Kniha priani 4.13
|
Peter Winter |
Přidané 24-08-2012 22:34
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 188
Založený: 06.09.11
|
Saburo napsal:
Nebylo finálním řešením problémů s přehříváním motorů BMW 801 prodloužením trupu zavedeném od modelu A-5? Není to z mé hlavy, já to nevím a proto se ptám.
to bylo myslím jedno z řešení, ještě předtím snad ty pohyblivé žaluzie za kryty motoru, montované pak i zpětně |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 24-08-2012 23:21
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Žaluzie byly instalovány kvůli zamezení podchlazení motoru při dlouhém vyklesávání s nízkým výkonem, nikoliv kvůli přehřívání.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
saldy |
Přidané 27-08-2012 15:10
|

Diskutující

Příspěvek: 3715
Založený: 29.01.09
|
Letoun SM.79, mám ho rád ale štve mě a je třeba si dávat pozor na rychloměry, každý ukazuje jinak, u pilota o 10 km/h než u bombometčíka. Třeba to je správně ale nenapadá mě žádný důvod. Ještě větší guláš je u Canty, ale ta sem nepatří.
Taky by konečně zasloužily revizi letouny Il-2, chtěl bych správné značení a korektní datování příchodu na frontu, kde to je většinou posunuté o rok dopředu, zmizet nebo upravit by měl rozhodně scifi stroj Il-2m3 atd... Pokud bude zájem rád dodám potřebné info. |
|
|
|
CSL_Raptor |
Přidané 27-08-2012 15:37
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 171
Založený: 25.12.07
|
Já zájem mám. V čem je špatný či sci-fi (označením, charakteristikama)? Už od mala kdy jsem jako mladý kluk hltal ABC a jiné časopisy, byly v drtivé většině všude články o Il-2m3. Nerejpu jen si chci doplnit mezeru v historii. |
|
|
|
Koty |
Přidané 27-08-2012 17:36
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Byly to IL-2 typ 3 a typ 3 M. Oba měli nainstalovány kanony VjA 23mm. 37mm kanony se daly nejspíše namontovat jako podvěs s odinstalováním VJAček. Osobně mám doma bokorys typu 3M (československého letectva v SSSR). A má právě kanony VjA. Takže přeznačit a přezbrojit. Rozdíl bude zřejmě v technické modernizaci. Nějaké poštelování výkonu nejspíš. Chtělo by to dohledat v odborných materiálech, ale určitě se dá zjistit pravda.
Dále bych byl pro změnu imatrikulací na Fenách. Trupové značení má být opačně - číslo vzadu, hvězda u kabiny. (Taky jsem viděl pár bokorysů.) A taky bych trochu pozměnil tu zelenou u ŠKASu. (Nejsem si jistý, jestli je to zelená - porucha barvocitu -, ale všichni, kterých jsem se ptal a i ti, kterých ne, mi to řekli 
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
saldy |
Přidané 27-08-2012 18:54
|

Diskutující

Příspěvek: 3715
Založený: 29.01.09
|
o celé to je složité, ale dá se to dnes již mnohem korektněji poskládat. Il-2M3 nebo typ 3 je samozřejmě zažité značení pro verzi s "šípovým" křídlem, které bylo potaženo duralem (obnovení dodávek barevných kovů a speciálních ocelí z USA). Vyznačoval se lepším dílenským zpracováním. Letounu dodalo mnohem lepší ovladatelnost a stabilitu, ne vyšší rychlost, zapuštěné nýty, plechy paneláže spojené na tupo. Na frontě se tento stroj objevil ve větším počtu až v létě 44. Ještě dodám, že v průběhu roku 45 do něj bylo instalováno 800 setů přídavného pancíře k ochraně zadního střelce. Značení si vymyslela západní literatura a pak přešlo ve všeobecnou známost. Sověti jej bohužel ve značení nijak neodlišili, správný název je tedy stále Il-2M (ve hře by byl dostupný od července či srpna 44 a mohl by se jmenovat Il-2M late.
Ve hře ale tento stroj už je pod názvem tuším Il-2M 1943 nebo tak nějak, nějaký problém ale má ještě s dostupností munice. Takže je otázkou co to vlastně ten "Il-2M3" ve hře je? Soudě podle kanonů NS-37 se jedná o protitankovou verzi, ta najela na výrobní linku někdy v době Kurské bitvy a v zápětí byla produkce rychle zastavena, vyrobeno bylo asi 96 strojů. Narozdíl od letounu ve hře měla ještě staré křídlo, neměla pumovnice a dokázala nést pouze 2x 50kg pum vně, tedy žádné PTABy. Tento letoun dokáže ve hře při troše cviku v několika průletech zničit i 10 tanků Panter či několik Tiger. Ve skutečnosti to bylo fiasko, piloti jej hodnotili jako neužitečný, kanony trpěly asynchroností a letoun špatně snášel zpětný ráz, ostré úhly klesání potřebné pro boj s tanky, zejména středními a těžkými, letoun nezvládl vůbec, nebo alespoň většina pilotů z programu rychlého výcviku. Nebyl doložen jediný případ zničení tanku, úspěšnost střelby byla pouhá 3%. Proto by se tahle verze měla úpně škrtnout a zmizet. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-08-2012 19:07
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Moment, to jako Šturmy s 37 mm kanony de facto nelétaly?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
alfik |
Přidané 27-08-2012 19:47
|

