Na posledni Opitzuv vylev nebudu odpovidat, snad jen, ze spousta statu nema to stesti mit namodelovane sve nejlepsi stroje (alespon s chybami).
Abych to trochu shrnul pro ty, co se problematice nevenovali par poslednich let :-). Takze skutecny stav (co jsem slysel/co vim/co vyplyva z fyziky):
Po nekolika presvedcovacich akcich (a o mnoho vice citovych vylevech...) se podarilo presvedcit Olega, ze diky lomu svetla tam 'the bar' tolik nevadil. Ne, ze nebyl vubec videt, ale vizualne vypadal dostatecne nizko, ze nezasahoval do zamerovace. Nicmene prepracovani by znamenalo predelat 3D model kabiny a vysledek vydistribuovat v nejakem patchi. Bylo oficialne oznameno, ze se to nestane - jestli byl duvodem vice cas grafika/modelare na prepracovani, programatora/implementatora na nahrazeni v enginu, betatesteru, narust velikosti vysledneho patche, neceho jineho nebo vseho najednou, nikdo nerekl. To se stalo jeste pred vydanim ta152, protoze tam je kabina umyslne trochu zdeformovana, aby se nahradil lom svetla.
Jak by mel byt vyhled ve skutecnosti (tj. abychom v ilovi videli presne to, co pilot videl ve skutecnosti, kdyz zavrel leve oko)
V nasledujicich uvahach vychazim z techto informaci:
-ruzne nakresy kabiny fockewulfu, jako je ten o kus nahore v tomto vlakne
-informace z britskych testu, ze "The sighting view is approximately half a ring better than that from a Spitfire"
-slovni komentar Ch.Browna, kdyz zkousel spita v simulatoru il2, ze vyhled dopredu je presny
-ze kruh britskeho zamerovace mel 110mil v prumeru, nemecky 100
Coz do sebe dohromady zapada. Vyhled ve fw190A dopredu dolu (tj. limit kapotou) ma byt asi 4° od roviny zamerovace, coz je asi 1.4krat kruh nemeckeho zamerovace. To je asi v polovine aktualniho zobrazeni tlouskty skla ve hre - na Opitzove screenshotu, ktery pomaloval cervenym skrtanim, je to presne vyska krizeni v tom preskrtnuti vlevo. Je velmi pravdepodobne, ze se do vyhledu budou plest vybouleniny pro kulomety. Jak moc (pro kazdou verzi fw - kulomety se menily), to je tezke urcit. Dalsi otazka je samozrejme fw190D, kde se menil cely motor.
Druha vec je limit spodnim okrajem celniho skla, ale ten nepovazuji za kriticky, protoze vzhledem k jeho blizkosti od oci maly pohyb hlavou pilota meni uhel o hodne - zvednuti hlavy o centimetr zmeni uhel skoro o cely stupen.
To, jak jsem popsal, jak to ma byt, je samozrejme jen muj nazor. Pokud me nekdo presvedci, ze se vykresy myli a zaroven se zmylili v AFDU v reportu o fw190 nebo Brown s hodnocenim vyhledu ze spita, jsem ochoten ho zmenit.
LesniHU napsal:
Presne tady bude asi problem s naznalosti fyziky . Ta cara, co vede pred sklem dolu, nepokracuje za sklo. Kdyby pokracovala, sla by v uhlu 5.5stupne nad tou carou vpravo (ve skle i v kabine), takze by koncila asi 10cm na ocima pilota. To sklo je plochy, takze caru jen posunuje, neohyba.
Ta cara, co nakreslil Lazy je vicemene spravne - vzhledem k velikosti obrazku je ta chyba dvou centimetru pod hranici presnosti. Jen nevim, co tim chtel dokazat, kdyz nevime, kterym smerem na te fotce mirily zbrane.
no fyzik jsem absolvoval nekolik a co tady popisujes je nejaky trosku divny.
mas to napsany pro me docela zmatene. obraz se posouva tak nevim, kde jsi vzal ten uhel (mysleny paprsek se tam zlomi 2x, tudiz uhel pred sklem i za sklem je stejnej) a to ze by paprsek koncil 10cm nad ocima, by me zajimalo cim se teda pilot diva. (periskop si do kabiny zrejme nebere).
