BTW: hrál tu někdo poslední Assasins Creed z ptolemaiovského Egypta ? Slyšel jsem dva názory - jeden že to je naprosto úžasná hra, druhá že to je promořené DLC a mikroplatbami...proto sem si to ještě nekoupil, i když starověký Egypt je má láska...
Právě kvůli nedávno dohranému AC Origins, to má jinak veledílo KCD v celkovém hodnocení kvality zpracování dost těžké. Naprosto dech beroucí ztvárnění lokalit Egypta, spolu s charismatickým hlavním hrdinou Bayekem, vyneslo poslední AC na jednu z nejlepších her, co jsem kdy zatím hrál.
Mám navíc DLC rozšíření SP, na které se moc těším. Jestli doporučit další skvělou hru, tak určitě poslední díl Origins.
Tady moc nehodí... v jiném vlákně rád odpovím na případné dotazy.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Tuším sto dolarů, možná i o pár babek více (přes Kickstarter). Nalétal jsem pak v COD s řadou lidí z tohoto fóra stovky hodin online. Každá ta hodina mě v přepočtu přišla na pár centů. Považuji to za jednu z nejlepších investic v tomto oboru. Stejně jako KCD (tam už to také bude hezkých pár desítek hodin). A také třeba BOX.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jenže to je kouzlo vývoje. Děláš něco, co není prozkoumané. Nevíš, co přesně z toho vyjde. Kdybys to vnímal pozitivně, řekl bys "Vávra měl koule jít do neprobádaného. Riskoval svojí pověst a posléze i peníze. Měl vizi, kterou uskutečnil. Sice to mohlo být lepší, ale zas nevyhořel.".
Kolik lidí, který maj na to, aby přesvědčili investora sáhnout pro pár set mega, znáš? Já takových fakt moc neznám. Jo, jsem zaujatý, páčto jsem taky prošel cestou, kdy jsem musel na svoje myšlenky získat peníze. A pak se ukázalo, že víc jak polovina z nich nebyla až tak dobrá. A musel jsem si to vydřít a opravit a předělat ... tádydá, prostě dřina, dřina a žádný vděk. Rozumím mu, ačkoli vidím i ty chyby. Jenže já taky nasekal chyb jak máku. Nemám, co bych mu vyčítal.
Dopředu prostě nevíš. Ale bez lidí, kteří maj koule riskovat, by se svět zastavil. A lidi, co maj vize, se velmi často pletou. Jen některé myšlenky se ujmou. Dopředu ale nevíš, které to budou. Třeba ten Kolumbus? Fakt si byl 100% jist, že tam na konci něco bude a že toho lze dosáhnout s tehdeší technologií? Neriskoval náhodou úplně všechno?
Už na Kickstarteru museli vědět, že si vybrali dobré téma, že našli díru na trhu. A že pokud to nezkurví, tak vydělají majlant. Stále se tu zapomíná na Klímu, stále tu všichni Warhorse spojují jen s Vávrou. Vávra sem, Vávra tam... Ale on nebyl ten hlavní, což tomu odpovídá i jeho podíl ve Warhorse.
Tipuji si jen tak pro sebe, že Vávra do toho šel i proto, aby všem zase ukázal, že je zpátky a mnohem lepší než když dělal na Mafii... Možná počítal ve skrytu duše s výsledkem jakého dosáhla první Mafie - 2 mega prodaných kusů v době dinosaurů a ale radši víc, ne? Přece nepůjdeš do něčeho, a tvůj cíl je aby to bylo horší než tvoje první dílo. Chceš minimálně to samé, ale spíš mnohem víc.
Můžeš mi věřit, že v úspěch KCD nevěřilo moc dalších lidí z oboru. Byli skeptičtí, nevěřili tomu systému boje a právě tomu open world. Mysleli si, že to bude pro hardcore lidi, kterých je ale málo a kteří ten dlouhý vývoj nakonec nezaplatí. Znám spoustu lidí, kteří by dělali něco jiného, ale nemůžou, protože by na tom zkrachovali. Pokud Warhorse nezkrachuje, super. Doufám, že se poučí a příští své dílo nebo DLC udělají bez bugů a za dalších pět let to bude dobrý. Problém je ale to, že to studio dělá jen na jedné jediné hře. Jednu jedinou hru dělali sedm dlouhých let. To je prostě špatný model. Takhle vždy vletíš do dluhů a dluhy ti tvůrčí svobodu fakt nepřidají...
