December 24 2024 15:15:36
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,751
· Nejnovější pilot: VGR-Spawn
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Kingdom Come: Deliverance (spoiler alert)
saldy
To mi příjde spíš jako dobrý výsledek že to hraje řádově stejně lidí jako Elder Scrolls 5, KCD je stejně dobrá základna pro další vývoj. Jsem na pochybách jestli tyhle 2 hry mají kromě žánru něco společného, tedy jestli jsou vůbec v nějaké konkurenci.
ijncluny.estranky.cz/img/original/405/mig19ccc.jpg
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Ajvn
KCD nemá konkurenci.
Elder Scrolls apod. apod apod. Jsou jenom "videohry" ´= sračky Úsměv
 
magot
310_cibule napsal:
Mimochodem dneska jsem v ní potkal zajíce, an hopkal po hladině potoka. To jasně dokazuje výše řečené.

To byl easter egg .. chodemimo i to létání je easter egg a celý KCD Šklebící se
 
Opitze
pSipi napsal:

Opitz napsal:

KCD je brutální fail...


Nazyvat hru s 1 mega predanych kopii fail je trochu odvazne nie?
Ako dlho si myslis ze sa da RPG hrat v kuse. Nie je to online ani simulator takze ked to prejdes tak to mozes dat este raz popripade sa k tomu vratis este niekedy neskor.
Skyrim udrzuju pri zivote DLC a milion modov. Original hru som presiel tiez asi dvakrat a potom len DLC.

KCD som tiez dal dva krat a vratim sa k tomu zase niekedy ked budem mat chut. Urcite to nebudem gamovat mesiace v kuse. Na to tam proste nie je co robit (co nie je chyba, ako offline RPG to ma dost pribehu a hracieho casu).


Milion kopií prodaných na všech platformách je dobrý, protože se prostě trefili do díry na herním trhu. Znáš nějakou podobnou hru, která si hraje na ultrarealismus v středověkých reáliích malého regionu uvnitř nějakého bývalého království? Neznáš.

Ale pár faktů:

1. Hra byla dvakrát odložená. Původní termín vydání byl na konci roku 2015. Pak na léto 2016. Pak to posunuli na začátek roku 2018...
2. První komentáře a review byly úplně mimo mísu, nekritický obdiv, můžeme se dnes jen smát, že tomu někdo dal 10/10 a chrochtal blahem... Když tyhle fake news reviews odfiltruješ, máš průměrně hodnocenou hru plnou bugů a všelijakých nesmyslů, které hraní zbytečně ztěžují a doslova buzerují hráče jak tu hru mají hrát.
3. Na světě neexistuje jen 1 milion hráčů. Kdyby to nebylo tak zabugované, kdyby to nebylo tak sadisticky ujeté, tak by ty prodeje prakticky neskončily po dvou týdnech, ale naopak by to získalo ještě více hráčů. Ale protože se začalo šířit jak je to zabugované a hráčsky nepříjemný, tak to nadšení pěkně rychle opadlo. Navíc nepomohly ani hurá patche, které možná něco někomu opravili, ale jiným to hru zase zmrvilo. 620 tisíc na Steamu, zbytek mimo Steam nebo konzole. Možná na české poměry juchuchů, ale když vezmeš v potaz, jak dlouho to bastlili, kolik to celé stálo peněz, času a energie, tak musíš nakonec být v mínusu, navíc to máš přivázaný k noze jak velkou těžkou kouli, protože je to stále plné bugů a dohromady to prostě nedají. Za pár týdnů bude jejich priorita vydání DLC, kterým budou chtít podojit ten zbytek původních fanoušků. V rámci tohoto programu řeknou, že v rámci DLC odstraní dalších milion bugů a pak rozjedou zase marketingovou kampaň a prodají doufejme o trošku méně zabugovanou hru.
4. Tak jako s COD, ale i s jinými hrami, vesměs skoro všechny Beta Access, udělaly z herního průmyslu průmysl produkující zmetky, které hráči akceptují, protože za a) hry se prakticky nedají po rozbalení nebo pár hodinách hraní vrátit a každý druhý blbec stráví několik hodin jen tím, že zkoumá, co všechno má asi na svém PC blbě, že mu ta hra nejede, když některým to jede. Anebo jim je to jedno. Řeknou si, tak nic, počkám si na patch a pak to zkusím znovu. Tohle je možné v dnešní době jen v herním průmyslu a nedokážu si představit takovou kvalitu v roce 2018 v jakémkoliv jiném oboru lidské činnosti, které by to tak dlouho procházelo. Holt jsou lidé, kteří jsou spokojeni i s předraženým zmetkem. Dokonce to vychvalují nebo brání. No a výsledek je dnešní situace. Situace kdy je to o transakci, nikoliv vztahu. Kup si to, rozbal to a polib mi prdel... V lepším případě - sorry jako, ale neboj, my to trošku vytuníme a v dalším patchi...

5. Warhorse (a o tom, jak to posrali svědčí i to, že někteří jej nyní trolovsky nazývají Whores) trefili díru na trhu, ale promarnili svou obrovskou příležitost. Mohli mít 10 milionů prodaných kopií, ale mají jen 1 milion. Zaprvé za to může samotný design té hry, za druhé bugy, a za třetí i naprosto zbytečné a blbé kecy Daniela "Já jsem nejlepší" Vávry...

