Shadow, má vliv na FPS změna nastavení grafiky? Zkusil jsi vypnout HDR a SSAO? Zkusil jsi v konfigu dát multisampling = 0 ?
Možná jsem slepej, ale přijde mi, že ani HDR ani SSAO nezlepšuje kvalitu toho, co vidím, ale určitě to žere FPS. Asi jsem spíš háklivej na plynulost než tyhle nuance.
No vliv to má a zajímavej.
Lítám na High, AA 2x, SSAO i HDR vyplé (taky nějak nepozoruji rozdíl) a na FullHD rozlišení.
Jak jsem psal výše na toto nastavení jede grafika 99%, pamět plná 2GB a cca 20fps (u té dané mise ono se to bude jinde lišit).
Zkusil jsem tedy dát nastavení Low a AA off.
A mělo to zajímavý efekt, vytížení grafiky cca 50%, pamět cca 600MB a fps vzrostly tak na 40. Zkusil jsem nastavit v inspectoru - preferovat max výkon, i ten fps limiter jsem vypnul. A stejně se flákala jak GF tak CPU, ale fps pořád "mizerný"
Zdá se mě, že tam mají prostě něco špatně. Může to být třeba i nějaká blbost, blbě napsanej shader nebo něco, nevím moc se v tom nevyznám, takže klukům neporadím
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Podle toho mého měření právě ne. Neměřil jsem to žádnou sofistikovanou metodou, pouze "okometricky" za použití MSI Afterburneru
Je pravda, že jsem v příspěvku nezmínil vytížení CPU (i7 3770), to bylo v průměru 2 jádra cca 70%, další 2 jádra v klídku 25% a 50% a zbylé 4 ještě ve větší klidu 0-15%. Za to GF při každém poklesu pod 60 fps jela na plné obrátky (respektive 58, zkoušel dát v nvidia inspektoru limiter na 58 fps).
A pokles přijde vždy, kdy se do zorného pole dostanou nějaké objekty! A nemusí jich být ani moc, on vlastně i stačí jenom pohled do kokpitu. Něco je tam prostě špatně a myslím si, že to bude souviset spíše s grafikou
Par veci,pokud mas GTX770 2gb tak v zadnym pripade nepotrebujes vykonejsi GPU pro BOS,stejne tak 2gb pameti bohate stacej BOS me zere(1080p 4xaa,AO,HDR,Ultra nastaveni)maximalne 1,4gb videopameti.Koukat na vytizeni CPU je nesmysl ,protoze to nejak zasadne nesouvisi s realitou,vykon se da merit jenom pomoci FPS.V Bosu je proste brzdou pouze a jenom CPU,tu misi ktereou popisujes(start z letiste Rynok s Jakem) si pamatuju ,a ted sem ji zkousel znova pokud se podivam smerem na ty utocici tanky tak me to padne presne na 30fps ale niz uz ne.Specielne kvuli tomuhle jsem upgradoval CPU na puvodnim Xeonu 1220 v3 3,1ghz(obdoba i5 4460)sem ve stejnym miste mel 22fps,na soucasnym i5 4690k 4,4ghz to proste pod 30fps nepadne a celkove to drzi vsude daleko vysi fps.Pokud mas i taktovaci Z chipset doporucuju tvoje i7 pretaktovat u Ivy bridge se da s nasobicem hejbat i u non K modelu a to 4x nad max turbo frekvenci,to znamena ze by ses mel dostat nekam na 4,2ghz.
Upravil/a Fishbed64 dne 28-12-2015 14:01
Ještě doplnění k předchozímu - GF jede na 100% ve chvíli, kdy mám zazoomováno na max, když odzoomuji tak začne makat jenom tak na 60% :-)
Tahle mise je asi extrém a když hraju online problémy s fps nemám, na letišti asi k nějakému poklesu dojde, ale to je mě jedno, hlavní je, že mě to jde pak plynule ve vzduchu.
Spíš mě prostě hlava nebere, když si občas zahraji i jinou hru, např. ty WT tanky, tak mám fps úplně jinde a to ta hra není o nic ošklivější :-) Proto si prostě můj laický pohled na věc říká, musí tam být něco špatně
Jinak s tím přetaktováním jsem to asi úplně nepochopil.
...to 4x nad max turbo frekvenci,to znamena ze by ses mel dostat nekam na 4,2ghz...
