October 20 2025 09:13:00
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Patch 4.03 - vaše první dojmy
WT_Peci
paja_cz napsal:
WT_Peci napsal:
paja_cz napsal:
Z Do335, nejde po přistání normálně vyskočit a "odběhnout", po stisku ctrl+E se spustí animačka s katapultem a ,....pilot killed :sm39:


no pokud ctrl+E znamená, že aktivuješ vystřelovací sedadlo, tak je to v naprostém pořádku...:sm16:


Pokud vím, tak od pradávna ctrl+E spouští dvě odlišné animace (možná tři) v závislosti na tom jestli letíš, nebo jsi právě dobrzdil po přistání.


jenže pokaždé je to odhození kabiny a vyskočení ven, úprk a zalehnutí (nebo hop do člunu), ne? no a pokud se v situaci 0;0 (výška rychlost) vystřelíš ze sedačky, tak to máš jistý...
 
313_Gryzlov
CSL_Gambac10 napsal:

Tys to zkousel? Pravdepodobne si o tom cetl. Asi je to i pravda, ale :
- letadlo je tak dobre jako pilot
- i O. rekl, ze v ramci zachovani hratelnosti tu a tam neco priohne -> JE TO JENOM HRA
- navic zalezi na rychlosti, mnozstvi paliva a co ja vim cem jeste
G10
P.S. Tyhle absolutisticke reci "testovacich" pilotu miluju. :rol:


1stCL_pbarry napsal:

Tohle je fakt trochu mimo gryzlove. Hadat se kterymu letadlu maj ulitnout nejty. No, to je jedno, kazdopadne se 109kou nedokazes udelat takovy manevry jako se spitem vzhledem k tuhnuti. (pravda dalo by se o tom diskutovat- zvlast v porovnani s jakama,ale spit je na tom stale o tridu lip).
Bf je ted dost stabilni. Ale zatacku toci furt stejne. Stejne tak spit stale dotaci 109ku celkem snadno, zvlast ve vyskach..

Jestli fajtl zacne jezdit trikolky je celkem jedno, pac ve vzduchu sem ho nevidel ani nevim.


Hi hi hi ... chytli se, chytli Šklebící se

A teď vážně.
Restrikce na manévry a pevnost Bf109G-14 vycházejí z NAŠICH poválečných předpisů a řádů, kdy jsme jako Československo provozovali po válce Bf109G-14 (pod označením C-99) a SpitIX.
Piloti měli ZAKÁZÁNO provádět akrobatické manévry, na které byli zvyklí ze SpitIX a to z toho důvodu, že to nevdržela konstrukce Bf109G-14, protože ta konstrukce na to nebyla dimenzovaná. A jedná se skutečně o Bf109G-14 a ne o hybrid C-199, známí pod přezdívkou "mezek".

Pokud si myslíte, že to je stále nesmysl, zkuste si zjistit, jaký součinitel bezpečnosti používali Němci a Britové při výpočtu početního zatížení během návrhu konstrukce. Samozřejmě je nutné vycházet i z toho, na jaké přetížení je dimenzováno dané letadlo.

EDIT
Jinými slovy řečeno, pokud by pilot Bf109G-14 provedl učitý manévr jako Spit IX, pod stejným násobkem, Bf109G-14 se zkroutí konstrukce a může se rozpadnout při provedení dalšího, obdobného manévru. Stejně jako když se rozpadne letadlo při překročení maximální dovolené rychlosti, tak tak se rozpadne Bf109G-14 při pokusu o provedení daného manévru.

Abyste to nepochopili špatně. Není to o tom, že bych chtěl, aby se něco podobného objevilo v ilovi (není to technicky dost úplně možné), ale aby si někteří nemysleli, že jejich letadla nemají žádná omezení pro manévr na vyšším násobku, jak si to myslí Úsměv
Upravil/a 313_Gryzlov dne 10-02-2006 12:59
 
MK_Paja
WT_Peci napsal:
paja_cz napsal:
WT_Peci napsal:
paja_cz napsal:
Z Do335, nejde po přistání normálně vyskočit a "odběhnout", po stisku ctrl+E se spustí animačka s katapultem a ,....pilot killed :sm39:


no pokud ctrl+E znamená, že aktivuješ vystřelovací sedadlo, tak je to v naprostém pořádku...:sm16:


Pokud vím, tak od pradávna ctrl+E spouští dvě odlišné animace (možná tři) v závislosti na tom jestli letíš, nebo jsi právě dobrzdil po přistání.


jenže pokaždé je to odhození kabiny a vyskočení ven, úprk a zalehnutí (nebo hop do člunu), ne? no a pokud se v situaci 0;0 (výška rychlost) vystřelíš ze sedačky, tak to máš jistý...


