Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
|
Baron |
Přidané 02-04-2016 08:05
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Ego?
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 08:26
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Spatna odpověď |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 02-04-2016 09:07
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jen připomenu, že online existují 3 virtuální reality (VR), které vstupují do hry.
1) VR hráče.
2) VR protihráče.
3) VR serveru.
Všechny 3 jsou synchronizované. A tedy by měly být stejné. Jenže nejsou. Nemůžou. Je mezi nimi vždy rozdíl z důvodu zpoždění daným komunikací a dalším zpracováním. Zpoždění mezi tím, co vidí jeden a druhej hráč a jak to vidí server, jsou minimálně v desetinách vteřiny a to jen za předpokladu, že to všem šlape dobře. Pokud člověk potká někoho, kdo má vysokou latenci, vidí ho často ve velmi odlišné pozici, než on vidí sám sebe a než ho vidí server. S tím se nedá nic moc dělat. I kdyby měl člověk nejlepší konektivitu na světě, stejně závisí na konektivitě ostatních. Když se k tomu připočtou další latence, kterými VR oplývají, je skutečně iluzorní dělat z tohohle jakýkoli závěr. Jak jsem řekl, co vidí jeden, je minimálně o desetiny vteřiny jinde, než co vidí druhej. Klidně tak dochází k situacím, že je člověk sestřelenej letadlem, který on vidí mířit někam úplně jinam, nebo dokonce když už je k němu zády. Nakonec tohle není nic nového. Kdokoli lítal třeba řekněme CloD, se musel nevyhnutelně potkat třeba s Drinkinsem, který byl pověstný vysokou latencí. N-krát se mi na ATAGu přihodilo, že mě sundal a přitom vůbec v mé VR nebyl ve střelecké pozici. Někteří dokonce tohohle fenoménu umějí využívat a lagování vhodně předstírají.
Online je super, ale člověk by to neměl brát až tak moc vážně. Seriozněji by to šlo udělat v rámci LAN párty, kde lze síťové prostředí mít pod kontrolou.
Na závěr zdůrazním, že se nejedná o fenomén, který by byl exkluzivní pro BOS/M/x. Je to zcela univerzální problém online her, se kterým válčí střílečky, simy i různá bojová MMO. Kdekoli, kde je interakce dvou a více hráčů, je to problém.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 02-04-2016 09:13
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
To je pohodička. Všechno už máme přes desítku let za sebou, přesně jak píše Rum. Je to ve staré IL-2, CloD a i tady. No max to poslední Patch v CloD odstranil.
Kdo chce najít tam prostě najde.
|
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 09:23
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Vetsinou když se tady toto deje co popisuješ tak nejak to jde trochu poznat.Letadlo se divne pohybuje,pocukava bud moje nebo jiné a nebo je pretizeny server (max počet hracu)atd. ale nestava se mi ze by me někdo trefil nejak podivne když se toto nedeje.Na serveru bylo asi 10 lidi. |
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 09:28
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Ziram ze vas to nesere když nejaky neumetel po vas strili uplne mimo a poskodi vam letadlo na miste kde ani omylem nemiri.Pro me to je teda dost zasadni věc. |
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 09:31
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
A porad nikdo nevyhrava stokorunacku. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 02-04-2016 10:29
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Válče, opravdu je to tak, že z toho, co vidíš online, nemůžeš dělat velké závěry. Rozhodně se nedá usuzovat, že když ty ho vidíš mířit někam, že on sám sebe vidí mířit taky tam. A především, v jeho VR jsi ty jinde, než ty jsi v té své. Synchronizace prostě nějaký čas trvá. A i když lze použít nějakou metodu predikce, která nějakým způsobem s zpožděním bojuje, stejně je to jen korekce problému, který reálně existuje.