6. Když máš hru na steamu a v diskuzi je největší vlákno o bugách, a to holt není dobrý výsledek. A poplácávat se po zádech, wole, jsme prodali milion kopií, jsme nejlepší, a přitom nevidět, o jak hodně mohl být ten výsledek lepší... Plus nevidět, kolik to celé stálo, jak dlouho to trvalo, aby se takový výsledek dosáhl... Jako po roce nebo dvou, coby open beta... proč ne, ale jako plná hra za peníze jako AAA titul...

7. Tento víkend jsem si v 85% slevě koupil Tomb Raider vydaný v roce 2013... A jsem naprosto spokojený, zábava super, nepadá to, nejsou tam bugy, má to dobrý příběh, výborné postavy... Hodnocení od hráčů 95% kladné hodnocení... Takže to není jen subjektivní dojem. A při hraní her jde o zábavu ne? Ne o frustraci a zmar a zoufalství a vztek a nasranost, že něco nejde nebo to padá nebo to z vás dělá idioty...

A jako třešnička na dortu, co všechno je s KCD a Warhorse špatně:


ProkyBrambora vlastní Kingdom Come: Deliverance před 5 hodinami
LukesOMG původně napsal:
Today I contacted the support team because my game cant even load the last saves, they answer was "try to reinstall your game and dont use any patch", im pretty♥♥♥♥♥♥off about this, maybe you could test out the patchs before you upload them. Idk but it feel pretty bad and i hope if you where some near to a conflict between buying this game or not I might suggest you to dont now because is a good scam.
Before the update i didnt have any mayor trouble.

Hi man,
I am from the QA team.

I've just talk with the guy who wrote you this. And it's actually a typo.
What he meant to say was "mod". So basically just try to run the game without mods (not patches)
You know how you write one thing but mean the other.

I am sorry for the misunderstanding


Kdyby tenhle člověk nešel v naprosté nasranosti na steam forum a nenapsal to tam, tak už mu s tím nikdo nepomůže. Takže si musel postěžovat jinde a pak přišel damage control team (ve Warhorse si říkají QA) a dávají to do pořádku tím způsobem, že se neomlouvají za své jednání, ale omlouvají své jednání... však víš, někdy píšeš něco, ale myslíš něco jiného... promiň.... LOL... Podle sebe soudím tebe, však víš, ty jsi taky někdy kretén, tak sorry... Šklebící se

Asi jsem moc citlivý na tohle jednání, protože v rámci zákaznického servisu se pohybuji asi deset let, a tahle forma komunikace je možná snad jen v Rusku a v herním průmyslu.

A ještě jedna věc ta anglická fráze "I am sorry for the misunderstanding" na konci se používá, když někdo něco špatně pochopil a za to se druhému omlouvá.... Omlouvám se za nepochopení..... Co nepochopili ve Warhorse v dotazu toho hráče? Za co se mu omlouvají? Že nepochopili jeho problém? Nebo že hráč "napochopil" to, co mu napsalo Warhorse? Nebylo by lepší napsat "Sorry for the confusion" nebo "Sorry for confusing you"? Omlouvám se za zmatky? Nebo prostě hezky anglicky - Omlouvám se, na základě tohoto incidentu, jsme učinili takové kroky, aby se to už nikdy nestalo? To by asi bylo moc profesionální...
Upravil/a Opitze dne 05-04-2018 16:41
 
pSipi
1. to ze bola odlozena dokazuje co konkretne? Boli aj ine a aj budu.

2. review so osobny nazor redaktora nezdielam ho vzdy.

3. bugy su boli a budu. Sam legendarny Skyrim mal pri vydani najmenej 2 bugy ktore sa nedaly obist inak ako konzolovym cheatom a ktore ti zabranili dokoncit hlavny quest. Pamatas si este ten shitstorm co potom zavladol ked sa na to prislo? Asi nie ze. Dneska si ludia pamataju len aka uzasna hra to bola. Pri vydani som pravdupovediac bol Skyrimom podstatne menej nadseny ako pri vydani KCD.

4. To je chroba zvana PC hardware a steam. Kazdy ma inu zostavu a tak to aj vyzera. Konzole nemavaju tento problem.

5. mohli byt super uspesny ale su len priemerne uspesny. A co? Bude chleb lacnejsi? To to nerobi z hry fail.

6. viz bod 5. Skyrim nebol pri vydani iny a patche trvali o dost dlhsie a napriek tomu je to vraj legenda

7. Jasne a ja som si kupil znovu vydanie Baldur's Gate od Beamdog. Vsetko funguje eno nuno. Ziadne bugy a ma to story a hodnotenie hracov je tiez pozitivne. Kedze to uz ma par rokov tak to ma vsetky patche a hw bugy odladene.


Pride mi zvlaste ako vehementne snazis presvedcit ludi aky je to fail a ani tu hru nemas. Osobne nelutujem tie peniaze a rad budem cakat na pokracovanie alebo DLC. Vacsinu tych bugov co ludia opisuju som nikdy nevidel a jediny quest ktory som nedokazal dokoncit bolo potrhle chytanie slavikov co bola nuda aj tak.
 