Ne, jednou je to s padákem, a podruhé bez. Snažím se Ti vysvětlit, že Ctrl+E (bail out) ve hře, znamená "opuštění letadla" různými způsoby.
Z čehož také vyplývá, že hra by měla umožnit, vyskočit ze stojícího Do335 bez aktivace náloží pod sedačkou.
 
WT_Peci
paja_cz napsal:
WT_Peci napsal:
paja_cz napsal:
WT_Peci napsal:
paja_cz napsal:
Z Do335, nejde po přistání normálně vyskočit a "odběhnout", po stisku ctrl+E se spustí animačka s katapultem a ,....pilot killed :sm39:


no pokud ctrl+E znamená, že aktivuješ vystřelovací sedadlo, tak je to v naprostém pořádku...:sm16:


Pokud vím, tak od pradávna ctrl+E spouští dvě odlišné animace (možná tři) v závislosti na tom jestli letíš, nebo jsi právě dobrzdil po přistání.


jenže pokaždé je to odhození kabiny a vyskočení ven, úprk a zalehnutí (nebo hop do člunu), ne? no a pokud se v situaci 0;0 (výška rychlost) vystřelíš ze sedačky, tak to máš jistý...


Ne, jednou je to s padákem, a podruhé bez. Snažím se Ti vysvětlit, že Ctrl+E (bail out) ve hře, znamená "opuštění letadla" různými způsoby.
Z čehož také vyplývá, že hra by měla umožnit, vyskočit ze stojícího Do335 bez aktivace náloží pod sedačkou.


Jistě, to by mohla, já ale doufám, že ho budeš častěji opouštět na padáku :sm13:
 
Pavel
CSL_Ucho napsal:

Je z r.44 Moskyto r.42, tak jestli to nebude tím.

Hmm, ale jinak sem zjistil, že člověk by si neměl stahovat ty leaklé bety :-)... hodně věcí je jinak. U Tempestu evidentně posunuli hlavu pilota dozadu, takže zaměřovač je menší (je tady někdo kdo vidí mušku uprostřed při nejvzdálenějším pohledu? a asi ho i zmenšili nebo co) a je špatně vidět dozadu...


No Mossie FB.VI je sice z r.42 ale k útvarům se dostalo až začátkem 43. Na druhou stranu Beau 21 je licenční TF X, který se začal vyrábět na začátku r. 43. tedy rozdíl cca půl roku. A všude jsem našel že Mossie by mělo být cca o 70-90 km rychlejší...
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
 
1stCL_pbarry
Myslim ze 109ka neudela takovy manevr, ktery by ji vyrazneji poskodil ve vysokem G vzhledem k velkym silam v rizeni , tuhnuti ci kompresi...
 
barryk.webz.cz
313_Ffajtl
Gryzli...jen jim dej! :sm29:
 
http://www.313.cz/
CW_boZZda
Rozesraná grafika u ILA díky 4.03m. Kdo má problémy, tak info zde http://forums.ubi...6671051014
 
http://www.czechwings.com/
1stCL_pbarry
Pavel napsal:
CSL_Ucho napsal:

Je z r.44 Moskyto r.42, tak jestli to nebude tím.

Hmm, ale jinak sem zjistil, že člověk by si neměl stahovat ty leaklé bety :-)... hodně věcí je jinak. U Tempestu evidentně posunuli hlavu pilota dozadu, takže zaměřovač je menší (je tady někdo kdo vidí mušku uprostřed při nejvzdálenějším pohledu? a asi ho i zmenšili nebo co) a je špatně vidět dozadu...


No Mossie FB.VI je sice z r.42 ale k útvarům se dostalo až začátkem 43. Na druhou stranu Beau 21 je licenční TF X, který se začal vyrábět na začátku r. 43. tedy rozdíl cca půl roku. A všude jsem našel že Mossie by mělo být cca o 70-90 km rychlejší...


Hele, taky mi prislo jakesi pomale ale ono ve skutecnosti tenhle typ tak rychlej nebyl. Mel by davat neco kolem 610km/h v nejaky vysce, coz imho dava.
 
barryk.webz.cz
Pavel
No ale copak Beaufigter 21 dával přes 600 km/h ?
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
 
GC3_Messik
1stCL_pbarry napsal:
Pavel napsal:
CSL_Ucho napsal:

Je z r.44 Moskyto r.42, tak jestli to nebude tím.

