November 23 2024 10:20:27
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
Rumcajs
magot napsal:
Btw PzIV F1 byl proti tankům na hovno a F2 těch u stalingradu ještě moc nebylo. Tj PzIIIL s dlouhou a kratší 50tkou bylo jádro tankových jednotek. Stále se píše r. 1941.
No já ti nevím Magote, ale u Stalingradu píšeme 1942 až 1943.
Non est specifica
 
olda Olde maly
No tak ten 43. bych už moc nezmiňoval. A propó. F2 bylo vyrobeno 75 ks. Když už tak bych se bavil o Géčku. Nějaké foto od Stalingradu by bylo? Ať se tady zase nemlátí prázdná sláma.
 
magot
Rumcajs napsal:

magot napsal:
Btw PzIV F1 byl proti tankům na hovno a F2 těch u stalingradu ještě moc nebylo. Tj PzIIIL s dlouhou a kratší 50tkou bylo jádro tankových jednotek. Stále se píše r. 1941.
No já ti nevím Magote, ale u Stalingradu píšeme 1942 až 1943.

nj 42, Moskva 41/42 jsem se upsal
 
Baron
olda maly napsal:

No tak ten 43. bych už moc nezmiňoval. A propó. F2 bylo vyrobeno 75 ks. Když už tak bych se bavil o Géčku. Nějaké foto od Stalingradu by bylo? Ať se tady zase nemlátí prázdná sláma.

Ak sa dobre pamatam, Pz.IVF2 a Pz.IVG boli vyrabane od marca 1942 do juna 1943. Pz.IVF2 bol tri mesiace po zacati vyroby premenovany na G (suviselo s novou hlavnou s dvojkomorovou ustovou brzdou a upravami podvozku).

Toto by malo byt z postupu k Stalingradu (na niektorych forach je ale uvedene, ze je to Ukrajina, leto 1942):

media-cache-ak0.pinimg.com/originals/86/f7/07/86f7077c8a98f6cd35226f59aea94116.jpg
Upravil/a Baron dne 20-12-2015 18:28
Hals - und Beinbruch!
 
Shadowdeath
Tak jestli chcete pzIV, tak já chci KVčko a budem zase na začátku Šklebící se
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
CSW_Cassius Chaerea
Jak psal Magot, nebylo to jádro dvou tankových armád co se valily na Kavkaz a ke Stalingradu. Ta fotka je s největší pravděpodobností z druhé bitvy o Charkov, nebo začátku operace Blau.
 
olda Olde maly
Baron napsal:

olda maly napsal:

No tak ten 43. bych už moc nezmiňoval. A propó. F2 bylo vyrobeno 75 ks. Když už tak bych se bavil o Géčku. Nějaké foto od Stalingradu by bylo? Ať se tady zase nemlátí prázdná sláma.

Ak sa dobre pamatam, Pz.IVF2 a Pz.IVG boli vyrabane od marca 1942 do juna 1943. Pz.IVF2 bol tri mesiace po zacati vyroby premenovany na G (suviselo s novou hlavnou s dvojkomorovou ustovou brzdou a upravami podvozku).


"Ausf. F1 byla poslední verzí tanku Panzer IV vyzbrojenou krátkohlavňovým kanonem KwK 37 L/24. Během bleskových tažení Evropou a severní Afrikou nenarazili Němci na nepřátelského obrněnce, na který by tato zbraň nestačila. To se však změnilo roku 1941 když Hitlerovská vojska vtrhla do Sovětského svazu. Vyspělý sovětský střední tank T-34 s kanonem ráže 76,2 mm byl pro Německé tanky velmi tvrdým oříškem.

Protipancéřový granát tanku PzKpfw IV, který opouštěl krátkohlavňový kanon rychlostí 380 m/s, nestačil na probití ostře skloněného pancíře sovětského stroje. Aby byla jejich palba efektivní, museli se němečtí tankisté se svými vozy přiblížit k protivníkovi na velmi malou vzdálenost. Sovětské tanky však svými silnějšími kanony dokázaly ničit německé obrněnce na vzdálenosti mnohem větší. Německé posádky se tak během útoku vystavovaly velkému nebezpečí a jejich ztráty rostly.

Jediným štěstím pro Němce byla v té době špatná taktika, kterou nezkušení velitelé Rudé armády používali. Rusové nasazovali své tanky v malých skupinkách, takže i přes svoji kvalitativní převahu nemohly odolat přesile německým tanků. S rostoucími zkušenostmi ruských vojáků a zvyšujícím se počtem tanků, které Němcům kladly do cesty, se zvětšovala i vážnost situace. Vrchní armádní velení proto začalo nanejvýš důrazně požadovat urychlený vývoj nových výkonnějších kanonů. Do programu přezbrojení byly prioritně zařazeny stroje PzKpfw III, Stug III a samozřejmě nejtěžší tanky PzKpfw IV.