Rumcajs
Já bych tedy s tou kritikou šetřil. Může samozřejmě být, že Opitz je vlastně vývojář, který už má za sebou tituly, kterých se prodalo víc jak milion, pak by se ta kritika dala i chápat. Ale pokud tedy Opitz takový eso není, jsou jeho poznámky celkem dohromady úplně mimo mísu. Pokud člověk neudělal něco, co se dopadem dá porovnat s tou Vávrovic gameskou, neměl by se příliš pouštět do komentářů ve stylu promarněných příležitostí a bastlení a špatného designu. Protože Vávra tím, že prodal ten milion, prostě splnil cíl a asi si to na sebe hezky vydělalo a tedy může jít do důchodu, aniž by se musel v obchodu ohlížet na cenu másla. Nakonec je to obchod především. Naopak kritika mizerné kvality je zcela na místě. Nemám to, nebudu to kupovat, ale co zde píšete a co se píše různě na WEBu, tak to vypadá skutečně na kvalitativně podměrečný počin. Přirovnání ke CloDu je asi na místě .. možná, to řekněte vy, co máte obojí. Zas ale je kvalitu třeba chápat v kontextu peněz a řekněme podnikatelského záměru. Kvalita totiž stojí peníze. Hodně peněz. Kdyby tomu dopřáli kvalitu, jakou by hráči čekali, museli by dost možná utratit dvakrát víc. A tedy by po letech vývoje možná byli ve stavu, že by byli na nule. Což je pakárna, protože kvůli nule nikdo nepodniká. Je to podlé? Je. Dá se s tím něco dělat? Ne. Už jste si to koupili a asi se to nedá vrátit. Maximálně tak můžete na příští kampaň či hru zareagovat rezervovaněji, ale to stejnak neuděláte. Až bude Jindřich druhý, zas to koupíte.
 
pSipi
Rozdiel medzi CLOD a KCD je ze CLOD bol opusteny v nehratelnom stave (doteraz lutujem tych 10 Eur)
Na KCD vychadzaju patche a to v pomerne sviznom tempe.
 
Opitze
pSipi napsal:

1. to ze bola odlozena dokazuje co konkretne? Boli aj ine a aj budu.

2. review so osobny nazor redaktora nezdielam ho vzdy.

3. bugy su boli a budu. Sam legendarny Skyrim mal pri vydani najmenej 2 bugy ktore sa nedaly obist inak ako konzolovym cheatom a ktore ti zabranili dokoncit hlavny quest. Pamatas si este ten shitstorm co potom zavladol ked sa na to prislo? Asi nie ze. Dneska si ludia pamataju len aka uzasna hra to bola. Pri vydani som pravdupovediac bol Skyrimom podstatne menej nadseny ako pri vydani KCD.

4. To je chroba zvana PC hardware a steam. Kazdy ma inu zostavu a tak to aj vyzera. Konzole nemavaju tento problem.

5. mohli byt super uspesny ale su len priemerne uspesny. A co? Bude chleb lacnejsi? To to nerobi z hry fail.

6. viz bod 5. Skyrim nebol pri vydani iny a patche trvali o dost dlhsie a napriek tomu je to vraj legenda

7. Jasne a ja som si kupil znovu vydanie Baldur's Gate od Beamdog. Vsetko funguje eno nuno. Ziadne bugy a ma to story a hodnotenie hracov je tiez pozitivne. Kedze to uz ma par rokov tak to ma vsetky patche a hw bugy odladene.


Pride mi zvlaste ako vehementne snazis presvedcit ludi aky je to fail a ani tu hru nemas. Osobne nelutujem tie peniaze a rad budem cakat na pokracovanie alebo DLC. Vacsinu tych bugov co ludia opisuju som nikdy nevidel a jediny quest ktory som nedokazal dokoncit bolo potrhle chytanie slavikov co bola nuda aj tak.


1. To znamená to, že jejich pojetí MVP (Minimal Viable Product) - hledej na google - byl nereálný a museli ho dvakrát změnit. Tzn. už úplně od počátku v tom byli až po uši a nedostali se z toho nikdy. Což je prostě špatně.

3. Ano, a jsme u stylu - ale vy jste mlátili černochy... Bugy jsou špatné. Sám Vávra dost nevybíravě útočil na jiné studio, že je jejich hra o ničem a plná bugů. Měl šanci se ukázat. Měl šanci to udělat jinak... Vávrův rant si můžeš taky najít .... Vydávat hry s bugama, s first daz patch nebo jak tomu dnes říkají, je prostě mor. A souvisí to z prodejní strategií z bodu 1. To, že to hráči akceptují je mor.

4. KCD padá i na konzolích, což je brutal, protože to jsem ještě snad neviděl, aby tak drahá hra padala na PS4... Konzole jsou unifikovaný HW, hry se optimalizují právě na tento HW... V KCD udělali port z PC na konzole a dopadlo to jak to dopadlo.

