October 19 2025 19:08:55
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
4.12.1 Bugy
magot
1stCL_Fucida napsal:

Kdyby to někoho zajímalo, tak v Fw 190 vylétnout do výšky 6000 m, nastavit 2100 rpm a zbytek nechat na automatice Úsměv. Benzin dojde cca za necelé dvě hodinky, ale to už budete skoro o 1000 km dále Úsměv

Tyhle spojenecké problémy s nastavováním deseti pák bych fakt mít nechtěl Mrknutí

a tak nemůžeš srovnávat trabanta s mercedesem
 
1stCL_Fucida
[img]http://img504.imageshack.us/img504/5567/logobmwupraveny.jpg[/img] is not a valid Image.

...není určitě třeba naznačovat, jak moc rudý je Merlin v Hurricanu a jak perfectní modrobílý motor hřmí uvnitř Focke-Wulfu Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
ringlett
ano i ta cena těchle motorů mluví sama za sebe ...

levné něco co táhne, jakž takš funguje s minimálním servisem a drahá perfektní věc které se nedá vyrábět zas tolik a která potřebuje perfektní servis ...
 
Tom_The_Maniac
ringlett napsal:

ano i ta cena těchle motorů mluví sama za sebe ...

levné něco co táhne, jakž takš funguje s minimálním servisem a drahá perfektní věc které se nedá vyrábět zas tolik a která potřebuje perfektní servis ...


Příběh Druhé světové války v jedné větě.
Érin go bragh!!Tiocfaidh ár lá - Our day will come
http://www.youtube.com/user/Tartaruscast

Freddie Mercury - Lover of life, singer of songs. 1946 - ∞
Raging hard on WarThunder...

(Nick upraven na závěrečný vývojový stupeň)
 
310_Pip
ehm, odkdy je BMW luxusnější nez Rolls-Royce Vyděšený
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
ringlett
310_Pip napsal:

ehm, odkdy je BMW luxusnější nez Rolls-Royce Vyděšený


zrovna u těchle dvou motorů to platí, holt vyjímka, a to zvuk merlinu miluju ...
 
1stCL_Fucida
310_Pip napsal:

ehm, odkdy je BMW luxusnější nez Rolls-Royce Vyděšený


Rolls-Royce? Pravda, vždyť i oni jsou vlastně od roku 2000 taky tak trochu BMW Mrknutí
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
310_Pip
1stCL_Fucida napsal:

310_Pip napsal:

ehm, odkdy je BMW luxusnější nez Rolls-Royce Vyděšený


Rolls-Royce? Pravda, vždyť i oni jsou vlastně od roku 2000 taky tak trochu BMW Mrknutí


omg kam ten svět spěje?
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
Joe Hallenbeck
Hoper napsal:
Hallenbecku, můžeš toho Hurri vyzkoušet na 2000RPM ? Docela by mne zajímalo, s jakým boostem pak musíš letět, aby ti nepadal.


Je to asi tak trochu výhradní vlastnost britských motorů, ale to nejdůležitější je stáhnout Propeler pitch. Ačkoliv to zní neuvěřitelně (není to sarkasmus, pro mě to bylo z počátku při létání nepochopitelné), můžeš stáhnout plyn třeba na 60%, otáčky jsou stále "pouze" na 2 000 RPM a rychlost dost vysoko (160 knots IAS), aby Hurrik nespadl. Listy vrtule jsou totiž nastaveny na menší úhel náběhu, Hurrik pak letí při stejné přípusti plynu rychleji. Otáčky motoru jsou nízké a dost znatelně se pak šetří palivo. Je to trochu amatérsky popsáno, ale snad srozumitelně.

výška: 3 000 metrů
Prop. Pitch: 30%
Power: 60 %
Boost pressure: cca 1.5 - 2.0 PSI jestli to čtu dobře
Rychlost: 150 knots.

A s tímto nastavením musí v pohodě letět tam i zpět.

