Rumcajs napsal:
Zdaleka ne každý pilot 109 to je schopnej z toho letadla dostat.
V rámci objektivity by ale bylo vhodné doplnit, že ani ne každý pilot Spitu (natož Hurriho) také není schopen dostat ten výkon, co včera Válec, nemyslíš ?
(ale není to pokus o flame, jen bych rád vyrovnaný pohled na věc)
ed: jo a blahé paměti tu Robo psal, odkdy že Angličené používali 100oct palivo...
myslím, že to byl květen 1940...
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Je to tak, né každý dokáže ze Spita vytáhnout maximum. Popravdě až včera na TS s Válcem jsem se dozvěděl, že mu můžu dávat pokouřit mnohem více. Ale i když jsem lítal na 2680 a 36% otevřený chladič (+18 000 feet) tak se mi jednou podařilo dojet v 23 000 stopách 109. Až jsem se divil. Jindy mi prostě uletěly.
Je to tak, né každý dokáže ze Spita vytáhnout maximum. Popravdě až včera na TS s Válcem jsem se dozvěděl, že mu můžu dávat pokouřit mnohem více. Ale i když jsem lítal na 2680 a 36% otevřený chladič (+18 000 feet) tak se mi jednou podařilo dojet v 23 000 stopách 109. Až jsem se divil. Jindy mi prostě uletěly.
Je to přesně tak jak píšeš. Je to jen simulace a rozhoduje znalost toho, jak je to implementovaný a ne jak to bylo ve skutečnosti. CloD zjevně obsahuje zákoutí, ze kterých se dá dostat víc, než by odpovídalo vzorové realitě a asi i víc, než bylo záměrem autorů. Nakonec autoři jsou jen lidi. Překvapivé je, jak důležité mohou být znalosti těchto drobností implementace. Přeci jen bych čekal, že to bude blíž těm grafům a číslům, který mají být za vzor.
Je to tak, né každý dokáže ze Spita vytáhnout maximum. Popravdě až včera na TS s Válcem jsem se dozvěděl, že mu můžu dávat pokouřit mnohem více. Ale i když jsem lítal na 2680 a 36% otevřený chladič (+18 000 feet) tak se mi jednou podařilo dojet v 23 000 stopách 109. Až jsem se divil. Jindy mi prostě uletěly.
Je to přesně tak jak píšeš. Je to jen simulace a rozhoduje znalost toho, jak je to implementovaný a ne jak to bylo ve skutečnosti. CloD zjevně obsahuje zákoutí, ze kterých se dá dostat víc, než by odpovídalo vzorové realitě a asi i víc, než bylo záměrem autorů. Nakonec autoři jsou jen lidi. Překvapivé je, jak důležité mohou být znalosti těchto drobností implementace. Přeci jen bych čekal, že to bude blíž těm grafům a číslům, který mají být za vzor.
A také, jak je TF limitovaný možnostmí vstoupit do enginu-( pochyceno z rozhovorů )
Rumcajs napsal:
Zdaleka ne každý pilot 109 to je schopnej z toho letadla dostat.
V rámci objektivity by ale bylo vhodné doplnit, že ani ne každý pilot Spitu (natož Hurriho) také není schopen dostat ten výkon, co včera Válec, nemyslíš ?
(ale není to pokus o flame, jen bych rád vyrovnaný pohled na věc)
ed: jo a blahé paměti tu Robo psal, odkdy že Angličené používali 100oct palivo...
myslím, že to byl květen 1940...
V květnu ve Francii operující Hurricany měli 12 lbs boost, tedy 100 oktanové palivo. Všechny stroje 151. sqn. byly na 100 oct. předělány už 16. února 1940.
To že jedno letadlo nelítá vůbec, to je přeci taky chyba
1. Julo zmiňoval Spita I ne 100oct.
2. nám ani nevadí tak ta rychlost jako účinnost kanonů.Obzvlášť když tě ani netrefí,ale stačí když to bouchá kolem.
Jo,modří mají namontovaný bud' osmaosmdesátky nebo plivou handgranáty.
Rumcajs napsal:
Zdaleka ne každý pilot 109 to je schopnej z toho letadla dostat.
V rámci objektivity by ale bylo vhodné doplnit, že ani ne každý pilot Spitu (natož Hurriho) také není schopen dostat ten výkon, co včera Válec, nemyslíš ?
(ale není to pokus o flame, jen bych rád vyrovnaný pohled na věc)
ed: jo a blahé paměti tu Robo psal, odkdy že Angličené používali 100oct palivo...
myslím, že to byl květen 1940...
