už jsem se chtěl zeptat dřív, ale dnes, co jsem zjistil, že mám vyloženě ujetou jednu čáru a včera si toho vůbec nevšiml, už to neodkládám - když hýbám jedním vertexem, který ale musí pak dělat vodorovnou čáru s druhým s ním spojeným, jak dosáhnu té rovné "spojnice" a ne ujeté někam do strany ?
V Corelu třebas držím ctrl (nebo alt, teď přesně nevím, vždy něco intuitivně zmáčknu :)) ) a ono mi to druhý bod na křivce udělá buďto svisle nebo vodorovně od předešlého bodu.
Jde to nějak i tady ? Nebo jediným vodítkem je souřadnice předešlého bodu a té se pak držet i pro ten následující ? (což je trošku opruz...) Chytit se nějakého podkladu nemůžu, navíc i kdyby to šlo, ne vždy je to 100% (stačí si to hooooodněkrát zvětšit a míry jsou v pr.... :)) )
a jde na mne porod číslo dvě - sešikmené a zkosené střechy... :)
utíkám tomu tak, že asi nejprve začnu věžičkama, co jsou na dvou z těch tří :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hmm. Nějak Tvému dotazu moc nerozumím. Podstata věci je v tom, že Max je modelovací program, ne strojní. Jsa zvyklý na AutoCad a Inventor, tak než jsem si na rozdílnou filozofii zvyknul, měl jsem problémy Zapni Skype, mrknem na to. Možná to tady čte Martin. Tak třebas nějakou fintu prozradí.
Ok, svařování chápu, našel jsem si to na youtube. Ještě jedna otázečka, ten groundlevel, je jedno jak je velikej, prostě dva trojúhelníky kolmo k sobě?
Tak co modeláři, jak jste na tom?? Já se teda hanebně přiznám, že závoru dodělanou nemám. Ptám se z čiré zvědavosti, neboť já za chvíli dodělám topografickou část mapy a budu moci začít s osídlováním
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
no jo no, tak to necháme ještě vyhnít, mně Stoupa říkal, že to dělá podle fotek. Zas nebuďme přehnaní perfekcionisti, se podívejte na canonovy objekty. Nemaj extra detaily, ale nikomu to nevadí. Přeci jenom kolem toho neběháme střílečku, ale lítáme v letadlech....
mně přijde blbé udělat něco, co pak když si někdo jiný prohlídne, řekne - "jé, tady je to blbě, tady je to odfláklé" ...
zvlášť, když to vidím na té své předloze - takže taky sháním podklady a jsem bohužel ve stádiu, kdy se kvůli blbému prohnutí střechy odhodlávám kontaktovat firmu, co dělala zaměření kvůli celkové rekonstrukci chrámu
a obávám se, že za to bude chtít prachy :(
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
K tomu perfekcionalismu - ano je urcite riziko, ze budeme podrobeni zdrcujici kritice, ze tohle okno je spatne a tamhle ma byt 5cm kominek atd. Uz jenom z toho duvodu, ze to tu kazdy zna a dle mineni mnohych by to slo udelat lepe. Ano slo, ale kdo mi da 500 000, abych se tomu mohl rok venovat denodenne, navstivim, vsechny archivy, ofotim plany, zakoupim spoustu ucebnic a zaplatim si kurzy 3d modelingu apod. Takze ja bych na spoustu veci hazel vetev. Neprodavame to tak co. Se podivejte jak vypada treba Notredame v Parizi - zadny detaily, rozmazana textura a jak vsichni chrochtali. Tudiz pokud tu prohnutou strechu nemas do pravyho uhlu.....tak bych se na to vybod. A vubec pochlub se nejakym obrazkem
Hoja modeláři. Mám komerční nabídku. Nechce si někdo přivydělat? Hledám 3D animatora/modeláře. Nejde o nic drastického. Máme 3d modely zařízení a potřebuju to rozběhnout v čase. Jediný háček je pruchod postavy a já na to nemám čas všechno dělat.
Pokud to někoho zaujme, pošlete PMko. Já to potom upřesním.
Dík.
ale pro mne byla fuška udělat ten "zub" v prvním patře mezi bočnicí a lomenou střechou
a od Vánoc jsem na to nehráb (krom těch věžiček)
snad se to ale už zas pohned :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
mam takovou prosbu na zkušenější modeláře. Udělal jsem generic těžní věž pro mapu ČSR 1938, mam hotovo vše (lody, textury, poškozenou verzi,...), ale zjistil jsem takovou nemilou věc. Muj 3ds Max nechce spolupracovat s IL2 Exporter pluginem a jiny nemam a ted nemuzu schanet, navic je to muj prvni model do ILa tak by bylo dobre, kdyby to nekdo po me zkontroloval. Tak jsem se na vas obratil o pomoc. Mohl by se prosim na to někdo kouknout a dokončit? Pro zkušeneho modelaře to bude otazka par minut.
Take si nejsem jisty s alfa kanálama v .tga souborech (v maxu pruhlednost řeším pomocí Opacity), Lody mají 68, 36, 20, 2 polygony. Výsledna věž by měla být 16-18m vysoká.
Předem děkuji moc. Kdyztak se mi pak posli PM s odkazem.
EDIT: Jeste jsem zapomnel: textury jsou pouzivany jednostrane a v maxu je druha strana cerna (obsas je videt). Chtela by upravit barva druhe strany textur pokud to jde, aby to nebylo tak tmave.
Nahledy:
[img]http://www.ulozobrazek.cz/images/890_tezni_vez1.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.ulozobrazek.cz/images/251_tezni_vez2.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Lynx23 dne 04-07-2011 14:50
ten soubor nefunguje pod 3dsmax. Máš nainstalovaný nějaký pluginy který jsou uložený v tom max souboru, čili to zřejmě nikdo jiný nenačte.
Takže ti to nemůžu exportovat do msh.
Doporučuju zálohovat si tuhle práci do formátu FBX nebo OBJ (pro jistotu)
odinstalovat si 3dmax i se všemi pluginy.
A nainstalovat čistej 3dsmax9 a pak IL2 plugin exporter. (to obsahuje instalaci Visual C++ redistributable libraries pro IL2 plugin)
pak soubor znovu uložit jako .max. Pak se ti na to můžu podívat
Jinak TGA skin s alphou je dobrej bude fungovat.
Z obrázků je patrno že věž ve zničeným modelu není zhroucená, to by bylo možná reálnější.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.