Dopredu od skla vedou dva paprsky:
-jeden vodorovne dopredu. Ten vede doprava do oci pilota.
-jeden dopredu dolu, co neni vyhled pro strelbu dolu, protoze kdyby se prodlouzil doprava, skoncil by prave nad hlavou pilota.
Cara pohledu co hledame musi jit z oka pilota, mirne dolu pod tou vodorovnou. Neni tam zakreslena.
Maxxis napsal:
jen bych se chtel zeptat LESNI -Hu kde se dozvěděl o tom ze naboj byl umístěn do trupu letadla?
Rad bych pokud vychazí z nějaké literatury nebo tak tak aby napsal, zajima mě to, THX LHÚ
Priznavam, ze za tohle nemuzu na 100% rucit. Objevilo se to jako informace v jedne velke debate o zbranich a nikdo to nevyvratil, ani nezkusil poprit. Protoze me informace o tom testu take zajimaji, ptam se, odkud je informace
Letecz napsal:
To je nesmysl. Náboj HE byl vystřelen z Mk.108 ze vzálenosti 100yardů pod úhlem 10°.
a na jaky bod se mirilo a vuci cemu je tech 10°.
A k debate Hispano vs mg151+MG:
Je velmi pravdepodobne, ze naboje v Hispanu v ilovi jsou ze zacatku valky (HE+APIT?). Z historickych duvodu - tehdy v ilovi nebylo zadne britske letadlo z prostredka valky. Ale nekdy od roku 42 dal bylo standardem SAPI+HEI v pomeru 1:1 (nekde jsem slysel o paskovani 1+1, nekde o 2+2). To jen, aby vase debata nebyla tak jednoducha .
Dopredu od skla vedou dva paprsky:
-jeden vodorovne dopredu. Ten vede doprava do oci pilota.
-jeden dopredu dolu, co neni vyhled pro strelbu dolu, protoze kdyby se prodlouzil doprava, skoncil by prave nad hlavou pilota.
Cara pohledu co hledame musi jit z oka pilota, mirne dolu pod tou vodorovnou. Neni tam zakreslena.
uz jsem se lekl, ze mame rozdilne informace ohledne disperze
Code
Cara pohledu co hledame musi jit z oka pilota, mirne dolu pod tou vodorovnou. Neni tam zakreslena
spis by se mela hledat cara pohledu pri mireni skrz zamerovac, kdy se pilot mirne predkloni a prikrci. coz je u Fw i u Bf udelany nekorektne.
Je to provedeny pouze oddalenim a priblizenim pilota, zadny vyskovy "posuv" hlavy se nekona. Prijde mi, ze to provedly docela neferovym kompromisem.
Dopredu od skla vedou dva paprsky:
-jeden vodorovne dopredu. Ten vede doprava do oci pilota.
-jeden dopredu dolu, co neni vyhled pro strelbu dolu, protoze kdyby se prodlouzil doprava, skoncil by prave nad hlavou pilota.
Cara pohledu co hledame musi jit z oka pilota, mirne dolu pod tou vodorovnou. Neni tam zakreslena.
uz jsem se lekl, ze mame rozdilne informace ohledne disperze
Code
Cara pohledu co hledame musi jit z oka pilota, mirne dolu pod tou vodorovnou. Neni tam zakreslena
spis by se mela hledat cara pohledu pri mireni skrz zamerovac, kdy se pilot mirne predkloni a prikrci. coz je u Fw i u Bf udelany nekorektne.
Je to provedeny pouze oddalenim a priblizenim pilota, zadny vyskovy "posuv" hlavy se nekona. Prijde mi, ze to provedly docela neferovym kompromisem.