Napíšu ještě pár zamotaností. K existenci latence mezi těma třema VR se vývojář musí nějak postavit. Nemůže jen posouvat letadlo na pozici, kterou aktuálně dostal ze serveru. Aktualizace probíhá s nějakou (proměnlivou) frekvencí a ta není úplně vysoká. To by letadlo nebudilo dojem, že letí. Jen by poskakovalo. Tedy krom pozice se přenáší ještě rychlosti a možná zrychlení. Takže se letadlo v cílové VR posune na aktualizovanou pozici a dá se mu směr a rychost (a zrychlení) a ono v té VR nějaký čas letí podle těchto parametrů - extrapoluje se jeho trajektorie. Při další várce údajů se provede korekce pozice a zadaj se nové parametry pro let, kterýma se překoná další chvíle do aktualizace pozice. Jenže tohle s sebou nese potíž. Extrapolace v podstatě vždy znamená, že další aktualizace polohy přinese nutnost korigovat pozici. Vzhledem k těm časům, co se běžně dosahují, by letadla drobně skákala skoro pořád. Dobrá, co takhle připustit drobnou odchylku aktuální pozice v cílové VR a pozice v zdrojové VR? Co kdyby se letadlo nesynchronizovalo úplně na pozici, kde je ve zdrojové VR? Co kdyby se po něm jen chtělo, aby dostalo trajektorii, která ho dovede na extrapolovanou pozici pro další předpokládanou aktualizaci? Fajn, letadlo tedy letí plynule a poskakuje jen při velkých nesrovnalostech. Jenže cena za plynulost je ta, že letadlo v cizí VR v podstatě nikdy není tam, kde by mělo být a nemíří tam, kam by mělo. Letí sice hladce a snaží se, aby se dostalo na místo, kde by mělo být (podle očekávání), ale jen se snaží. Vždy je poněkud jinde. Lze do toho vnést i kalkulaci s časem celé synchronizace. Přenáší se i časové značky a odhaduje se, jak zdrojová VR vypadá právě teď, na základě informací starých nějaký čas. Funguje to, je to relativně hladké a plynulé. Pokud letadla neprovádějí nepředloženosti, je to i velmi blízko skutečnosti. Jenže zde máme tu extrapolaci aktuální pozice na základě starých souřadnic a ne skutečnou pozici. A nemáme skutečný směr, ale směr vedoucí k očekávané budoucí pozici zas získané extrapolací. Jak z tohohle chcete určovat, kam přesně soupeř míří, to je mi záhadou. Zejména při bočním útoku je to víc než nereálné.
edit: A to jsem ještě nemluvil o tom, že lze sice celkem úspěšně predikovat budoucí polohu a směr, ale v principu se nedá predikovat, kdy přesně a jestli vůbec vystřelí. A to do toho celého vnese ještě další maglajs, který radši nebudu popisovat.
Upravil/a Rumcajs dne 02-04-2016 10:35
Non est specifica
|
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 11:08
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Tady jdou presne videt kam ty kule trefujou.Cervene kolecko.Je to nekde hodne do ocasni casti.Takze vlaste co v BoS vidim doopravdy nevidim. Jsem z toho jelen
http://imgup.cz/i...
