November 21 2024 13:07:17
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS Letadla - technické a taktické informace
 Vytisknout diskuzi
FM - Flight model verze 1.008+(2015)
Rumcajs
Nerozumím, proč by to tyhle letadla neměly zvládnout. Ty křídla zvládnou záporná g jak pevnostně tak aerodynamicky. IL2 dokonce bude mít nižší měrné zatížení než stihačky, takže by se mu to mohlo dělat docela snadno. Na to, aby letadlo udělalo loop, potřebuje jen rychlost. Pro loop na zádech potřebuje rychlosti o něco víc, ale když ji máš, může to provést.
Nebo spíš, co přesně by mělo být špatně?
Non est specifica
 
CSW_Cassius Chaerea
Omezení takového manévru budou spíše v pilotovi než v letadle...-3G je jen pro blázny co mají tendenci k sebemrskačství.
 
1stCL_Fucida
Před časem jsem tohle probíral ještě s ohledem na původní sim IL-2. Je to jak píše Rumcajs - není důvod, aby to ta letadla nezvládla. Je to v pořádku.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Valec
Za prve se mi nezda při jake rychlosti to zvladnou.400 není az tak moc a nezda se mi ze by to u těchto tezkych letadel zvladl utáhnout motor jak u dnešního akrobatického letadla.Fakt jsem to nikdy nikde nevidel ze by to predvadelo letadlo z WWII.Bud je to tak narocne ze se toho boji a nebo to ty letadla proste neumi.Jestli ma někdo nejake video tak se rad podivam.
 
Valec
Prej toto umi udelat i specialni kluzak.
 
1stCL_Fucida
Valec napsal:

Za prve se mi nezda při jake rychlosti to zvladnou.400 není az tak moc a nezda se mi ze by to u těchto tezkych letadel zvladl utáhnout motor jak u dnešního akrobatického letadla.Fakt jsem to nikdy nikde nevidel ze by to predvadelo letadlo z WWII.Bud je to tak narocne ze se toho boji a nebo to ty letadla proste neumi.Jestli ma někdo nejake video tak se rad podivam.


Nejsem si teď úplně jistý tím, že to popisoval Gabreski, ale nějaký Američan právě přemet "na zádech" považoval za rozumný způsob úniku před nepřítelem. Četl jsem to snad ve spojeneckých esech Mika Spicka Úsměv. Když si daný Američan tenhle manévr vyzkoušel naposledy, tak to skončilo jeho půlročním zajetím Úsměv.

Akrobatické speciály to zvládnou přestože do manévru vstupují bez rychlosti a obrat udělají na desetníku. Obecně jde ale jen o rychlost a účinnost výškovky. Křídlo samozřejmě generuje vztlak i při letu na zádech, jen není tak stabilní a pro dosažení adekvátního vztlaku musí pilot kvůli tvarování profilu jít na vyšší úhly náběhu (akrobatické speciály mívají právě pro tento účel profily symetrické).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Valec
Fuci mas za úkol to vyzkoušet s tim tvojim hadraplanem. Úsměv
 
1stCL_Fucida
Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Dlouhotrvající manévr na záporných g je až na vyjímky nesmysl z hlediska bojového použití. Protivníkovi to dává možnost udělat půlvýkrut a následovat pohodlně na kladných g. Bych řekl, že to je nejzásadnější důvod, aby se to nepoužívalo. Navíc krom všech možných protivenství se k tomu přidává další, páčto člověk zápornýma g trpí mnohem víc jak kladnýma. A dál pak je pro hodně lidí problém přechod z kladných do záporných g a naopak. Tohle průměrného člověka rozhodí natolik, že se pak nějaký čas musí dávat dohromady.
Před časem jsem shlídnul klasiku ve formě výukového videa pro stihače. Jmenovalo se to "The art of the kill" YouTube Video


. No a ten maník, co to přednáší, tam v jednu chvíli říká krásnou věc. Když máte banditu na 6ti, není vhodný čas na kreativitu. V takovou chvíli musíte udělat jedinou správnou věc, kterou musíte mít naučenou a snažit se ji udělat líp, než ji dokáže udělat protivník. Myslím, že negative g loop patří mezi pokusy o kreativitu. Krásná vybroušená utažená zatáčka pak představuje onu správnou volbu, pokud se jedná letadla porovnatelná v manévrovatelnosti.
Non est specifica
 
Shadowdeath
Já sem spokojenej, chtěl jsem to vyzkoušet s Heinklem a nepovedlo se, takže FM v tomto směru za mě dobrý Šklebící se
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
BP_Madvlk
He111 už podle mě upravili,páčto už není ani tak svižný na křidýlka jak býval...Takže u mě dobrý Úsměv
 
Valec
Jen otázečka.Ma letadlo na zadech letet stejne rychle nebo o trosku pomaleji nez v normalnim letu hlavou nahoru?A jak to tam je s olejem při delsim letu na zadech?
Upravil/a Valec dne 30-12-2014 21:32
 
magot
Rumcajs napsal:

Dlouhotrvající manévr na záporných g je až na vyjímky nesmysl z hlediska bojového použití. Protivníkovi to dává možnost udělat půlvýkrut a následovat pohodlně na kladných g. Bych řekl, že to je nejzásadnější důvod, aby se to nepoužívalo. Navíc krom všech možných protivenství se k tomu přidává další, páčto člověk zápornýma g trpí mnohem víc jak kladnýma. A dál pak je pro hodně lidí problém přechod z kladných do záporných g a naopak. Tohle průměrného člověka rozhodí natolik, že se pak nějaký čas musí dávat dohromady.
Před časem jsem shlídnul klasiku ve formě výukového videa pro stihače. Jmenovalo se to "The art of the kill" YouTube Video


. No a ten maník, co to přednáší, tam v jednu chvíli říká krásnou věc. Když máte banditu na 6ti, není vhodný čas na kreativitu. V takovou chvíli musíte udělat jedinou správnou věc, kterou musíte mít naučenou a snažit se ji udělat líp, než ji dokáže udělat protivník. Myslím, že negative g loop patří mezi pokusy o kreativitu. Krásná vybroušená utažená zatáčka pak představuje onu správnou volbu, pokud se jedná letadla porovnatelná v manévrovatelnosti.

Souhlas, s vyjímkou úniku/ pronásledování při kopírování terénu kde není čas na otočení letadla na kladné G.
 
1stCL_Fucida
Valec napsal:

Jen otázečka.Ma letadlo na zadech letet stejne rychle nebo o trosku pomaleji nez v normalnim letu hlavou nahoru?A jak to tam je s olejem při delsim letu na zadech?


Má letět MNOHEM pomaleji - pro dosažení stejného vztlaku musí překonat mnohem vyšší aerodynamický odpor. Obecně vzato by snad olejová čerpadla měla dodávat tlak i při záporných G, stejně jako palivové čerpadlo. Jak je to v BoS netuším, ale v našich strojích máme na obě tyto kapaliny sdružený přístroj ukazující tlak...tak by se dal omrknout Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Powerty
Valec napsal:

Jen otázečka.Ma letadlo na zadech letet stejne rychle nebo o trosku pomaleji nez v normalnim letu hlavou nahoru?A jak to tam je s olejem při delsim letu na zadech?


Nevím všeobecně, ale Spitfiry s membránovým karburátorem měly stanovený čas letu na zádech právě kvůli riziku zadření motoru, z důvodu přerušení dodávky oleje.

PS: informace jen z hlavy, takže nic zaručeného.
 
magot
1stCL_Fucida napsal:
Má letět MNOHEM pomaleji - pro dosažení stejného vztlaku musí překonat mnohem vyšší aerodynamický odpor.

Jistě dyk profil křídla je opačně, není dvoustranný. Dalo by se to teoreticky spočítat ...
 
Valec
U letu na zadech Jak ztraci asi 10 az 20 Km/h nez mu zacne vynechávat motor.Po obraceni znova naskoci bez nejakeho poskozeni.Bf ztraci asi 30Km/h a muze letet dlouho bez nejakeho poskozeni.
Upravil/a Valec dne 01-01-2015 11:36
 
alfik
Saburo napsal:

Poník s Merlinem má povoleno maximálně 10 sekund na zádech.
Důvody jsou dva, olej a závada sací pumpy (palivo?) při činnosti v obrácené poloze.

Jedná se o sací pumpu oleje. Sací koš ústí ve vaně na dně karteru (u klas. motorů) nebo ve spodní části středního dílu karteru u motorů s věncem válců.
Obsah koše a trubek stačí na nějakou dobu, ale pak pochopitelně olej dojde, a na rozdíl od pitomé reklamy kde auta dojedou ještě 700 km, ve skutečnosti to vede k velmi krátkým koncům.
Z toho vyplývá, že i letadla s vyřešenou dodávkou paliva (tzn. vstřik. čerpadlo, příp. tzv. "akrobatická" sací trubička benzínu a "akrobatická" zavzdušňovací trubička na nádrži), mají dobu letu na zádech, nebo s jinými zápornými géčky, omezenu či dokonce často zakázánu (samo že stíhačky ne, ale taková Cessna to má přímo v popisce).
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
clone9cz
Takže když vyndáš z Cessny motor, tak může lítat na zádech ? No to je trapné.
 
http://www.wwii-illusion.net
1stCL_Fucida
Valec napsal:

U letu na zadech Jak ztraci asi 10 az 20 Km/h nez mu zacne vynechávat motor.Po obraceni znova naskoci bez nejakeho poskozeni.Bf ztraci asi 30Km/h a muze letet dlouho bez nejakeho poskozeni.


Dospěl jsem k podobným výsledkům, ztráta rychlosti nepřekročila 50 km/h. Imho je tohle jednoznačně špatně. To letadlo by na zádech mělo být obtékáno hodně špatně a rychlostní ztráta by měla být skutečně velmi velmi výrazná. Docela bych s tím konfrontoval tvůrce, protože simulovaná polára pro negativní AoA nejspíše nebude správná.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,005,330 návštěv