1946 to má trochu divně namodelované - chování motoru vzhledem k nastavení vrtule. V CLODu se mi to zdá být mnohem lepší, možná právě taky kvůli tomu spousta virtuálních letců uvaří Spita, nebo Hurricana už při pojíždění. Je to tam mnohem lépe zpracované a pilot si tam musí mnohem více hlídat engine management, než v 1946. Alespoň u britských mašin.

Jinak co se týče britských strojů, Spit a Hurri Mk. I, tam to fungovalo zpočátku tak, že tam "constant speed propeller" nebyl. Pilot v prvních verzích těchto strojů nastavoval náběh listů vrtule mezi dvěma krajními polohami: FINE a COARSE (two pitch propeller). Poloha FINE se používala při rolování a také při startu, nebo přistání, listy vrtule měli vyšší úhel náběhu listů vrtule a otáčky motoru byly vyšší (cca 2850 při plném plynu). Poloha COARSE se pak používala v ostatních letových režimech včetně stoupání (nižší otáčky, nižší náběh listů vrtule, vyšší rychlost). Motor byl pak seřízen tak, aby dosahoval maximálních výkonů v nějakých 14 - 16 000 stopách, při nastavení vrtule v poloze COARSE. To znamenalo, že motor dosahoval maximálních otáček pouze v této výšce. Nad a pod touto letovou hladinou nebylo možné dosáhnout s COARSE nastavením vrtule maximálních otáček a tudíž maximálních výkonů. Poloha FINE se v letu nepoužívala, hrozil snad OVERBOOSTing či co. Avšak četl jsem, že si někteří piloti RAF pomáhali chvilkovým přepnutím do polohy FINE, když byla nutnost okamžitě zvýšit rychlost (asi z cestovní do bojové). Chvilkové přepnutí vrtule prý způsobovalo mírně zvýšenou akceleraci, ale jen v prvních vteřinách. Pozdější Mk. I měly už motory s plynule nastavitelnou vrtulí (constant speed propeller).
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 30-08-2013 02:02
313_FlyBoy
RY-C
 
606_JuLB
Jou mas to pekne napisane az na dve chyby. Pri nastaveni "fine" su listy vrtule na malom uhle nabehu, a pri nizkej doprednej rychlosti umoznuje motoru dosiahnut otacky max. vykonu. Pri nastaveni "coarse" je nastavenie "strmsie" a pri malej rychlosti dusi motor v nizkych otackach.
Ak pilot nastavi "fine" pri lete vysokou rychlostou alebo vo velkej vyske pri otvorenej pripusti, jednoducho prekroci max otacky motora a mechanicky ho znici.
i.ibb.co/DRFjqCp/JulB.png
 
alfik
Ještě jedna chyba tam je: Jedná se o úhel nastavení, nikoli o úhel náběhu.

Jinak: Jednoduše - představte si to jako převodovku, v tomto příp. dvoustupňovou, jednička na velký tah a malou rychlost, dvojka naopak - a je to.
A systém s pákou která se dá nastavit kamkoli (většina spoj. letadel) jako variátor, tzn. převodovku bezestupňovou s plynulou změnou. A je to.
Je tu jiné (starší) vlákno, kde jsem napsal (takže to zopáknu): Motor má několik tzv. "výhodných" otáček. Odshora:
1) Otáčky s max. výkonem. Vhodné na start, boj, stoupání, zrychlování. Vysoká spotřeba, vysoká teplota...
2) Otáčky s max. krouticím momentem. Obv. kolem těchto otáček jsou také otáčky, při nichž má nejmenší měrnou spotřebu na kW. Vhodné na nejdelší uletěnou vzdálenost, nikoli však nejdelší dobu letu. Obv. se označují za cestovní rychlost (u civilů).
Nejnižší spotřeba na výkon. Mnohem méně hřeje.
3) Otáčky s nejmenší měrnou spotřebou na kWh (všimněte si že výše je kW, tady je kWh. Neplést!!!). Při těchto otáčkách vydržíte nejdéle ve vzduchu, ale nikoli nejvíce km uletěných.
Vhodné pro průzkum, např. Taky málo hřeje.
4) Otáčky při nichž jsou všechny agregáty (vzduch, elektrika, olej, a další) dostatečně poháněny. Vyšší než volnoběh, obv. je volnoběh cca 700-1000 ot. (prosím nekamenujte mě za výjimky vč. nafťáku Úsměv ), dejme tomu 1100-1200 ot/min.
Vhodné na dlouhé klesání - není nic nepříjemnějšího než když po dlooouhém klesání na přistání nemáte dost vzduchu v soustavě, vybitou baterku a motor nenamazanej Úsměv
5) Volnoběh. Otáčky, při nichž je výkon motoru právě jen takový, aby nechcípl.

