[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/07/2020_11_7__21_42_1.md.png[/img] is not a valid Image.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/07/yak1b_22_1943b.jpg[/img] is not a valid Image.
Potřebuju radu od odborníků, případně modelářů. Jsem zmatenej z barev RLM 81/82 a nejvíc z RLM 83. Který výrobce používal 81 do hněda, který do zelena? Byl rozdíl i v 82? RLM 83 byla, nebo je to fakt odstín 82, jak psal myslím Ullmann?
Když ano, byla tmavá, nebo to byl ten světlej brčál? Díky
Já bych všechny ty internety a počítače zakázala. Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně.
Potřebuju radu od odborníků, případně modelářů. Jsem zmatenej z barev RLM 81/82 a nejvíc z RLM 83. Který výrobce používal 81 do hněda, který do zelena? Byl rozdíl i v 82? RLM 83 byla, nebo je to fakt odstín 82, jak psal myslím Ullmann?
Když ano, byla tmavá, nebo to byl ten světlej brčál? Díky
No z mého pohledu, zmatek je v tom už drahně let, Ebook Aviation kdysi vydal vzorník založený na originálních barvách dochovaných na letadlech, zesvětlil o nějaké procento kvůli stárnutí barev a dopadlo to takhle:
RLM
81v.1
BRAUN
VIOLETT
BROWNVIOLET
Federal Standart 30118
RBG 65/63/50
CMYK 71/64/80/25 ( u všech barev je to ve stejném pořadí, v případě zájmu nasdílím i s barvičkama)
Moc děkuju Ringlette. Když by byla možnost nasdílet, nebo dát odkaz na stažení komplet RLM vzorníku, tak bych se vůbec nehněval. :-) Jinak hodně mě mate 81/82 na Dorách, 81/82 na 109K, 81/82 na Me-262. Koukni sem https://www.zoner...um/6685451 a řekni mi svůj názor prosím. Nedělám to podle originálů jako ty, ale barvy bych rád správné. Jo a máš to pěkné.
Já bych všechny ty internety a počítače zakázala. Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně.
Moc děkuju Ringlette. Když by byla možnost nasdílet, nebo dát odkaz na stažení komplet RLM vzorníku, tak bych se vůbec nehněval. :-) Jinak hodně mě mate 81/82 na Dorách, 81/82 na 109K, 81/82 na Me-262. Koukni sem https://www.zoner...um/6685451 a řekni mi svůj názor prosím. Nedělám to podle originálů jako ty, ale barvy bych rád správné. Jo a máš to pěkné.
A chceš to pro fotošop nebo jako PDF?
Jinak od té doby co jsem kdysi přišel k fotografování na film a zjistil co udělá s barvou materiál filmu, způsob a chemie na vyvolávání, sem tam nějaký filtr. Ne přesné odstíny už neřeším. Snažím se abych dodržel předpisové barvy a zhruba celkový tón fotky. Spousta mých věcí je podle třeba jedné fotky, ideálně když najdu dvě, tři a třeba knížku, návod k modelu od výrobců kterým věřím. Nevěřím originálním vzorníkům podle dochovaných kusů letounů. Osmdesát let ta barva pracovala a většinou se dost změnila.
Díky.
Mě přijde tvá práce uvěřitelná. Některé věci příliš čisté, ale líbí se mi. Fakt že jo.
Tak ten fotošop bych prosil. Chci si udělat jasno. Jinak to ale dělám spíš podle svého citu. No a s tím stářím barvy nejde nesouhlasit. Fotil jsem digitální zrcadlovkou v muzeu RAF v Londýně a barvy zase jiný. Stáří a světlo tam dělají svoje. Moc děkuju.
Já bych všechny ty internety a počítače zakázala. Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/11/Postwar.md.jpg[/img] is not a valid Image.
Poválečné československé letectvo se stalo jediným zahraničním uživatelem tohoto typu. V pozdějším období byly československé La-5FN přeznačeny na S-95 a La-5UTI na CS-95. Otázku dalšího používání značně opotřebovaných La-5FN řešila ve dnech 3. až 18. července 1946 komise sovětských odborníků, která zneschopnila všechny La-5 kromě dvou strojů. Pro čs. letectvo, které mělo ještě v listopadu 1946 3 La-5UTI a 13 La-5FN u 2. stíhacího leteckého pluku a 11 La-5FN u 1. stíhacího pluku, by toto rozhodnutí znamenalo značnou ztrátu, zvláště po nerealizované dodávce 60 letounů La-7. Komise československých vojenských a civilních odborníků proto v protokolu ze dne 4. října 1946 navrhovala pouze zakázání akrobacie na letounech dislokovaných v Piešťanech a s ohledem na relativně dobrý stav letounů na letišti Tri Duby provádění běžných letů v rámci výcviku. 13. prosince 1946 však MNO vyhlásilo úplný zákaz létání na La-5, které se shodovalo s doporučením druhé sovětské komise z prosince 1946. Po lámacích zkouškách vybraných kusů S-95, které probíhaly během roku 1947 ve VLÚ v Praze Letňanech, bylo umožněno obnovení provozu 23 strojů S-95 a jednoho CS-95 (stav ke dni 1. července 1948). Tyto letouny již byly na samé hranici životnosti a byly postupně vyřazovány z provozu. Posledním letuschopným strojem byl CS-95 (B-4998), který byl ještě v roce 1950 ve stavu bezpečnostního letectva.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/11/2020_11_11__19_23_30.md.png[/img] is not a valid Image.