Tak jako ty píšeš svůj názor na základě své zkušenosti s hraním, tak já píšu svůj názor ze zkušenosti z koukáním jak to hraje někdo jiný. Jen proto je můj názor nesprávný? Je úplně normální si udělat úsudek jen z toho, když koukáš jak hraje někdo jiný. Jdeš ke kámošovi, on hraje hru, kterou jsi ještě neviděl, sedneš, koukáš a pak si řekneš - to je dobrý... nebo si řekneš, to je kravina. nebo tam vidíš bugy a směješ se tomu.... Takže můj názor je naprosto stejně validní jako ten tvůj, coby hráče. Možná je ještě více objektivní, protože já jsem na rozdíl od tebe neztratil x korun nebo euro, abych si to mohl zahrát, takže v tom nemám žádné emoce, žádný pocit vlastnictví, žádné nutkání to bránit, abych tím obhájil své rozhodnutí si to koupit.

A teď od Rumcajse....

Já bych tedy s tou kritikou šetřil. Může samozřejmě být, že Opitz je vlastně vývojář, který už má za sebou tituly, kterých se prodalo víc jak milion, pak by se ta kritika dala i chápat. Ale pokud tedy Opitz takový eso není, jsou jeho poznámky celkem dohromady úplně mimo mísu. Pokud člověk neudělal něco, co se dopadem dá porovnat s tou Vávrovic gameskou, neměl by se příliš pouštět do komentářů ve stylu promarněných příležitostí a bastlení a špatného designu. Protože Vávra tím, že prodal ten milion, prostě splnil cíl a asi si to na sebe hezky vydělalo a tedy může jít do důchodu, aniž by se musel v obchodu ohlížet na cenu másla. Nakonec je to obchod především. Naopak kritika mizerné kvality je zcela na místě. Nemám to, nebudu to kupovat, ale co zde píšete a co se píše různě na WEBu, tak to vypadá skutečně na kvalitativně podměrečný počin. Přirovnání ke CloDu je asi na místě .. možná, to řekněte vy, co máte obojí. Zas ale je kvalitu třeba chápat v kontextu peněz a řekněme podnikatelského záměru. Kvalita totiž stojí peníze. Hodně peněz. Kdyby tomu dopřáli kvalitu, jakou by hráči čekali, museli by dost možná utratit dvakrát víc. A tedy by po letech vývoje možná byli ve stavu, že by byli na nule. Což je pakárna, protože kvůli nule nikdo nepodniká. Je to podlé? Je. Dá se s tím něco dělat? Ne. Už jste si to koupili a asi se to nedá vrátit. Maximálně tak můžete na příští kampaň či hru zareagovat rezervovaněji, ale to stejnak neuděláte. Až bude Jindřich druhý, zas to koupíte.


Tím, že nejsem vývojář a nevydal jsem hru, přicházím o právo mít názor a na kritiku? Co to jsou za bolševické žvásty? Co ty? Byl jsi někdy v politické funkci? Byl jsi někdy poslanec? Byl jsi někdy ministr financí? Asi ne, ale kritizovat poslance nebo vládu ti problém nedělá, že? Navíc, když si nastuduješ a zhodnotíš jejich veřejně dostupné rozhodnutí a výsledky jejich práce? To bys mohl rovnou říci, že veškeré herní časopisy a sajty jsou nahovno, protože ti lidé nikdy žádnou hru neudělali a neprodali to v milionových nákladech.... Sorry, ale tady jsi mimo a úplně zbytečně se snažíš můj názor nějak ponížit tím, že nejsem vývojář...

A taky zde můžete vidět druhý model obhajování zmetka - buďte rádi, že to máte, protože jinak by to bylo dražší, nebo by to nebylo vůbec. Prostě a jednoduše, od vydání CLODa se nic nezměnilo. Naopak. V roce 2014 vydávaly obrovské zmetky i velká studia a byl to velký průser pro celý průmysl.

Zkuste se fakt podívat na google a hledej, co je asi tak ten problém... zkuste to i s tím Minimum Viable Product - to je ta smrt, ten mor, který se rozšířil hlavně v herním průmyslu a drží se téměř 20 let...

Herní průmysl má tyhle hlavní problémy:

1. Chybí nové žánry. Neustále se vydávají prakticky pořád stejné hry. Neustále se to recykluje a dojí se lidi znovu a znovu

2. Způsob distribuce - dnes všechno hlavně online = nedokončené hry, first day patche atd... Koupit si DVD v obchodě se rovná stahovat po instalaci další x GB patch... = developeři vydávají nedokončené hry, protože je přece ten patch může zachránit. Balí hry, a už v té chvíli ví, že tam jsou nějaké velké bugy, ale než to vydaj, dodělají přece patch a pak si to lidi stáhnou a bude to fajn... No není to fajn.

3. Herní časopisy a websites = stačí se podívat na hodnocení KCD, co psaly velké sajty, co psaly média... 8/10 minimum, nejlepší hra ever... přitom to není pravda. Časopisy jsou spíš marketingové platformy, firmy si kupují dobré recenze, lidi to ani nečtou, případně tomu nevěří, chybí potom skutečná žurnalistická kontrola, což je špatně a netlačí to firmy do toho, aby se bály vydat posranou hru...

4. Koncept Open World jako jediná možnost a úplně to nejlepší ze všech - ne všechno musí být open world... Systém plnění misí v rámci uzavřených map a levelů fungovalo dobře a byla to zábava. viz třeba Tomb Raider. Open world = smrt KCD.... nezvládli to, hráči našli milion způsobů jak tu hru rozbít

5. Grafika, grafika a ještě jednou grafika.. Všechno musí být naprosto super grafika. Realistická grafika. Super realistická grafika... Nemusí to mít super gameplay, ale super grafiku... CLOD, KCD... stovky dalších příkladů... vyserte se konečně na ultra HD textury nějaké kliky na vagonu v CLOD, případně ultra next gen textury nějakého blembáku v KCD... Ztráta času, prostředků, zbytečnost, overkill...