Hmm, ale jinak sem zjistil, že člověk by si neměl stahovat ty leaklé bety :-)... hodně věcí je jinak. U Tempestu evidentně posunuli hlavu pilota dozadu, takže zaměřovač je menší (je tady někdo kdo vidí mušku uprostřed při nejvzdálenějším pohledu? a asi ho i zmenšili nebo co) a je špatně vidět dozadu...


No Mossie FB.VI je sice z r.42 ale k útvarům se dostalo až začátkem 43. Na druhou stranu Beau 21 je licenční TF X, který se začal vyrábět na začátku r. 43. tedy rozdíl cca půl roku. A všude jsem našel že Mossie by mělo být cca o 70-90 km rychlejší...


Hele, taky mi prislo jakesi pomale ale ono ve skutecnosti tenhle typ tak rychlej nebyl. Mel by davat neco kolem 610km/h v nejaky vysce, coz imho dava.



No s jeho zranitelností je jeho použítí značně omezené. Možná se hodí jen na speciálky. Asi ho bude čekat stejná kariéra jako Beu který taky není moc používán alespoň ne profesionálně jako je tomu u ilů,B25,Ju87,He111 .....
Upravil/a GC3_Messik dne 10-02-2006 13:23
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
313_Gryzlov
1stCL_pbarry napsal:
Myslim ze 109ka neudela takovy manevr, ktery by ji vyrazneji poskodil ve vysokem G vzhledem k velkym silam v rizeni , tuhnuti ci kompresi...


To si trošku odporuje s tím, že befy jsou na velikých rychlostech stále ovladatelné díky malými silám v řízení.

Velkého násobku lze dosáhnout i na malých rychlostech, kde pilotovi síly stačí. Také stačí, když párkrát pilot prostřídá pozitvní násobek s negativním. Například při výkrutu v zatáčce dochází ke změnám zatížení, což už může stačit na zdeformování konstrukce.

Navíc pokud někdo odstaví befa tím, že jej oddělá v manévru, tak to asi dokázat lze Úsměv Uznávám, že ten člověk je zatraceně dobrý pilot Úsměv Jeho jméno je: Mira Hanák Úsměv
 
1stCL_pbarry
a nejaky pripady z valky ?

Takhle jde vyrusit asi kazde letadlo.
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 10-02-2006 13:31
 
barryk.webz.cz
313_Gryzlov
1stCL_pbarry napsal:
a nejaky pripady z valky ?

Takhle jde vyrusit asi kazde letadlo.


pbarry, pokud budeme mluvit o případech z války, tak jsem se nesetkal s tím, že by se nějaký německý pilot pokoušel kopírovat v manévrech Spita (případně JAK, P-39).
Důvodů může být několik: pilot befu nebo spojenecký pilot nemusel mít takové schopnosti, aby byl schopen provést nějaký manévr na vysokém násobku. Literatura se o takovýchto záležitostech moc nezmiňuje.

Znám ale případ pilota LW, který popisuje, jak unikal na svém befovi sovětské přesile. Provedl dva úniky z veliké výšky při rychlosti, přičemž jeddnou dosáhl rychlosti 750 km/h IAS. Shodou okolností to byla maximální rychlost na rachloměru toho befu. Pilot popisuje, jak se bef kroutil a skřípal, jak byla konstrukce namáhaná. Po přistání na břicho se bef rozpadnul. Měl pokroucená křídla a snad i trup.

Sovětský pilot v roce 1940 zkoušel Bf109B nebo D. Teď nevím. Při letu střemhlav prasknul stabilizátor - důvod, proč se neměcký piloti ve španělské válce vyhýbali manévrování ve vertikálách (myšleno prudké klesání ve střemhlavém letu). Pro námitku, že mašina byla kořistní a olítaná. Byl to tovární bef německé továrny a odehrálo se před německými inženýry a piloty na letišti oné továrny.

Nejmenované sovětské eso - vymanévrovál německé befy právě pomocí velikých násobků. Tohle ale neříká nic o pevnosti německého stroje, ale o kvalitách sovětského pilota. Otázkou tedy zůstává, proč jej befy nenásledovaly. Odpovědí může být mnoho, včetně té, aby si udržely rychlost.

Piloti JAKů se zmiňují o tom, že je befy nenásledovaly do manévrů. Důvod může být stejný, jako nahoře.