Férovým :d.
Všechny latadla to mají stejné, v žádnem se nemůžeš mírně sehnout :d
312_Lazy napsal:
opravdu mas pocit ze jsem chtel zertovat? tak zkus udelat taky nejakej vtip a dat sem neco s nenulovou informacni hodnotou.
video z Hannoveru jsem zpostředkoval já, takže svoje jsem si už odpracoval :yes:
ty tvoje fotky, co jsi nalinkoval, jsou z onoho videa. jsou ale braný z výšky, nalistuj si na videou moment, kdy je kamera níž a uvidíš to jinak.
co je podstatný: zaměřovač je namontovanej blbě. podle ostatních (i historických) fotek i nákresu z tohodle threadu je vidět, že nad palubní desku vystupovala čočka zaměřovače i konstrukce držící reflexní sklíčko se stínítkem. Todle revi je zapuštěný níž o několik cenťáků...Je to daný možná tím, že je to A8 a tam se montovali Revi 16, zatímco na videu i fotce je starší typ Revi 12(asi kvůli rekonstrukci) . Tady je správně namontovaný Revi 12:
[img]http://www.lanpoint.net/fotos/fw190/FW190A3.jpg[/img] is not a valid Image.
tady někdo prohnal v programu, který to umí počítat, model kokpitu v případě, že je tam sklo a paprsky se lámou (vlevo), na pravém obrázku je ten samý kokpit bez skla (tak jak je to ve hře)
http://geocities.com/fennec50/ref.txt
(zkopirujte odkaz a pastněte do prohlížeče)
p.s.
tady je nákres nose-down pozice FW při letu, která umožňuje lepší výhled
ve hře lítá FW s břichem ve vodorovný pozici
[img]http://members.optusnet.com.au/~trentelliott/IL2/FW190_Side1.jpg[/img] is not a valid Image.
edit. tech. opravy
Upravil/a rOckie dne 21-01-2006 19:37
Férovým .
Všechny latadla to mají stejné, v žádnem se nemůžeš mírně sehnout
ale jenom ve fokeru ti tendleten kompromis vyrazne zhorsuje vyditelnost.
P.S.: clovek si na to stejne zvykne a pak kosi jednoho spita za druhym :sm15:
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 21-01-2006 19:40
Maxxis napsal:
jen bych se chtel zeptat LESNI -Hu kde se dozvěděl o tom ze naboj byl umístěn do trupu letadla?
Rad bych pokud vychazí z nějaké literatury nebo tak tak aby napsal, zajima mě to, THX LHÚ
Priznavam, ze za tohle nemuzu na 100% rucit. Objevilo se to jako informace v jedne velke debate o zbranich a nikdo to nevyvratil, ani nezkusil poprit. Protoze me informace o tom testu take zajimaji, ptam se, odkud je informace
Letecz napsal:
To je nesmysl. Náboj HE byl vystřelen z Mk.108 ze vzálenosti 100yardů pod úhlem 10°.
a na jaky bod se mirilo a vuci cemu je tech 10°.
Mířilo se obecně na trup, přičemž 0° byla podélná osa letounu. S tím umístěním náboje do trupu je to opravdu blbost. Fotka pochází ze střeleckého testu, kde se skutečně střílelo. Podobně dopadl i trup Blenheimu po zásahu jednou HE M-G střelou: http://forum.virt...pic_id=633
CZ_Opitz napsal:
no vidis to, a to je zaparkovany letadlo, takze je cumak nahoru a ten pilot vidi presto vodorovne vpred... takze kdyz se ero srovna do levelu, kam uvidi? dolu! kam vidis v IL2? do ... a vsimni si opet toho zamerovace - OSTRE rohy!