Stařešina

Příspěvek: 5169
Založený: 21.04.06
|
Ale létaly, však to Saldy píše, ale trpěly nízkou využitelností těch pozitív od těch kanonů, jednak proto že tyto nebyly synchronně odpalovány, a druhak proto, že jejich uložení nebylo optimalizováno, takže při odpalu se letoun roztřásl a rozkolébal vlivem zpětných rázů.
Výsledkem bylo, že měly nízkou přesnost střelby, a proto byly vyrobeny jen ty kusy co o nich Saldy píše, a pak už nic. Ty co byly ztraceny se nenahradily, ty co měly poruchu kanonů, nebo byly jen "olétané", byly pravděpodobně přestavěny na noumání výzbroj.
Došlo tedy k něčemu podobnému jako u bájné torpédové verze, jenže ta snad nelétala nikdy - aspoň pokud vím. Ale, protože v zahr. literatuře (tím myslím zavilé imperialisty) se tyto typy opakovaně popisují, jako by byly běžné, jsou i ve hře. Toď fše.
Problém totiž je v tom, že u Němců a u zápaďáků je "typ" či "model" svatý - jsou zvyklí že "trademark is trademark", "copyright is copyright"... nikdo by si ani ve snu nedovedl představit, že někdo na frontě si jen tak mírnix týrnix udělá např. takový "field model". Sověti dělali takřka v každé fabrice jiný šturmas - v každé si jej trošku upravili. U jiné techniky (tanky apod.) to bylo némlich to samé. Nadto si jej dodělávali na frontě. A rozhodně se vyflákli na označování každé úpravy jako "typ" či "model". Jenže toto nedokáží západní autoři pochopit.
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
|
|
|
|
saldy |
Přidané 27-08-2012 19:51
|

Diskutující

Příspěvek: 3715
Založený: 29.01.09
|
Ano, vyrobené stroje se rozdělily k plukům a zde sloužily v podobě a s výsledky které jsem popsal. Jak dlouho neí známo. Každý bitevní pluk měl přidělenu jednu protitankovou letku, ale v jejím popisu verze s 37 kanony není přímo uvedena(necelá stovka je navíc jen zlomek z celkového počtu 34 943 vyrobených strojů). V rámci frontových zkoušek byly testovány 2 letky. Několik takto zkušebně nasazených strojů např. u Kurska, tedy v létě 43. Jedna letka tyto stroje nedoporučila(zde se jednalo ještě o předchůdce NS-37, druhá ano). Ja si typnu, že to doporučení k nasazení bylo hodně na hraně a následná výroba navíc nedokázala potíže odstranit, byl zde silný tlak na to aby byla konečně zavedena účinná verze proti německé tankové hrozbě. Sověti již touto dobou udeřili s PTABem, to byla pro Il-2 účinná a vhodná protitanková zbraň, i proto se na velkorážové kanony rychle zapomnělo. |
|
|
|
CSL_Raptor |
Přidané 27-08-2012 19:59
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 171
Založený: 25.12.07
|
Díky, zajímavé čtení. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 27-08-2012 21:49
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
jsem všema křeččíma prackama za zrušení 37mm a nahrazení 23mm verzí :)
co to dělalo s letadlem si můžete trošku vyzkoušet, pokud se vám podaří u 37čky zneschopnit jednu hlaveň...
a i já děkuji za výpravu do historie :)
ed: teď narychlo koukám do WWP - je tu o Il-2 bohužel daleko míň jak o Il-10. Ale třebas k Il-2 3M píšou, že byl "served mainly in Naval Air Force regiments" :)
A rozlišují tu Il-2M3 (= Il-2 type 3 - šíp křídlo, motor AM-38F, výfuky, vzduchový fltr do kořene křídla) a právě ten 37mm Il-2 type 3M
Upravil/a Hoper dne 27-08-2012 22:01
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
Koty |
Přidané 28-08-2012 12:30
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
A mám důkaz - 37 mm kanony (nebyly to NS-37) byly jen montovány na stávající kusy.
Od května 1943 dostávaly některé šturmoviky i dva speciální protitankové automatické kanóny 11-P-37 raže 37 mm, každý s 32 náboji. Zbraně byly dílem Nudelmana a Suranova. Takto vy zbrojené protitankové Il-2 typ 3 zasáhly s velkým momentem překvapení do bojů v červenci v Kurském oblouku. Všechny úpravy přinesly přirozeně zvýšení vzletové váhy z 5340 na 5873 kg. To si vyžádalo opět vyšší výkonnost motoru, ale vhodný motor byl již k dispozici. A.A.Mikulin vyvinul speciální verzi motoru AM-38F s výkonností 1 750 k, snížil kompresní poměr ze 6,8 na 6, takže motor mohl pracovat s lepším automobilovým benzínem, a výškovost motoru se snížila na pouhých 750 m, ovšem záměrně, protože ve větších výškách šturmoviky bojově nepracovaly.
Spolu s montáží výkonnější motorové jednotky uskutečnil Iljušin řadu drobných i větších aerodynamických úprav na přechodech mezi křídly a trupem, na vstupních otvorech chladičů aj., vesměs změny, které mu doporučilo aerodynamické oddělení CAGI po podrobném rozboru letounu v tunelu. Výsledkem bylo zvýšení rychlosti o 35 km/h, i když otevřená zadní část střelcovy kabiny nepřispívala ke zlepšení aerodynamických vlastností.
http://airwar.valka.cz/sssr/il_02/index.php
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
saldy |
Přidané 28-08-2012 14:05
|