Tuším sto dolarů, možná i o pár babek více (přes Kickstarter). Nalétal jsem pak v COD s řadou lidí z tohoto fóra stovky hodin online. Každá ta hodina mě v přepočtu přišla na pár centů. Považuji to za jednu z nejlepších investic v tomto oboru. Stejně jako KCD (tam už to také bude hezkých pár desítek hodin). A také třeba BOX.
No to jo, nalétal, ale až to začali dávat do kupy ti další, ne? Po samotném vydání a různých patchích to moc nelítalo...
Ano, přesně toto jsem psal pSipimu v replice ohledně 10 eur, na níž jsi reagoval.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jenže Vávra na tomhle KCD počinu vydělal. Není žádný vyšší mravní princip. Je to obchod. Vydělal? Pak si ospravedlnil svojí existenci. Dostane další šanci. Mnoho lidí mu nevěřilo? To je úděl, ale on to dokázal. Sice to není bombastické, ale dokázal to. Třeba příště bude lepší.
Já sám za sebe byl taky skeptický. Nevěřil jsem přesně v to samé. Jenže on těch milion kopií prodal. A i zde na foru jsou lidi, co jsou s tím spokojeni. Já nejsem jeden z nich, není to můj šálek kávy. Ale lidi to baví. Alespoň některé a dost na to, aby je to živilo. A o to jde.
Smiř se Opitzi s tím, že svět se skládá z lidí, kteří jsou občas i jiní, než jsi ty.
Jenže Vávra na tomhle KCD počinu vydělal. Není žádný vyšší mravní princip. Je to obchod. Vydělal? Pak si ospravedlnil svojí existenci. Dostane další šanci. Mnoho lidí mu nevěřilo? To je úděl, ale on to dokázal. Sice to není bombastické, ale dokázal to. Třeba příště bude lepší.
Já sám za sebe byl taky skeptický. Nevěřil jsem přesně v to samé. Jenže on těch milion kopií prodal. A i zde na foru jsou lidi, co jsou s tím spokojeni. Já nejsem jeden z nich, není to můj šálek kávy. Ale lidi to baví. Alespoň některé a dost na to, aby je to živilo. A o to jde.
Smiř se Opitzi s tím, že svět se skládá z lidí, kteří jsou občas i jiní, než jsi ty.
Hele s tím se nikdy nesmířím, všichni musí být jako já, my všichni jsme totiž Opitz...
Jenže Vávra na tomhle KCD počinu vydělal. Není žádný vyšší mravní princip. Je to obchod. Vydělal? Pak si ospravedlnil svojí existenci. Dostane další šanci. Mnoho lidí mu nevěřilo? To je úděl, ale on to dokázal. Sice to není bombastické, ale dokázal to. Třeba příště bude lepší.
Já sám za sebe byl taky skeptický. Nevěřil jsem přesně v to samé. Jenže on těch milion kopií prodal. A i zde na foru jsou lidi, co jsou s tím spokojeni. Já nejsem jeden z nich, není to můj šálek kávy. Ale lidi to baví. Alespoň některé a dost na to, aby je to živilo. A o to jde.
Smiř se Opitzi s tím, že svět se skládá z lidí, kteří jsou občas i jiní, než jsi ty.
Vydělal? Neříkal náhodou že 1 mega kopií = že už nejsou v mínusu?
