Zdravim, mam niekolko dotazov na Vas - skusenejsich:
* pamatate si, ci uz bol niekedy BoS v nejakej zlave v minulosti (pri nejakych prilezitostiach)?
* az vyjde BoM, bude sa dat na mape Moskvy lietat s BoS lietadlami online (napr. Bf 109 F-4 alebo He-111)? Alebo si clovek, co ma "len" BoS proste "pri Moskve" nezalieta, kym nezaplati dalsich $50 za BoM?
* chapem spravne, ze ked sa kupi hra na Steame, tak ziskany CD-key bude mozne aktivovat pre Steam aj non-steam variantu hry? Ale ked to kupim z website, tak s nim Steam verziu neaktivujem? Z tejto logiky mi ako jasne vyhodnejsia varianta pripada kupit to na Steame (a nasledne provozovat podla chute)
* Je mozne BoS (stand-alone) aktivovat na 2 pocitacoch (napr. PC + notas)?
* je uz mozne v BoS zalozit vlastny Multiplayer server s vlastnou misiou?
Zdravim, mam niekolko dotazov na Vas - skusenejsich:
* pamatate si, ci uz bol niekedy BoS v nejakej zlave v minulosti (pri nejakych prilezitostiach)?
* az vyjde BoM, bude sa dat na mape Moskvy lietat s BoS lietadlami online (napr. Bf 109 F-4 alebo He-111)? Alebo si clovek, co ma "len" BoS proste "pri Moskve" nezalieta, kym nezaplati dalsich $50 za BoM?
* chapem spravne, ze ked sa kupi hra na Steame, tak ziskany CD-key bude mozne aktivovat pre Steam aj non-steam variantu hry? Ale ked to kupim z website, tak s nim Steam verziu neaktivujem? Z tejto logiky mi ako jasne vyhodnejsia varianta pripada kupit to na Steame (a nasledne provozovat podla chute)
* Je mozne BoS (stand-alone) aktivovat na 2 pocitacoch (napr. PC + notas)?
* je uz mozne v BoS zalozit vlastny Multiplayer server s vlastnou misiou?
Vopred diky za vsetky rady!
BOS je ve slevě každou chvíli. Snad byla i sleva 60%. Poslední sleva byla teď na vánoce. Respektive je právě teď ve výši 50%.
BOS, BOM ... to je jedno, je to jedna hra. Letadla lítaj všude. Podle toho co máš koupený, máš k dispozici mapy a letadla pro sebe. Předpokládám, že pokud nebudeš mít BOM, mapa Moskvy nebude dostupná.
Steam Nesteam - nevím.
Ano, BOS můžeš mít na víc počítačích, jen online se připojíš jen na jednom současně. Provozuju to tak na dvou počítačích a není problém.
Ano, můžeš použít jejich DServer a udělat si vlastní mise. FMB je k dispozici, jen jeho použití / naprogramování mise není triviální.
1) Paralelizace FM a AI. To je starý problém, který má ale řešení a to řešení je v plánu udělat. Je to, doufám, otázka času, kdy to dorazí i mezi lid.
2) Načítání textur do paměti. Řešení je 64 bitů. Posledně, co jsem četl, říkali vývojáři, že se k tomu snad dostanou na začátku roku 2016.
Tohle jsou 2 koncepční záležitosti, který někdy na začátku netrefili, nebo na ně ještě nebyla doba. Zbytek je optimalizovanej velmi slušně až skvěle. Jestli ten přerod zvládnou, pak by to mohl být engina na dalších X let.
Tak co si budem povidat snad zadnej soucasnej sim na tom neni s optimalizaci na moderni HW uplne nejlip(aspon DCS 2.0(a 1.5) vypada ze ma konecne slusnej moderni engine)u BOSka ale toho autori na starej engine nacpali tolik ze to nema sanci kloudne pobrat nezbyva teda doufat ze pohnou s 64bit a DX11MT.Podle me by tohle mela bejt naprosta priorita ,a nechapu proc tam proboha cpou nejaky tanky,kazdopadne se musi nechat ze mistama proste vypada BOS zejmena ted s letni mapou az obludne dobre,atmosfera v kokpitu ,nasviceni,zvuky a ruzny kourovi efekty jsou perfektni.Osobne jsem s tim jak me ted BOS jde uz taky spokojenej ale je to za cenu upgradu na i5 4690K 4,4ghz,ktery uz konecne dokaze udrzet i minimalni FPS v tech nejhustejsich singleplayer misich nad 30,spis je me lito lidi se slabsim HW pro ktery bude proste singl BOS mistama velice spatne hratelnej.