Diskutující

Příspěvek: 3715
Založený: 29.01.09
|
Koty to je celé pomotané a vytržené z bůhvíčeho. Státní výbor obrany pověřil již 1. 3. 41 konstrukční kancelář Iljušina vývojem protitankové verze Il-2, jednalo se o dvojici kanonů ŠFK-37 ( od inženýrů z OKB-15).
Střelecké zkoušky dopadly dobře ale problém byl zástavba do draku Il-2. Tyto stroje byly nasazeny u letetectva Západního frontu již na konci roku 41. Konkrétně u 312. ŠAP. , velitelé se jednoznačně vyjádřili proti této instalaci.
Kanon 11P 37mm je jen později přeznačený NS-37(z OKB-16), oproti ŠFK byl zásobován nábojovým pásem a měl jednodušší konstrukci. Tato zbraň se testovala na konci roku 42 (tady se musím opravit). Tedy Osm Ilů u Západního frontu(289.ŠAP). Zmíněná krátká seriová výroba byla v roce 43 ukončena a následný vývoj včetně kanonu NS-45 pro zástavbu do Il-2 smeten ze stolu. Závěsy na připojení nikdy neexistovaly ani pro to nebyl nejmenší důvod. První seriově vyrobené Il-2 s NS-37 dorazily na frontu až v srpnu 43, článek jen opakuje nepravdivý mýtus o stovkách kanonových Il-2 nasazených u Kurska. NS-37 ovšem úspěšně pokračoval v zástavbě do Jak-9T, ne ale v boji proti tankům.
Upravil/a saldy dne 28-08-2012 14:13
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 28-08-2012 15:47
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
AIRWAR nejsou úplně špatné stránky, ale úplně bych na ně nespoléhal. Mají tam občas kiksy.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Koty |
Přidané 28-08-2012 16:29
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Mno, v tom případě přeznačit a zrevidovat FM a trošičku zvýšit kývání při střelbě. Pokud by sedělal FM pro FF, tak jen trochu trhnout s letadlem, ale řádně vykopnout kriplpáku a pedály náhodným směrem (cuknutí pilota...). Alespoň jako ukázku experimentu. Vcelku dobrý kompromis, ne?
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 28-08-2012 18:27
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Nebo jim prostě zrušit synchronizaci ;-)
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Koty |
Přidané 28-08-2012 19:40
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Nejsou synchronizované.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
310_Obluda |
Přidané 28-08-2012 20:48
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 288
Založený: 04.10.05
|
Prosím prosím... Já bych si moc přál mít na razorback také taková zrcátka, jako má tadydlecten pán 
 |
|
|
|
kouty |
Přidané 28-08-2012 21:14
|

Uživatel

Příspěvek: 1086
Založený: 29.08.09
|
Já bych si přál potrobnější nastavení odhozu bomb na level (jestli všechno nebo ne, co první...). to mi dost chybí
|
|
|
|
Koty |
Přidané 28-08-2012 21:19
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Co třeba: Tlačítko odhozu jednotlivě, tlačítko odhozu hromadně, tlačítko odhozu s rozestupy. Co vy na to?
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|