November 24 2024 10:38:33
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 1
Letka13TD_Luky

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS World
magot
LesniHU napsal:

BP_Madvlk napsal:

Pánové mixéristi,co lítáte Mi8,máte nějakou radu,kde při přistání z visu držet otáčky rotoru tak,aby se to v poslední fázi sestupu nezřítilo? Docela často se mi stane,že když sestupuju z visu,tak na posledníh cca 20-30 m výšky se to začne klepat jak drahej ratlík a pak se propadne. Sestupuju vždy kolem 2-3 m/s a otáčky držím kole 4-5 na ukazateli.Nějaká rada? ( typu přistávej jako s letadlem neberu,ne vždy to podmínky dovolí ) .Dky
To zni jako typicky pripad viroveho prstence - kdyz sestupujes kolmo dolu prilis rychle, rotor vrtulniku se obali vzduchem, ktery klesa spolu s vrtulnikem a tedy se o nej vrtulnik nemuze poradne oprit. Reseni je bud klesat v doprednem letu, kdy se vzduch okolo rotoru obmenuje diky doprednemu posunu, nebo klesat kolmo, ale pomalu, aby se prstenec nevytvoril.

Naprosto přesně.
 
magot
1stCL_Fucida napsal:

Je u toho Mi-8 nějaká kampaň (jaká?), nebo je to jen na polétání typu Free Flight z flightsimu?

Není, bude až v plné verzi.
Počítám že tam budou nějaké výsadky v první linii, zřejmě i para výsadky, podpora pozemních jednotek a sledování vojína Kouby jak jede na střeše autobusu.
Upravil/a magot dne 22-09-2013 21:38
 
Rumcajs
1stCL_Fucida napsal:

Rumcajs napsal:

A když klesáš kolmo a pomalu, není pak nebezpečí, že si nad sebou "vysaješ" vzduch a pak se to propadne taky? Nejsem mixerista, ale tohle jsem někde slyšel.


Šklebící se imho je nad tebou vzduchu celkem dost, ne? Mrknutí Jestli listy u vrtulníku mají stejný "silový" poměr, jako běžné křídlo, pak se většina vztlaku tvoří stejně na sací straně, ne na tlakové. A čím je rozdíl tlaků vyšší, tím to nese "lépe".
Nejsem expert na vrtulníky. Ale těžké vrtulníky mají s delším visem na jednom místě problém. Vzduchu nad sebou máš sice hodně, ale můžeš vytvořit lokální proud vzduchu směrem dolů. No a v nějakou chvíli to může být na ten vrtulník moc. Někde jsem to myslím četl, nebo viděl, že se to pak může projevit jako nečekaný pád vrtulníku. Prostě ztratí vztlak. Ale určitě se zde najdou povolanější, kteří vědí víc.
 
magot
Ty Rumcajsi ... co tam asi psal Lesník???
Upravil/a magot dne 22-09-2013 21:43
 
Rumcajs
A nepsal o rychlém klesání? Možná mám slabé oči a už blbě vidím.
 
Koty
Manuál pro Mil Mi-8
Přeji příjemné počtení Mrknutí
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
magot
tady příklad na
UH60
YouTube Video



Mi-2
YouTube Video


 
1stCL_Fucida
Zkusíme našeho Piscota, ten létá s Mi-17 a tam to bude stejný Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
Ze je vetsina vztlaku na saci strane se sice rika, ale kdyz by se to rozebralo do dusledku, tak bychom se dostali k mnohem zajimavejsim souvislostem :-).

O problemech po nejake dobe ve visu jsem v zivote neslysel, i kdyz si dovedu predstavit, ze kdyz bude vrtulnik zatizeny, tak to muze nastat. Ale tezko si dovedu predstavit, ze by to pro vrtulnik vytvarelo nejakou nenadalou nebezpecnou situaci, protoze klesajici vzduch by vlastne nutil vrtulnik stoupat vic a vic, az by tolik [vuci vzduchu] stoupat nemohl kvuli nedostatku vykonu nemohl a zacal by pomalu [vuci zemi] klesat. Naproti tomu u viroveho prstence, cim vice vykonu pridame, tim zvetsime ten prstenec rotujiciho vzduchu a zhorsime situaci, to vse behem rychleho klesani ke tvrde zemi.

U zatizeneho vrtulniku je nebezpecne spis zpomalovani, pri rychlostech nad zhruba 30km/h se meni tok vzduchu rotorem na sikmo zepredu dozadu a potrebny vykon pro udrzeni se ve vzduchu klesa o desitky procent, a naopak. Takze kdyz neopatrna helikoptera veze naklad do hor, do ridsiho vzduchu, muze po zpomaleni zjistit, ze mu jeji motory nestaci k udrzeni se ve vzduchu. Coz je, mimochodem, dobry duvod pro kolovy podvozek u vrtulniku - da se pak pristavat a startovat v doprednem letu.
 
