Ano, urazit je potřeba. To každopádně, bez toho se žádná dobrá debata neobejde.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Dále pak Pokryškin zmiňoval jednoho německého Jaka, který jim poletoval v oblasti jejich nasazení a jestli si dobře pamatuju, i na nějaké ruské letadlo zaútočil. Měli pak za úkol ho najít a "zastavit". To se jim ale nepovedlo, ale Jak se již pak neobjevil. Už si ale nepamatuju, jestli zmiňoval výsostné označení (jestli zůstalo ruské nebo se na něm objevily kříže). Při té příležitosti zmiňoval i ruské "použití" ukořistěné techniky, ale let byl jen v rámci otestování a bojově německé letadlo použito nebylo.
To jsem taky kdysi četl. Několik dní se oběvoval nad frontou a útočil na ruské stroje. Rusové to chtěli vyřešit tak, že jeden den nechají všechny Jaky v oblasti na zemi a počkat si až se tenhle objeví. Jak to dopadlo už si nepamatuju. Je to už skoro 15 let, co jsem to četl.
Jinak dohledal jsem, že jsem se na ty ruský Dory ptal jednoho kopřivnického modeláře, co ji stavěl (je to zkopírováno co psal, i s chybama):
"prameny se ruzni, ale IMHO je jen zkouseli (ty fotky co jsou jsou z NIIVVS"
"NII VVS poznáš na fotkách podle betonové dráhy s šestiúhelníkovýma dlaždicema"
"logicky - byl březen 45, tlačili Němce k Berlínu - asi njeměli čas se zastavit, přesednout na Dory a týden se přeškolovat (a navíc všem okolo vysvětlovat, že po TĚCHHLE Dorách nemají střílet :-D"
A já někde dohledal tohle:
v monografii Focke Wulf Fw190, Das Flugzeug, das Jäger, Bomber und Schlachtflugzeug war v řadě Waffen Arsenal, Band 95, nakladatelství Podzun - Pallas Verlag GmbH, ISBN 3-7909-0245-4 je na straně 46 fotka Fw190D-9 v německém kabátě, ale s ohromnými rudými hvězdami a s popiskem: "Fw190D-9, die 1945 in Kurland in sowjetische Hände fiel."
Citace z knihy "Pod rudou hvězdou", autor Carl-Fredrik Geust, Brno 1997, ISBN 80-7217-030-9, str. 65
"Na jaře roku 1945 v Marienburgu ve Východním Prusku (nyní Malbork v Polsku) padla Sovětům do rukou celá série česrtvě vyrobených letounů Focke-Wulf Fw190 D-9."
Na fotografii je vyrovnaná řad Fw190D-9. V jedné Doře sedí i pilot. Mašina má nastartovaný motor.
str. 39, jiná fotografie.
"Na jaře roku 1945 v Marienburgu ve Východním Prusku (nyní Malbork v Polsku) ukořistěno větší množství česrtvě vyrobených letounů Focke-Wulf Fw190 D-9. Dlouhonosé Fw 190 byly převzaty brigádou stíhacích letounů VVS KBF (letectvo pobaltské flotily). Na originální fotografii lze rozeznat Dougles C-47, Dougles A-20 Boston a několik stíhacích letounů Jakovlev."
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Tak ono nejde jen o to přesednou a přecvičit se. Jde i o jiná paliva, jiná maziva, jiná rádia, jiné nároky na údržbu. U tanku byla spousta věcí trošku jednodušších.
Mimochodem, zrovna v Kuronsku Fw 190 D nesloužily, tam to byly čistě Fw 190 A od I. a II./JG 54. Viz šílený křeček ve stratosféře v kombajnu .
Tak ono nejde jen o to přesednou a přecvičit se. Jde i o jiná paliva, jiná maziva, jiná rádia, jiné nároky na údržbu. U tanku byla spousta věcí trošku jednodušších.
Mimochodem, zrovna v Kuronsku Fw 190 D nesloužily, tam to byly čistě Fw 190 A od I. a II./JG 54. Viz šílený křeček ve stratosféře v kombajnu .
k tomu Kuronsku / Kurlandu vs Malbork:
jestli to nevzniklo nějakým šumem v překladu do němčiny:
Kurljandia = východní Prusko - tam je našli (Marienburg = Malbork, PL)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Jak tady čtu, tak ohledně nasazení Dor-9 nad Berlínem v ruské režii jsou pouze útržkovité informace.
I John Weal píše pouze o svědcích, v ostatních částech knihy tento slovní obrat nepoužívá.
