mno ja teda taky nevim, ale pokud bych mel mluvit o neuspesnym dvoumotorovym stihaci nebo o neuspesnym stihaci se strelcem, tam bych bych spise mluvil o typech jako je Westland Whirlwind nebo Boulton Paul Defiant nez o Bf 110. Narozdil od nich se Bf 110 dostal do vyroby a nasazeni a nepohorel v nem jako fangle
Mám za to, že tento "obecně oblíbený omyl" pochází z filmu "Bitva o Británii".
Tam se to totiž objevila jako cintát, po náletu při němž se podařilo odlákat stodesítky z doprovodu první vlnou br. stíhačů, a druhá vlna pak zmasakrovala 88-ky. Je to známá scéna - odtud také citáty "přímo před nosem" a "jako na talíři pánové" jež jsem použil v cs voicepacku.
Pravdou ovšem je, že: a) v takovéto situaci by neobstála žádná stíhačka (myslím odlákání od bombrů) a za b ) tato scéna byla vlastně do filmu skompilována z událostí které se v reálu staly při různých náletech.
No a protože na ten film čučí už 4-5 generace lidu, tak se omyl ujal.
Edit: úprava "za b )" aby se nezobrazovalo "za "
Tak sem hodim taky jeden historickej fakt: Hans Joachim Jabs,pilot 110, ve francii 7 sestřelů, v BoB do 15. září 1940 8 spitů a 4 hurri.
Nějak mu to asi nešlapalo..... A zřejmě musel bejt dost rozhozenej...
Prostě fail.
Není zrovna Jabs ten chlapík, který někdy v roce 1944 při denním letu na své noční Bf 110 (kalibrace palubních přístrojů) natrefil na osmičku Spitfirů IX, z nichž dva poslal do pekel a ještě s dotírajícími Spitfiry na ocasu zvládl svou těžkou noční mašinu i s celou posádkou dostat domů na letiště? Ano, tenhle chlapík je typický nekňuba
Tahle debata postrádá jakoukoli logiku, příklad s Jabsem asi nejvíc... podle tohodle příkladu by např. Gladiátor byl uber stroj, páč Marmaduke Pattle s ním sestřelil 15 letadel (dle jiných zdrojů až 18).
Tahle debata postrádá jakoukoli logiku, příklad s Jabsem asi nejvíc... podle tohodle příkladu by např. Gladiátor byl uber stroj, páč Marmaduke Pattle s ním sestřelil 15 letadel (dle jiných zdrojů až 18).
A zejména doporučuju shlédnutí tutoho. Kdo nerozumí anglicky, rád mu přeložím klíčové části.
YouTube Video
Pro ty, co neuměj číst, nebo je pro ně vlákno už moc dlouhé. Nikde jsem netrvdil, že Bf 110 byl fail. Nikde jsem nepsal nic o kvalitách Hurriku. Jediné co jsem tvrdil a stále tvrdím je to, že Bf 110 neuspělo ve své primární roli, pro kterou vzniklo. Chtěli jste zdroje, zde jsou. Vytáhněte ty tajné, jen pro vyvolené dostupné dokumenty, tvrdící opak.
Rumcajsi, zkus se na to podívat jinak: Jaké jiné letadlo bylo v téhle době schopné poskytnout bombardérům ochranu na takovou vzdálenost? Samozřejmě, že míra té ochrany ve chvíli boje nebyla tak vysoká, jakou mohl nabídnout Spitfire, nebo Bf 109. Jenže Bf 109 se tam prostě nedostaly.
Bf 110 byl v roce 1940 (nebo i 1941...) kategorií sám pro sebe. Byl rychlý jako jednomotorové stíhačky, měl víceméně srovnatelnou akceleraci, měl stejně silnou, nebo spíše silnější výzbroj, nesl střelce pro vlastní ochranu a k tomu všemu nabízel velmi vysoký dolet. Nikdo ti tady nebere, že 1 vs 1 to proti Spitfiru neměly Messerschmitty nijak snadné, ale ty tady z mého pohledu prostě nechceš prohlédnout za povrchní ("encyklopedické" zhodnocení tohoto typu.