5. Hráči stárnou... Průměrný věk hráče je 35 let, člověk, který zestárl při hraní her. Hry musí být designovány podle toho. Takový hráč už něco viděl a zažil, máloco ho překvapí, opravdu dojme nebo potěší .... Příběh, časová náročnost, hratelnost, celkový design hry se tomu musí přizpůsobit... Žádné mikrotransakce, žádné blind boxy, žádné loot boxy, žádné permanent online client-server spojení...
Upravil/a Opitze dne 05-04-2018 18:00
 
magot
V podstatě se vším souhlasím (až se divím Šklebící se)

K bodu 1. Vávra nebyl aspoň tak připosranej a stvořil hru na + - historickém pozadí. 99,99% jiných herních studií by generovala tuny fantasy RPG a nikdy by se k takovému kroku neodhodlali ...Tím má u mne Vávra plus i když silně zabugované plus Úsměv
V tomto ohledu zde chybí spousta zajímavých her, simulátory lodí, vzducholodí, tanků a já nevím čeho, ručně kreslené adventury, atd ...
 
Ajvn
"V tomto ohledu zde chybí spousta zajímavých her, simulátory lodí, vzducholodí, tanků a já nevím čeho, ručně kreslené adventury, atd ..."

Ano tohle bych mohl.
Ale "videohry" NE! Úsměv
 
Rumcajs
Ale kuš Opitz. Nikde ti neberu právo kritizovat. A dokonce ti tam píšu přímo, že kritizovat kvalitu je zcela relevantní. Ale je irelevantní kritizovat něco, o čem celkem přesvědčivě víš prdlajs (důkaz o tom prdlajs je přímo v tvém textu). To je to, co ti píšu. Jsi moula, který nerozumí většině toho, na čem Vávra dělá. Jak jsem psal hnedle, jsi mimo mísu. Být mimo mísu je ovšem právo nezadatelné. Tedy z mé strany to je třeba chápat pouze jako doporučení. Marné, zcela, zcela jistě. Se omlouvám. Už mlčím.
 
310_cibule
Opitz napsal:

Ale pár faktů:

5. ... a o tom, jak to posrali svědčí i to, že někteří jej nyní trolovsky nazývají Whores...


Po prvním vstupu jsem si nebyl zcela jist, jak moc brutální ten fail je. Ale tento důkaz mne definitivně přesvědčil, že jde o selhání vpravdě monumentální.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Opitze
Rumcajs napsal:

Ale kuš Opitz. Nikde ti neberu právo kritizovat. A dokonce ti tam píšu přímo, že kritizovat kvalitu je zcela relevantní. Ale je irelevantní kritizovat něco, o čem celkem přesvědčivě víš prdlajs (důkaz o tom prdlajs je přímo v tvém textu). To je to, co ti píšu. Jsi moula, který nerozumí většině toho, na čem Vávra dělá. Jak jsem psal hnedle, jsi mimo mísu. Být mimo mísu je ovšem právo nezadatelné. Tedy z mé strany to je třeba chápat pouze jako doporučení. Marné, zcela, zcela jistě. Se omlouvám. Už mlčím.


Jo já jsem mimo mísu, ostatně jako jsem byl mimo mísu i se svou kritikou CLOD, zatímco jiní se mohli posrat z toho, co jsem tu psal... Šklebící se

Možná by ses mohl rozepsat více, ale k věci a ne ke mě, já jsem tu napsal dost podrobně, co si myslím, ty si napsal jen to, co si myslíš o mě - a samozřejmě špatně, jako vždy, holt někteří lidi se nemění Mrknutí
 
Opitze
310_cibule napsal:

Opitz napsal:

Ale pár faktů:

5. ... a o tom, jak to posrali svědčí i to, že někteří jej nyní trolovsky nazývají Whores...


Po prvním vstupu jsem si nebyl zcela jist, jak moc brutální ten fail je. Ale tento důkaz mne definitivně přesvědčil, že jde o selhání vpravdě monumentální.


No tak to se s tím nedá nic dělat. Někdo to pochopí dřív a díky jiným faktům.
 
Opitze
magot napsal:

V podstatě se vším souhlasím (až se divím Šklebící se)

K bodu 1. Vávra nebyl aspoň tak připosranej a stvořil hru na + - historickém pozadí. 99,99% jiných herních studií by generovala tuny fantasy RPG a nikdy by se k takovému kroku neodhodlali ...Tím má u mne Vávra plus i když silně zabugované plus Úsměv
V tomto ohledu zde chybí spousta zajímavých her, simulátory lodí, vzducholodí, tanků a já nevím čeho, ručně kreslené adventury, atd ...