Jojo,taky tam ale píšou o použití boostu : in case of emergency.....podle toho,co vím, jsou červení " in case of emergency " furt
V květnu ve Francii operující Hurricany měli 12 lbs boost, tedy 100 oktanové palivo. Všechny stroje 151. sqn. byly na 100 oct. předělány už 16. února 1940.
BP_Madvlk napsal:Jojo,taky tam ale píšou o použití boostu : in case of emergency.....podle toho,co vím, jsou červení " in case of emergency " pořád
To bol mimochodom problem aj vtedy, piloti radi vyuzivali BCO prilis a Dowding ohladom toho vydal zvlasne memorandum, da se isto vygooglit v plnom zneni. Problem bol, ze v skutocnosti nebolo pouzitie nudzoveho vykonu ohranicene na 5 minut, dalo sa s tym lietat dlhsie ak sa zaroven neprekrocili teplotne limity atd (to plati taktiez pre 109). Na nadmernu zataz mohol kludne doplatit pilot letiaci dalsiu sortie. Po pouziti ABC mal povinnost pilot nahlasit mechanikom okolnosti a dlzku pouzitia a vykonali sa extra kontroly (menili sa sviecky, filtre a kontroloval sa olej na ulomky kovu atd). V hre bolo v niektorom starsom patchi pouzivat nudzovy vykon na vs. lietadlach takmer neobmedzene, ale uz to mozne nie je, je to vyladene tak, ze to vydrzi tych cca 5 minut na plnom vykone na FTH a nizsie a vyssie potom primerane. Myslim, ze to je celkom rozumny kompromis, resp. nenapada ma ako to urobit lepsie. To plati rovnako pre vsetky lietadla, aby sme sa vyhli smiesnym debatam cerveni vs modri ako vidno vyssie
Rumcajs nemyslim si, ze tam su nejake tajne zakutia, jednoducho ked lietas vela, tak si vybudujes akysi cit na ero a vies z toho vymackat co sa da. Zo zaciatku je clovek opatrnejsi, ale ked sa naucis a zvyknes si ako funguje chladenie a ako sa ero chova v ktorych vyskach, tak to nie je ziadna raketova veda. To iste ako pre CEM plati potom ako vies lietadlo potlacit do manevru, ked vies co mozes cakat, mozes si dovolit viac. Samozrejme oproti tzv. realite tam stale budu rozne kompromisy a zjedondusenia.
Je to tak, né každý dokáže ze Spita vytáhnout maximum. Popravdě až včera na TS s Válcem jsem se dozvěděl, že mu můžu dávat pokouřit mnohem více. Ale i když jsem lítal na 2680 a 36% otevřený chladič (+18 000 feet) tak se mi jednou podařilo dojet v 23 000 stopách 109. Až jsem se divil. Jindy mi prostě uletěly.
Třebas letěl ten skopčák na eko režim a jen se kolem sebe blbě díval...
Mně osobně se podařilo dojet Befko v Hurriku (SoW kampaň, pod dohledem několika maníků z 310tý, kdy befkař zdrhal vodorovným letem před Langem a tuším Cibulí). Resp dostoupat ho a doletět. A to jsem ještě musel "přibrzdit", abych ho nepředletěl. Docela rád bych věděl, co by po spatření tohodle dělal Rumca ;)
(ale pošeptám mu [a vlastně i Vlčákovi] to kouzlo, jakým jsem toho dosáhnul - nouzový výkon jsem nechal hezky spát a jen jsem šolíchal plyn a otáčky...)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ono doletět Bfko neznamená samo o sobě nic. Tedy pokud neumí přivřít chladič, nastavit vrtuli, vyrovnat skluz, nebo o tobě neví a nejede naplno. Nicméně pokud je to možné přestože pilot Bf vše dělá dobře, pak je to asi to zákoutí, o kterém mluvím. On už ten samotný fakt, že nám ty letadla lítaj přes 600 v hodině znamená, že jsou hodně mimo realitu. Předpokládám, že si rozumíme, když povím, že korektně řízené Bfko by mělo Hurrikovi snadno uletět a ustoupat ho. Pokud to nejde (a nemluvím o neschopnosti pilota ani o magickém citu pro hru), pak je to namodelovaný blbě, nebo se povedlo odhalit právě takové zákoutí. V zásadě si nemyslím, že by bylo záměrem autorů hry, aby tohle šlo. Nebo snad jo?
Jo a pro Roba, nejedná se o cit. Jedná se o program a používání programu. Cit můžeš mít vytříbený pro reálný věci. Ale software funguje relativně exactně. SW dělá vždy to, co má předepsáno dělat. Ale poměrně často se stává, že to neodpovídá záměrům autorů. Vlastně záměr s CloDem měl být, že to bude nejdokonalejší sim všech dob. Sim to nakonec je, ale s tím záměrem dokonalosti to tak přesně nevyšlo. A rozhodně to není nedostatkem citu nás virtuálů.
