se podívat na příklad z praxe.
YouTube Video
Tedy němec - a není to jen tak ledajaký němec ale sám šerif - v čase 6:20 zahajuje z převýšení útok na rusa a, přesně jak bylo řečeno, doufá že si jej rus nevšimne neboť ví že pokud ano tak je bez šance. Bohužel si němec tentokrát vybral svou slabší chvilku, s útokem příliš dlouho otálel a v čase 08:00 nastává ono "rusovi stačí jen levá - pravá a němec díky vytuhlým křidélkům se může jen dívat".... A opravdu - to nejlepší co mohl němec tady udělat bylo pokračovat rovně a koukat na krajinu, tak jak bylo řečeno. Až do času cca 08:30 vidíme němcovu patetickou snahu předem prohranou bitvu s přemodelovaným rusem zvrátit a následně děkuje kamarádovi za záchranu v beznadějné situaci.....
Ale když ses tu Jiříčku tak hezky distancoval, tak tedy dobrá...
Můžeš si vybrat, jestli se budeš bránit:
1) aktivně, tedy ty brejky, kroucení, buhví co ještě, ale tím totálně vypneš střelce, jako by tam nebyl (a ano, 110tka je v tomhle dobrá a mnohdy je tato varianta výhodnější)
2) pasivně = necháš to na střelci, pak bych svůj obranný let shrnul do třech slov: nízko, rovně, rychle, víc už ti neporadím, abych to od vedení CSW neschytal, ale tohle je základ...
Musíš si vybrat buď 1) a nebo 2), nic mezi tím!!! to je největší chyba...
No u Pešky si variantu 1) vybrat nemužem, takže sme asi dospěli drobnými nuancemi ke genialitě ve variantě 2) a pak jí úplně stejně aplikuju na 110tku. Ale garantuju ti, že tato taktika je naprosto stejně účinná jak u Pešky tak u Bf-110. Také je potřeba přihlédnout k tomu, že ta Peška je v zadu trochu lépe vyzbrojená, než ta 110tka... A nejsme jedinní, kdo tuto taktiku používá, funguje všude, vždy, na combatboxu nás takle likvidujou v mustangách a thunderboltech uplně stejně, jako na východní frontě... Funguje samozřejmě i u He-111 a Ju-88 Úplně stejně, opět s přihlédnutím k výzbroji střelců těhle letadel... Na TAWku je to pak ještě odvislý od toho, jakýho střelce dostaneš (platí pro obě strany), už sem párkrát dostal taky tohohle:
Takže opět, je potřeba dělat statistiku z většího počtu pokusů, né když tě náhodou jednou PKčne Yak ze zadu a střlec si nevystřelí. Ale opravdu není rozdíl ve střelcích mezi peškou, 110tkou a ostatními (opět s přihlédnutím k jejich výzbroji) pokud je necháš tu svou práci dělat stejným způsobem. No a jak už sem psal, když si my popsal jak se bráníte ve 110tce, tak mi hned došlo, proč si myslíte, že Peška má über střelce a ve 110tce stojej za houno a nedivim se, že máš možná jeden sestřel střelcem...
Upravil/a Hot_Dog dne 05-06-2020 13:44
Jiříčku chápu (nebo si to aspoň myslím ). Já bych jen nerad, aby si to tady někdo pro BOSko potencionálně novej nepřečet a teď mám na mysl hlavně ty SaBotovi příspěvky a dle toho nabyl dojmu jaká je to historicky nekorektní a nespravidlavá kravina, kterou nemá cenu ani zkoušet.
Ona spousta situací v daném momentě vypadá jinak než když si ju pak člověk zpětně přehraje na tracku, nebo aspoň zpětnym nahráváním. A bez toho zůstane jen ten nepříjemnej pocit, že těm druhejm ta hra nějak nadržuje.
Tacview nemám, tak nevím co z toho SaBot vyčet a jak se tomu dá věřit. Může z toho zkusit udělat video
Zdendovo video jsem neviděl, pustim si ho až doma, ale jak znám Zdendu tak to asi nemluví ve prospěch modrejch
Obecně to tady už několikrát padlo, neni to dokonaly, maj na tom ještě spousty práce, ale že by to bylo horší než starej šturm to bych fakt netvrdil.
Zdendo moc pekne video. Ani jsem netusil jak moc jsou ty rusky letadla dobry v divu.
Ta ovladatelnost je primo prikladna. I ten brejk nemce se mu z pulky darilo zkopirovat. Moc hezky se na to diva. Dik :-)
To je mi jasné...vždy jste soudili druhé tak nějak podle sebe
Druindin: byl bych bez obav. Sem žádný nový zájemce stejně nepřijde. Chodíme sem jen my, dobře se pobavit
A evidentně to funguje. Já bych třeba v situaci, kdy se tady řeší útok rychlejšího němce, na pomalejšího rusa na rychlosti nedal video, kde rus nahání němce, počká až se dostanou do rychlosti ideální pro němce a nakonec v tu nejmíň vhodnou chvíli vyměkne a rozhodne se do něj nejít. to vše samozřejmě v nejméně běžném ruském letadle.
