October 20 2025 03:51:36
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Kniha priani 4.13
Old Klear
Tak mně napadlo: co takhle britská katapultová obchodní loď CAM s možností startu Hurricanu. Případně i nějaké italské plavidlo s funkčním katapultem pro Re-2000?
 
Robo
JM napsal:Je, ale je to uděláno uměle, a navíc blbě.


A je to lepsie alebo horsie ako to bolo? Mrknutí

magot - ja dufam, ze ostatne pozicie daju do nejakeho dev. updatu
 
313_OTTO
1stCL_Fucida napsal:
313_OTTO napsal:
Pajda: No vzhledem k tomu, že by se to muselo udělat i u "temné" strany, tak by zas tolik keců nebylo. Nejen jak a la tím byli pověstní. Někde jsem četl (už nevím kde), že právě toto byl největší problém u Foků, a že teplo od motoru v prostoru nohou bylo pekelné. Mrknutí


U Fw 190 byl tento problem vyresen jiz v prototypove fazi. Potize s prehrivanim motoru jako takoveho pak upravou vedeni vyfukoveho potrubi, od verze A-2 seriove, zpetne ale i u A-1 a tech par kouscich A-0.

Dík za info.
 
magot
Satcen napsal:
Trošku laická poznámka – kdesi jsem četl, že všechny verze po 4.09m už nejsou kompatibilní s Tiger´s Soundmodem (?). Je to opravdu tak? Mě to bez něj totiž tak nějak nedokáže pořádně vtáhnout do dění.... Takže zlepšení zvuků, aby byly minimálně na úrovni toho, co tu už bylo před dvěma lety ...

HSFX6 bude mít tigra. Úsměv
A defakto budeš moci deaktivovat hsfx a pustit si to jen na čisté 4.11.1
 
jirik
A vůbec, proč vlastně není do P-51B zpětné zrcátko? Úsměv

Zurek JB, Wisniewski P (2007) North American P-51 Mustang (3. část monografie). AJ-Press; 78. ISBN 83-7237-066-4 Úsměv



Takový nápad, co udělat option aby šlo zrcátko zapnout nebo vypnout jen nějakou volbou před letem a ne libovolně během letu?
 
Joe Hallenbeck
Pajda napsal:
Tak jsem dlouho uvažoval jak nenápadně uškodit Lavočkinům a něco úderného mě napadlo Vyděšený

V hodně odborných článcích a dobových zápisech se tvrdí, že celá řada La5 až do prvních verzí La5FN měl zásadní problém s tepelnou izolací kabiny, tj. v kokpitu bylo prý běžně i 55°C. Co takhle zohlednit působení tohoto "nelidského" prostředí na pilota? Například formou pomalého blackoutu v závislosti na aktuální teplotě motoru a době trvání těchto teplot?

Návrat do "lidských" podmínek a tedy vymizení blackoutu by pak bylo možné řešit buď schlazením motoru(rapidním snížením výkonu), nebo otevřením kabiny(mimochodem ta prý šla otevřít jen do rychlosti 350km/h).

V každém případě by bylo třeba tento jev uchopit velmi obezřetně a automaticky se připravit na 99,9% reakcí ve stylu: "To jste to zase pěkně pos... " Šklebící se


Nevím no, pokud už chceš simulovat takovéto cypoviny, tak už rovnou Anti G obleky u Američanů (od podzimu 1944). Akorát nevím, kdo by pak brečel více...
313_FlyBoy
RY-C
 
Peter Winter
Joe Hallenbeck napsal:
Pajda napsal:
Tak jsem dlouho uvažoval jak nenápadně uškodit Lavočkinům a něco úderného mě napadlo Vyděšený

V hodně odborných článcích a dobových zápisech se tvrdí, že celá řada La5 až do prvních verzí La5FN měl zásadní problém s tepelnou izolací kabiny, tj. v kokpitu bylo prý běžně i 55°C. Co takhle zohlednit působení tohoto "nelidského" prostředí na pilota? Například formou pomalého blackoutu v závislosti na aktuální teplotě motoru a době trvání těchto teplot?

Návrat do "lidských" podmínek a tedy vymizení blackoutu by pak bylo možné řešit buď schlazením motoru(rapidním snížením výkonu), nebo otevřením kabiny(mimochodem ta prý šla otevřít jen do rychlosti 350km/h).

V každém případě by bylo třeba tento jev uchopit velmi obezřetně a automaticky se připravit na 99,9% reakcí ve stylu: "To jste to zase pěkně pos... " Šklebící se


Nevím no, pokud už chceš simulovat takovéto cypoviny, tak už rovnou Anti G obleky u Američanů (od podzimu 1944). Akorát nevím, kdo by pak brečel více...


