Tak je to hezký. Moje dosavadní postřehy jsou tyto.
1) Viditelnost dotů je zas vylepšená. Především zoom se nově chová logicky. Tedy zoomovat se dá i na dot a ten se zvětší. Neztrácí se tak jako dřív.
2) Start s Bf 109 je teď takovej hodně divokej. Snad funguje to zamykání kolečka, ale zatím jsem to nezkoušel namapovat.
3) Zdá se mi, že upravili maximální stoupání vrtule u Bf 109E3 (víc jsem nezkoušel). Nově se nedá dajvovat na plný plyn. Je nutné hlídat otáčky.
4) Rozhodně je předělaná účinnost zbraní. Tolik mrtvejch pilotů po zásahu jsem nikdy neviděl. Teď to vypadá, že po zásahem z kanonů tak v polovině případů pilot umře. Taky ustřelení kusu letadla je nově asi častější. Myslím přímo třeba ustřelený křídlo. Ustřelený křídlo jsem před TF neviděl snad nikdy. Po TF 4.0 myslím jednou. Dnes asi třikrát.
5) Zvuky jsou předělaný. Neumím říct, jestli jsou věrnější, nebo ne, ale je to hezký. Konkrétně zvuky podvozku při přistání, asi zvuk motoru a zvuk zbraní.
6) Nemyslím si, že by Bf bylo chvilku schopný točit se Spitem. Je to možná poněku upravený, ale rozhodně se to nedá vykládat tak, že by se se Spitem dalo točit a s Hurrikem už vůbec ne. Stále je to tak, že Spit a především Hurrik provede manévr zvaný "pravý úhel". Z pohledu Bfka prostě instantní změna směru letu o devadesát stupňů.
7) Nemyslím si, že by Bf bylo nějak výkonově nad 100okt Spitem. S jedním takovým, co to uměl, jsem se popotahoval asi 10 minut nad Calais ve výškách 3000 - 7000 metrů. Nahoru, dolu pořád naplno a co nejplynuleji a nevzdaloval jsem se mu. Nakonec jsem se ho zbavil tak, že jsem ho dotáhl před hlavně jiného zuřivce v Bf.
8) Grafika. Jo je víc čmoudíků a ohýnků. Je asi dál vidět. Jsou trochu jiné barvy moře. Je víc mraků a není skrz ně vidět vzdálené cíle.
9) Přijde mi, že jsou trochu upravený řiditelnosti při vysoký rychlosti.
Kucí žiju v přesvědčení, že pancéřování žádný stihačky nebylo schopný ochránit pilota před zásahem 20mm kanonu. Dokonce i 12,7mm bylo dost na to, aby to probilo pancéřování při zásahu v podstatě z jakékoli vzdálenosti. Pancíře ve stihačce byly schopný zastavit 7.62mm. A taky je to rok 1940, pancíře z 1944 byly rozhodně jinde, že?
Taky netuším, proč by letadlo z WW2 mělo být schopný udělat za sebou v řadě víc takhle náročných manévrů. Hurrik není F16.
Navíc jsem včera ve výpisu každou chvíli viděl, jak nějaký LangMaster z 310 sundal Bfko. Takže ono to nebude tak zlé.
Niekedy nezaráta zostrel. Príklad: bojujem tesne nad vodou so Spitom pri Doveri, schytá plný zásah z guľometov i z kanónov do chvosta, padne do vrtáku a následne do mora - a nič. Zostrel sa neobjavil ani v štatistike.
Animácie pilota pri vyskakovaní sú podarené. Hodne.
Pri pristávaní som sa prvýkrát až zľakol, taká pecka sa ozvala Apropos štart - v options síce je možnosť nastaviť uzamknutie ostrohy, ale nefunguje to. Aspoň teda u mňa nto nefungovalo, nech som to namapoval či už na klávesu, kombináciu kláves alebo na tlačítko kvrdlátka. No štart (nielen) s Bf je docela adrenalín
Celkovo je teraz CoD nádhera.
Ak to mám zhrnúť - BoS má po včerajšku nečakane tvrdú konkurenciu. Tak - a teraz do mňa
K postehom vyššie uvedeným:
2. Tuším 109E zamykaním ostrohy netrpela, mali by to mať iba Ju 87+88+všetkými milovaný Fiat Brrrrr a 109 až od verzie F (Edit:"The only aircraft in CLOD at present with Tail wheel locks are the JU87,JU88 and BR20".
