Na jaký režim letěla ta P-40?
Respektive neznám tvoji metodiku měření, každopádně pro dosažení takovéto rychlosti, to vypadá, že jsi to musel hnát na plné koně a motor takový režim vydrží kolem 1min bez požkození.
Nevím jestli to potom není zavádějící k výkonu ostatních srojů, když třeba G2 můžeš hnát na plné koně 30min.
Já jenom aby se toho tady pak někdo nechytil a nezačal povídat jak je P-40 "OP", protože na nějaký režim co dokáže trvaleji udržet bych tipl, že bude až někde za LaGGem
Režimy pro P-40:
Max continuous power: 39.5" at 2600 rpm
Max combat power: 43.5" at 2600 rpm, 30-minute limit
Emergency power: 50"+ at 3000 rpm, 1-2-minute limit
Cruise: 28" at 2200 rpm
Note: 2600 rpm is the max "safe limit" for your engine. Pushing it above 2600 rpm will put the engine into Emergency Mode, regardless of your manifold pressure.
Edit: Samozřejmě že je to za hranou motoru, stejně jako u většiny strojů. Lavina na plný výkon se dokonce posere ještě dříve než se ji rychlost ustálí (jen o něco lépe je na tom Bf 109 F-4, MC 202, Išak). Ano Bf 109 G-2 je jediné "normální" letadlo, které může na "max" jet skutečně delší dobu, protože na rozdíl od ostatních je dost tvrdě svázáno.
Ale to nic nemění na tom, že ano jsi schopen s P-40 u země dohnat utíkající befko (G-2 rozdíl 40 km/h, F-4 rozdíl 14 km/h) a držet krok na krátkou dobu s fokáčem (on se upeče za trošku delší dobu).
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 29-11-2015 18:21
Trošku jsme si proletěli s Wernerem pár letadel. Po dnešku můžu směle říci, že cenu za nejvíce zkriplený letadlo vyhrál Išak. To ubožátko, nejenom že je pomalej jak se na Išáčka sluší, ale v zatáčkách ani nevyhrává nad Emilem, nebo Jakem.
Tohle letadlo, které by mělo být v horizontální zatáčce o třídu jinde než nástupci, tam prostě není. Stará písnička, že jediné co vytočí Išaka je Čajka, zatím v BoSu neplatí a to ne proto, že nám chybí Čajka.
Zatímco pro nováčky byl Išak vedle Jaku nejoblíbenější letadlo, v BoSu by s tím měli problémy. Ano Išak byl nestabilní, ale ve hře kope jako správný Osel, naprosto bez varování a dost tvrdě. Tento Išak by si v reálu spíše vysloužil pověst zabijáka. V pilotní škole by nováčkům tloukly do hlavy: "Je to sice pomalé letadlo, ale hlavně s ním proboha u země netočte! Stejně nic neutočíte a ještě to napálíte do země."
To zkriplení Išaka je tak nápadné, že mě překvapuje, že to dosud neopravili. To s tím nikdo nelítal? Nebo zase našli nějaké nové tajné dokumenty, že všechno bylo jinak?
JuLB WEP funguje všude, jen někde ovšem přidává rychlost.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 30-11-2015 00:34
Išak v BoS nie je ani pomalý ani nie je skriplený. Iste, je pomalší ako Bf-109F a G o Fw-190 ani nehovorím. Pri použití klapiek sa točí hodne, hodne rýchlo. Lenže Išak je náročný na pilotáž a pri troche nepozornosti je hneď vo vrtáku. Je to stroj s ktorým nemá veľký význam naháňať Bf vo výške okolo 3 km (videl som už aj takých borcov), ovšem do 1500 - 2000 m je to hodne zdatný protivník.
Upravil/a Baron dne 30-11-2015 08:56
Především Išák má velmi hezkou ovladatelnost (především roll rate) a velmi hezky zatáčí na rychlosti. Sustained turn rate nemá až tak úžasný, jak by se chtělo věřit, nicméně, jak píše Baron, je to hodně v pilotovi. Dostat z něj maximum není úplně snadné, páčto je velmi snadné ho dostat do vývrtky. Zato velmi slušně stoupá.
