Nerozumím, proč by to tyhle letadla neměly zvládnout. Ty křídla zvládnou záporná g jak pevnostně tak aerodynamicky. IL2 dokonce bude mít nižší měrné zatížení než stihačky, takže by se mu to mohlo dělat docela snadno. Na to, aby letadlo udělalo loop, potřebuje jen rychlost. Pro loop na zádech potřebuje rychlosti o něco víc, ale když ji máš, může to provést.
Nebo spíš, co přesně by mělo být špatně?
Za prve se mi nezda při jake rychlosti to zvladnou.400 není az tak moc a nezda se mi ze by to u těchto tezkych letadel zvladl utáhnout motor jak u dnešního akrobatického letadla.Fakt jsem to nikdy nikde nevidel ze by to predvadelo letadlo z WWII.Bud je to tak narocne ze se toho boji a nebo to ty letadla proste neumi.Jestli ma někdo nejake video tak se rad podivam.
Za prve se mi nezda při jake rychlosti to zvladnou.400 není az tak moc a nezda se mi ze by to u těchto tezkych letadel zvladl utáhnout motor jak u dnešního akrobatického letadla.Fakt jsem to nikdy nikde nevidel ze by to predvadelo letadlo z WWII.Bud je to tak narocne ze se toho boji a nebo to ty letadla proste neumi.Jestli ma někdo nejake video tak se rad podivam.
Nejsem si teď úplně jistý tím, že to popisoval Gabreski, ale nějaký Američan právě přemet "na zádech" považoval za rozumný způsob úniku před nepřítelem. Četl jsem to snad ve spojeneckých esech Mika Spicka . Když si daný Američan tenhle manévr vyzkoušel naposledy, tak to skončilo jeho půlročním zajetím .
Akrobatické speciály to zvládnou přestože do manévru vstupují bez rychlosti a obrat udělají na desetníku. Obecně jde ale jen o rychlost a účinnost výškovky. Křídlo samozřejmě generuje vztlak i při letu na zádech, jen není tak stabilní a pro dosažení adekvátního vztlaku musí pilot kvůli tvarování profilu jít na vyšší úhly náběhu (akrobatické speciály mívají právě pro tento účel profily symetrické).
Dlouhotrvající manévr na záporných g je až na vyjímky nesmysl z hlediska bojového použití. Protivníkovi to dává možnost udělat půlvýkrut a následovat pohodlně na kladných g. Bych řekl, že to je nejzásadnější důvod, aby se to nepoužívalo. Navíc krom všech možných protivenství se k tomu přidává další, páčto člověk zápornýma g trpí mnohem víc jak kladnýma. A dál pak je pro hodně lidí problém přechod z kladných do záporných g a naopak. Tohle průměrného člověka rozhodí natolik, že se pak nějaký čas musí dávat dohromady.
Před časem jsem shlídnul klasiku ve formě výukového videa pro stihače. Jmenovalo se to "The art of the kill" YouTube Video
. No a ten maník, co to přednáší, tam v jednu chvíli říká krásnou věc. Když máte banditu na 6ti, není vhodný čas na kreativitu. V takovou chvíli musíte udělat jedinou správnou věc, kterou musíte mít naučenou a snažit se ji udělat líp, než ji dokáže udělat protivník. Myslím, že negative g loop patří mezi pokusy o kreativitu. Krásná vybroušená utažená zatáčka pak představuje onu správnou volbu, pokud se jedná letadla porovnatelná v manévrovatelnosti.
Jen otázečka.Ma letadlo na zadech letet stejne rychle nebo o trosku pomaleji nez v normalnim letu hlavou nahoru?A jak to tam je s olejem při delsim letu na zadech?
Upravil/a Valec dne 30-12-2014 21:32
Dlouhotrvající manévr na záporných g je až na vyjímky nesmysl z hlediska bojového použití. Protivníkovi to dává možnost udělat půlvýkrut a následovat pohodlně na kladných g. Bych řekl, že to je nejzásadnější důvod, aby se to nepoužívalo. Navíc krom všech možných protivenství se k tomu přidává další, páčto člověk zápornýma g trpí mnohem víc jak kladnýma. A dál pak je pro hodně lidí problém přechod z kladných do záporných g a naopak. Tohle průměrného člověka rozhodí natolik, že se pak nějaký čas musí dávat dohromady.