K videu od Kyzy.
V úterý od 20.00 dávali na ČT2 dokument z této série nazvaný "Velká vlastenecká válka". Byl to díl o obraně "Stalinovy linie" (sověti tomu tak dle dokumentu neříkali) a o obraně Kyjeva z ruského pohledu.
V úterý 21. ledna bude ve stejném čase díl "Bitva o Moskvu". Možná se dočkáme i bitvy o Stalingrad nebo české verze výše uvedeného videa (pokud už to nedávali).
Stahujete, bobánci, stahujete? Tak stahujte, taky stahuju
297 mega
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
nevím teda jak vám, ale mně přijde, že když otevřu v laggovi za letu kabinu, tak tam strašně fouká.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Tak nějak nebyl čas pořádně hrát, tak jsem pustil asi po třech týdnech, na déle jak půhodky
Stalingrad je fajn, dal jsem si okružní let. Na Ultra nastavení a na mé nic moc mašince 25-29 FPS podle frapsu (i5 2500k/GTX 560).
Dogfight pro mě pořád tragedie, ale já prostě nevidím protivníkovo letadlo. Když ho nějakou náhodou zahlídnu a držím se mu pořád na šestej a nespouštím ho z očí, tak je to OK. Ale jakmile na chvilku kouknu jinam, tak ho ztratím a najdu ho ve chvíli kdy mě rozstřílí kokpit Jinak co se týče kokpitu, tak asi zamakali na dmg modelu, protože už mě pokaždé nerozstřílí zaměřovač
Pozemáky, normálně peklo ve starým šturmu to kosím jedna báseň, tady neudržím zaměřovač na cíli, navíc země se přibližuje nějak rychlejc, a vybrat to jde podstatně hůře, takže většinou po pár náletech končím rosekanej o zem/cíl/barák/strom
Možná s tím souvisí - je normální, že jsou ty letadla tak nestabilní, když "pracuju" se směrovkou? Se mě to dycky rozvlní jak kdyby bylo z gumy. Šlapu do toho jemně a křivku nastavenou na 0.5. Při útoku na pozemáky se ji snažím používat minimálně, jenom spíše pro srovnání letu, ale i tak to většinou rozhoupu.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
No tak nevím jak vy ale pro mne je to doposud největší zklamání od dob prvního spuštění hry.Po celou dobu testování jsem se zaměřil na ladění "startup" Vše bylo uplně k hov.... Viditelnost dotů opět více než mizerná, postsharpen na 1 je i po dopsání do souboru nefunkční, opět ty hnusné flekaté mapy,které se přepsáním SSAO na 0 dali odstranit.I na nastavení "Ultra" je to ošklivější než dříve na nastavení "High" po úpravě "startup". K částečnému zlepšení dochází sice nahrazením stávajicího "startup" za "startup" z předchozí verze ale pořád to není ono.Z nějakého mně zcela nepochopitelného důvodu mně na Saitek Quadrant začali fungovat osy jen jedním směrem(v Rof funguje jak má).Rovněž letový model dle mého neušel zprznění.Směrovka aniž bych ji nějak výrazně použil mně již několikrát krátce po odlepení kol od země zcela nekompromisně překopla k zemi to samé se mi již několikrát stalo když jsem byl v souboji. BF109 již má někdy co dělat aby LaGGa dohonil ve stoupavé zatáčce LOL. Omezení nastavení grafiky na čtyři stupně bez možnosti doladění každého jednoho stupně nastavení rovněž považuji za krok zpět a neznám jinou hru kde by to bylo takto stupidně uděláno.Autoři mají štěstí,že neovládám angličtinu,jinak bych je za tuto práci s chutí poslal někam.
Už jdou invertovat pedály, takže konečně fungují brzdy... Jinak je to to stejné s novou mapou.
[img]https://public.bn1301.livefilestore.com/y2p6CzmdxV4Y8m2-f-gRBx3mUczV3sE2BUbIROOs5Lw-WMvNXNdWF97cTJm1lE-3t-hcmbWwTG8ic3Ang1wJ8NjyldbkTPGlHeptS_w6kho2Xc/2014_1_18__16_13_54.jpg[/img] is not a valid Image.
Vidím že Bierglass stále nechápe princip "early access."
Můžete někdo udělat screen nějakýho větvenýho koryta řeky? - tolik typické věci na historických fotkách ze vzduchu-a myslím že po celé Rusi. Na západ od Stalingradu je třeba oblast s pěkným větvením těchto koryt. Jak to vlastně vypadá z menší výšky?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.