Ano, šerif by se měl od tebe trochu přiučit A zrovna od tebe....aby tak nějak...spadl na tvou současnou úroveň že
Budu mu muset říct že existuješ DD
Poučte mě, kdo je to ten šerif?
Každopádně ať je to kdo je to a ať je třeba stokrát lepší než Werner, pořád je Werner ten nejúspěšnější virtuální pilot, kterého jsi měl tu čest tady poznat. Opírat se do jeho úrovně snad ani nemůže být směšnější. Až předvedeš setinu toho, co on, začnu ti říkat "Pane".
Z britskych testu stodevitky: s kolem trimu se snadno zachazi, neklouze a da se protocit z jednoho kraje na druhy za asi 18 sekund. Mimochodem, pisou tam i o tom, ze do 250mph jsou sily v rizeni prijemne male, ale pak vyskovka ztuhne velmi rychle, takze se neda sledovat cil, ktery pred vami pritahne :-)
1stCL_Werner napsal:
Mám v archivu tuhle část RAF testu FW 190(uvítal bych kdyby měl někdo celý) a tam jako jako šanci k zabití pilota berou jen 20mm AP (předpokládám hispano) do opěrky hlavy, právě kvůli tomu, že musí projít jen plexisklem překrytu než dojde k pancíři. Pro .50 uvádí jako šanci zranění pilota při zásahu trupu 0% !
Zajímavá je i poznámka, že pokud je nádrž plná paliva, není jí schopný .50 prostřelit.
Může to být přehnané, nevim. Pokud by ale pancíře kolem 10mm neměly vůbec šanci pilota proti .50 rážím spasit, oni by je rychle zesílili jak němci, tak američani. Ta hmotnost navíc by za to stála.
Mam na disku triadvacetistrankovy britsky test strelby proti 109F z roku 42, dalsi osmistrankovy z roku 43. Ty dve stranky o FW mam taky, ale zadne dalsi :-(. Zduraznuji, ze proti tomu FW resi zasah primo zezadu a tam je skutecne pilot za smerovkou a ostruhou a i tenky plech zadni casti trupu dela pri tomto uhlu dopadu divy, jakmile se bude strilet na letadlo v zatacce, tj. trochu z uhlu, dramaticky se to meni.
Děkuji Jiříčku. O to aby mne "pane" oslovovali pozéři a ignoranti kteří si nevidí na špičku nosu a brečí tu jako malé děti vážně nestojím. Měj se ty "pane"
Upravil/a ZVP Zdenek dne 05-06-2020 15:19
Hot_Dog napsal:
Takže opět, je potřeba dělat statistiku z většího počtu pokusů, né když tě náhodou jednou PKčne Yak ze zadu a střlec si nevystřelí. Ale opravdu není rozdíl ve střelcích mezi peškou, 110tkou a ostatními (opět s přihlédnutím k jejich výzbroji) pokud je necháš tu svou práci dělat stejným způsobem. No a jak už sem psal, když si my popsal jak se bráníte ve 110tce, tak mi hned došlo, proč si myslíte, že Peška má über střelce a ve 110tce stojej za houno a nedivim se, že máš možná jeden sestřel střelcem...
No jak jsem psal. Naše "doktrina" byla ustavená před lety, kdy letět rovně znamenalo zahořet dříve, než střelec natáhnul uzávěr. A trefovat rusy na motor nebo na kabinu jim nic nepůsobilo. Jestli je dnes kvalita střelců a odolnost rusů jiná a my to nepodchytili - to je možné.
Pořád je samozřejmě problém, že v drtivé většině případů rus neútočí ze šesté z 600 metrů (jak jsem si pozorně přečetl a pečlivě poznamenal do deníčku .)) ale z úhlú nebo seshora. A v takové situaci mi skoro přijde více se nabízející ten brejk, než uvedení do rovného letu. Navíc většinou to schytáme nad cílem při práci, ne v rovném letu nad krajinou. Ale totéž by se dalo říct o té Pešce, takže tohle nebudiž příspěvek ke srovnávání Pe2 vs. Bf110, ale k vysvětlení, proč bychom naše střelce raději nevozli, kdyby to šlo.
Jiříčku chápu (nebo si to aspoň myslím ). Já bych jen nerad, aby si to tady někdo pro BOSko potencionálně novej nepřečet a teď mám na mysl hlavně ty SaBotovi příspěvky a dle toho nabyl dojmu jaká je to historicky nekorektní a nespravidlavá kravina, kterou nemá cenu ani zkoušet.
Taky chápu... Ale to by jako znamenalo, že o "nepříjemných" věcech si nesmíme povídat? Já spíše vidím problém v tom, že tu vždycky pár jedinců vnutí ostatním výklad, že jde o "pláč nad obtížností hry", což často (ne vždy) není pravda.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.