Takže: Vzdělat se v materiálech o tom kterém konkrétním letadle, jakej má motor, jaké jsou jeho jmenovité otáčky pro to či ono, a jakou má "převodovku", tzn. nastavování vrtule (anebo lítat chmelnice - tam tahle vlastnost odpadá Šklebící se ). A pro své dobro využívat Šklebící se
 
Hoper
Joe Hallenbeck napsal:

Hoper napsal:
Hallenbecku, můžeš toho Hurri vyzkoušet na 2000RPM ? Docela by mne zajímalo, s jakým boostem pak musíš letět, aby ti nepadal.


Je to asi tak trochu výhradní vlastnost britských motorů, ale to nejdůležitější je stáhnout Propeler pitch. Ačkoliv to zní neuvěřitelně (není to sarkasmus, pro mě to bylo z počátku při létání nepochopitelné), můžeš stáhnout plyn třeba na 60%, otáčky jsou stále "pouze" na 2 000 RPM a rychlost dost vysoko (160 knots IAS), aby Hurrik nespadl. Listy vrtule jsou totiž nastaveny na menší úhel náběhu, Hurrik pak letí při stejné přípusti plynu rychleji. Otáčky motoru jsou nízké a dost znatelně se pak šetří palivo. Je to trochu amatérsky popsáno, ale snad srozumitelně.

výška: 3 000 metrů
Prop. Pitch: 30%
Power: 60 %
Boost pressure: cca 1.5 - 2.0 PSI jestli to čtu dobře
Rychlost: 150 knots.

A s tímto nastavením musí v pohodě letět tam i zpět.


Nusí nebo jsi na to tak letěl ?
Abych to tedy napsal pochopitelněji - přijde mi, že tady Hurrik prostě má něco špatně a protože jsme ve vlákně o bugách, tak se na to ptám, jestli to dělá jen mne. Čili odpověď "musí" není odpověď. Proto jsem psal, ať to i někdo jiný vyzkouší - na 2000RPM to letadlo prostě padá, protože nemá rychlost.
Líp to napsat neumím :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
Jinak lehce odbočím - o tom super motoru u BMW a drahém servisu Fuči ví dobře, nebojte.
Viď, Fuči ? ;) :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Joe Hallenbeck
JuLB napsal:

Jou mas to pekne napisane az na dve chyby. Pri nastaveni "fine" su listy vrtule na malom uhle nabehu, a pri nizkej doprednej rychlosti umoznuje motoru dosiahnut otacky max. vykonu. Pri nastaveni "coarse" je nastavenie "strmsie" a pri malej rychlosti dusi motor v nizkych otackach.
Ak pilot nastavi "fine" pri lete vysokou rychlostou alebo vo velkej vyske pri otvorenej pripusti, jednoducho prekroci max otacky motora a mechanicky ho znici.


Díky, máš pravdu, nebyl jsem si jistý jak to s těmi úhly náběhů listů vrtule je, kdy je max a kdy je min. Nicméně na COARSE pozici je dopředná rychlost vyšší a otáčky nižší, FINE pak dává maximální otáčky ale nižší dopřednou rychlost. Díky za opravu Mrknutí
313_FlyBoy
RY-C
 
Joe Hallenbeck
Hoper napsal:

Joe Hallenbeck napsal:

Hoper napsal:
Hallenbecku, můžeš toho Hurri vyzkoušet na 2000RPM ? Docela by mne zajímalo, s jakým boostem pak musíš letět, aby ti nepadal.