Takový P38 na tom nebyl ve své době o nic lépe. Také měl "jen" dolet. Jenže on ten "jen" dolet nemusel znamenat zase až tak málo.
Fučido shlídni to YouTube video. Moc zajímavě a srozumitelně popisuje genezi Destroyerů a Zerstorerů za WW2. Není to jen o Bf 110, mluví to velmi kriticky o 210, nasazení 410, je tam Mosquito, P38 atd. Je tam popsána politika za těma letadlama, v čem byl problém té které konstrukce.
Co se týká akcelerace Bf 110, je v tom dokumentu taky zmíněna. Zmiňuje ji i Eric Brown a popisuje taktiku, kterou za BOB úspěšně používali Poláci proti Bf 110. Jo a ta akcelerace prý byla velmi špatná. Ačkoli Bf 110 bylo rychlejší než Hurrik, Hurrik tomu utekl v dajvu akcelerací. Hele opravdu to shlídněte a přečtěte. Já tu neříkám nic ze své hlavy. Jen čtu a dívám se.
Rumcajs napsal:
Nikde jsem netrvdil, že Bf 110 byl fail.
Rumcajs napsal:
Hele za poslední půl rok jsem pochopil, proč byl Bristol Fighter tak moc úspěšný ve WW1 a proč Bf 110 byl takový fail jako stihač za WW2.
Ty články pouze kopírují obecné povědomí, které tady zastupuješ Rumcajsi. Ovšem vysvětlení, čím je podložené tvrzení o selhání 110 v BoB chybí.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Rumcajs napsal:Jo a ta akcelerace prý byla velmi špatná. Ačkoli Bf 110 bylo rychlejší než Hurrik, Hurrik tomu utekl v dajvu akcelerací. Hele opravdu to shlídněte a přečtěte. Já tu neříkám nic ze své hlavy. Jen čtu a dívám se.
http://www.wwiiai...Trials.pdf
Přečti si tohle. Píšou například, že vymanévrovat 110 bylo snadné, ale s přibývající výškou to bylo jen horší. Ve 20000 feetech byly potřeba průměrně 4 360° zatáčky pro dosažení z pozice před 110 do pozice za.
Co je asi nejzajímavější jsou ty poznámky ke stoupavosti. Tvrdí, že na při strmých úhlech stoupání se Hurricane neudržel a dokonce Spitfire V (!) musel stoupat na menších úhlech a vyšších rychlostech, aby 110 přestoupal. Člověku se to až nechce věřit.
Začít divovat před 110 bylo asi ta nejnebezpečnější možnost úniku, co mohl hurricane udělat. Počáteční akceleraci do divu měla lepší 110 a rychle zkrátila vzdálenost (hlavně díky motorům), poté hurricane poutekl a pak už to bylo vyrovnané, řízení nijak extrémně netuhlo.
Poručík Wolf Müncgmeyer 1./ZG 2
Jedenáctého srpna jsme doprovázeli bombardéry Ju 88 při náletu na Portland, byla to moje první letecká bitva, zúčastnily se jí stovky letadel. Zatímco jsem střežil dva Messerschmitty 110 před sebou, najednou se z boku objevil spitfire pronásledovaný Me 109. Zvedl jsem levé křídlo, abych se vyhnul dávce stopovek, která pocházela ze spitfiru a byla určena mně, nebo z pronásledjícího messerschmittu - to nevím. Rozhodně jsem si myslel, že mám štěstí, ale z levého motoru vyrazil kouř a nestačil jsem ostatním; když jsem se rozhlédl, najednou jsem viděl, že jsem zprava i zleva obklopený spitfiry, tak jsem se snažil uniknout střemhlavým, skoro kolmým letem na plný výkon motorů, protože jsem věděl, že naše messerschmitty snesou mnohem větší zátěž křídel než spitfiry, a proto mohou dosáhnout střemhlavým letem daleko větší rychlosti. Počítám, že jsem dosáhl 900-1000 km/h., mnohem víc, než přístroje byly schopné ukázat. Nad hladinou moře jsem potom vypnul levý motor a nastavil vrtuli do praporové polohy. Trvalo mi hodinu a půl, než jsem doletěl do Francie, levý motor ztratil všechen olej a zadřel se. Při této operaco jsme ztratili velitele skupiny, majora Ernsta Otta.
