Zázrak techniky, vlastní modifikace joye
|
1stCL_Fucida |
Přidané 12-01-2011 23:30
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
310_Obluda napsal:
Jinak moje konstrukce jsou vždy vhodný pouze pro výrobu 1ks. vycházím ze svejch možností. Vy výsledku mě to moc nestojí a maká to hezky.
Kdybys byl Lion, tak bych jen suše poznamenal, že 1 ks mi bohatě stačí
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 13-01-2011 10:34
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
S napsal:
... správně vytrimovaný letí prostě rychlejc s míň plynu...
To si kde zobral tento blabol?? |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-01-2011 13:11
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Dobře vytrimované letadlo poletí o něco rychleji, než nevytrimované. Otázkou je o kolik. Možná i o 10 km/h...
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 13-01-2011 13:28
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
Trim odstranuje sily v riadeni,nic viac. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 13-01-2011 13:49
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
No ono přestavení trimovací plošky jistý aerodynamický dopad na letoun mít bude - a domnívám se, že tento efekt bude dost možná negativní. Tím by vytrimované letadlo mohlo letět možná dokonce pomaleji, nežli nevytrimované (samozřejmě pokud netrimuje celou plovoucí výškovkou) . Každopádně to asi bude rozdíl z těch obtížně měřitelných až neměřitelných.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 13-01-2011 14:17
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
606_Tempik napsal:
Dobře vytrimované letadlo poletí o něco rychleji, než nevytrimované.
Zázrak techniky!
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
313_OTTO |
Přidané 13-01-2011 14:19
|
Uživatel
Příspěvek: 547
Založený: 03.10.05
|
No podle mě trim směrovky vliv mít bude (nebude li pilot redukovat odchylku růčo). Pokud bude letadlo před vytrimováním v mírném skluzu tak jeho vytrimování by ho mělo zrychlit (nebudeme li brát v úvahu směr větru). Pokud ovšem budu udržovat kuličku ručně pak by měla být rychlost přibližně stejná protože aerodynamický odpor potřebný k vyrovnání letadla by měl být podobný ať už se jedná o trim či vychylku od pilota.
Snad jsem to napsal srozumitelně |
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 13-01-2011 14:46
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
Nikto nenecha letet lietadlo s gulickou v prdeli,kazdy si ju dokopne do stredu bud nohou,alebo vyvazenim-.A vobec smerovka nieje dobry priklad,trim smerovky ma len zopar lietadiel. |
|
|
|
313_OTTO |
Přidané 13-01-2011 15:01
|
Uživatel
Příspěvek: 547
Založený: 03.10.05
|
No u zbytku to totiž nemá smysl řešit. Pokud se bavíme o trimu a né o vyvážení. Pokud jde o trim tak by to dle mého názoru mělo být jedno. |
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 13-01-2011 15:18
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
Myslel som vyvazenim vyvazovacou ploskou-teda trimom,to je vlastne to iste. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 13-01-2011 17:16
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
CZS_Talbot napsal:
Nikto nenecha letet lietadlo s gulickou v prdeli,kazdy si ju dokopne do stredu bud nohou,alebo vyvazenim-.A vobec smerovka nieje dobry priklad,trim smerovky ma len zopar lietadiel.
Prej že rejže nikdo nenechá letět letadlo s kuličkou v prdeli...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 13-01-2011 17:30
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
Myslel som v reali,v ilovi je takych hodne! |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 13-01-2011 17:51
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Ona mi ta mrška neposedná i v reálu občas dělá neplechu
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 13-01-2011 17:55
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
No jo,ale nenechas naschval gulicku v prdeli To sa ti s dalsimi hodinami dostane do krvi.Ak sa raz budes preskolovat na VSO 10,tak tam sa to budes ucit znova |
|
|
|
Hoper |
Přidané 13-01-2011 18:05
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
např. Avie nebo Zero tahají poměrně dost nahoru (Avie v QMB jde nahoru jako kráva :) )
Myslel jsem si, že je lepší to seřídit trimem než výškovkou - výchylka výškovky mi přišla jako větší aerodynamický odpor než tím trimem - se pletu ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-01-2011 18:34
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
1stCL_Fucida napsal:
No ono přestavení trimovací plošky jistý aerodynamický dopad na letoun mít bude - a domnívám se, že tento efekt bude dost možná negativní. Tím by vytrimované letadlo mohlo letět možná dokonce pomaleji, nežli nevytrimované (samozřejmě pokud netrimuje celou plovoucí výškovkou) . Každopádně to asi bude rozdíl z těch obtížně měřitelných až neměřitelných.
