Kniha priani 4.13
|
Old Klear |
Přidané 30-05-2012 08:44
|

Nováček

Příspěvek: 23
Založený: 25.02.06
|
Tak mně napadlo: co takhle britská katapultová obchodní loď CAM s možností startu Hurricanu. Případně i nějaké italské plavidlo s funkčním katapultem pro Re-2000? |
|
|
|
Robo |
Přidané 30-05-2012 09:42
|

Uživatel

Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
JM napsal:Je, ale je to uděláno uměle, a navíc blbě.
A je to lepsie alebo horsie ako to bolo? 
magot - ja dufam, ze ostatne pozicie daju do nejakeho dev. updatu |
|
|
|
313_OTTO |
Přidané 30-05-2012 11:11
|

Uživatel

Příspěvek: 547
Založený: 03.10.05
|
1stCL_Fucida napsal:
313_OTTO napsal:
Pajda: No vzhledem k tomu, že by se to muselo udělat i u "temné" strany, tak by zas tolik keců nebylo. Nejen jak a la tím byli pověstní. Někde jsem četl (už nevím kde), že právě toto byl největší problém u Foků, a že teplo od motoru v prostoru nohou bylo pekelné. 
U Fw 190 byl tento problem vyresen jiz v prototypove fazi. Potize s prehrivanim motoru jako takoveho pak upravou vedeni vyfukoveho potrubi, od verze A-2 seriove, zpetne ale i u A-1 a tech par kouscich A-0.
Dík za info. |
|
|
|
magot |
Přidané 30-05-2012 12:17
|

Fusioner

Příspěvek: 18191
Založený: 19.06.08
|
Satcen napsal:
Trošku laická poznámka – kdesi jsem četl, že všechny verze po 4.09m už nejsou kompatibilní s Tiger´s Soundmodem (?). Je to opravdu tak? Mě to bez něj totiž tak nějak nedokáže pořádně vtáhnout do dění.... Takže zlepšení zvuků, aby byly minimálně na úrovni toho, co tu už bylo před dvěma lety ...
HSFX6 bude mít tigra.
A defakto budeš moci deaktivovat hsfx a pustit si to jen na čisté 4.11.1 |
|
|
|
jirik |
Přidané 23-08-2012 21:36
|

Uživatel

Příspěvek: 560
Založený: 12.05.08
|
A vůbec, proč vlastně není do P-51B zpětné zrcátko? 
Zurek JB, Wisniewski P (2007) North American P-51 Mustang (3. část monografie). AJ-Press; 78. ISBN 83-7237-066-4 
Takový nápad, co udělat option aby šlo zrcátko zapnout nebo vypnout jen nějakou volbou před letem a ne libovolně během letu? |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 23-08-2012 23:17
|

Uživatel

Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Pajda napsal:
Tak jsem dlouho uvažoval jak nenápadně uškodit Lavočkinům a něco úderného mě napadlo
V hodně odborných článcích a dobových zápisech se tvrdí, že celá řada La5 až do prvních verzí La5FN měl zásadní problém s tepelnou izolací kabiny, tj. v kokpitu bylo prý běžně i 55°C. Co takhle zohlednit působení tohoto "nelidského" prostředí na pilota? Například formou pomalého blackoutu v závislosti na aktuální teplotě motoru a době trvání těchto teplot?
Návrat do "lidských" podmínek a tedy vymizení blackoutu by pak bylo možné řešit buď schlazením motoru(rapidním snížením výkonu), nebo otevřením kabiny(mimochodem ta prý šla otevřít jen do rychlosti 350km/h).
V každém případě by bylo třeba tento jev uchopit velmi obezřetně a automaticky se připravit na 99,9% reakcí ve stylu: "To jste to zase pěkně pos... " 
Nevím no, pokud už chceš simulovat takovéto cypoviny, tak už rovnou Anti G obleky u Američanů (od podzimu 1944). Akorát nevím, kdo by pak brečel více...
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Peter Winter |
Přidané 23-08-2012 23:24
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 188
Založený: 06.09.11
|
Joe Hallenbeck napsal:
Pajda napsal:
Tak jsem dlouho uvažoval jak nenápadně uškodit Lavočkinům a něco úderného mě napadlo
V hodně odborných článcích a dobových zápisech se tvrdí, že celá řada La5 až do prvních verzí La5FN měl zásadní problém s tepelnou izolací kabiny, tj. v kokpitu bylo prý běžně i 55°C. Co takhle zohlednit působení tohoto "nelidského" prostředí na pilota? Například formou pomalého blackoutu v závislosti na aktuální teplotě motoru a době trvání těchto teplot?
Návrat do "lidských" podmínek a tedy vymizení blackoutu by pak bylo možné řešit buď schlazením motoru(rapidním snížením výkonu), nebo otevřením kabiny(mimochodem ta prý šla otevřít jen do rychlosti 350km/h).
V každém případě by bylo třeba tento jev uchopit velmi obezřetně a automaticky se připravit na 99,9% reakcí ve stylu: "To jste to zase pěkně pos... " 
Nevím no, pokud už chceš simulovat takovéto cypoviny, tak už rovnou Anti G obleky u Američanů (od podzimu 1944). Akorát nevím, kdo by pak brečel více...
Ne obleky, jen kalhoty. A to jen u některých jednotek ... |
|
|
|
Farky |
Přidané 23-08-2012 23:53
|