Zdravim, mam niekolko dotazov na Vas - skusenejsich:
* pamatate si, ci uz bol niekedy BoS v nejakej zlave v minulosti (pri nejakych prilezitostiach)?
* az vyjde BoM, bude sa dat na mape Moskvy lietat s BoS lietadlami online (napr. Bf 109 F-4 alebo He-111)? Alebo si clovek, co ma "len" BoS proste "pri Moskve" nezalieta, kym nezaplati dalsich $50 za BoM?
* chapem spravne, ze ked sa kupi hra na Steame, tak ziskany CD-key bude mozne aktivovat pre Steam aj non-steam variantu hry? Ale ked to kupim z website, tak s nim Steam verziu neaktivujem? Z tejto logiky mi ako jasne vyhodnejsia varianta pripada kupit to na Steame (a nasledne provozovat podla chute)
* Je mozne BoS (stand-alone) aktivovat na 2 pocitacoch (napr. PC + notas)?
* je uz mozne v BoS zalozit vlastny Multiplayer server s vlastnou misiou?
Vopred diky za vsetky rady!
Poporadi:
- ano, niekolkokrát
- b ) je spravne ak mas iba BoS. To iste plati ale aj obratene, cize v pripade, ze vlastnis BoM ale nie BoS, tak si do Bf-109F4 nesadnes. Zatial nie je zodpovedana otazka map v MP (u lietadiel je to jasne: nemas=nelietas s vynimkou strelcov), teda ci mapa Moskvy bude pristupna aj "iba" majitelom BoS alebo nie (a to iste obratene pre BoM). K tomuto zatial nie je od vyvojarov presna odpoved, iba naznaky riesenia, ale vseobecne sa predpoklada, ze nie. Predpoklad vsak nie je relevantne oficialne stanovisko.
- obe verzie su rovnocenne, nemal by s tym byt problem. Akutalne su 50 % zlavy aj na Steame pre BoS. Tu je link (nielen) pre tych, co by chceli stavajucu verziu preniest do Steamu: http://forum.il2s...ntry254250
Fishbed64 napsal:
...u BOSka ale toho autori na starej engine nacpali tolik ze to nema sanci kloudne pobrat nezbyva teda doufat ze pohnou s 64bit a DX11MT.Podle me by tohle mela bejt naprosta priorita ,a nechapu proc tam proboha cpou nejaky tanky
Tak odpověď na tohle je víc než jednoduchá. Na tancích dělaj jiní lidé. Samotnému enginu rozumí jeden možná dva programátoři. Nedejbože že to je ten a jeden samej, co dělá i fyziku a navrch AI. Takže ten jeden asi maká na změnách enginu a opravuje chyby a zbytek týmu dělá na novém obsahu. Jako žádný 3D modelář tomu jednomu programátorovi nepomůže jinak, než že ho nebude otravovat. Tahle charakteristika malých týmů, že klíčové věci dělá jednotlivec, je limitujícím faktorem. Kdyby ten člověk umřel, asi se to zastaví. Ten engine bude propleten historií a nebude nijak zvlášť dokumentovanej, dost možná to nebude převzatelné dílo.
Shadow a není to velikostí paměti videokarty? Tuhle jsem se díval na reálné vytížení a grafika se snadno přehoupne přes 2GB.
U sebe nepozoruju propady FPS nad městem. Pozoruju nízká FPS, když jsem na zemi. To přikládám vysokému počtu objektů, ketrý se zobrazujou detailně a tý pitomý trávě.
Dál pozoruje občasné škubnutí při výbuchu. Třeba nalítám na pozemní cíl, trefím to, bouchne to ve chvíli, kdy jsem blízko. Dostanu škubanec na nějaké desetiny vteřiny. Tohle zas přisuzuju načítání nějakých těch textur výbuchu.
Pak pozoruju již tradičních pár škubnutí po spawnu letadla při prvním rozhlížení. Asi než si načte potřebnosti do paměti, párkrát škubne.
falkon napsal: ...* az vyjde BoM, bude sa dat na mape Moskvy lietat s BoS lietadlami online (napr. Bf 109 F-4 alebo He-111)? Alebo si clovek, co ma "len" BoS proste "pri Moskve" nezalieta, kym nezaplati dalsich $50 za BoM?
...