Ty si nerovnáš kulčku hezky do roviny, když se snažíš nabrat únikovou rychlost ve fokáči?
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 13-01-2011 18:41
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
Hoper napsal:
např. Avie nebo Zero tahají poměrně dost nahoru (Avie v QMB jde nahoru jako kráva )
Myslel jsem si, že je lepší to seřídit trimem než výškovkou - výchylka výškovky mi přišla jako větší aerodynamický odpor než tím trimem - se pletu ?
Ak som ta pochopil,ty si myslis ze ked za letu hybes iba trimom,tak kormidlo je v rovine a hybe sa len vyvazovacia ploska a ta sposobuje tocivy moment? |
|
|
|
S |
Přidané 13-01-2011 19:09
|
Nováček
Příspěvek: 99
Založený: 06.01.11
|
Tuto tématiku mám docela naštudovanou (s tím mechanikem, co má cukrovku)... Mohu celkem dobře vysvětlit, ale je to nejlepší na obrázkách. Dám je zase na rajče, nějak jsem nepochopil, jak sem vkládat obrázky přímo... ale to bude teorie, která nevím jak moc dobře je nasimulovaná v Il-ovi. V reálitě Il-a je dost možný, že vytrimovaný éro nabere větší rychlost protože se tím minimalizují zásahy klepající se ruky do řízení... rozhodně to platí u pedálů, protože se nedá letět citem...
Nenašel sem na webu rozumnej odkaz, čili budu ty malůvky asi nějak muset vyplodit...
Ještě drobet k tomu, jak se chová trim ploška na kormidle... Tam jde o to, že oproti vžitej představě trim ploška nehejbe eroplánem, ale kormidlem - je to ale dosti složitá záležitost (účinnost vzhledem k rychlosti proudění, úhlu náběhu a pod.) |
|
|
|
S |
Přidané 13-01-2011 19:15
|
Nováček
Příspěvek: 99
Založený: 06.01.11
|
313_OTTO napsal:
No podle mě trim směrovky vliv mít bude (nebude li pilot redukovat odchylku růčo). Pokud bude letadlo před vytrimováním v mírném skluzu tak jeho vytrimování by ho mělo zrychlit (nebudeme li brát v úvahu směr větru). Pokud ovšem budu udržovat kuličku ručně pak by měla být rychlost přibližně stejná protože aerodynamický odpor potřebný k vyrovnání letadla by měl být podobný ať už se jedná o trim či vychylku od pilota.
Snad jsem to napsal srozumitelně
Jo - to je přesně ono - je jedno, jestli mám éro vytrimovaný, nebo jestli držím kormidla v tom režimu, jakej chci ručně... Trimování v ilovi mi pomůže eliminovat neschopnost v konstatním režimu necukat nohama, nebo pořád čumět na kuličku... v reálu je to stejný, akorát tam jde o ulehčení si síly, kterou musím neustále vyvíjet na pedály. Není tam ale zase problém eliminovat skluz, protože to člověk dělá automaticky asi jako v autě, když drží volant u auta, který táhne na stranu....
Upravil/a S dne 13-01-2011 19:19
|
|
|
|
doktorkop |
Přidané 13-01-2011 19:24
|
Uživatel
Příspěvek: 732
Založený: 30.09.05
|
Hoper napsal:
např. Avie nebo Zero tahají poměrně dost nahoru (Avie v QMB jde nahoru jako kráva )
Myslel jsem si, že je lepší to seřídit trimem než výškovkou - výchylka výškovky mi přišla jako větší aerodynamický odpor než tím trimem - se pletu ?
trim v ILovi Ti přímo hýbe s ovládanou plochou(tedy jestli to není změněné)
takže vlastně posunuje mechanicky neutrální polohu řídící páky
takže by se to vlastně dalo přirovnat k pružinovému vyvážení
takže je to vlastně putna jestli děláš korekci pákou nebo trimem
Upravil/a doktorkop dne 13-01-2011 19:31
|
|
|