Co se týká toho, že takhle jde zrušit každé letadlo, tak očividně Spitovi tohle nevadilo a konstrukce to snesla Úsměv
Upravil/a 313_Gryzlov dne 10-02-2006 14:07
 
GC3_Messik
myslím, že to je zbytečné stejnak se shodnete, že to je jen hra a skoro všechno je tady ufo. Mrknutí
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
1stCL Pepan
Gryzlove dohodnem se...
My Tě nebudem následovat do manévrů s BF109 a Ty nás nebudeš následovat do manévrů s Yakem - co Ty na to???Cool já myslím že je to seriozní nabídka...:jamamoto:
 
mkubani
3IAP_Tajpan napsal:
Jednoznačný zabiják v rukách LW bude Bf109F4. Neuveritelné...


Jedno vec co ma zaraza je, ze tu stale pocujem od "cervenych", ako by sa Bf 109 nemalo spravat. Chcel by som tu raz pre zmenu pocut, ako by sa podla "cervenych" MALI Mezky spravat. Len mi tu nedavajte nejake cisla, pretoze ja naozaj nemam pocit, ze by Mezek lietal okolo Spita ako Rata okolo Me-323... Tak mi prosim vysvetlite, ake by malo byt idealne Bfko pre "cervenych"... Ale tak nejako po lopate. Aby som to pochopil. Ja som jednoduchy clovek. Napr.: "Sadnem do Spita, uvidim v ROVNAKEJ vyske 3x 109, urobim 3x loop, 1x 360 stupnovu zatacku, 3x vystrelim a letim domov."

Ono sa totiz dost tazko programuje nieco, CO SA NEDA ALEBO CO BY SA NEMALO ROBIT. Takze mohli by sme pocut, co by sa s Bf 109 malo dat robit? Dik.
Upravil/a mkubani dne 10-02-2006 14:32
 
313_Gryzlov
3IAP_Messik napsal:
myslím, že to je zbytečné stejnak se shodnete, že to je jen hra a skoro všechno je tady ufo. Mrknutí


To snad není na překážku tomu, abych někomu zkazil jeho představy o jeho oblíbeném letadle, ne? Šklebící se

1stCL Pepan napsal:
Gryzlove dohodnem se...
My Tě nebudem následovat do manévrů s BF109 a Ty nás nebudeš následovat do manévrů s Yakem - co Ty na to???Cool já myslím že je to seriozní nabídka...:jamamoto:


Konečně slovo správného pilota! Úsměv

Pepane, to beru Šklebící se
 
Jp-
koukám, že Gryzlov taky trpí selektivitou.
BF- se kroutily křídla to byla nemoc od F série a nikdy jí nevyřešili to je pravda když zabral při vysoký rychlosti křidýlkama tak mu prostě upadly křídla, to měl např i Ju-88 tomu se taky složily .

No ale co ruský stroje a americký

Jaky odpadával potah křídla pořád do tý doby než je dělali z kovu tj. 1945 hořely jim motory vzlášť VK-150 PF-2 a 107
Lavoškám museli namontovat omezovač otáček a spolu s Laggy si lehaly rádi na břicho kůli špatný hydraulice. Občas to peklo pilota v kabině tak na 80 stupňů u FN a dál snad vyřešeno.
Jo a většině Rusů občas vypadával podvozek neb ty zámky byly na pikaču nebo je jim zas nezaaretoval.
Migu praskalo chlazení teda to snad postupně odstranili

Mustafa taky mu padaly křídla - špatně upevněnej podvozek
Spit kupodivu nic bravo
Tempest/typhoon- neradno přetěžovat občas upadly komplet kormidla
foky - motory žraly samy sebe
cobry deformace zadních částí trupu a křídel- posilovaný po celou dobu výroby
il2- dal se přeříznou kulasem neb měl dřevěnej trup- poté začali montovat do nich L -profily někdy i svrchu.
já bych to Bf tak tvrdě neviděl skoro každý letadlo mělo svý mouchy
Upravil/a Jp- dne 10-02-2006 14:45
 
Opitze
mkubani... ten tvuj idealni postup je prilis slozity... nejlepsi by bylo, kdyby tam bylo nejake tlacitko, ktere by zmackli, a to by nahodilo autopilota napojeneho na nervova centra virtualniho pilota, okamzite plnici jakekoliv pohnuti mysli, a to i pres veskere fyzikalni limity... proste... vidim bf109, zmacknu tlacitko, za 30 sekund je bf dole, zmacknu tlacitko a letim jinam...

Pff

Válka a korupce se nedá oddělit.

Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,315,069 návštěv