Ak je to SW a funguje exaktne, tak nie je mozne, aby tam boli nejake tajne zakutia, funguje rovnako pre vsetkych. To befko si moze mysliet, ze robi vsetko dobre, ale bud nerobi, alebo to robi ten druhy lepsie. Nepisal som s ohladom na cit o ziadnej magii, mal som na mysli skor to, ako ma kto dane ero v ruke co sa tyka manevru aj ovladania motora napr. Preto na DF servere na befku dobehnem alebo dostupam rovnake befko, pretoze mam ero lepsie v ruke, mam na nom viac nalietane a viem, co si mozem a nemozem dovolit. Dufam, ze to je teraz jasnejsie.
Neviem, ci to chapem spravne, ale vyznieva to tak, ako keby existovali nejake tajne nastavenia motora. Mas tam len plynovku, vrtulu, chladic a knipel, tych kombinacii vrtula - plyn - chladic az tolko nie je a kazdy ma moznost preskumat co to robi a najst si optimalne nastavenia. Azda sa zhodneme, ze optimalne zalietane Befko bude rychlejsie ako optimalne zalietany Hurricane, tazke namodelovane to bude asi vramci moznosti dobre - takze rozdiel bude v pilotovi. Malokto to ovsem uzna ked dostane po cuni.
Ak je to SW a funguje exaktne, tak nie je mozne, aby tam boli nejake tajne zakutia, funguje rovnako pre vsetkych. To befko si moze mysliet, ze robi vsetko dobre, ale bud nerobi, alebo to robi ten druhy lepsie. Nepisal som s ohladom na cit o ziadnej magii, mal som na mysli skor to, ako ma kto dane ero v ruke co sa tyka manevru aj ovladania motora napr. Preto na DF servere na befku dobehnem alebo dostupam rovnake befko, pretoze mam ero lepsie v ruke, mam na nom viac nalietane a viem, co si mozem a nemozem dovolit. Dufam, ze to je teraz jasnejsie.
Neviem, ci to chapem spravne, ale vyznieva to tak, ako keby existovali nejake tajne nastavenia motora. Mas tam len plynovku, vrtulu, chladic a knipel, tych kombinacii vrtula - plyn - chladic az tolko nie je a kazdy ma moznost preskumat co to robi a najst si optimalne nastavenia. Azda sa zhodneme, ze optimalne zalietane Befko bude rychlejsie ako optimalne zalietany Hurricane, tazke namodelovane to bude asi vramci moznosti dobre - takze rozdiel bude v pilotovi. Malokto to ovsem uzna ked dostane po cuni.
Ne Robo, nerozumíme si. Mluvím o situaci, že to oba dělají dobře. Dobře znamená optimálně. Dohnat někoho, kdo to neumí, to je jiná věc. Pak se nemůže divit.
Nejedná se o tajná nastavení. Jde o to, že celá simulace je sbírka křivek průběhů nějakých veličin a když se to celý prožene skrz simulaci, máme z toho tkzv. flight model. A autoři se snaží, aby výsledek odpovídal reálu co nejvíc. O čem mluvím je to, že ten výsledek se jen přibližuje a díky komplexnosti se klidně může stát, že jsou oblasti, režimy, situace, kde to odpovídá víc a kde to odpovídá míň. A jedno takové temné zákoutí je pravděpodobně engine management Merlinů, který zjevně umožňuje hnát ten motor na limitním výkonu mnohem dýl, než těch 5 minut. Nebo si snad myslíš, že pilot skutečného Spitu / Hurriku mohl lítat od rána do večera s motorem na 3000 otáčkách a sem tam na pár vteřin spadnout na 2900 a tím se to srovnalo? Nevěřím, že si tohle myslíš. Pro mě je to takové zákoutí CloDu. Není to tajné, lze na to experimentálně přijít, nebo ti to někdo poví, ale rozhodně to není výkladní skříň simulace.
Jo a nejedná se o žádný modrý pohled. Další takové zákoutí simulace je aktuální stav kanonů u Bfka. Všem je přeci jasné, že to funguje daleko mimo realitu. Stejně tak se právem protestuje proti přítomnosti desítek E4N na jedné mapě (i když to není věc simulace ale autorů map).
Ano uz rozumiem co si tym myslel. Samozrejme hra je len hra a nie realita a o CloD si nerobim ziadne iluzie...
Ohladom Merlinov, tad by som videl ako sa Ti v 4.3 podarilo letiet na +12lbs. a 3000rpm dlhsie ako 5 minut, podla reportov musis momentalne lietat na nizsich otackach a prehrieva sa to rychlejsie ako by sa malo. A Vmax si dosiahol na 2850 ci kolkych otackach, nie na 3000. Ak sa nemylim, jedno aj druhe bolo opravene v 4.31. Oprav ma prosim ak sa mylim...