Je to asi tak trochu výhradní vlastnost britských motorů, ale to nejdůležitější je stáhnout Propeler pitch. Ačkoliv to zní neuvěřitelně (není to sarkasmus, pro mě to bylo z počátku při létání nepochopitelné), můžeš stáhnout plyn třeba na 60%, otáčky jsou stále "pouze" na 2 000 RPM a rychlost dost vysoko (160 knots IAS), aby Hurrik nespadl. Listy vrtule jsou totiž nastaveny na menší úhel náběhu, Hurrik pak letí při stejné přípusti plynu rychleji. Otáčky motoru jsou nízké a dost znatelně se pak šetří palivo. Je to trochu amatérsky popsáno, ale snad srozumitelně.

výška: 3 000 metrů
Prop. Pitch: 30%
Power: 60 %
Boost pressure: cca 1.5 - 2.0 PSI jestli to čtu dobře
Rychlost: 150 knots.

A s tímto nastavením musí v pohodě letět tam i zpět.


Nusí nebo jsi na to tak letěl ?
Abych to tedy napsal pochopitelněji - přijde mi, že tady Hurrik prostě má něco špatně a protože jsme ve vlákně o bugách, tak se na to ptám, jestli to dělá jen mne. Čili odpověď "musí" není odpověď. Proto jsem psal, ať to i někdo jiný vyzkouší - na 2000RPM to letadlo prostě padá, protože nemá rychlost.
Líp to napsat neumím Úsměv



Na 2000 RPM a při rychlosti 150 - 160 Knots ve 3000 metrech, s Prop Pitch na 30% a Power 60% mi v pohodě letí a nepadá, a jde i stoupat. Vyzkoušeno! Ale důležitý je ten Prop Pitch stáhnout. Pokud to neuděláš, tak nepoletí.
Ale jestli tu vzdálenost skutečně uletí, to jsem nezkoušel, ale jsem si téměř jistý že ano.
313_FlyBoy
RY-C
 
Bierglass
Hoper napsal:

Jinak lehce odbočím - o tom super motoru u BMW a drahém servisu Fuči ví dobře, nebojte.
Viď, Fuči ? Mrknutí Úsměv)


Myslíš tím BMW - Budeš Mít Wídaje ?Šklebící se
 
606_Temp
Možná je lepší jednou za deset let dát 30 tyček za opravy, než 2x do roka 5. Úsměv
Dřív se mi BMW taky líbilo, ale teď v tom, jezdí kdejakej jouda Šklebící se
 
http://no606.ic.cz/
Rumcajs
606_Tempik napsal:

Možná je lepší jednou za deset let dát 30 tyček za opravy, než 2x do roka 5. Úsměv
Dřív se mi BMW taky líbilo, ale teď v tom, jezdí kdejakej jouda Šklebící se
Tak ono dnešní BMW zdaleka není symbolem trvanlivosti či bezporuchovosti. Dokonce přestalo být symbolem sportovnosti. Tím jak se soustřeďují na výrobu luxusních velkotraktorů s co největším počtem X ve znaku, se definitivně stali symbolem moci a peněz. Ne že by dřív bylo BMW levné, ale ta symbolika se posunula zcela jinam.
 
606_Temp
Zábavné BMW zkončili někdy v roce 90, to jo, ale kvalitou jsou podle mého pořád někde jinde, než Seat, Hyundai, Citroen atd.
 
http://no606.ic.cz/
magot
hezky offtopic ... bavor je bavor, ale designově se mě třeba z řady M3 líbí ten nejstarší, má ducha ... ten nejnovější se mě tedy vůbec nelíbí Úsměv
Nevím proč je v povědomí, že čím zakulacenější tím modernější ... mě tahle myšlenka přijde u všech automobilek jako centrální stupidita.
[img]http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/M3-garage.jpg[/img] is not a valid Image.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,311,414 návštěv