Nakonec je to letadlo, který maj kluci z 777 nějak osahaný, páčto v Rusku ještě furt lítaj a tuším, že se ukázalo i v nějakém tom videu k propagaci vývoje BOSka. Lítací Išák je k dispozici a tedy i skuteční piloti, co to můžou recenzovat. Nemyslím, že by nějak záměrně Išáka podhodnocovali.
Jinak je otázka, odkud se bere víra, že Išák má utočit vše. Jestli je to podle starého Šturma, je zde otázka, nakolik je to věrohodný zdroj informací. Pak by to taky chtělo říct, na jaké to bylo rychlosti. Išák v BOSku začne být hodně nepříjemný na nízkých rychlostech. Dost možná je nutné s ním držet rychlost, jakkoli to vypadá neintuitivně.
Nelítám skutečného Išáka, nejsem skutečný pilot, nemůžu do toho tedy vnést svůj osobní názor. Ale přijde mi velmi nepravděpodobné, že by kluci z 777 Išáka poškozovali a nechtěli mu dopřát jeho skutečné vlastnosti. Spíš jsem je poněkud podezíral, že Ruským strojům nadržují, ale poslední patch mě docela přesvědčil, že nadržování není jejich styl a že pokud jsou někde nějaké neočekávané vlastnosti, je to spíš nedokonalostí simulace, nebo FM daného typu není úplně dotažený. Vlastně by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby se ukázalo, že BOMkový Išák je nejvěrnější simulace tohoto zvířete. A že je na čase přehodnotit některé staré stereotypy.
Tak. Cassi je teda hňup, který neumí lítat Išaka. On asi vlastně neumí vůbec lítat. Takže je vše opět ok. Ale že se mě tomu jaksi nechce pořád věřit Bohužel nemohu vyzkoušet. V reálném jsem neletěl, a ve hře jej nevlastním. Takže opět zmatek.
Omyl Oldo, Cass je výborný pilot a už vôbec nie hňup. Len Išaka je potrebné mať hodne nalietaného, za jeden deň/večer sa to otestovať nedá.
No Barone, děkuji za lichocení, ale dá.
To nebylo jen o neschopnosti pilota išaku (mé maličkosti), to bylo i o tom, že jsem byl schopný se v Emilovi za išakem udržet. Když něco testujeme neděláme to na dojmy. Išak nemá lepší horizontální utaženou zatáčku než Emil, ani levou ani pravou.
Edit: Rumcajs co se týká oficiálních testů prototypů Išaka: "Závěrem zkoušek byla již oceňována vynikající obratnost zkoušených prototypů a jejich plná ovladatelnost od pádové po maximální rychlost."
Edit3: Barone, Rumcajsi můj Emil je vám dnes večer na nějakém testovacím serveru k dispozici, aby jste mi mohli ukázat, že je třeba to mít "v rukách".
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 30-11-2015 11:03
Hmmmm zaujímavé. Nespochybňujem tvoje výsledky, len som nikdy nemal problém s Ečkami v dogfighte. Vlastná skúsenosť z Fighting Legends - napadnutie dvomi E7 z prevýšenia, výška dogfightu od 0 do 500 metrov. Jeden Emil zostrelený, druhý padol do vrtáku pri utiahnutí zatáčky. Išak nepoškodený (pre úplnosť, letel som v základnej konfigurácii) . Poznámka: presne ako píšeš - plne ovladateľný aj pri pádovej rýchlosti - ak má vysunuté klapky. Len zopakujem, že ovládať I-16 nie je nič jednoduché, svojim spôsobom mi to pripomína ovládnutie Dreideckera v RoF. To bola teda beštia hnusná, ale keď sa lietala pozorne, nič obratnejšie v RoF nebolo. Chvíľa nepozornosti - a Dr.1 bola v pr...teda na zemi.