Ne obleky, jen kalhoty. A to jen u některých jednotek ...Vyděšený
 
Farky
jirik napsal:
A vůbec, proč vlastně není do P-51B zpětné zrcátko? Úsměv


Hmm, možná aby z toho bylo vidět alespoň trochu dopředu? Dej si pozor na to co si přeješ, ono by se ti to mohlo vyplnit. Úsměv


jirik napsal:Takový nápad, co udělat option aby šlo zrcátko zapnout nebo vypnout jen nějakou volbou před letem a ne libovolně během letu?


To není vůbec špatnej nápad.
 
606_Temp
Joe a k čemu ti budou kalhoty, když sice pilot nebude v black outu, ale bude bez křídla? Šklebící se
Upravil/a 606_Temp dne 24-08-2012 05:06
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Koty
Héj! Zrcátko v kabině snižuje počet FPS asi na polovinu Šklebící se Takže bych nechal vypínání za letu. NEbo lépe - za letu jen vypnout odraz a samotnou podstatu zrcátka mít jako výzbrojové Menü Šklebící se
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Farky
To že máš nízké FPS víš přece už před letem. Takže bys měl dvě volby - buď celou dobu poletíš bez zrcátka a nebo celou dobu se zrcátkem. Řekněme že by sis musel vybrat ještě než nahodíš motor. Žádné vypínání během letu když potřebuješ vidět co nejvíc dopředu.
 
313_OTU_oblak
313_OTTO napsal:
1stCL_Fucida napsal:
313_OTTO napsal:
Pajda: No vzhledem k tomu, že by se to muselo udělat i u "temné" strany, tak by zas tolik keců nebylo. Nejen jak a la tím byli pověstní. Někde jsem četl (už nevím kde), že právě toto byl největší problém u Foků, a že teplo od motoru v prostoru nohou bylo pekelné. Mrknutí


U Fw 190 byl tento problem vyresen jiz v prototypove fazi. Potize s prehrivanim motoru jako takoveho pak upravou vedeni vyfukoveho potrubi, od verze A-2 seriove, zpetne ale i u A-1 a tech par kouscich A-0.

Dík za info.


Fuči, no, ono chvíli trvalo než tento problém vyřešili. U jednotek (včetně jednotek s A-2) byl k dispouici technik od BMW, který pomáhal řešit problémy s motory. Je toho plný internet, stačí pohledat. Přehřívání bylo na denním pořádku.

Pro FW tohle byl málem důvod ke zrušení letadla, jen práce obětavých lidí způsobila, že tohle éro šlo do série. (pro mnohé piloty nejen z ČR bohužel)
Jak to tam bylo....pocit, že pilot má nohy v krbu? Také spaliny v kabině byly problém.

Nicméně, Lavočky zřejmě trpěly stejně.
 
1stCL_Fucida
Oblaku, problém byl vyřešen pokud vím na podzim 1941, konkrétně někdy v říjnu (tzn. necelé dva měsíce po zavedení). Tehdy se za to vyplácela velmi pěkná odměna. Ostatně odměna byla "vyplacena" i prvnímu pilotovi, který s jedním BMW 801 nalétal 100 hodin Úsměv.
Vedro v kabině bylo pokud vím pouze u prvních prototypů s BMW 139, kde byl motor pilotní kabině mnohem blíže. Instalace BMW 801 toto v podstatě vylučovala. Spaliny v kabině je už úplnej nesmysl, byť jej lidé rádi opakují. Oblíbený argument se stále zavřeným kokpitem je samozřejmě zcela mimo. To mělo čistě aerodynamické důvody.

Focke-Wulfy měly extrémní problémy s životností motorů právě do inkriminované úpravy výfukového vedení. Co se potíží vedoucích k ohrožení celého projektu týče, tak ty nastaly v druhé polovině roku 1940 a především pak na jaře 1941, během zkoušek. Tehdy se muselo za další osud Fw 190 hodně bojovat.

PS: odkazy na plný internet informací mi nepřijdou správné Úsměv. Celý internet říká, jak byly Fw 190 A-4 vybavovány zařízením MW 50. Koho zajímá, že je to holý nesmysl Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Koty
Lavočka netrpěla, páč dřevo je dobrý izolant Pff
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Koty
Myslím, že hlavní byla ta druhá vrtulka. Btw, namodelovaná dost dobře Mrknutí
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
313_OTU_oblak
1stCL_Fucida napsal:
Oblaku, problém byl vyřešen pokud vím na podzim 1941, konkrétně někdy v říjnu (tzn. necelé dva měsíce po zavedení). Tehdy se za to vyplácela velmi pěkná odměna. Ostatně odměna byla "vyplacena" i prvnímu pilotovi, který s jedním BMW 801 nalétal 100 hodin Úsměv.
Vedro v kabině bylo pokud vím pouze u prvních prototypů s BMW 139, kde byl motor pilotní kabině mnohem blíže. Instalace BMW 801 toto v podstatě vylučovala. Spaliny v kabině je už úplnej nesmysl, byť jej lidé rádi opakují. Oblíbený argument se stále zavřeným kokpitem je samozřejmě zcela mimo. To mělo čistě aerodynamické důvody.