Ano mám non-K verzi (základní frekvence 3.4GHz, turbo 3.9GHz), násobič turbo frekvence je asi zamklí, každopádně se dá nastavit základní násobič, tak jsem to dal z 34 na rovnou na 42. A vypadá to, že to funguje, alespoň podle cpu-z. Jinak ve hře ve zmiňované missi nárůst asi tak o 1 až 2 fps
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Fishbed64 napsal:
Pokud mas i taktovaci Z chipset doporucuju tvoje i7 pretaktovat u Ivy bridge se da s nasobicem hejbat i u non K modelu a to 4x nad max turbo frekvenci,to znamena ze by ses mel dostat nekam na 4,2ghz.
Moje Ivy 3570k jede na 4,5 GHz a experimentálně jsem ji dostal na stabilních 4,6 GHz. Kvůli stabilitě jsem ji hodil na trochu vyšší napětí. Taky se k tomu hodí solidní chladič, ale to je při taktování dle mého názoru tak trochu samozřejmost .
Ale ony ty i5 bývají obecně k taktování přeci jen povolnější.
Pro predstavu jsem nahral na YT Benchmark ,start z letiste Rynok... https://www.youtube.com/watch?v=M4OC8Hai46M
Jo mám podobně, akorát ty min fps jsou 24 místo 30.
Co se týče výkonu, ještě jsem si vzpomněl na toto téma "Vliv pamětí na FPS" http://vwings.net...ad_id=4659, sice se tam vesměs říká, že to až takový vliv nemá, každopádně mám tu nejhorší kombinaci 1600MHz a CL 11 ale nevím jestli se vyplatí to nějak řešit.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Shadow, můj poslední příspěvek v tom vlákně shrnuje dva kanonické principy počítačů.
1) Starý kus nevylepšíš.
2) HW už snad bude levnější.
Peníze nacpané do počítače se v naprosté většině případů nijak nevrací. Je to prostá spotřeba. V případě výměny pamětí s cílem získat nějaké to procentíčko výkonu je to snad i víc než spotřeba. V podstatě nic nezískáš, jen utratíš peníze a zbydou ti RAMky, který nikdo nebude chtít, nebo se jich zbavíš s obrovskou ztrátou a ještě je někam povezeš a když přestanou fungovat, budou po tobě chtít náhradu škody, zisku a cti.
Máš li peníz nazbyt, kup si celej novej pekáček a máš na pár let klid. (pár let v IT = asi tak 7 - 8 měsíců)
K tomu taktovani...pokud mas non K tak muzes proste zvysit frekvenci u ivy bridge o 400mhz nad max turbo frekvenci takze u tebe by to melo jit na (3,9+400mhz)4,3ghz max.Jinak prave o ty minimalni FPS jde ja je mam vysi prave kvuli tomu ze jedu na vysi frekvenci a taky tim ze Haswell ma vetsi hrubej vykon coz se projevy hlavne u minimalnich FPS nejvic,tohle v ty kampani bohuzel neni jedina narocna mise,vesmes jsou takhle narocny vdycky tyhle predem dany mise kde si nemuzes vybrat letadlo nebo letiste ze kteryho budes startovat,nedavno jsem letel dalsi takovou misi s il2(je to v druhy casti ty podzimni kampane) kde ve vzduchu i na zemi bylo neskutecny mnostvi jednotek,po priletu nad cil sli FPS opet do kopru cca na 35.Jinak co se pameti tyce je fakt ze na Digital foundry ted objevili dost slusnej prinos vysoko taktovanejch DDR4 pameti u Skylaku,upgrade na rychlejsi pameti u Ivy bridge kdyz uz mas 1600mhz, ale podle me zadnej zasadni narust neprinese.
@Rumcajs,no mas pravdu kazdopadne soucasny ceny DDR3 pameti jsou opravdu az smesne nizko cl10 1866 2x4gb za 1200kc je opravdu parada http://www.czc.cz/kingston-hyperx-fury-black-8gb-2x4gb-ddr3-1866/150143/produkt
Ty na které jsem koukal jsou taky 16GB (respektive 8GBx2) a moje deska umí jenom DDR3 http://www.alphac...eries.html.
Každopádně to CL14 co zmiňuješ je špatné, alespoň dle "Performance Indexu" co proto vyhází je jen o trochu lepší, než to co mám teď Takže to by opravdu byli vyhozené penízky, i kdyby to deska uměla.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
... v průměru 2 jádra cca 70%, další 2 jádra v klídku 25% a 50% a zbylé 4 ještě ve větší klidu 0-15%. Za to GF při každém
Už se to tu řešilo v bleděmodrém. Nastav si affinity na lichá jádra a nebo sudá jádra. BoS ani BoM určitě nebudou desetivláknové appky aby využily HT a to zbytečné přepínání jim určitě nedělá dobře. Možná zjistíš, že stačej jen 3 jádra, hlavně když ti na nich nepoběží TeamSpeak, což v nejnešťastnější možné výchozí konfiguraci zvedlo FPS ze 40 na 80 (při Invazi).