Rumco, shodneme se na tom, že v rukách znalého a uvažujícího pilota by Befko mělo uletět Hurrimu.
A odhlait zákoutí se mi vážně nepodařilo :D
A ohledně Merlina - špatně namodelovaný Merlin může za to, že i Befko letí přes 600 ?
A vzpomínáš si, co se Válcovi stalo, když ti "předváděl", jak letí na +-3000 ot ? Když si vzpomeneš, tak to sem postni, ať i ostatní ví jak to je s tím " lítat od rána do večera s motorem na 3000 otáčkách a sem tam na pár vteřin spadnout na 2900 a tím se to srovnalo"
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
VMax jsem dosáhl okolo 18600 feetů. Tam už manifold pressure není 12 lbs. Nicméně 3000 otáček se dá držet asi těch 5 minut, pak je po motoru. Stačí ale stáhnout otáčky těsně pod 3000 (u mě to bylo 2970 +-), chladič cca na 50% a můžeš lítat. Nebo držet 3000 a když se teplota přiblíží k 117, na chvilku stáhnout otáčky na 2900, spadne teplota a zas můžeš 3000.
Jo a VMax byla 276 IAS (v těch 18600). Pokud je OAT 2%, vychází to na slušných 375 MPH (603 kmh). No a tohle se dá letět dokud nedojde benzín.
@Hoper: vždyť já to říkal i o Bf, že je to rozhodně rychlý Emil. Držel jsem s tím 610 kmh TAS. To mi přijde z říše snů.
VMax jsem dosáhl okolo 18600 feetů. Tam už manifold pressure není 12 lbs. Nicméně 3000 otáček se dá držet asi těch 5 minut, pak je po motoru. Stačí ale stáhnout otáčky těsně pod 3000 (u mě to bylo 2970 +-), chladič cca na 50% a můžeš lítat. Nebo držet 3000 a když se teplota přiblíží k 117, na chvilku stáhnout otáčky na 2900, spadne teplota a zas můžeš 3000.
Jo a VMax byla 276 IAS (v těch 18600). Pokud je OAT 2%, vychází to na slušných 375 MPH (603 kmh). No a tohle se dá letět dokud nedojde benzín.
Tych 5 minut je ovsem na +12lbs. boost + 3000rpm. Na standardny boost a 3000rpm bol limit dlhsi ako 5 minut, zaviselo od vysky ak si pamatam manual. Vsetko bolo podriadene predovsetkym neprekroceniu tepl. limitov a to je v hre problem - hist. nastavenia sa praveze nedaju lietat tak dlho ako by sa mali, preto ma Tvoje prehlasenie o 3000rpm od rana do vecera prekvapuje. Zalet Spitfira na SL na combat power 12 / 3000 aspon tych 5 minut a pridi povedat ako to dopadlo...
Test jedneho z prvych produkcnych Spitfirov (Merlin II a dH vrtula a 87 oktanove plaivo) bol v 18500 ft. cca 370 mph TAS
Rumcajs napsal:@Hoper: vždyť já to říkal i o Bf, že je to rozhodně rychlý Emil. Držel jsem s tím 610 kmh TAS. To mi přijde z říše snů.
Kolko bola IAS a o kolko bola ta IAS odlisna od tzv. skutocnosti?
Jojo Rume, ono ve Spitu dost záleží na tom, jestli tam máš plnej boost (plnící tlak), nebo je nižší (od cca 18000 stop klesá s výškou). Také jsem se na to díval tak, že limitující faktor jsou otáčky, a proto jsem lítal na těch 2680 RPM ve všech výškách, než mi Válec sdělil, že to je jinak.
Na těch 3000RPM při 12lbs to uvaříš hezky rychle, to mi věř.
Udělal jsem jen pár čísel. Během pár dnů zkusím mít kompletní grafy.
edit: budu muset vylepšit výpočet TAS. Přeci jen v týhle oblasti nevystačím se zjednodušujícím 0.02 na 1000 feetů výšky. Zkusím výpočet zpřesnit a pošlu upravené výsledky.
Upravil/a Rumcajs dne 02-04-2014 22:38
Rumcajs ale ved pisal si o 'limitnom vykone'. Na 6.25 / 3000 mozes lietat pol hodinu a nie je na tom nic cudne, ak sa neprekrocia teploty... Povedal by som, ze Tvoje tvrdenie o zakutiach sa nezaklada na pravde obavam sa....
Ako by to malo s E4 vyzerat? Ktore testy beries ako vzor?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.