1stCL_Fucida napsal:
Hlavně že se vždycky najde někdo jako Alex, kdo nám to všechno vysvětlí
Tajpane, Hispana měla i v reálu nejpříznivější balistiku ze všech rozšířených leteckých kanonů. Snad možná ještě MK 103 a MG 151/15, ale ty velkého rozšíření zrovna nedosáhly kvůli tomu, že jeden byl moc těžký a druhý až moc lehký
ano, preto i Bader, radšej lietal na kulometných Spitoch II a V, zatial čo všetci piloti RAF prešli s radostou na kanony. Výsledkom bolo, že celková schopnost stihačov RAF v 1941 zostreliť nejaké lietadlo LW výrazne sa znížila oproti 1940.
Jonnie Johnson : Velitel krídla 1956.
1stCL_Fucida napsal:
Hlavně že se vždycky najde někdo jako Alex, kdo nám to všechno vysvětlí
...
...hele, moc ho neshazuj, to ze ma o cca 3500 prispevku min nez ty jeste neznamena ze jeho pravda je o to mensi, ba prave naopak, mozna ma prave diky tomu vetsi vahu nez nejakej 3500ty nebo 3501ni prispevek
Upravil/a 310_Ikar dne 23-02-2009 15:42
1stCL_Fucida napsal:
Hlavně že se vždycky najde někdo jako Alex, kdo nám to všechno vysvětlí
...
...hele, moc ho neshazuj, to ze ma o cca 3500 prispevku min nez ty jeste neznamena ze jeho pravda je o to mensi, ba prave naopak, mozna ma prave diky tomu vetsi vahu nez nejakej 3500ty nebo 3501ni prispevek
311_BleskovejPodrs napsal:
Za těch několik let, co je na světě poslední ofiko patch upravující balistiku, (pokud takový patch byl po verzi 4.01 nebo od kdy jsem začal Ila online lítat) se všichni breptové mohli naučit střílet z čehokoliv, odkudkoliv a kamkoliv...
Balistika se neměnila snad nikdy. Poslední výrazný zásah do zbraní bylo zesílení účinnosti granátů (resp. přidání M-Geschoss munice) u MG 151/20. To se myslím stalo u verze 3.00 (konec roku 2004), tedy s příchodem Pacific Fighters. Jinak nikde nic moc převratného. Tedy asi se ještě nějak (údajně) sahalo do amerických M2, mně to přijde pořád podobné.
OK, díky za upřesnění. Tím líp...to na to měli ještě mnohem víc času...
311_BleskovejPodrs napsal:
Za těch několik let, co je na světě poslední ofiko patch upravující balistiku, (pokud takový patch byl po verzi 4.01 nebo od kdy jsem začal Ila online lítat) se všichni breptové mohli naučit střílet z čehokoliv, odkudkoliv a kamkoliv...
Balistika se neměnila snad nikdy. Poslední výrazný zásah do zbraní bylo zesílení účinnosti granátů (resp. přidání M-Geschoss munice) u MG 151/20. To se myslím stalo u verze 3.00 (konec roku 2004), tedy s příchodem Pacific Fighters. Jinak nikde nic moc převratného. Tedy asi se ještě nějak (údajně) sahalo do amerických M2, mně to přijde pořád podobné.
OT. neviem, asi sa mýlim, ale nebol tam nejaký minipatch, vtedy bolo nejaké velké hafo skoro všade, Bf-ká mali samé strely ala 30-tky a spitfajry búchali ako z porcelánu. Ale tiež Oleg zase niečo pošteloval k "zlepšeniu" u Befiek (smerovku,a iné nepodstatné veci). a potom bolo prvý a posledný krát "14-dní".
ale to bolo fakt dávno,
Alex napsal:
Zdar Pedroozo, vykašli se na ty řeči kolem, všichni maj plnou hubu čestnosti a reality a všichni jsou v podstatě číteři.
Mimo realitu je celej Il už jenom ten fakt, že sedíš doma na prdeli a o nic nejde ani při startu či přistání, když to zvoráš, natož když tě někdo sejme. A s používáním vztlaků na Spitu a Hurim si Pedroozo nedělej těžkou hlavu, každej si pomáhá jak umí a kdo neumí tak kritizuje, ostatně steně jako v životě
Ale zaplať pánbúh i za toho nereálnýho Ila, co by většina závysláků kromě chlastu a opruzování ženskýho pokolení dělala po večerech
Tajpan napsal:
ano, preto i Bader, radšej lietal na kulometných Spitoch II a V, zatial čo všetci piloti RAF prešli s radostou na kanony. Výsledkom bolo, že celková schopnost stihačov RAF v 1941 zostreliť nejaké lietadlo LW výrazne sa znížila oproti 1940.