U mě to nepomáhá, ani s vypnutým Hyperthreadingem. Je možné, že u jiných simů to může pomoci, např. DCS, i ve starým šturmu si pamatuji, že v configu bylo nějaké affinity mask.
Na ofiko fóru jsem našel toto téma: http://forum.il2s...ulti-core/ Mimo jiné se tam hovoří o tom, že engine BOSu (ROFu) by měl být optimalizovaný pro více jádrové procesory.
Takže určitě nevypínat žádné "fyzické" jádra. Vypnutí hyperthreadingu teoreticky může výkon trochu zvednout, ale u mě je to bez přínosu.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Kluci, se obávám jedné věci. Ty windows nemají ten plánovač úloh nijak špatný. Vyznají se i v tom, jak pracovat s HT technologií. Představa, že se získá něco měřitelného nastavením afinity bude pravděpodobně lichá. Bejvaly doby, že HT byl pro windows oříšek, ale je to na světě už tak dlouho, že si nemyslím, že by nějaké triviální nastavení vedlo k významně lepším výsledkům. Jak jsem řekl, si myslím, že to bude chodit úplně stejně.
Mimochodem úplně stejně dopadly třeba moje pokusy s kešováním CloDu do RAMdisku. Výsledek byl, že jsem na to pořídil dost RAMky, aby se dala udělat cache dost veliká, aby se to vešlo. A ono to opravdu chodilo trochu líp, vymizelo víceméně poškubávání při rozhlížení a zejména se zlepšil průlet na Calais a Londýnem. Jenže když jsem to vyhodil a zkusil, co to s dostatkem paměti bude dělat bez kešování, chodilo to stejně. Windows jsou dost chytré na to, aby poznaly, co mají držet v RAMce, stačí, když mají RAMky dost a o zbytek se postarají.
Tohle štelování afinity procesů dopadne stejně.
Potvrzuji, žádná jádra nevypínat. Nejen že je to hloupost na první pohled (jaké zbytečné přepínání ? to má přece na starosti scheduler...) ale prostě to přímo úměrně snižuje FPS... (což mne nepřekvapuje)....
ROF byl optimalizován pro dvoujádro. Hádám že BOS to nerozšířil ..
Myslím, že vývojáři kdysi psali, že BOS nepoužije víc než 4 jádra. To neznamená, že by využil 4 jádra do poslední mrtě. Znamená to jen to, že není schopnej profitovat z víc jak 4 jádrové architektury.
Stran termínu "optimalizace" bych byl opatrnej. Jde spíš o to, že byl asi navrženej pro dovujádro a nepočítali s vícevláknovostí nad tento rámec. To je asi jeden z jejich aktuálních problémů, jak se probíralo o pár postů dříve. Ten redesign aby to profitovalo i z mnoha jader může být dost náročnej a v krajním případě je ta náročnost může i zlomit, že to neudělaj. Pokud je vnitřek zprasenej, může to vést k nadějným výsledkům, který ovšem nikdy nepřekročí stav beta. Nadějný produkt, který nikdy nedokázali dodělat, to už jsme tu měli. Jak jen se to jmenovalo?
Zkrátka jim držím palce. Shodou okolností jsem něco takového absolvoval u svého softu asi před třema rokama. Bylo to na hlavu, páčto je to systém veliký, ale výsledek byl super. Když to začne škálovat a najednou má člověk desetinásobek výkonu, hrozně to potěší.
Celej problem BOS engineu je proste CPU overhead ,kdy je chod celiho programu silne zavislej pouze na hrube sile CPU,a jak je videt z toho videa co jsem postoval ani Haswell core i5 na 4,4ghz porad neni dost.Je to proste problem staryho DX9 enginu kterej nedokaze efektivne vyuzit HW co ma k dispozici.DCS melo uplne stejnej problem a na DCS 1.5 je krasne videt jak zasadni vliv na vykon(zejmena minimalni fps sli u 1.5 verze o 10ky% nahoru)ma moderni DX11 engine kterej dokaze jak CPU tak i GPU vyuzit podstatne lip.Takze dokud to celi neprekopou na novej engine ,vykon se nezvedne.Taky stoji za povsimnuti ze i engine CLODU je na moderni HW optimalizovanej daleko lip kdy oproti BOS dobre skaluje i s vykonejsim GPU.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.