Magote, mrkni na justice.cz a prohlídni si jejich výsledky. Mají celkem jasné číslo, kolik milionů mají z cizích zdrojů. No a najdeš tam závěrku 2016, tedy už rok starou, ale z ní plyne, že měli 292M dlouhodobých závazků. Tak k tomu přičti ještě rok dluhů a to budou peníze, který by měli dřív či později uhradit. No a teď, kolik stojí licence KCD? 60$? Tedy asi 1200 korun? No Něco sežere Steam. Něco zbaští DPH. No tak si z toho zkus odhadnout, jak na tom asi budou. Bych řekl, že těch 500 000 kopií by je fakt mohlo dostat do nuly. A 500 000 navrch už je zisk. Nicméně to není tak žhavé. Je v tom 7 let vývoje. Vlastnící si budou chtít rozebrat nějaký zisk. Něco musí nechat ve firmě na další projekt(y). Tedy podle mě jim to vyšlo, ale zázrak přímo nenastal. Uživili se a obhájili svoji existenci do dalšího projektu. Taky ale narostli a nabobtnaly tak náklady. Tedy příští projekt už pod milion jít nesmí. Docela je to podnikání o nervy, ne?
Opičáku, aniž bych chtěl "bojovat za Vávru", tak používáš sice správné termíny, ale špatně
Co se týče těch nákladů a "viablebleble": Odstranění každého bugu stojí peníze. V jisté fázi se prostě musíš smířit s tím, že všechny neodstraníš, chceš-li mít aspoň nějaký zisk. Je to kompromis, stejně jako u jakéhokoli jiného zboží. Upeč třeba chleba, postav třeba zeď - jak se zpívá v pohádce - vždy budeš konfrontován s tím, že několik bochníků bude "zákalec" a že ta zeď je trošku křivolaká a musí to spravit omítka. Proč? Protože náklady na snížení počtu zákalců, či náklady na prodloužení přeměřování každé cihly na milimetry by byly moc nákladné. SW je prostě moc složitý, a tak i když těch zákalců nebude víc než u pečení, jsou víc vidět a víc stojí je odstraňovat.
A co se týče odkladů vydání: No nevím jestli znáš tzv. Cheopsovo pravidlo.
To říká: "Náklady na jakoukoli stavbu, a délka stavby, jsou nejméně dvojnásobné, než jak to předpokládal projekt."
Toto pravidlo znal už on (a Cheops o tom musel KURVA NĚCO VĚDĚT, uvážíme-li co nechal postavit a kolik to stálo), a od jeho časů se to jen zhoršilo
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Milión bugů si vytvořili špatnou architekturou sw. A taky situací že Cry engine pro ně takzv "black box" a nemaj přístup ke zdrojákům (tedy info co jsem o tom měl).
Všechny "inteligentní" elementy ve hře jsou jen skript. Tam není žádné AI nedejbože AI které by se učilo ...
Nelze naprogramovat tisíce skriptů tak aby na sebe reagovali vždy 100% bezchybně. To je od začátku úplně špatně postavené ..
Opičáku, aniž bych chtěl "bojovat za Vávru", tak používáš sice správné termíny, ale špatně
Co se týče těch nákladů a "viablebleble": Odstranění každého bugu stojí peníze. V jisté fázi se prostě musíš smířit s tím, že všechny neodstraníš, chceš-li mít aspoň nějaký zisk. Je to kompromis, stejně jako u jakéhokoli jiného zboží. Upeč třeba chleba, postav třeba zeď - jak se zpívá v pohádce - vždy budeš konfrontován s tím, že několik bochníků bude "zákalec" a že ta zeď je trošku křivolaká a musí to spravit omítka. Proč? Protože náklady na snížení počtu zákalců, či náklady na prodloužení přeměřování každé cihly na milimetry by byly moc nákladné. SW je prostě moc složitý, a tak i když těch zákalců nebude víc než u pečení, jsou víc vidět a víc stojí je odstraňovat.
A co se týče odkladů vydání: No nevím jestli znáš tzv. Cheopsovo pravidlo.
To říká: "Náklady na jakoukoli stavbu, a délka stavby, jsou nejméně dvojnásobné, než jak to předpokládal projekt."
Toto pravidlo znal už on (a Cheops o tom musel KURVA NĚCO VĚDĚT, uvážíme-li co nechal postavit a kolik to stálo), a od jeho časů se to jen zhoršilo
Souhlasím, ale jak píše Magot, ty bugy jim tam nespadly samy od sebe, to je tím, jak si to vymysleli, jakou použili architekturu, že se rozhodli udělat "open world" na CryEngine.
