Veľmi pekná akcia, mnoho práce organizátorov ale bolo značne znehodnotenej chaosom na štarte.
Čakať by sme mali na servery na pokyn na vzlet, nie mimo neho. Kľudne aj pol hodiny a viac, ako v reále.
Problém s načítaním bol mimoriadny. Napriek tomu, že na tréningovom servery som nemal žiaden problém, na ostrú akciu načítanie vždy (2x) ostalo vysieť na Loading-ovej obrazovke. Pomohol až kompletný reštart, a s tým spojené zdržanie a tiež neoverenie funkcie všetkých periférií (joy-e, FT atď.) Rozhodne to nepomohlo "zážitku", o ktorý pri akcií ako je táto ide v prvom rade.
Na doplnenie, inštalácia šturma je tá istá ako som použil na SEOW a predošlé špecky (Rebarbora,..), mód cez JSGME, a na tréningu všetko OK.
Napsal jsem to na Orlech, tak jen zkratkou. 99% problému způsobí sami hraci. Jednak nedodržují postup instalace a aktivace módu a zadruhé někteří nejsou schopni se aspoň 1-2 během dvou týdnu přihlásit na trenkovy/testovací server. Pak se při ostré akci diví, že něco nefunguje a způsobují zmatek hned na začátku. Samozřejmě se muže stát ze vypadnou ovladače na periferních nebo nějaký jiný technicky problém s PC, ale je nepřijatelné, aby hráč šel na ostrou akci bez odzkoušeni hry. ModPack a server jsou zpřístupněny vždy až po úspěšných testech a proto si dovolím opetovne tvrdit, ze 99% problému zapříčiní nezodpovednost jednotlivců.
Na druhou stranu je pravda, ze zřejmě nějakým nedopatřením se opomeli upravit trasy AI bomberu na startu mise a vše bylo moc narychlo. Při tréninku jsme mi jako živí Bombri měli více času na start.
No to já si dovolím zastat hráčů. Protože já jsem si nainstaloval co jsem měl. Bez problémů se na testovací server přihlásil a na ostro jsem zůstal viset na "mission loaded". Dal disconect, znovu se připojil a už se vše načetlo v pohodě.
Tím netvrdím, že byla chyba na straně pořadatelů a serveru. Jen že to tak prostě bývá. Nepamatuju si jedinou speciálku na modech, kde by se všichni bez problémů napoprvé připojili. A troufám si tvrdit, že jich pamatuji relativně mnoho.
Prostě to tak je, že se stařičký Il na steroidech vždy více, či méně zaškobrtne a proto je fajn s tím počítat už předem. Prostě se začít připojovat 30 minut před vzletem, klidně počkat na letišti a pak provést starty podle plánů.
Ale samozřejmě jsem sem nevlezl kvůli remcání. Jsem za rád za každou akci, která mě přitáhne k oprášení kniplu a nelituji její účasti.
Tozzi, tentoraz rozhodne nemôžem súhlasiť. Priveľmi jednoduché a rýchle uzavery.
Nič s z toho čo si napísal nebol konkrétne môj prípad, a napriek tomu problémy vedúce až k potrebe reštartu celého kompu.
Pokiaľ je toto oficiálne stanovisko k problematike, a nebude aspoň snaha zistiť skutočnú príčinu, ďalšia specka môže dopadnúť rovnakom i horšie..Čo by bola skutočne škoda a plytvanie časom organizátorov.
Já nikde nepsal o vás. Psal jsem všeobecně. Fakt je, ze testovací server běžel dva týdny a lidi tam chodilo minimum. Několikrát jsem se přihlásil nebo kliknul na přítomnost a víc jak tři jsem na serveru neviděl krom tréninku bomberu. Další fakt je, ze minuly týden byl vyhlášen test na který dorazila slabá polovina. To se podcenilo.
Ano, il je starecek a módy to komplikuji, a prave proto je třeba se trochu tomu venovat.
A ano, souhlasím a napsal jsem to, trasa AI bomberu měla být delší aby byl čas na přihlášení. To se bohužel nepovedlo.
Pokud blbla konektivita více jak dvoum hráčům, pak byla chyba na serveru nebo u poskytovatele na straně serveru.
Pochybuju že by X lidí blbě instalovali tak jednoduchou věc. To se mi nezdá ...
Chyba mohla být i v modu ač byl testován, rozhodně to není profi produkt na který by se dalo spoléhat.
Příště můžeme zkusit ty SFS, tam už vůbec při instalaci nebude co zkurvit
Naviažem ešte na Veiksa a jeho raport z poletu
[quote="veikso"] Sklesali jsme teda asi o 10000 ft níž a nad náma stodevítky. Okamžitě jsem se ztratil,.......[/quote]
Držal som sa Veiksa ako kliešť. Befká tam boli asi 4. Ked sme na nich padli s preníženia tak sa rozpŕchli a sklesali dolu. Po chvíli nám fľak označil dalšiu 109-ku. Pali zaútočil na 109-ku a ja na jej dvojku......teda na flak ktorý sa pretvaroval že je dvojka a Paliho som na chvíľu stratil. Ked som ho zbadal tak som sa rýchlo snažil k nemu priblížiť. Čím som bol bližšie tým sa Pali viac začal podobať na 109-ku, tak som ju poslal k zemi. Obzerám sa po Palim a vidím ako na mňa padá z prevýšenia a zrazu sa zmenil na 109-ku a ešte aj začal po mne strielať . Tak sa tam so mnou s prevahou energie hral ako mačka s myšou, až mi ho zo šestky odohnal nejaký spit /vďaka/
Začínam sa obzerat po Palim a poľahky ho náchádzam podľa ukážkovej plochej vývrtky. Dávame sa do formácie, ked sa okolo nás preženie 109-ka trochu sme pokrútili pár krát som ho pokropil čo sa nepáčilo jeho dajmleru a ked vypovedal poslušnosť nechal som pilota jeho osudu, čo mi aj s Paliho varovaním, že jeho nas..hnevaný kolega na mna z prevýšenia padá zachránilo život.