Uživatel

Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
jirik napsal:
A vůbec, proč vlastně není do P-51B zpětné zrcátko? 
Hmm, možná aby z toho bylo vidět alespoň trochu dopředu? Dej si pozor na to co si přeješ, ono by se ti to mohlo vyplnit. 
jirik napsal:Takový nápad, co udělat option aby šlo zrcátko zapnout nebo vypnout jen nějakou volbou před letem a ne libovolně během letu?
To není vůbec špatnej nápad. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 24-08-2012 05:05
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Joe a k čemu ti budou kalhoty, když sice pilot nebude v black outu, ale bude bez křídla?
Upravil/a 606_Temp dne 24-08-2012 05:06
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Koty |
Přidané 24-08-2012 14:32
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Héj! Zrcátko v kabině snižuje počet FPS asi na polovinu Takže bych nechal vypínání za letu. NEbo lépe - za letu jen vypnout odraz a samotnou podstatu zrcátka mít jako výzbrojové Menü
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
Farky |
Přidané 24-08-2012 15:56
|

Uživatel

Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
To že máš nízké FPS víš přece už před letem. Takže bys měl dvě volby - buď celou dobu poletíš bez zrcátka a nebo celou dobu se zrcátkem. Řekněme že by sis musel vybrat ještě než nahodíš motor. Žádné vypínání během letu když potřebuješ vidět co nejvíc dopředu. |
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 24-08-2012 16:02
|

Uživatel

Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
313_OTTO napsal:
1stCL_Fucida napsal:
313_OTTO napsal:
Pajda: No vzhledem k tomu, že by se to muselo udělat i u "temné" strany, tak by zas tolik keců nebylo. Nejen jak a la tím byli pověstní. Někde jsem četl (už nevím kde), že právě toto byl největší problém u Foků, a že teplo od motoru v prostoru nohou bylo pekelné. 
U Fw 190 byl tento problem vyresen jiz v prototypove fazi. Potize s prehrivanim motoru jako takoveho pak upravou vedeni vyfukoveho potrubi, od verze A-2 seriove, zpetne ale i u A-1 a tech par kouscich A-0.
Dík za info.
Fuči, no, ono chvíli trvalo než tento problém vyřešili. U jednotek (včetně jednotek s A-2) byl k dispouici technik od BMW, který pomáhal řešit problémy s motory. Je toho plný internet, stačí pohledat. Přehřívání bylo na denním pořádku.
Pro FW tohle byl málem důvod ke zrušení letadla, jen práce obětavých lidí způsobila, že tohle éro šlo do série. (pro mnohé piloty nejen z ČR bohužel)
Jak to tam bylo....pocit, že pilot má nohy v krbu? Také spaliny v kabině byly problém.
Nicméně, Lavočky zřejmě trpěly stejně. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 24-08-2012 16:48
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Oblaku, problém byl vyřešen pokud vím na podzim 1941, konkrétně někdy v říjnu (tzn. necelé dva měsíce po zavedení). Tehdy se za to vyplácela velmi pěkná odměna. Ostatně odměna byla "vyplacena" i prvnímu pilotovi, který s jedním BMW 801 nalétal 100 hodin .
Vedro v kabině bylo pokud vím pouze u prvních prototypů s BMW 139, kde byl motor pilotní kabině mnohem blíže. Instalace BMW 801 toto v podstatě vylučovala. Spaliny v kabině je už úplnej nesmysl, byť jej lidé rádi opakují. Oblíbený argument se stále zavřeným kokpitem je samozřejmě zcela mimo. To mělo čistě aerodynamické důvody.
Focke-Wulfy měly extrémní problémy s životností motorů právě do inkriminované úpravy výfukového vedení. Co se potíží vedoucích k ohrožení celého projektu týče, tak ty nastaly v druhé polovině roku 1940 a především pak na jaře 1941, během zkoušek. Tehdy se muselo za další osud Fw 190 hodně bojovat.
PS: odkazy na plný internet informací mi nepřijdou správné . Celý internet říká, jak byly Fw 190 A-4 vybavovány zařízením MW 50. Koho zajímá, že je to holý nesmysl
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Koty |
Přidané 24-08-2012 17:02
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Lavočka netrpěla, páč dřevo je dobrý izolant
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
Koty |
Přidané 24-08-2012 17:09
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Myslím, že hlavní byla ta druhá vrtulka. Btw, namodelovaná dost dobře
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 24-08-2012 17:40
|