Ano, to se mu nedá upřít. Přišel s něčím novým a jak jsem napsal, trefil díru na trhu, což souvisí s tím, co tu napsal jako hlavní problémy herního průmyslu. Vymyslel, nebo stvořil nový herní žánr... něco mezi simulací a RPG... není to ani to, ani to. Je to něco mezi. Možná se teď jiní pokusí udělat něco podobného, ale ještě líp. Stejně jako CLOD dal vzniknout jiným a lepším produktům, jen to museli udělat jiní lidi, kteří se poučili z chyb a průserů těch před nimi.
A teď jsem našel, že už v polovině roku 2016 měli od vydavatele zaplacené zálohy, a počítali s vydáním v únoru 2018. Také tam zmiňují, že mají k dispozici "menší" částku z crowsourcingu... To by měl zajímalo, jaké byly ty zálohy od vydavatel... Takže 2 roky nebo dejme tomu 1,5 roku to studio žilo ze záloh z prodejů. Jestli na sebe vydělali, tak super. Ale po tom všem, po tolika letech, kolik to vlastně nakonec je? Možná jim to bude stačit, ale aby měli opravdu tvůrčí svobodu, tak musí udělat obrovský hit, který má obrovské prodeje a naplní jim kasu až bude přetékat. Možná se jim to povedlo, možná ne. Uvidíme v další výroční zprávě za pár měsíců.
 
Rumcajs
A tak zas jo. To je férový návrh.

1. Hra byla dvakrát odložená. Původní termín vydání byl na konci roku 2015. Pak na léto 2016. Pak to posunuli na začátek roku 2018...
Jo. U Sw a vlastně jakéhokoli vývoje platí, že dopředu se čas pouze odhaduje. Není to jako stavět barák, páčto barák se nevyvíjí, ten se podle plánu postaví. Od začátku je zřejmý cíl a lze spočítat dobu prací celkem přesně. U SW to nelze. Existují na to studie a teorie, kde se operuje s termíny jako "komplexnost projektu", "zkušenost týmu" a pod. A když odhadneš svojí komplexnost a zas odhadneš zkušenost svého týmu, tak dostaneš magická čísla, která mají rozptyl asi tak plus mínus autobus. Ne, tohle fakt spolehlivě neumí nikdo.

2. První komentáře a review byly úplně mimo mísu, nekritický obdiv, můžeme se dnes jen smát, že tomu někdo dal 10/10 a chrochtal blahem... Když tyhle fake news reviews odfiltruješ, máš průměrně hodnocenou hru plnou bugů a všelijakých nesmyslů, které hraní zbytečně ztěžují a doslova buzerují hráče jak tu hru mají hrát.
Víceméně ano. Taky mě to tenkrát překvapilo a dokonce jsem se zde na foru ptal, o čem ta hra má vlastně být a dostal jsem za to po čuni, za ty blbé otázky.

3. Na světě neexistuje jen 1 milion hráčů. Kdyby to nebylo tak zabugované, kdyby to nebylo tak sadisticky ujeté, tak by ty prodeje prakticky neskončily po dvou týdnech, ale naopak by to získalo ještě více hráčů. Ale protože se začalo šířit jak je to zabugované a hráčsky nepříjemný, tak to nadšení pěkně rychle opadlo. Navíc nepomohly ani hurá patche, které možná něco někomu opravili, ale jiným to hru zase zmrvilo. 620 tisíc na Steamu, zbytek mimo Steam nebo konzole. Možná na české poměry juchuchů, ale když vezmeš v potaz, jak dlouho to bastlili, kolik to celé stálo peněz, času a energie, tak musíš nakonec být v mínusu, navíc to máš přivázaný k noze jak velkou těžkou kouli, protože je to stále plné bugů a dohromady to prostě nedají. Za pár týdnů bude jejich priorita vydání DLC, kterým budou chtít podojit ten zbytek původních fanoušků. V rámci tohoto programu řeknou, že v rámci DLC odstraní dalších milion bugů a pak rozjedou zase marketingovou kampaň a prodají doufejme o trošku méně zabugovanou hru.
Kde bereš přesvědčení, že by daný dost okrajový žánr přilákal víc lidí? Pokud vím, Vávra doufal v 500K a s 1M jsou spokojeni. Tedy trefa. Nakonec se na justice.cz podívej na jejich hospodářská výsledky. Maj to zveřejněný, lze z toho slušně odhadnout, kolik peněz si půjčili. Ty prodeje by to měly slušně pokrýt i se ziskem. Nevím, jako investor bych asi nebyl úplně zklamanej, i když asi žádné extra velké nadšení.

4. Tak jako s COD, ale i s jinými hrami, vesměs skoro všechny Beta Access, udělaly z herního průmyslu průmysl produkující zmetky, které hráči akceptují, protože za a) hry se prakticky nedají po rozbalení nebo pár hodinách hraní vrátit a každý druhý blbec stráví několik hodin jen tím, že zkoumá, co všechno má asi na svém PC blbě, že mu ta hra nejede, když některým to jede. Anebo jim je to jedno. Řeknou si, tak nic, počkám si na patch a pak to zkusím znovu. Tohle je možné v dnešní době jen v herním průmyslu a nedokážu si představit takovou kvalitu v roce 2018 v jakémkoliv jiném oboru lidské činnosti, které by to tak dlouho procházelo. Holt jsou lidé, kteří jsou spokojeni i s předraženým zmetkem. Dokonce to vychvalují nebo brání. No a výsledek je dnešní situace. Situace kdy je to o transakci, nikoliv vztahu. Kup si to, rozbal to a polib mi prdel... V lepším případě - sorry jako, ale neboj, my to trošku vytuníme a v dalším patchi...
Tohle není Vávrova chyba. Za celý svět nemůže. K tomu všemu, co píšeš, existuje nějaký dost dobrý důvod. A ten důvod jsou peníze. Ano, vývoj her se musí zaplatit. A náklady na testování těchhle komplexních titulů jsou astronomické. Navíc s dvojnásobkem peněz nedostaneš dvojnásobek kvality. Tenhle stav je prostě obrazem vývoje světa her.