Letouny 1. a 2. leteckého pluku Československého letectva
1LP_Piestany_1946
2LP_Piestany_1946
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/11/2020_11_11__19_24_57.md.png[/img] is not a valid Image.
Letoun letecké akademie 4.cvičné letky, Pieštany 1947
4CL_Piestany_1947
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/13/befkoe7-kopie.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/13/109E-Tirana.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/15/Pizza.md.jpg[/img] is not a valid Image.
E7_150Gruppo_Tirana_41
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/15/2020_11_15__10_58_4.md.png[/img] is not a valid Image.
Bf-109E-7 W.Nr. neznámé
Po zkouškách ukořistěných jugoslávských letounů Bf-109E-3a objednala Regia Aeronautica dvanáct strojů Bf-109E-7 a po jejich dodání s nimi vyzbrojila experimentální 150 Gruppo operující z letiště v albánské Tiraně. Stroje sloužýili jako noční stíhací a jednotka ověřovala možnou taktiku nočních operací.
G6_White12_WNr166303_3aSqu_IIGruppoANR_11_44
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/15/2020_11_15__10_56_18.md.png[/img] is not a valid Image.
Bf-109G6/U3 W.Nr. 166303 (dost možná)
Letoun 3 Squadriglie II Gruppo Gaccia ANR v podobě z listopadu 1944 kdy jednotka operovala z letiště Villafranca. Letoun nese na přídi emblém 51 Stormo občas používaný a fotograficky zdokumentovaný na letounech 3 Squadriglie.
G14_WNr434444_2Gruppo_2_45
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/15/2020_11_15__11_0_11.md.png[/img] is not a valid Image.[/url]
Bf-109G-14 W.Nr.434444 (pravděpodobně)
Letoun velitelské letky II Gruppo Gaccia z února 1945 z doby operací z letiště Aviano. Na tomto stroji létal major Carlo Miani. Letoun je kamuflován netypickou kombinací barev RLM 83/75/76.
Pěkné, vynikající práce. Vidíš jak ti jde dělat skiny na Osu. V ofiko skinech chybí mnohá letecká esa LW. Možná by jsi s tím mohl něco udělat.
Moc děkuju.
Tohle vzniklo napůl omylem.
Kamarád mě požádal jestli nemám v archivu něco na italské mezky. Měl jsem, poprvé od stažení jsem to i prolistoval a některá ta letadla se mi i líbila. No a tak. Ještě bude asi pár kousků.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/17/Nikdo.md.jpg[/img] is not a valid Image.
Třicet dva letouny Pe-2 FT a tři cvičné UPe-2 přilétly v květnu 1946 na letiště Kbely v Praze. V období 20. června až 1. srpna 1946 zde pod vedením sovětských instruktorů kpt. Pantělejeva a por. Katajeva proběhl přeškolovací kurs pro československý létající i pozemní personál. Již 9. května 1946 byl založen bombardovací letecký pluk, kam byla větší část letounů Pe-2 po skončení přeškolovacího kursu zařazena. Zbytek letounů byl uskladněn jako záloha.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/17/2020_11_17__8_55_46.md.png[/img] is not a valid Image.
Stroje zařazené k 1. letce bombardovacího leteckého pluku nesly označení příslušnosti písmeny LV. Základem budované 2. letky byly letouny označované písmeny MU. V létě roku 1947 operovalo československé letectvo s letouny UPe-2 LV-1 a LV-2 a Pe-2FT LV-5 až LV-14 a MU-3 až MU-5 a MU-9 až MU-13. 14. července 1947 pluk přelétl na Slovensko. Petljakovy v Československu sloužily od října 1947 pod označením B/CB-32 do poloviny roku 1951.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/17/2020_11_17__8_56_39.md.png[/img] is not a valid Image.
Dodnes se letečtí historici nemohou dohodnout, zda kamufláž letounů B-32 byla provedena ve třítónovém nebo dvou tónovém zbarvení horních ploch.
Pro jistotu jsem udělal obě provedení.
[img]https://www.2i.cz/images/2020/11/17/2020_11_17__8_57_40.md.png[/img] is not a valid Image.
Na výběr máme letoun 1. letky LV-14 a stroj 2. letky MU-12 z roku 1947.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.