Upravil/a Valec dne 02-04-2016 11:23
|
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 11:21
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
A kdyby to bylo jak pises.Tak prece když mirim na pilota v mych největších dobach slavy.Tak mu nedam PK.Poněvadž telo pilota by uz muselo byt nekde jinde když jsem na neho miril.Darilo se mi to nekdy ve starem sturmu i v Clodu a bylo to cilene. |
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 02-04-2016 11:28
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
Ale ono je to tak, že ty zasahuješ to co vidíš, ale cílové letadlo to vidí jinak. |
|
|
|
ukulele |
Přidané 02-04-2016 11:30
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
Jsem rád že v offline tenhle problém neřeším. Mám dva hloupé dotazy. Nevím jak mám zrušit ten automatický zoom na cíl, když jsem v jeho blízkosti a jak omezit houpání pohledu v kabině ( vertikální). Cokoliv nastavím, tak na to nemá vliv. |
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 11:37
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
A kde se teda udela poskozeni?Ja strilim na prave kridlo vidim tam zásahy on zas vidi podle vas zásahy na levem kridle (Ale to je podezrele protoze když si davam souboje tak si během letu rikame co mu trefuju a sedi to) tak do kterého kridla se udela poskozeni? |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 02-04-2016 11:54
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Válče, ty vidíš svojí VR a míříš v ní. Z toho se určuje, kam se trefíš. Ale když se díváš na to, kam míří druhé letadlo, není to to samé, co vidí pilot toho druhého letadla. Podstatná část toho celého je vzájemný pohyb. Pokud se vzájemně pohybujete málo, typicky když jsi mu na šestce a letíte podobnou rychlostí, je i chyba malá a možná neznatelná. Mnohem horší je situace s vysokou deflexí. Třeba ten boční útok. Tam už je velká pravděpodobnost toho, že on vidí něco o poznání jiného, než ty si myslíš, že vidí. Tedy on ve své realitě míří na tebe, ale ty ho v tvojí realitě vidíš mířit pánu bohu do oken. Jenže jeho trefy se berou z jeho reality.
Krom toho jsou tyhle důvody přesně ty samé, které vedou k tomu, že se srážka dvou letadel nemusí projevit stejně. Ty se ve své VR můžeš srazit a on ve své ne. To pak vede k těm pověstem o ruské pancéřové překližce atp.
Je to celé nedokonalé. Je to hezké, ale nedá se to brát moc vážně. Chce to lítat pro radost, jinak by se z toho jeden zbláznil.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_Merla |
Přidané 02-04-2016 12:00
|
Nováček
Příspěvek: 16
Založený: 07.06.11
|
Valec napsal:
A kdyby to bylo jak pises.Tak prece když mirim na pilota v mych největších dobach slavy.Tak mu nedam PK.Poněvadž telo pilota by uz muselo byt nekde jinde když jsem na neho miril.Darilo se mi to nekdy ve starem sturmu i v Clodu a bylo to cilene.
Teda mířit cíleně na pilota taková ohavnost |
|
|
|
Baron |
Přidané 02-04-2016 12:01
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Valec, tu su obrazky z utoku na IL2. Moj Bf-109F-2 je vidiet vzadu. Mieril som na lave kridlo a trup (cast s motorom). IL2 je zobrazeny zo vsetkych stran, aby bolo vidiet kde je poskodenie - na lavej strane trupu, na motore a na lavom kridle. Podla mojho nazoru je to zobrazene korektne. Pozn.: Bf-109F2 som mal vyzbrojeny defaultne (teda s 15 mm kanonom a 2x Mg)
Upravil/a Baron dne 02-04-2016 12:07
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 12:06
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Takze ještě jednou se zeptam.Kdyz ja vidim zasah v ocase letadla tak on vidi ze my zasahl motor?To je teda kurevsky rozptyl a nepamatuju si ze by to dělalo IL 2,CoD |
|
|
|
1stCL_Jiricek |
Přidané 02-04-2016 12:08
|
Uživatel
Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
Pánové, jak je to se SweetFX v x64?
Díky
P.S. K probíhající diskusi - u mě zásay fungují korektně. Mířím mimo nepřítele a na nepříteli se skutečně nic neobjevuje, jsem spokojený. |
|
|
|
Baron |
Přidané 02-04-2016 12:08
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Ked si zapauznes hru - zasah je vidiet viac vzadu ako ked je to v pohybe. To uz by si mohol vediet. Celkovo mi to pripada, ze hladas chybu za kazdu cenu. Skoda.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Valec |
Přidané 02-04-2016 12:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Barone ale o to mi prave jde.To je samozrejme dobře.Ale v mem pripade jsi videl ze me trefuje do ocasu a při tom mi poskodil motor.A uz je to venku.Vyhravam ja |
|
|