Vývojové práce se rozběhly skutečně dostihovým tempem a tak již v březnu 1942 začaly z výrobních linek sjíždět první tanky s novou výzbrojí. Byly jimi PzKpfw IV Ausf. F2.
Hlavní zbraní tanku této verze byl 75-ti milimetrový kanon KwK 40 L/43 s délkou hlavně 43 ráží (oproti 24 rážím u kanonu starších tanků). Hlaveň kanonu byla opatřena jednokomorovou úsťovou brzdou, která snižovala zpětný ráz. Pro KwK 40 L/43 se používalo několik druhů munice. Pro boj s obrněnými vozidly nepřítele to byl průbojný Panzergranate 39 a podkaliberní Panzergranate 40. Hmotnost granátu prvního typu byla 6,8 kg a jeho úsťová rychlost činila 740 m/s - tedy téměř dvojnásobek rychlosti střely podobného druhu vystřelené z krátkohlavňového kanonu KwK 37 L/24. Podkaliberní granát, jehož hmotnost byla 4,1 kg, potom opouštěl ústí hlavně dokonce rychlostí 920 m/s. Kromě toho mohl kanon střílet ještě protipěchotní tříštivotrhavé granáty Sprenggranate 34 a kumulativní střely Hohlladungsgranate 38.

Jak již bylo řečeno, výroba tanku Panzer IV Ausf. F2 byla zahájena v březnu 1942. 4. dubna toho roku si nový tank nechal předvést samotný Adolf Hitler, který se o vývoj nových zbraní osobně velmi zajímal. S instalací nové zbraně došlo k nárůstu hmotnosti stroje na celkových 22,6 tuny což vedlo k poklesu maximální rychlosti na 40 km/h. Oproti verzi F1 zůstala nezměněná síla pancéřování, pohonná jednotka, převodovka, zásoba pohonných hmot i většina ostatních charakteristik.

S novým kanonem byl již Panzer IV schopen efektivně se postavit sovětským tankům T-34 a likvidovat je na rozumnou vzdálenost. Na bojištích severní Afriky pro něj potom mezi americkými a britskými tanky neexistoval srovnatelný protivník.
Výroba verze F2 trvala pouhé čtyři měsíce během nichž bylo zkompletováno jen asi 75 tanků. Na jejich výrobě se přitom, kromě mateřského koncernu Krupp, podílely rovněž firmy Vomag a Niebelungwerke.

Po kladných zkušenostech s bojovým nasazením tanků vyzbrojených kanonem KwK 40 L/43 byla hned v květnu 1942 zahájena výroba další verze tanku s touto zbraní - PzKpfw IV Ausf. G. Kanon tohoto tanku byl však již opatřen modernější dvoukomorovou úsťovou brzdou.

Nejmarkantnější změnou oproti strojům starších verzí byla bezpochyby instalace představného pancíře na boky trupu a okolo věže, samozřejmě kromě její čelní stěny. Tento pancíř, nazývaný Schürzen (zástěry), se skládal z plátů o síle 5 mm, které se zavěšovaly na nosníky na bocích nástavby a na střeše věže. Schürzen sloužily jako ochrana před kumulativními střelami. Představné pláty na bocích věže byly opatřeny panty aby se daly odklopit a umožnily tak přístup k bočním průlezům věže. Stroje verze G však ještě nebyly představným pancířem vybavovány standardně, takže jej neměly zdaleka všechny vozy.

Tanky PzKpfw IV Ausf. G byly prvními stroji, které dostaly širší zimní pásy tzv. Ostketten (nebo též někdy Winterketten). Poprvé to bylo na podzim roku 1942. Tyto pásy měly německým strojům usnadnit pohyb v oceánech bahna, ve které se každé jaro a podzim měnila většina ruských silnic. Tank obutý do těchto pásů je vidět na snímku níže. Prvenství patřilo strojům verze G ještě v jedné věci. Byla to aplikace pasty Zimmerit, která sloužila jako ochrana před magnetickými minami. Nešlo však o standardní úpravu a zdaleka ne všechny tanky této verze byly pastou opatřeny. Tanky verze G sjížděly z výrobních linek do června 1943 a celkem jich vzniklo 1687 exemplářů."

Převzato z Panzernet. http://www.panzer...ky/pz4.php

Tady Géčko při pochodu na Stalingrad: http://galerie.pa...sk_03.jpeg
Upravil/a olda Olde maly dne 20-12-2015 19:05
 
magot
ale ta dlouhá 50tka na PzIIIL nebyla zase tak špatná ne? Téčko z boku dala na celkem velkou vzdálenost. V tom videu to ale vypadá že v BOSu je to jen plivátko.
 