Vyhol som sa asi trom útokom, ked ho Pali rozdymil......
[quote="veikso"] Lukyho proháněly tři 109ky. Tu co ho dajvla jsem si na vrcholu stoupání rozdýmil a pak v nulové výšce žužlal a neuměl dorazit. Když už to trvalo podezřele dlouho, zavolal Luky že mám na šestce další a že bude střílet, tak jsem škubnul knyplem a dnešní druhou vývrtku už nebyl čas vybrat.
[/quote]
Už so sa chcel odpútať a nabrať kurz domov, ked sa zjavila dalšia 109-ka...teda dve. Jednu som dostal do defenzívy a druhej ktorá si držala dostatok energie som sa snažil uhýbať. Tak to trvalo večnosť /asi 50 sekúnd/ ja som ošil befko v defenzíve a ten s prevahou energie mňa. Najradšej by som sa odpútal, ale nechcel som prísť o výhodu aspom nad jedným a mať ich na 6-ke oboch. Nakonic ked mi pustil ten s prevahou energie palivo sa tam objavili naši /vdaka/ tak som sa odpútal a prenechal som im všetku slávu a s pomocou kolegu /cez hustý dym som toho moc nevidel/ som sa dostal bezpečne na domovské letisko a štastne pristál.
Salute všetkým zúčastneným a vďaka organizátorom
Do půl desáté čekáme na povolení se loudnout na servr. Připojení bez problémů. Po narození slyším zprávy, že 310. již bojije nad Londýnem. Jsem ve dvojici s Marem. Mar jako jednička. Narodil jsem se blíže k levému prahu startovací dráhy. okamžitě popojíždím na práh, abych co nejdříve odstartoval. Koukám, že ostatní popojíždí v pravo. Nevadí, zkušenosti již máme, tak se snad neposrážíme hned při startu. Domluvili jsme se a strt proběhl v pořádku. Nebyl ovšem čas na nějaké srovnání se do formace. Zařadím se za Mara. Udává kurs 160° a na plný knedlík stoupeme. Blížíme se k Londýnu. V dálce vidíme střelbu a několik dotů. Je to o něco výše, než jsme my. Mar hlásí, že si nastoupeme trochu do leva. Stále ho však předlétávám. Mar hlásí, že na 3. hodině vidí dot. Potvrzuji, ale zpětně mu hlásím, že vidím dva. Točím se na ně. Stále rychlejší než Mar. Načež od něj slyším, že mám převzít vedení. Ok tedy. Rychle se blížím k oněm dotům. Vybírám si toho nejblíž. Je to He 111. Poletuje si nad Londýnem. Asi nějaké zmatené AI. Zahajuji útok. Delší dávka a z pravého motoru se mu pustí hustý černý kouř. Odpotávám se a s převahou výšky provádím druhý útok. Střílím na levý motor, z něhož se také vyvalí hustý černý kouř. He 111 se mírně stáčí a začíná klesat. Nechávám jej svému osudu. Rozhlížím se, Mar nikde, ale nad Temží se plazí tři čoudící He 111 v mé úrovni. Stoupám na levo od nich. S převahou výšky dvakrát zaútočím na posledního z nich. Po druhém útoku jsem jej ztratil. Po prvním se mě už zdálo, že začíná klesat. Nechal jsem ho tedy být a rozhlížím se kolem sebe. V rádiu stále slyším hlasy svých kolegů z probíhajícího boje. Všimnu si, že kolem mne prolétne Hurrik. Je trochu pode mnou a klesá. Také si všimnu, že trochu čudím. Njn, nějaká kulička se ujala. Koukám se kolem sebe, kde má onen Hurrik kolegu. V tom si níže pod sebou všimnu letadla. Letí na západ a něco se mě na něm nezdá. Jdu jej tedy zkontrolovat. Je to Me 110. Bohužel, můj motor už tak dobře netáhne. Všimne si mne zadní střelec a pošle mi na přivítanou pár kuliček do motoru. Nepřátelský pilot na to reaguje divokým kvedláním řídící páky. Čímž jde moje střelba mimo. Motor ztrácí čím dál tím víc výkon. Nepřátelská 110 toho využívá a stoupavou pravou zatáčkou se mě vzdaluje. Posílám jí na rozloučenou pár kuliček a klopím to dolů. Naivně si myslím, že bych to mohl dotáhnout domů. ale kde pak. Motor už mele z posledního. Koukám se pod sebe a vidím letiště. Tak nic no, sedneme zde. Pozdě zjišťuji, že mám přestřelené ovládání plynu. Nezbývá, než vypnout motor. Naštěstí chcípne. Rychlost mám ale stále vysokou. Není však už čas na nějaké vytrácení. Vytahuji podvozek a klapky. Snad to vydrží. Rychlost jde dolů, ale stále je vysoká. Brzdím i očima. Konec dráhy se blíží, no nic budeme smykovat. Kdyby na konci nebyly ty stromy, tak jsem úplně v klidu. Setrvačností se můj pochroumaný Hurrik překlápí na vrtuli. Ještě že ne na záda. Nasraný vylézám. Dalo se to zvládnout lépe ale což, člověk může být vlastně rád, že to celé přežil. Jdu to tedy spláchnout do místního pubu. Díky všem za specku a příště snad zase.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.