Před časem jsem shlídnul klasiku ve formě výukového videa pro stihače. Jmenovalo se to "The art of the kill" YouTube Video
. No a ten maník, co to přednáší, tam v jednu chvíli říká krásnou věc. Když máte banditu na 6ti, není vhodný čas na kreativitu. V takovou chvíli musíte udělat jedinou správnou věc, kterou musíte mít naučenou a snažit se ji udělat líp, než ji dokáže udělat protivník. Myslím, že negative g loop patří mezi pokusy o kreativitu. Krásná vybroušená utažená zatáčka pak představuje onu správnou volbu, pokud se jedná letadla porovnatelná v manévrovatelnosti.
Souhlas, s vyjímkou úniku/ pronásledování při kopírování terénu kde není čas na otočení letadla na kladné G.
Jen otázečka.Ma letadlo na zadech letet stejne rychle nebo o trosku pomaleji nez v normalnim letu hlavou nahoru?A jak to tam je s olejem při delsim letu na zadech?
Má letět MNOHEM pomaleji - pro dosažení stejného vztlaku musí překonat mnohem vyšší aerodynamický odpor. Obecně vzato by snad olejová čerpadla měla dodávat tlak i při záporných G, stejně jako palivové čerpadlo. Jak je to v BoS netuším, ale v našich strojích máme na obě tyto kapaliny sdružený přístroj ukazující tlak...tak by se dal omrknout .
Jen otázečka.Ma letadlo na zadech letet stejne rychle nebo o trosku pomaleji nez v normalnim letu hlavou nahoru?A jak to tam je s olejem při delsim letu na zadech?
Nevím všeobecně, ale Spitfiry s membránovým karburátorem měly stanovený čas letu na zádech právě kvůli riziku zadření motoru, z důvodu přerušení dodávky oleje.
U letu na zadech Jak ztraci asi 10 az 20 Km/h nez mu zacne vynechávat motor.Po obraceni znova naskoci bez nejakeho poskozeni.Bf ztraci asi 30Km/h a muze letet dlouho bez nejakeho poskozeni.
Upravil/a Valec dne 01-01-2015 11:36
Poník s Merlinem má povoleno maximálně 10 sekund na zádech.
Důvody jsou dva, olej a závada sací pumpy (palivo?) při činnosti v obrácené poloze.
Jedná se o sací pumpu oleje. Sací koš ústí ve vaně na dně karteru (u klas. motorů) nebo ve spodní části středního dílu karteru u motorů s věncem válců.
Obsah koše a trubek stačí na nějakou dobu, ale pak pochopitelně olej dojde, a na rozdíl od pitomé reklamy kde auta dojedou ještě 700 km, ve skutečnosti to vede k velmi krátkým koncům.
Z toho vyplývá, že i letadla s vyřešenou dodávkou paliva (tzn. vstřik. čerpadlo, příp. tzv. "akrobatická" sací trubička benzínu a "akrobatická" zavzdušňovací trubička na nádrži), mají dobu letu na zádech, nebo s jinými zápornými géčky, omezenu či dokonce často zakázánu (samo že stíhačky ne, ale taková Cessna to má přímo v popisce).
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
U letu na zadech Jak ztraci asi 10 az 20 Km/h nez mu zacne vynechávat motor.Po obraceni znova naskoci bez nejakeho poskozeni.Bf ztraci asi 30Km/h a muze letet dlouho bez nejakeho poskozeni.
Dospěl jsem k podobným výsledkům, ztráta rychlosti nepřekročila 50 km/h. Imho je tohle jednoznačně špatně. To letadlo by na zádech mělo být obtékáno hodně špatně a rychlostní ztráta by měla být skutečně velmi velmi výrazná. Docela bych s tím konfrontoval tvůrce, protože simulovaná polára pro negativní AoA nejspíše nebude správná.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.