Rumcajs
Hele Lesníku a jak je to s tím grafem rychlost vs výška? To omezení malých dopředných rychlostí jakmile se vrtulník odlepí od země to je kvůli poruše a šanci na autorotaci? Myšleno tak, že dokud vrtulník nenabere předepsanou rychlost, neměl by stoupat. Tedy jestli tomu rozumím.
 
magot
Mi-8 mise v CZ lokalizaci zde
 
LesniHU
Rumcajs napsal:

Hele Lesníku a jak je to s tím grafem rychlost vs výška? To omezení malých dopředných rychlostí jakmile se vrtulník odlepí od země to je kvůli poruše a šanci na autorotaci? Myšleno tak, že dokud vrtulník nenabere předepsanou rychlost, neměl by stoupat. Tedy jestli tomu rozumím.
Rozumis tomu spravne. Kdyz selze motor ve visu, je velmi tezke z toho nejak dobre havarovat. Proto je potreba nabrat rychlost hodne nizko nad zemi, kde by pripadne havarie nebyla tak velka. Na podrovnani a pristani, nebo alespon zmirneni rychlosti dopadu, je k dispozici energie v tocicim se rotoru plus energie dopredneho pohybu celeho stroje. Kdyz neni dopredny pohyb, je malo energie, a navic tam chybi ten aerodynamicky efekt sikmeho proudu vzduchu skrz rotor. Kdyz je dopredny pohyb, tak vrtulnik muze plachtit jako letadlo bez motoru, pred dosednutim zvednout nos a klesani se zpomali za cenu zpomalovani dopredneho pohybu, a energii v rotoru vyuzit az v posledni fazi pred dosednutim.
Male moderni stroje jsou v tomto mnohem nebezpecnejsi, jejich lehky rotor udrzi jen malo energie, takze vse probiha rychleji - behem poruchy, kdy je treba dat ihned kolektiv dolu, i behem podrovnani pred dopadem.
 
alfik
K té nadmořské výšce: Zpravidla se udává, že dynamický dostup (tzn. "šikmo nahoru" ) je cca dvojnásobný oproti statickému (kolmo nahoru), a tedy i výšce, kdy je možný vis.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
magot
LesniHU napsal:Male moderni stroje jsou v tomto mnohem nebezpecnejsi, jejich lehky rotor udrzi jen malo energie, takze vse probiha rychleji - behem poruchy, kdy je treba dat ihned kolektiv dolu, i behem podrovnani pred dopadem.

Tak tak, tyhle malý "podnikatelský" vrtulníky jsou docela nebezpečný. Letíš z Hradce do Prahy a cestou když se pokazí počasí aby jsi s tím sednul do pole a počkal než se to přežene ... Já bych to nechtěl ani zadarmo.
 
BP_Madvlk
Pánové všem díky,jdu trénovat.Ono to půjde,jen to chce čas. K tomu manuálu - dík,aleruština už bohužel není můj obor.Našel jsem na jednom foru slovenský manuál.
 
Koty
BP_Madvlk napsal:

Pánové všem díky,jdu trénovat.Ono to půjde,jen to chce čas. K tomu manuálu - dík,aleruština už bohužel není můj obor.Našel jsem na jednom foru slovenský manuál.


Hele, jen jsem zadal do guglu "Manual mil mi 8" (rusky), a vyběhlo mi spouuusty odkazu, český taky, ale vzal jsem ten první, vypadal oficiálně Mrknutí
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
311_Tank
Dotaz: Trpi tim i vrtaky s protibeznejma rotorama ala Kamov ?
Predpokladam ze ne.
 
Merten
Předpokládáš špatně.
 
magot
311_Tank napsal:

Dotaz: Trpi tim i vrtaky s protibeznejma rotorama ala Kamov ?
Predpokladam ze ne.

Nejsem si jist. V DCS jsem nějak extra nezaregistroval tyhle propady který jsou běžný u UH-1 a Mi-8. Jak to je v reálu fakt netuším ...
Všeobecně je ale polet s Kamovem jednodušší na ovládání sestupu a příjemnější celkově na ovládání letu. Zase ale trpí tím že při větší dopředné rychlosti se mu rozpadaj listy rotoru ...
Upravil/a magot dne 23-09-2013 18:47
 
BP_Madvlk
Mi 8 se při rychlosti překračující 220 km/h začíná dost chvět a kolem 250 km/h už tak,že instinkt velí zpomalit...zatím jsem se přes tuhle hranici nedostal
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,033,952 návštěv