Rumcajs napsal:
Nikde jsem netrvdil, že Bf 110 byl fail.
Rumcajs napsal:
Hele za poslední půl rok jsem pochopil, proč byl Bristol Fighter tak moc úspěšný ve WW1 a proč Bf 110 byl takový fail jako stihač za WW2.
Ty články pouze kopírují obecné povědomí, které tady zastupuješ Rumcajsi. Ovšem vysvětlení, čím je podložené tvrzení o selhání 110 v BoB chybí.
Víš co pbarry, nevidět a nechtět chápat, co píšou jiní, ti nikam nepomůže. Jsem rád, že jsi zvýraznil dvě věty, který když pochopíš zcela, bude polovina potíže za tebou. Já tvrdím, že Bf 110 byla konstrukce ne příliš úspěšná coby stihač, zatímco jako noční stihač lehký bomber a bůh ví co dál, měla rozhodně svůj úspěch. Ohrazuji se proti těm z vás, kteří si to nejsou schopni přečíst celý a když vidí fail jako stihač, zrudnou jim oči a chtějí v tom vidět něco jiného, než jsem napsal. Hele tak sis zvýraznil přesně to, co ti uniklo, tak si to přečti znovu. Takhle se jen zesměšňuješ.
Co se týká těch dokumentů, který podporujou moje tvrzení, ty jsem už postoval. Přečti si to. Navíc dej do Googlu "Bf 110" a máš materiálu ke čtení na několik dalších dní. A co víc, shlídni ten dokument "Wings of The Luftwaffe". Já už k tomu nemám co dodat, linky máš, stačí číst. Ty články obsahují přesně to, co se snažím říct.
Hele že vona potíž bude s angličtinou. Víte kdo spolupracoval na vzniku toho filmu "Wings of the Luftwaffe"? Víte kdo je ten pán v saku s kravatou, kdo to tam na mnoha místech komentuje? Jestli ne, je to Gunter Rall. Jestli chcete tvrdit cokoli jiného, než je v tom dokumentu uvedený, asi byste si měli najít pro svoje tvrzení dost dobrý důvod. Páčto Gunter Rall je autorita, před kterou vaše virtuální přesvědčení nemá jinak šanci uspět. Jestli je problém s tím, že nevíte co se tam říká, nebo tomu rozumíte jen zčásti, dejte vědět. Celý to překládat nebudu, ale můžu z toho udělat výtah podstatného. Ke každému typu tam povídají sbírku zajímavých informací jak z vývoje tak z nasazení. Třeba je tam moc hezky popsaná ta Me 210 a velikost průseru pro Německo, který to byl. Goering prý dokonce řekl "Kdyby nebyla 210, mohl jsem žít dýl". Jo a je tam spousta pozitivních informací o Bf 110. Třeba se tam mluví o tom, jaký zásek udělala do spojeneckých bombardovacích svazů ve dne, dokud nebyly dálkové stihačky na doprovod a v noci po zbytek války. Mluvili o nějaké tisícovce bomberů.
Co se týká akcelerace Bf 110 a techniky co používali Poláci za BOB, doporučuju si najít co psal Eric Brown o Bf 110 a je to statně i v Wings of The Luftwaffe. To hlášení, co tu uvedl Werner, v sobě slovo akcelerace neobsahuje. Mezi slovem rychlost a zrychlení je podstatný rozdíl. Zase kdo nemáte technické vzdělání a válčíte s chápáním rozdílu, přihlašte se. Najdu k tomu nějaký článek, aby se to ozřejmilo. Já tohle nemyslím nijak negativně. Spoustě lidí tyhle termíny tak nějak splývaj.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.