Magote, správně, máš za tři body
Rumcajsi, nezapomínej na vydavatele Quick Silver a náklady na celosvětový marketing, ti si museli také o něco říct, a dokonce už v polovině roku 2016 poslali Warhorse velké zálohy za budoucí prodeje. Z toho usuzuji, že Warhorse od Quick Silver dostávali nějaké prachy, pokud dosáhli nějakých naplánovaných milestones, třeba jim řekli - máme betu, pošlete miliony na další vývoj... To pak ale vypadá, že tu hru vyvíjeli spíš pro toho vydavatele, který to pak prodává a Warhorse vrací nějaké dohodnuté procento zpátky. Ale třeba je to úplně naopak a je to Warhorse, který dává nějaké procento Quick Silver, za to, že jim to vydali (ale tomu nyní nevěřím, protože to by bylo hodně zvláštní). Ale tomu modelu, kdy Warhose to dělal pro Quick Silver odpovídá i to, že nakonec měli ten "termín" a museli to vydat i s bugama, protože vydavatel už žádné peníze nepošle, naopak je bude chtít třeba zpátky...
Ale vzhledem k tomu, že jim Quick Silver zaplatil velkou částku už v roce 2016, tak usuzuji - a zase je to jen spekulace - že Warhorse nakonec z té koncové ceny jen okolo 20 procent, což je kolik? 15 euro za jednu kopii? Kdo třeba dělal ten globální marketing? Pochybuji, že by to zvládli Warhorse úplně sami. S tím jim asi hodně pomohl právě ten Quick Silver, ne? A náklady na globální marketing musely být obrovské... To se v té uzávěrce buď objeví (dělal to Warhorse) nebo ne (dělal to Quick Silver). Ale to by bylo asi lepší se zeptat přímo Vávry nebo Klímy, anebo si počkat na jejich uzávěrku roku 2018, která bude snad k dispozici v roce 2019...
"Before you choose an engine you should ask yourself if YOU can create an open world RPG. By giving the player free roam you either create yourself an incredible workload that you will never overcome or the game becomes incredible boring and empty."
To mě připomnělo moudro z filmu Bílá paní: "Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí."
Teď si říkám podle obličejů z toho videa, vždyť já ty lidi z WH potkávám na obědě v indické restauraci hnedka vedle fóra Karlín
Upravil/a magot dne 07-04-2018 10:25
Jen malé popíchnutí... je vtipné, jak Vávra v autě říká, že poslední tři měsíce nebyl skoro doma, že pracoval i devet, deset hodin denně... Ty jo to by se mu moje práce asi nelíbila ale vůbec 😉
Jen malé popíchnutí... je vtipné, jak Vávra v autě říká, že poslední tři měsíce nebyl skoro doma, že pracoval i devet, deset hodin denně... Ty jo to by se mu moje práce asi nelíbila ale vůbec 😉
Tomu úplně rozumím.On člověk, který si projde tím balastem vzniku nového software, tohle prostě vnímá. Ono je to tak intenzivní, že je pak potřeba najít nějaký čas, kdy je jeden sám sebou. Skutečně to je tak, že není 10 hodin denně jako 10 hodin denně. Kdo to nezažil a úspěšně nedobojoval, neví.
Nejsem Vávrovic fanoušek. Naopak si stále myslím, že to je nafoukanec, kterýmu to trochu náhodou vyšlo a který netuší, jak moc náhodou to bylo, ale v tomhle má pravdu.
Teď si říkám podle obličejů z toho videa, vždyť já ty lidi z WH potkávám na obědě v indické restauraci hnedka vedle fóra Karlín
To bude asi tím, že Warhorse, naše redakce (HN, ihned a další) a Fórum Karlín sídlí ve stejném karlínském komplexu, jenž spolu se vším výše uvedeným patří stejnému majiteli. Jinými slovy, děláš někde kousek ode mne, Magote :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.