Mě spíš teda vadí to že (tak jak ve starém šturmu) hra okometricky seká jako by jela na 15 FPS a přitom tam je třeba 40. Plynulost pohybu letadel je dost problematická. Pokud se nemýlím je to právě onen microstuttering, (tedy propady FPS které jsou tak krátké že je měřák ani neregistruje) jež už měl být po posledním patchi "gone".... a rozhodně bych v tomto nespoléhal na řešení v podobě G-sync. Ten tak maximálně pořeší problém mezi GPU a obrazovkou... vyřešit špatně napsanou apku dokáže jedině její tvůrce, imho...
Tak "okometricky" jsem si musel najít ve slovníku cizích slov :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Shadow a není to velikostí paměti videokarty? Tuhle jsem se díval na reálné vytížení a grafika se snadno přehoupne přes 2GB.
U sebe nepozoruju propady FPS nad městem. Pozoruju nízká FPS, když jsem na zemi. To přikládám vysokému počtu objektů, ketrý se zobrazujou detailně a tý pitomý trávě.
Dál pozoruje občasné škubnutí při výbuchu. Třeba nalítám na pozemní cíl, trefím to, bouchne to ve chvíli, kdy jsem blízko. Dostanu škubanec na nějaké desetiny vteřiny. Tohle zas přisuzuju načítání nějakých těch textur výbuchu.
Pak pozoruju již tradičních pár škubnutí po spawnu letadla při prvním rozhlížení. Asi než si načte potřebnosti do paměti, párkrát škubne.
Ty města ve starým šturmu byla jenom pro příklad.
Každopádně grafika u mě pro tuto hru určitě úzké hrdlo.
Př. fps z první mise z nové kampaně, úprk s Jaky z napadeného letiště:
- při pohledu na útočící tanky nějakých 20fps, 99% vytížení grafiky, paměť plná 2GB
- když se kouknu jenom tak do lesa napravo vedle stojánky, žádné jiné objekty, jenom les 40 fps. Karta pořád na plné obrátky.
- když čučím do nebe je to OK - grafika se fláká na 40%, fps 60+, paměť tedy pořád plná.
Mám GTX 770 2GB, což mě nepřijde zrovna low-end, ano "pouze" 2GB můžou být problém. Ale zase ta hra není nějaký grafický super zázrak
Když si pustím WT tanky, tam mám fps 160+ a to ta hra nevypadá vůbec špatně.
Prostě pro nějakou tu optimalizaci mají hodně velký prostor.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Uz som to tu kedysi pisal,mal som GTX 670 2GB a presiel som na GTX 780 3GB,FPS bolo rovnake,teraz mam GTX 970 tu som to nemeral,ale pocitovo sa FPS nezmenilo.Ide hlavne o procik
[img]http://www.ulozisko.sk/obrazky/700632/sigpic3393_11.gif[/img] is not a valid Image.
Podle toho mého měření právě ne. Neměřil jsem to žádnou sofistikovanou metodou, pouze "okometricky" za použití MSI Afterburneru
Je pravda, že jsem v příspěvku nezmínil vytížení CPU (i7 3770), to bylo v průměru 2 jádra cca 70%, další 2 jádra v klídku 25% a 50% a zbylé 4 ještě ve větší klidu 0-15%. Za to GF při každém poklesu pod 60 fps jela na plné obrátky (respektive 58, zkoušel dát v nvidia inspektoru limiter na 58 fps).
A pokles přijde vždy, kdy se do zorného pole dostanou nějaké objekty! A nemusí jich být ani moc, on vlastně i stačí jenom pohled do kokpitu. Něco je tam prostě špatně a myslím si, že to bude souviset spíše s grafikou
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Shadow, má vliv na FPS změna nastavení grafiky? Zkusil jsi vypnout HDR a SSAO? Zkusil jsi v konfigu dát multisampling = 0 ?
Možná jsem slepej, ale přijde mi, že ani HDR ani SSAO nezlepšuje kvalitu toho, co vidím, ale určitě to žere FPS. Asi jsem spíš háklivej na plynulost než tyhle nuance.
Já jsem změnu v FPS ani v zobrazování nezaznamenal. Ale po vypnutí mi to už nepadá do černé obrazovky což mě sem tam dělo. Odlehčilo to krapet paměti v grafice. Nicméně při aktivní SSAO by měla bejt hezčí silnice nebo textura země když se jede tankem na výlet.(lepší render)
Upravil/a magot dne 28-12-2015 14:11
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.