5. Warhorse (a o tom, jak to posrali svědčí i to, že někteří jej nyní trolovsky nazývají Whores) trefili díru na trhu, ale promarnili svou obrovskou příležitost. Mohli mít 10 milionů prodaných kopií, ale mají jen 1 milion. Zaprvé za to může samotný design té hry, za druhé bugy, a za třetí i naprosto zbytečné a blbé kecy Daniela "Já jsem nejlepší" Vávry...
Na chyby se nadává vždy. Oni si jen naběhli se jménem společnosti. 10M potenciálních prodejů je sen, to není číslo ničím podložené. Vávra s tím nepočítal, mířil jinam. A zjevně mířil dobře. Můžeš nesouhlasit, ale asi u nich nemáš slovo a nerozhoduješ.


6. Když máš hru na steamu a v diskuzi je největší vlákno o bugách, a to holt není dobrý výsledek. A poplácávat se po zádech, wole, jsme prodali milion kopií, jsme nejlepší, a přitom nevidět, o jak hodně mohl být ten výsledek lepší... Plus nevidět, kolik to celé stálo, jak dlouho to trvalo, aby se takový výsledek dosáhl... Jako po roce nebo dvou, coby open beta... proč ne, ale jako plná hra za peníze jako AAA titul...
Vlákno bugů je vždy masivní. Důvody už jsem nastínil. Hry se prostě vyrábí s tím, že se to doladí za chodu. Je to součást celého kalkulu. Může za to třeba internet. Když lze patche distribuovat téměř v reálném čase, začne se to prostě takto dělat. Zas tohle všechno umožňuje, aby ty hry byly takhle komplexní. Být to v časech disket, nešlo by to. Hry nemohly být moc zabugované a tedy musely být mnohem jednodušší. Zase cena a tak podobně.

7. Tento víkend jsem si v 85% slevě koupil Tomb Raider vydaný v roce 2013... A jsem naprosto spokojený, zábava super, nepadá to, nejsou tam bugy, má to dobrý příběh, výborné postavy... Hodnocení od hráčů 95% kladné hodnocení... Takže to není jen subjektivní dojem. A při hraní her jde o zábavu ne? Ne o frustraci a zmar a zoufalství a vztek a nasranost, že něco nejde nebo to padá nebo to z vás dělá idioty...
Jak souvisí 5 let stará a opečovaná hra s Vávroj KCD? Zmar, zoufalství atp. ... no tak si KCD nekupuj, se toho ušetříš. Taky to nemám a žiju moc spokojeně.
 
310_cibule
pSipi napsal:

Rozdiel medzi CLOD a KCD je ze CLOD bol opusteny v nehratelnom stave (doteraz lutujem tych 10 Eur)
Na KCD vychadzaju patche a to v pomerne sviznom tempe.


CLOD byl opuštěn vydavatelem, protože ho Ilya nebyl s to dotáhnout do konce. Vzal si toho víc, než dokázal udělat (a ne poprvé). Nicméně pak to vzali do rukou nadšenci z TF a za těch deset eur to byla bezvadná hra, se kterou si třeba jen zde několik desítek lidí během dvou let užilo ve virtuálních válkách spoustu zábavy (zatímco jiní frflali, jaký je to průser). A možná ještě užije, pokud dotáhnou tu Afriku. Diky TF se z COD stal plnohodnotný simulátor, jen to chtělo neházet ho hned přes palubu, jak to někteří s oblibou dělají.

To jen na okraj k té lítosti nad 10 eury, i když chápu, že člověk za své peníze oprávněně očekává produkt, který mu nemusí zprovozňovat nadšenci.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Opitze
1. Warhorse bylo založeno v roce 2011... Čas letí, je to jako s CLODem, ten taky dělali 7 let a výsledek byl strašný. Podle mě si strašně naběhli s tím svým rozhodnutím jít do Open World.... Pokud by měli menší mapy nebo "levely", ale jinak by to bylo stejný, tak by nikdo dnes neremcal, protože ruku na srdce - i když je to open world, stejně tam nic nemůžete pořádně dělat a procházet se v lese a poslouchat ptáčky, to je možná zábava, ale tak na deset minut. Takže i když mají svůj Open world, tak je prakticky prázdný a mrtvý a nedá se v něm nic moc dělat. Tomu se mohli úplně vyhnout, ale asi si mysleli, že ten svět naplní, ale ono už z podstaty věci vlastně nejde, protože se jedná o středověk na malém území, kde nejsou ani malé děti, natož něco jinýho, čím se může člověk zabavit.