paneboze ty ses ignorant.. :rol:
koukni se jeste jednou do tech tvych vykresu a rekni mi jestli ma fokac nejake hydraulicke zarizeni, ktere pri vodorovnem letu zvedne a zakloni pilotovu sedacku.. asi ne co? jedine co se zmeni oproti sezeni na zemi je to, ze nebude met svislou osu hlavy kolmo k zemi ale bude ji mit rovnobezne z osou operky hlavy..
pro blbce: nebude mit hlavu predklonenou ale oprenou o operku..
a tak to je u vsech letadel.. tim oprenim se mohou oci o par centimetru posunout (no maximalne tak o 1-2), ale to je tady "simulovano" tim, ze ten pilot ma hlavu zaklonenou aby si mohl zapnout helmu..
z tvych vykresu je videt ze se hlava pilota dotyka skla prekrytu kabiny.. zda se ti to byt zpravne? videls nekdy fotku, kde by se ve FW pilotova hlava dotykala prekrytu? asi ne ze? nebo jo? tak ukaz..
Upravil/a 312_Jura dne 22-01-2006 00:33
CSL_Rook napsal:
co je podstatný: zaměřovač je namontovanej blbě. podle ostatních (i historických) fotek i nákresu z tohodle threadu je vidět, že nad palubní desku vystupovala čočka zaměřovače i konstrukce držící reflexní sklíčko se stínítkem. Todle revi je zapuštěný níž o několik cenťáků...
tady je to samé letadlo z Hannoveru se zaměřovačem ve správný pozici, náhodou jsem to našel na netu. asi jim vypadl šroubek nebo tam někdo dojel a smontoval ho schválně níž?
[img][img]http://img.photobucket.com/albums/v670/CVS_Rockie/Hannover_190.jpg[/img] is not a valid Image.[/img]
Upravil/a rOckie dne 22-01-2006 01:46
[img]http://kv.clarionet.cz/letadla/fw190/gunsight.png[/img] is not a valid Image.
scela ocividne je tady pilot predklonenej.. co to ma za nasledek si urcite vsichni uvedomi..
taky bych rad upozornil ze by mi bylo naprosto ukradeny jestli by ten model predelali nebo ne.. jsou veci ktere me mrzi mnohem vic a nikdo nema v umyslu to predelat..
Upravil/a 312_Jura dne 22-01-2006 02:45
nevim kdo je tady ignorant, ale vim stoprocentne, kdo je tady autocenzored.
[img]http://members.optusnet.com.au/~trentelliott/IL2/FW190_Side1.jpg[/img] is not a valid Image.
"The sighting view, when sitting comfortably in the normal position, is about half a ring jof deflection) better than that from a Spitfire. The view downwards from the centre of the sight graticule of the edge of the reflector plate holder is about 5 degrees. This view is not obtained by elevating the guns (and consequently the sight) relative to the line of flight, but is entirely due to the attitude of the aircraft in flight, which is nose down" Upravil/a Opitze dne 22-01-2006 12:14
Válka a korupce se nedá oddělit.
Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
No pánové hezky se to tu rozjelo. Jeden by skoro nevěřil jak z jednoho příspěvku s linkem na video z kokpitu I-16 vzniknou tři stránky stížností na výhled z FW, obrázků je tu víc než v encyklopedii a na foru se objevují blbci, tupci a ignoranti. IMO těch chyb v simulátoru je víc a podle mě se vztahují na víc letadel než na FW. Popravdě řečeno si myslím, že už s tím v sérii IL-2 stejně nikdo nic neudělá. Nešlo by se s tím smířit a než se tu častovat urážkami, jít radši lítat? Stejně je to "jen" hra.
ano, nakonec, kdyz nekdo dokaze, ze jedna z podstatnych "features" teto hry je spatne namodelovana, tak posledni argument je = vzdyt je to jen hra.
ano je to jen hra. ale potom prestanme vyzadovat vsechno, to jest vyhled na smerovku, vykony motoru, DM, FM, vitr, mraky, brzdeni pri pristavani. vzletove rychlosti, vyhledy z kokpitu atd.