Uživatel

Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Oblaku, problém byl vyřešen pokud vím na podzim 1941, konkrétně někdy v říjnu (tzn. necelé dva měsíce po zavedení). Tehdy se za to vyplácela velmi pěkná odměna. Ostatně odměna byla "vyplacena" i prvnímu pilotovi, který s jedním BMW 801 nalétal 100 hodin  .
Vedro v kabině bylo pokud vím pouze u prvních prototypů s BMW 139, kde byl motor pilotní kabině mnohem blíže. Instalace BMW 801 toto v podstatě vylučovala. Spaliny v kabině je už úplnej nesmysl, byť jej lidé rádi opakují. Oblíbený argument se stále zavřeným kokpitem je samozřejmě zcela mimo. To mělo čistě aerodynamické důvody.
Focke-Wulfy měly extrémní problémy s životností motorů právě do inkriminované úpravy výfukového vedení. Co se potíží vedoucích k ohrožení celého projektu týče, tak ty nastaly v druhé polovině roku 1940 a především pak na jaře 1941, během zkoušek. Tehdy se muselo za další osud Fw 190 hodně bojovat.
PS: odkazy na plný internet informací mi nepřijdou správné  . Celý internet říká, jak byly Fw 190 A-4 vybavovány zařízením MW 50. Koho zajímá, že je to holý nesmysl 
vycházel jsem z anglického osprey....možná jsem tomu textu nerozuměl přesně. Btw - jestli mne zrak neklamal, vyšel i česky, ale ten nevlastním.(zatím).
ano, psali o zadní hvězdici a přehřívání, taktéž o nespokojenosti pilotů s teplotou v kabině. jednalo se o A-0. problém byl vyřešen nějakými mechaniky (jak říkám, nelouskal jsem to slovo od slova se slovníkem) a úpravou výfukového potrubí. nevím datum přesně, ale bylo to při školení první skupiny, jedna z JG26. tato úprava byla aplikovatelná na starší stroje.
PS - ano, internet je nespolehlivý.
PS2 - v knize Létali pro Fuhrera(máš ji doma a právě ji čteš, pokud ne tak uvidíš ) popisuje pilot časté problémy s motory G-2. Ale dá so to dočíst i jinde. (btw. memoárů pilotů LW mám stejně mnoho jako spojenců...už to nemám kam dávat   )
Upravil/a 313_OTU_oblak dne 24-08-2012 17:45
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 24-08-2012 18:32
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Saburo, to bylo provedeno primárně kvůli posunu těžiště - radiostanice i těžší výzbroj si to vyžadovaly. U Fw 190 A-5 tak bylo dosaženo větší podélné stability, ale vliv na teplotu motoru ani kokpitu to příliš mít nemohlo.
Oblaku, už jsem ji dočetl, byla naprosto super .
Předsériové Fw 190 A-0 (pokud vůbec) byly nasazené v naprosto zanedbatelném množství jednotek kusů. problém se týkal hlavně prvních Fw 190 A-1 s tím, že úprava se stala standardem pro verzi A-2 (spolu s instalací MG 151/20 E).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Pajda |
Přidané 24-08-2012 18:56
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 378
Založený: 11.09.10
|
.. že se ještě vracím k těm zrtcátkům
To že je spousta mašin nemá je vlivem toho, že je prostě dosud nikdo neudělal, nebo spíše proto, že nebyly "dostatečně" historicky doloženy?
jinak ten jiřikův nápad s vypínáním/zapínáním pouze před letem/startem motoru má potenciál i jako samostatná úprava současného stavu. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 24-08-2012 18:59
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Pajdo: ano nejsou proto, že je ještě nikdo neudělal. Zapínání a vypínání před letem (spolu s tím spojeným zlepšením/zhoršením aerodynamiky) by bylo optimální řešení. Jsem si ale takřka 100% jistý, že tohle ve Šturmovi nikdy nebude. Je větší šance mít např. P51B zrcátko v současné podobě, jen je potřeba najít někoho, kdo bude mít schopnosti a chuť to udělat...
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 24-08-2012 19:01
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 24-08-2012 19:38
|

Uživatel

Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Saburo, to bylo provedeno primárně kvůli posunu těžiště - radiostanice i těžší výzbroj si to vyžadovaly. U Fw 190 A-5 tak bylo dosaženo větší podélné stability, ale vliv na teplotu motoru ani kokpitu to příliš mít nemohlo.
Oblaku, už jsem ji dočetl, byla naprosto super  .
Předsériové Fw 190 A-0 (pokud vůbec) byly nasazené v naprosto zanedbatelném množství jednotek kusů. problém se týkal hlavně prvních Fw 190 A-1 s tím, že úprava se stala standardem pro verzi A-2 (spolu s instalací MG 151/20 E).
jj, A-0 snad v boji nebyly...oni víceméně ještě zmiňovali, že piloti nebyli spokojeni s kulomety MG17 (říkali jim...klepač na dveře, tak nějak to bylo) a také s kanony MGFF...proto A-0 a A-1 (nejen kvůli motorům) byly cvičné (dokonce jeden měl žraloka) |
|
|