Jonnie Johnson : Velitel krídla 1956.
- Bader se domníval, že osmička kulometů je proti stíhačům účinnější, nežli výzbroj kanonových Spitfirů. Možná měl i pravdu. Jenže skončil dříve, než se stihl potkat se stíhačkami se samosvornými nádržemi a obecně stroji s vyšším stupněm pasivní ochrany.
- V roce 1941 neklesla schopnost sestřelit nepřítele. Pouze velmi výrazně klesl počet nepřátelských letadel a navíc se zvýšil jejich výkon mnohem více, nežli u Spitfirů. Plus přišly ošklivé Fw 190, které posílaly Spitfiry do vln (do hlíny) Hispana ne-Hispana.
- Problémy u kanonů Hispano byly u verze Mk.Vb již vyřešeny a k zasekávání nedocházelo výrazně častěji, nežli u konkurenčních zbraní. Původní potíže tkvěly v nedostatečném vyhřívání zbraní a nespolehlivosti především při boji ve středních a velkých výškách.
Jeffrey Quill, šéfpilot Supermarinu, vrchní zalétávací pilot Spitfiru 1938 - 1947.
310_Ikar napsal:
...hele, moc ho neshazuj, to ze ma o cca 3500 prispevku min nez ty jeste neznamena ze jeho pravda je o to mensi, ba prave naopak, mozna ma prave diky tomu vetsi vahu nez nejakej 3500ty nebo 3501ni prispevek
Ty...ty...ty...kapitalisto!
Ikare, když už jsme u těch pič-točičů - chystáš se na tu akci Ámos (poslední let Vašátka)? Jaktože TAM, ty ostudo, nejsi zapsanej?
Žil jsem doposud v domnění, že některý patch 4.? měnil parametry přinejmenším Švaků. Netuším jestli balistiku, váhu střely, nebo co, ale určitě počet stopovek. Ale může to být taky JPP, nebo subjektivní dojem.
Tajpan napsal:
OT. neviem, asi sa mýlim, ale nebol tam nejaký minipatch, vtedy bolo nejaké velké hafo skoro všade, Bf-ká mali samé strely ala 30-tky a spitfajry búchali ako z porcelánu. Ale tiež Oleg zase niečo pošteloval k "zlepšeniu" u Befiek (smerovku,a iné nepodstatné veci). a potom bolo prvý a posledný krát "14-dní".
ale to bolo fakt dávno,
- Neuvědomuji si, že by MG 151/20 prošly nějakými výraznějšími změnami, nežli těmi, které je potkali u verze 2.04 (degradace) a následně 3.00 (návrat). To platí i pro ty Bf 109. Zásahy do damage modelů se naopak dělaly zcela běžně. Skoro každé letadlo mělo období, kdy sundat nešlo a naopak kdy nešlo udržet ve vzduchu, kde se vyskytovala nějaká munice
- Nějaké výraznější ladění letového modelu u Bf 109 si už nepamatuji (krom plošného zavedení modernějšího FM s verzí 4.00). Vesměs tahle prapůvodní letadla (109, 190) byla odladěna v dobách Forgotten Battles (tj. 2003 - 2004) a pak už se žádná velká revoluce nekonala.
ještě mi prosím poraďte kde seženu ten sound mod a jak ho tam dostanu.
Má vlastní instalačku nebo ho musim vložit do nějáké složky.
Jéé a ještě bych rád tu babu na palubku,ale ty odkazy už nefakčí, muže mi někdo posalt nějáké skiny letadel a cockpitu na mail, byl bych Vám vděčen
Ale bacha potřebuju to i s návodem, bo jsem na to kapku tele
petr.barnasik@gmail.com
Upravil/a Pedrooza dne 23-02-2009 16:10
310_Crowley napsal:
Žil jsem doposud v domnění, že některý patch 4.? měnil parametry přinejmenším Švaků. Netuším jestli balistiku, váhu střely, nebo co, ale určitě počet stopovek. Ale může to být taky JPP, nebo subjektivní dojem.
Ne ŠVAKů samotných, ale páskování munice..nevím, jak to bylo, ale teď je to snad AP-HE-AP-HE... Balistika a vlastnosti zbraně zůstávaly. Tohle bude asi lépe pamatovat Gryzlov.