Baron
olda maly napsal:

...Tady Géčko při pochodu na Stalingrad: http://galerie.pa...sk_03.jpeg


Schurzen sa zacali pouzivat az PO Stalingrade. Ten obrazok je zo zaciatku Citadely, su na nej tanky 1. SS LAH. tan najblizsie ku kamere je napr. Pz.IIIN.

Len tak na okraj - obrazok ma nazov "normal_Kursk_03.jpeg"
Upravil/a Baron dne 20-12-2015 20:31
Hals - und Beinbruch!
 
olda Olde maly
Tak to mají blbě přiřazený, až tak moc jsem to nestudoval. Úsměv
 
olda Olde maly
magot napsal:

ale ta dlouhá 50tka na PzIIIL nebyla zase tak špatná ne? Téčko z boku dala na celkem velkou vzdálenost. V tom videu to ale vypadá že v BOSu je to jen plivátko.


"Nový kanon dostal označení 5cm KwK 39 L/60 a jak již bylo zmíněno, vznikl modifikací protitankového kanonu PaK 38. Pro kanon se používaly průbojné střely PzGr. 39 o hmotnosti 2,06 kg s úsťovou rychlostí 835 m/s a podkaliberní PzGr. 40 o hmotnosti 925 gramů a rychlosti 1180 m/s. První typ projektilu probíjel na vzdálenost 500 metrů 57 mm silný homogenní pancíř skloněný pod úhlem 30 stupňů. Druhý typ střely dokázal na stejnou vzdálenost prorazit skloněný pancíř o síle až 72 mm."

Opět převzato z Panzernet.
 
ukulele
A takový to byl slibný letecký simulátor
 
Paulus
NASTAVENÍ PRO TANKY
Gunsight range adjustment - Zaměřovač pro střelbu nastavení vzdálenosti - RAlt+Semicolon(ů)/RAlt+Period(.)

Gunsight horizontal adjustment - Zaměřovač pro střelbu vodorovné nastavení - RAlt+Comma(,)/RAlt+Splash(-)(Jen u T34)

Gunsight reset - Zaměřovač pro střelbu reset - RAlt+Apostrophe(§)

Select ammunition - Výběr munice - RAlt+G

Přepínání řidič/střelec - Ctrl+C

Otevření poklopu, pohled nad tankem = jako otvírání kokpitu (RAlt+C, mám změněné na O)

Rozhlížení FreeTrackem = T
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
 
olda Olde maly
Co velitel s dalekohledem. Jeho pohled není ještě k dispozici?
 
Baron
Oldo, ked sa vystrcis z veze, pouzi kolecko na mysi. Pritiahne ti to pohlad ako v dalekohlade, ale okraje dalekohladu necakaj. Mozno casom.
Upravil/a Baron dne 21-12-2015 04:46
Hals - und Beinbruch!
 
310_cibule
Potřeboval bych poradit od místních odborníků strany zla.

Včera jsem chtěl otestovat kořistní He 111 a byl jsem rád, že jsem ze všech zhruba deseti nouzáků vyvázl ze zdravou kůží. Nejdřív jsem si bral plnou bandu a dvě tisícovky, pak už bez pum a s půlkou nádrže. Výsledek byl pořád stejný. Dostal jsem se bez problémů do vzduchu, ale pak buď zničil motory, nebo spadnul. Ani když jsem lízal krajinu, jsem to nevytáhl na 200 km/h. Padesát procent plynu (climb mode) a vrtule na plný výkon neudrží letadlo ve vzduchu. Něco je špatně, asi já.

Chuck ve svém manuálu píše o nastavení směsi. V jiných letadlech (tedy sovětských) mi to funguje, ale v heinkelu ne. Ani na slider, ani když si to namapuju na klávesnici. Možná je právě v tom zakopanej čokl. Any help?

P.S. Jo, dneska by podle některých mohl být mig. To bychom mohli ustoupat ty vaše plečky :-)

P. P. S. Jo, takže jo http://forum.il2s...mber-22th/
Upravil/a 310_cibule dne 22-12-2015 11:28
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
CSW_Cassius Chaerea
Vrtuli stahuj na 60-80 podle potřeby, plyn to samé. A dej tomu plné chladiče oleje i vody, He-111 má myslím vlastní tlačítko na chladiče. Směs se u Heinkelu neřeší.
 
kouty
přesně tak. stoupací režim 80%vrtule 80%plynu, chladiče otevřené. Hlavně nebrat plné nádrže!!!! na většinu letů mi bohatě stačila 1/3
 
310_cibule
okey, stáhnout vrtuli a chladiče naplno. Co turbodmychadla? Na automatiku?

Od kdy jsi, Cassi, expert strany zla? Mrknutí
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
kouty
turbo co? Šklebící se
nic krom plynu, vrtulí a chladičů na olej a vzduch neřešíš.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,024,557 návštěv