vzdyt to je jenom hra.
to je stejne jako tvrdit o simulatoru F1, ze ano, ten McLaren je sice spatne namodelovany a blbe se ridi, protoze z kabiny se vidi prdlajs, ale je to jenom hra... Ze je Ferrari na tom lepe? Vzdyt je to jen hra...
ano je to hra, ale ma v sobe dost bugu a technickych chyb. protoze je to simulator, meli by se autori snazit o autenticnost. Pokud ale ignoruji fakta, pak je to bud na zaklade prodejnosti teto hry a samozrejme vyvazenosti, kterou udelali na ukor napriklad vyhledu z FW190, nebo to proste udelal ten modelar blbe a Olegovi to nakonec vyhovuje.
oprava toho kokpitu by nebyla nijak slozita, podle me za den, by to ten puvodni autor mel opraveno.
ale to by Oleg musel chtit. A on nechce. Protoze predpoklada a asi spravne okamzitou dominanci FW190 a naslednou nevyvazenost cele hry. A taky nasledne MILIONY emailu, kde si budou cerveni stezovat a budou prudit zase oni.
ano je to hra, ale jsem rad za ty, kdo uznaji, ze ten vyhled je spatne. Ti, kteri sverepe trvaji na tom, ze to je dobre, bud nemaji oci, nebo nechapou, co se jim tady snazime vysvetlit a ukazat.
tim bych to cele ukoncil, s tim, ze to je jenom hra.
Upravil/a Opitze dne 22-01-2006 12:03
Válka a korupce se nedá oddělit.
Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
312_Jura napsal:
scela ocividne je tady pilot predklonenej.. co to ma za nasledek si urcite vsichni uvedomi..
taky bych rad upozornil ze by mi bylo naprosto ukradeny jestli by ten model predelali nebo ne.. jsou veci ktere me mrzi mnohem vic a nikdo nema v umyslu to predelat..
z nějakýho záhadnýho důvodu na všech videiích i fotkách co si pamatuju a mám doma, žádný pilot nemá opřenou hlavu o ten zadní pancíř, všický sedí jakoby "vyklonění" dopředu asi to není náhodi, IMO.
Mezi pancířem a sedačkou je jednak mezera, jednak měl pilot na zádech batoh. ale čert ví, já jsem v tom neseděl
a při střelbě piloti stejně hlavou hejbali, ne? tak aby zafixovali rovinu zaměřovače s okem.takže z těhle fotek o přesný poloze hlavy asi stejně nejde nic poznat.
ještě doplním to co psal letecz o skloněným čumáku. z britských testů ukořistěnýho FW v Pembrey:
"The sighting view, when sitting comfortably in the normal position, is about half a ring (of deflection) better than that from a Spitfire. The view downwards from the centre of the sight graticule of the edge of the reflector plate holder is about 5 degrees. This view is not obtained by elevating the guns (and consequently the sight) relative to the line of flight, but is entirely due to the attitude of the aircraft in flight, which is nose down"
edit:
Slávo, samozřejmě, že je to jen hra a stejně to nepředělaj, ale todle je "jen" forum a to existuje snad od toho, aby se tady kecalo. třeba i o píčovinách. mě ale todle příde zajímvý, ne? je to o letadlech, posbírali se tady fotky a videa. někdo s etřeba i něco novýho dověděl.
-problém je, že Oleg naznačuje zachování tohodle stavu (fw kokpit) i v BOB, což se samozřejmě modrým nelíbí, tak se cukáme a snažíme se to změnit. podle mě je to naprosto legitmní, pokud se žádáme změnu pomocí reálných podkladů. ty se přece daj vyvrátit jinýma reálnýma podkladama takže ve hře by se nemělo objevit něco, co je v rozporu se skutečností a co si jen vybrečíme.
- ty osobní ataky sem nepatří, takže pánové: slow down pls.
Upravil/a rOckie dne 22-01-2006 12:20
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.