Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
hele, a můžem se zas vrátit k těm japs hodinám ?
;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
hele, a můžem se zas vrátit k těm japs hodinám ?
Určitě. Me 262 jsme "vyřídili", takže nám v tom nic nebrání.
Já bych se přiklonil k názoru, že to sloužilo k označování nějakých časových úseků a pomáhalo to při navigaci. Ale je to jenom můj názor...
1stCL_PETRAS napsal:
Podle převodníku jednotek je při rychlosti 400km/h a tlaku 1013,25hpa ( což je tlak v 0m výšky podle MSA, a teplotě 15°C ) hodnota Machova čísla 0,326 ..
Což se zdaleka neblíží k hodnotě Mach 1
Myslím to přesně opačně, než jsi to pochopil. TAS je důležitá při vysokých rychlostech, tedy na rafičce nad 400 km/h. Tam jde o obtékání transsonickými rychlostmi. Pod 400 km/h to ani se supertlustým profilem křídla (který Me 262 nemá) je v podstatě v jakékoliv tehdy dostupné výšce nedosažitelné
mno on to dal do kupy i Lesník, jen to napsal nezřetelně :))
já tu jen hopsal :D
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hiltoši, "u nás v systému" znamená co ? v německém ?
dle polohy ručiček na budíku nemůžem usuzovat nic
takže by nešlo vydedukovat (kdyby byla modrá před červenou), že to je doba, kdy by měl pilot začít myslet třebas na návrat....
třeba
a navíc - Japonci byli svojí technologií (či čím) spíše orientovaní na Anglii, případně USA než na Německo, takže si myslím (já osobně), že barevné rozlišení dle Německa asi sedět moc nebude
ale abych to trošku "rozšířil" - Novotňas si myslí, že červenou by se mohlo označovat doba startu (poměrně důležitý údaj pro dlouhé navigační lety) a modrá se mohla používat ne mezibody letu - jsem na třetím WP, je tolik a tolik hodin, takže si to poznamenám na budíku a od modré rafičky poletím ještě 15minut...
ale jsou to jen čisté spekulace, nic nikde ověřeného...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hiltos napsal:
Hopere, u nas v systemu znamena modra barva WARNING, cervena pak ERROR.
Hm takže jsou to hodiny k náloži trhavin. A ty blbůstky jsou pomůska pro pyrotechniky.
Což to je vše v naprostém pořádku.
No jediné co mne zaráží je to že Hiltos má systém, to zní jako totální blbost!
jinak je na budíku ve předu jedno velké "kolo" - ovládal se tím jak nastavení času, tak i polohy obou ruček ?
nebo se hodiny štelovaly nějak ze zadu (jak moc často se seřizují/seřizovaly) ?
a červená se nastavila před startem nějak a už se na ní nehráblo ?
atd atd... :)))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
1stCL_Fucida napsal:
Myslím to přesně opačně, než jsi to pochopil. TAS je důležitá při vysokých rychlostech, tedy na rafičce nad 400 km/h. Tam jde o obtékání transsonickými rychlostmi. Pod 400 km/h to ani se supertlustým profilem křídla (který Me 262 nemá) je v podstatě v jakékoliv tehdy dostupné výšce nedosažitelné
Ano...samozřejmě že TAS se při určité výšce a rychlosti změní na tu nejdůležitější rychlost, kterou je třeba znát, právě kvuli tebou uvedeným jevům. Nicméně mi nebylo jasné, proč by měla IAS ručička indikovat pouze do oněch 400 km/h, když pri zemi mohu letět klidně 700 km/h a IAS i TAS by měly být prakticky naprosto stejné (samozřejmě tam bude minimální odchylka, která bude záviset na síle a směru větru...). Pokud mám tedy dva ukazatele (ručičky), jednu pro IAS a druhou pro TAS, měla by ta IAS pokračovat klidně až na konec stupnice, jako je tomu třeba u Fw 190, Bf 109, Spitfire apod. a v případě přízemního letu by se měly ručky překrývat.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.