V zaujme objektivity spomeniem aj presne opačnú situáciu, keď dva Išaky napadli osamotený E7. Emil ani nevystrelil, obe Išaky padli do vývrtky. Nuž, zabudli sme na klapky, a Skopčák sa mohol uchechtať k smrti
No ale na těch Juhanových stránkách máš odpověď na svoje otázky.
Polikarpov I-16 tip 28 (1939 - 40, 1,988 kg, 1085 hp/887 hp Shvetsov M-63, 2 x 7.62mm ShKAS
+ 2 x 20mm ShVAK): 17 - 19 secs
A to my ve hře máme trochu slabší model, je tam tuším typ 24 s 900hp.
Jakovlev Yak-1 (1942, 2,900 kg, 1,193 hp/ 1,163 hp Klimov M-105PF, 1 x 20mm ShVAK + 1 x
12.7mm UBS): 18-19 secs
Ve hře máme, tuším, trochu jiný typ, který je blíž Jaku 1B. Tedy Jak 1 ve hře bude točit malinko líp.
E7 v BOSku spadá do toho samýho intervalu a F4 taky. Jen G2 je něco nad 20s. Pokud jsou letadla takhle vyrovnaný, záleží na pilotáži. Jestli má Išák ustálenej kruh za 17-19 vteřin, pak je porovnatelný s Befkama a Jakem. Není vůbec důvod se na něj dívat jako na něco, co by mělo mít turn rate vyjímečný.
Rumcajs typ 24 a 28 mají stejný výkon, jen se liší váhou, respektive výzbrojí (130 kg). První I-16 začínali na 14,3 sekundách a i když máme ve hře jednu z posledních těžkých verzí kde je už z horšení o cca 4 vteřiny, není důvod proč by neměla vytočit Emila, ten rozdíl by tam měl být cca dvě vteřiny a to by mělo jít kurňa poznat (Sověti za války asi na nějaké zmršené verzi Emila dokonce naměřili rozdíl 8-10 sekund). Co se týká Jaku to nechám bez komentáře, na tuhle jejich divnou verzi nemám zdroje.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 30-11-2015 13:22
Nejsem expert na Išáky, nakonec to je jedno, páčto jestli zatáčku dělal v rozmezí 17-19 vteřin, není to nic vyjímečného. Němci udávali u E7 časy kolem 18 - 19 vteřin, ne? Chci říct, že vteřina náskoku na plném kruhu nemusí být uplatnitelná, stačí malá převaha energie a je střelecká pozice. Navíc je celkem běžné (v BOSku i jiných simech) si do zatáčky pomáhat klapkama. A jestli ty Finské stránky mají nějakou váhu, pak je tam letadel s časem pod 20s hnedle několik. Ten čas, ačkoli je na spodním okraji, nijak nevybočuje z představy druhoválečné stihačky.
Jinak si s váma Išáka vs Befko rád zalítám. Nečekejte ale nic expertního, Išáka jsem letěl jen několikrát, když vyšel, abych si to zkusil. No a přišel jsem na to, že to s tím zatáčením není až tak jednoznačné, stejně jako vy
Rumcajs napsal:
Němci udávali u E7 časy kolem 18 - 19 vteřin, ne?
To máš odkud?
Angláni zde uvádějí pro Emila 25 sekund. http://www.spitfi...s109e.html
Ivani pak z kořistního Emila mají:
[img]http://www.jpeg.cz/images/2015/11/30/jbLqE.jpg[/img] is not a valid Image.
Němci si to měřili po svém, nenašel jsem u nich testy 360°. Doma mám přes 10 let staré výpisky co jsem tehdy tahal z netu pro testy ve starém šturmu a u Emila mám 21-23 sekund - ale nemám tu uveden zdroj.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 30-11-2015 14:02
Ty grafy jsem teď viděl ale nepochopil. Nevím co je tam na boku napsáno, osa x je asi čas (?) na y jsou úhly (?). Chápu to dobře že Emil tam má 18,5 a 110C a 109F mají po 21? Předpokládám že to jsou výpočty (nebo už testy)?
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 30-11-2015 14:31
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.