Focke-Wulfy měly extrémní problémy s životností motorů právě do inkriminované úpravy výfukového vedení. Co se potíží vedoucích k ohrožení celého projektu týče, tak ty nastaly v druhé polovině roku 1940 a především pak na jaře 1941, během zkoušek. Tehdy se muselo za další osud Fw 190 hodně bojovat.

PS: odkazy na plný internet informací mi nepřijdou správné Úsměv. Celý internet říká, jak byly Fw 190 A-4 vybavovány zařízením MW 50. Koho zajímá, že je to holý nesmysl Úsměv


vycházel jsem z anglického osprey....možná jsem tomu textu nerozuměl přesně. Btw - jestli mne zrak neklamal, vyšel i česky, ale ten nevlastním.(zatím).

ano, psali o zadní hvězdici a přehřívání, taktéž o nespokojenosti pilotů s teplotou v kabině. jednalo se o A-0. problém byl vyřešen nějakými mechaniky (jak říkám, nelouskal jsem to slovo od slova se slovníkem) a úpravou výfukového potrubí. nevím datum přesně, ale bylo to při školení první skupiny, jedna z JG26. tato úprava byla aplikovatelná na starší stroje.

PS - ano, internet je nespolehlivý.
PS2 - v knize Létali pro Fuhrera(máš ji doma a právě ji čteš, pokud ne tak uvidíš Úsměv ) popisuje pilot časté problémy s motory G-2. Ale dá so to dočíst i jinde. (btw. memoárů pilotů LW mám stejně mnoho jako spojenců...už to nemám kam dávat Šklebící seŠklebící seŠklebící se )
Upravil/a 313_OTU_oblak dne 24-08-2012 17:45
 
1stCL_Fucida
Saburo, to bylo provedeno primárně kvůli posunu těžiště - radiostanice i těžší výzbroj si to vyžadovaly. U Fw 190 A-5 tak bylo dosaženo větší podélné stability, ale vliv na teplotu motoru ani kokpitu to příliš mít nemohlo.

Oblaku, už jsem ji dočetl, byla naprosto super Úsměv.

Předsériové Fw 190 A-0 (pokud vůbec) byly nasazené v naprosto zanedbatelném množství jednotek kusů. problém se týkal hlavně prvních Fw 190 A-1 s tím, že úprava se stala standardem pro verzi A-2 (spolu s instalací MG 151/20 E).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Pajda
.. že se ještě vracím k těm zrtcátkům Úsměv

To že je spousta mašin nemá je vlivem toho, že je prostě dosud nikdo neudělal, nebo spíše proto, že nebyly "dostatečně" historicky doloženy?

jinak ten jiřikův nápad s vypínáním/zapínáním pouze před letem/startem motoru má potenciál i jako samostatná úprava současného stavu.
 
1stCL_Fucida
Pajdo: ano nejsou proto, že je ještě nikdo neudělal. Zapínání a vypínání před letem (spolu s tím spojeným zlepšením/zhoršením aerodynamiky) by bylo optimální řešení. Jsem si ale takřka 100% jistý, že tohle ve Šturmovi nikdy nebude. Je větší šance mít např. P51B zrcátko v současné podobě, jen je potřeba najít někoho, kdo bude mít schopnosti a chuť to udělat...
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 24-08-2012 19:01
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_OTU_oblak
1stCL_Fucida napsal:
Saburo, to bylo provedeno primárně kvůli posunu těžiště - radiostanice i těžší výzbroj si to vyžadovaly. U Fw 190 A-5 tak bylo dosaženo větší podélné stability, ale vliv na teplotu motoru ani kokpitu to příliš mít nemohlo.

Oblaku, už jsem ji dočetl, byla naprosto super Úsměv.

Předsériové Fw 190 A-0 (pokud vůbec) byly nasazené v naprosto zanedbatelném množství jednotek kusů. problém se týkal hlavně prvních Fw 190 A-1 s tím, že úprava se stala standardem pro verzi A-2 (spolu s instalací MG 151/20 E).


jj, A-0 snad v boji nebyly...oni víceméně ještě zmiňovali, že piloti nebyli spokojeni s kulomety MG17 (říkali jim...klepač na dveře, tak nějak to bylo) a také s kanony MGFF...proto A-0 a A-1 (nejen kvůli motorům) byly cvičné (dokonce jeden měl žraloka)
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,313,599 návštěv