Zrejme ešte do misií nedodali vietor, no ovládanie na zemi nie je zatiaľ obtiažne. Konečne sa Spit pri rolovaní chová ako lietadlo s "pianovým" kolečkom pod zadkom, ale stále nie je problém udržať smer (Lagg3 v BOS je proti tomu na skoro nulovej rýchlosti neriaditeľný). Pristávanie treba konečne "vykonať", sadať bez skĺzu a na 3 body, inak nasledujú parádne poskoky. Vysunutý podvozok citeľne brzdí. Rozbeh v pohode, opäť treba včas kontrovať smerovkou. Už sa teším na testovanie Blembáka s bočným vetrom.
4. Účinnosť zbraní v Spitoch poklesla? Vystrieľal som skoro celú zásobu munície na pekne priamo letiace Bf, ktoré nechcelo pustiť Spita pred sebou. Pustil som mu vodu a benzín, ale to bolo všetko. V pohode stíhal Spita ďalej, žiadne kusy neodletovali, o PK môžeme ďalej len snívať.
Či mi demontovali pancierovanie som nezistil, žiadne Bf som za seba nepustil, zato ma zostrelili vlastní "pleco-snajpery" ranou do olejového chladiča
5. Zvuky super, Browning ma "ostrejší" zvuk.
6. Bf ma neutočilo, ale priznávam, žiadne to seriózne neskúšalo . Rovnako tak ani uhýbanie "na krv" som nemusel skúšať.
7. Opatrným používaním BCO na Ia 100oct som v nulovej výške zdrhajúcu 109 nestratil. Otázka je, ktorá verzia Bf to bola a ako to jej pilot "vedel".
8. Grafika je "tmavšia", stromy majú na väčšiu vzdialenosť "machule" miesto listov, dymenie je podstatne silnejšie a pekné animovanie výbuchu od záblesku a jasných plameňov na začiatku až po hustý čierny dym na konci (zlé spawn pointy sú aj na Manstone). Pekné nezubaté tiene v kabíne!
Rýchlosti:
- aj keď som sa snažil, tak viac ako 290MPH krátkodobo som zo Spita IA100oct na hladine mora nedostal. Ustálene sa dá letieť cca 280MPH (škoda že "myš" neukazuje aj jednotky míľ).S Boostom sa však prehrieva o poznanie pomalšie než doteraz, takže sa už dá opatrne používať. Či skutočne vydrží sľubovaných 5 minút pochybujem.
- Hurribus krátkodobo 280MPH, bez Boostu aj dlhodobejšie 270MPH. Vždy plná nádrž aj zásobníky.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ale zpětné zrcátka zase chybí.... Hlavně že to lítá jako by tam byly...
Jinak by mě zajímalo, jestli opravili to, že při přehrávání tracku chybý mraky. Na starším patchi 4.01 probíhal let za poměrně slušné oblačnosti, ale na tracku byla jasná naprosto bezmračná obloha.
Z Hurricanu určitě ale myslím si že TF posunuli CLOD zas o velkej kus dál,nemám s lítáním moc velký zkušenosti ale po estetické stránce je to určitě daleko lepší.Třeba je to jen o tom dát tomu čas a otestovat letový podmínky po modu a zas budou kladnější dojmy.
Upravil/a beermajkl dne 21-03-2014 08:29
Já jsem se zpětnými zrcátky problém neměl, tak nevím proč by tam být nemohly, navíc když se dají vypnout.
BTW do starého Ila se taky přidávala podpora pro TIR v době, kdy nebyl ještě tak samozřejmou součástí výbavy virtuálního pilota...
Ale chápu, možná by to spíše chtělo zásah do té části hry, kam nemají přístup...
EDIT: Je to priamo pre patch 4,3. Ak ste pouzili predchadzajuci Enabler, napr. na Bf-110C-2 a na Ju-87 neboli pri niektorych jedntokach svastiky.
Upravil/a Baron dne 24-03-2014 18:09
PhilStyle od 92. urobil malé video-porovnanie účinku kanónových striel TF4.0 a TF4.3.
YouTube Video
Ku kvalite a obsahu príslušnej diskusie stačí poznamenať, že na ATAGu je príslušné vlákno uzamknuté.
Tento príspevok tiež nie je dôvodom na diskusiu, iba informuje o tomto porovnávacom pokuse. Záver nech si urobí každý sám, aj tá "najnáruživejšia" diskusia TF nijako neovplyvní.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.