Ale ne, je to jen kvůli testům - pokud to chápu správně, je to proto, že při takhle nízkém rozlišení se nestane, že by grafika nestíhala a CPU by na ni musel čekat a podal by tak nižší výkon, než jakého by byl schopen při nižším rozlišení, kdy grafika vše v pohodě stíhá.
EDIT: to nevím Clone Ale řekl bych že těch 1080p, pokud má tester alespoň průměrnou grafiku, bude stačit na to, aby grafárna výsledek nezkreslovala. Na tak malé rozlišení jaké uvádíš bys asi těžko nějak pohodlně mohl ovládat při testech SW. Otázkou je, proč třeba nevolí 720p, ale jak jsem psal, asi je profláknuté, že 1080p je na takové testy OK.
Upravil/a Tapi dne 07-11-2020 18:31
Co je to za blbý testy. V 1080p už dneska nikdo nic nepustí, leda by sháněl monitory v bazaru.
Výkon CPU ve hrách se snad testuje schválně v "nízkém" rozlišení a s "ořezanými detaily", aby se vyloučil (nebo aspoň minimalizoval) vliv grafické karty, ne?
Kdyby se testovalo ve 4k na full detaily, byl by to spíš test GK. Tady šlo o porovnání různých CPU v sestavě se stejnou GK a tam vliv GK neni žádoucí.
Aspoň tak jsem to vypozoroval z různých benchmarků...
Edit: nez jsem to nadatloval na mobilu, Tapi uz to vysvetlil
No, tady se testovalo v Ulta a Very high. Ten test mi spíš přijde jako test optimalizace herního engine pro dané CPU, než test výkonu CPU.
Za mě z toho vychází, že je optimalizace pro 5000 AMD zatím slabá, zejména tam, kde vede výpočetně slabší i9-10900K a nebo i9-10700K
Asi by mělo logiku to rozdělit na dva druhy testů:
1) čistý výpočetní výkon bez monitoru
2) dopad výkonu CPU na rozlišení - nicméně ten jde primárně za GPU imho
Jestli se tam pokouší testovat jestli je výhodnější použít stejný celkový počet RAM při stejném CL na dvou a nebo čtyřech slotech, tak to neudělal. Nebo mě něco uniklo
To je prdel. Alespoň je vidět, že se něco tak komplexního jako hry nedají použít k testování právě té jediné konfigurace, která je testovaná. Jedno v jakém rozlišení. Aj, zase jsem měl pravdu.
Narazil jsem na jeden test I9-9900K vs R5 5600X v DCS (minimálmí grafické nastavení, rozlišení pouhých 720p a údajně 300 AI B-17). Dává mu to 40 FPS rozdíl ve prospěch AMD. A spotřeba RAM je o 1,5 GB menší.
Bylo by to super, kdyby tady byla tak výkonná platforma pro DCS. Ale test pod 720p není moc použitelný imho, když v tom rozlišení nikdo nikdy nepoletí.
Další divná věc že mu to cpu moc nebere, jede max kolem 7% u i9. Na mém i9 to jede od 20 - 30% a víc. Ovšem 720p jsem nezkoušel.
Ale určitě hledejte další testy, jsem na to zvědav Včera jsem koukal jestli už někdo nemá 5900X s DCS a zatím nic ..
btw u FSka to je úplně stejná mizérie jako u i9, rozhodně tam není 50%+ ovšem FS engine to je svéráz YouTube Video
Náš kolega z letky právě skládá pro DCS World: Gigabyte B550 Aorus Pro s R7 5800X. Jako majiteli R7 3700X mohu jen tiše závidět.
Test v 720p ve kterém sice běžně nehraji chápu. Obě CPU (modří i červení) jela očividně na své maxima. Low details pro omezení vlivu GPU také chápu, ačkoliv je zřejmé že GPU je zde bottleneck. Neskutečný rozdíl.
FS 2020 test výše, bohužel jen DX11 engine ani RTX 3080 nepodává s novým Flight Simulatorem v QHD rozlišení více než 45 fps, což je za mě velké zklamání.
To není zklamání že to běží 45 FPS. Ten FS engine sám je zklamání. Designéři/ developeři HW/SW nemohou vytvářet CPU a GPU na nesmyslné enginy které nedávájí úplně herní smysl.
Je to prostě stream brzda.
To není zklamání že to běží 45 FPS. Ten FS engine sám je zklamání. Designéři/ developeři HW/SW nemohou vytvářet CPU a GPU na nesmyslné enginy které nedávájí úplně herní smysl.
Je to prostě stream brzda.
V menu to bylo přes 100fps, takže to dávalo smysl tomu, kdo dělal to menu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.