3. Já třeba absolutně odmítám kupovat hry v early access a nebo v prvním týdnu od vydání. Já prostě čekám, jak to vypadá. Podívám se na Twitch nebo Youtube, mrknu na fora a když je to zabugovaný nebo to má špatné recenze, tak nekupuji. Když je to naopak, tak kupuji... Kdyby byl KCD naprostá bomba, kdyby to nemělo bugy, plus tu neustálou nepřátelskost vůči hráči, tak by si to koupilo více lidí. to jsem si jistý.

4. Vávra toho využil, šel na Kickstarter, byl to jeho plán. Jen je trochu egomaniak a megaloman, tak si troufl na open world, ale on ho nikdy předtím nedělal, plus on je spíš vizionář, a odmakat a hlavně DOKONČIT to musí někdo jiný. A ty lidi asi není tak jednoduchý dneska v ČR sehnat.

5. Já si fakt myslím, že celosvětově na všech platformách to mohlo mít minimálně 2x víc prodejů, i kdyby to bylo jen o 500k kopií víc, tak je lepší je prodat, než neprodat.

6. Jak jsem psal výše - vzal si velké sousto, pustil se do open world, protože si myslel, že to dá. Ale jak jsem taky psal, on nemá s Open world žádné zkušenosti. Mafie je dávno pryč, Mafii 2 dodělávali jiní, co udělal potom? Na čem dělal, co vyšlo s jeho jménem.

7. Tom Raider jsem tu dal jako příklad hry, která je i po letech zábavná, kvalitní, není open world, nehraje si na realismus a je to prostě hra. Dobrá hra. Nedělá z hráče idioty, není nepřátelská, nepadá, nejsou tam nějaké malé či velké bugy. A ani nikdy nebyly. Koupím si KCD ve slevě v roce 2023? Možná jo. Možná ne. Ale teď ne. Jsem takový jediný na světě? Určitě ne. A proto mají jen to, co mají. Ale opravdu mohli mít víc, kdyby odvedli lepší práci.
Upravil/a Opitze dne 05-04-2018 20:08
 
Opitze
310_cibule napsal:

pSipi napsal:

Rozdiel medzi CLOD a KCD je ze CLOD bol opusteny v nehratelnom stave (doteraz lutujem tych 10 Eur)
Na KCD vychadzaju patche a to v pomerne sviznom tempe.


CLOD byl opuštěn vydavatelem, protože ho Ilya nebyl s to dotáhnout do konce. Vzal si toho víc, než dokázal udělat (a ne poprvé). Nicméně pak to vzali do rukou nadšenci z TF a za těch deset eur to byla bezvadná hra, se kterou si třeba jen zde několik desítek lidí během dvou let užilo ve virtuálních válkách spoustu zábavy (zatímco jiní frflali, jaký je to průser). A možná ještě užije, pokud dotáhnou tu Afriku. Diky TF se z COD stal plnohodnotný simulátor, jen to chtělo neházet ho hned přes palubu, jak to někteří s oblibou dělají.

To jen na okraj k té lítosti nad 10 eury, i když chápu, že člověk za své peníze oprávněně očekává produkt, který mu nemusí zprovozňovat nadšenci.


A kolik jsi ty zaplatil za ten nepoužitelný CLOD?
 
Rumcajs
Jenže to je kouzlo vývoje. Děláš něco, co není prozkoumané. Nevíš, co přesně z toho vyjde. Kdybys to vnímal pozitivně, řekl bys "Vávra měl koule jít do neprobádaného. Riskoval svojí pověst a posléze i peníze. Měl vizi, kterou uskutečnil. Sice to mohlo být lepší, ale zas nevyhořel.".

Kolik lidí, který maj na to, aby přesvědčili investora sáhnout pro pár set mega, znáš? Já takových fakt moc neznám. Jo, jsem zaujatý, páčto jsem taky prošel cestou, kdy jsem musel na svoje myšlenky získat peníze. A pak se ukázalo, že víc jak polovina z nich nebyla až tak dobrá. A musel jsem si to vydřít a opravit a předělat ... tádydá, prostě dřina, dřina a žádný vděk. Rozumím mu, ačkoli vidím i ty chyby. Jenže já taky nasekal chyb jak máku. Nemám, co bych mu vyčítal.

Dopředu prostě nevíš. Ale bez lidí, kteří maj koule riskovat, by se svět zastavil. A lidi, co maj vize, se velmi často pletou. Jen některé myšlenky se ujmou. Dopředu ale nevíš, které to budou. Třeba ten Kolumbus? Fakt si byl 100% jist, že tam na konci něco bude a že toho lze dosáhnout s tehdeší technologií? Neriskoval náhodou úplně všechno?
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-12-2024 12:49
vesele vanoce a štastny novy rok vam všem

24-12-2024 11:15
Pohodové Vánoce a šťastný nový rok přejí Vencourovi

08-12-2024 13:02
Vypadá to, že Nvidia definitivně ruší GeForce Experience. Už se mi aktualizuje na Nvidia App.

06-12-2024 19:02
Viděl jsem jen prvních 8 sekund videa. Stačilo mi.

04-12-2024 13:31
Vlastně jako by miliony mozkových buněk vykřikly hrůzou a náhle utichly.

04-12-2024 12:50

03-12-2024 15:48
Zase po letech jsem zaskočil a tak vás všechny zdravím...borci Mrknutí

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

36,130,403 návštěv