1stCL_Fucida napsal:
Hlavně že se vždycky najde někdo jako Alex, kdo nám to všechno vysvětlí
Tajpane, Hispana měla i v reálu nejpříznivější balistiku ze všech rozšířených leteckých kanonů. Snad možná ještě MK 103 a MG 151/15, ale ty velkého rozšíření zrovna nedosáhly kvůli tomu, že jeden byl moc těžký a druhý až moc lehký
ano, preto i Bader, radšej lietal na kulometných Spitoch II a V, zatial čo všetci piloti RAF prešli s radostou na kanony. Výsledkom bolo, že celková schopnost stihačov RAF v 1941 zostreliť nejaké lietadlo LW výrazne sa znížila oproti 1940.
Jonnie Johnson : Velitel krídla 1956.
To mas sice pravdu, ale to je u nove zavadenych zbrani vcelku normalni, ze jsou zpocatku poruchove. V te stejne knize po te najdes i pozdejsi pasaze valky, kdy se temi nacheatovanymi hispanami velmi hezky trefuji do enemaku a dokonce je sestreluji!!
(jinak ty nizsi pocty sestrelu nemusi byt jen zbranemi, ale treba jinym typem akci co v te dobe byli, lepsimi stroji u LW a buhvicim jeste. )
Proste Hispana byli mozna nejlepsim 20mm kanonem valky (masove nasazenym), bohuzel nebyli nemecke, jinak by se tu na ne nebrblalo.
Jinak ja furt nevim co nekdo vidi na spitu. Vzdyt je to uplne nepouzitelny letadlo. Kazdej neblbej nemec to narovna do divu a jeho kolega (musi byt taky neblbej) toho spita rozsmelcuje. Pokud nekdo pomeruje kvality letadla podle masomlejnu 1 vs 1 na AKRO serveru kde nedokaze spita ukroutit, tak dobre mu tak. Neni nic frustrujiciho, nez kdyz clovek sedi ve spitu a fokac mu zdrha v divu a vy s tim NEMUZETE nic delat. Pripadne kdyz potkate befko, ktere vas ustoupava do vejsky a nabira Ecka a vy s tim NEMUZETE nic delat
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Pedrooza napsal:
ještě mi prosím poraďte kde seženu ten sound mod a jak ho tam dostanu.
Má vlastní instalačku nebo ho musim vložit do nějáké složky.
Jéé a ještě bych rád tu babu na palubku,ale ty odkazy už nefakčí, muže mi někdo posalt nějáké skiny letadel a cockpitu na mail, byl bych Vám vděčen
Ale bacha potřebuju to i s návodem, bo jsem na to kapku tele
Diskusí o AAA je plné SVK. Takže doporučuji použít hledání. Pochybuji, že tady někdo bude mít náladu ti posílat skiny kokpitů, které mají řádově desítky MB nějak mailem a ještě návod, jak na to.
http://allaircraf...hp?t=11860 - tohle si pročti a stáhni si AAA 1.1. Prostě ho rozbalíš do adresáře, kde máš nainstalovanej IL-2. Heslo pro registraci je: J3ll0M0ld
Tajpan napsal:
ano, preto i Bader, radšej lietal na kulometných Spitoch II a V, zatial čo všetci piloti RAF prešli s radostou na kanony. Výsledkom bolo, že celková schopnost stihačov RAF v 1941 zostreliť nejaké lietadlo LW výrazne sa znížila oproti 1940.
Jonnie Johnson : Velitel krídla 1956.
1stCL_Fucida napsal:
- Bader se domníval, že osmička kulometů je proti stíhačům účinnější, nežli výzbroj kanonových Spitfirů. Možná měl i pravdu. Jenže skončil dříve, než se stihl potkat se stíhačkami se samosvornými nádržemi a obecně stroji s vyšším stupněm pasivní ochrany.
- V roce 1941 neklesla schopnost sestřelit nepřítele. Pouze velmi výrazně klesl počet nepřátelských letadel a navíc se zvýšil jejich výkon mnohem více, nežli u Spitfirů. Plus přišly ošklivé Fw 190, které posílaly Spitfiry do vln (do hlíny) Hispana ne-Hispana.
- Problémy u kanonů Hispano byly u verze Mk.Vb již vyřešeny a k zasekávání nedocházelo výrazně častěji, nežli u konkurenčních zbraní. Původní potíže tkvěly v nedostatečném vyhřívání zbraní a nespolehlivosti především při boji ve středních a velkých výškách.
Jeffrey Quill, šéfpilot Supermarinu, vrchní zalétávací pilot Spitfiru 1938 - 1947.
1. ano, na klasické Befká boli kulomety viac menej dostatočné účinné pre rok 1940-41 (nebrat do uvahy IL2) . je pravdepobné že po stretnutí s Fw190 a Gustavom by svoj názor zmenil.
2. nesúhlasím, vysvetlím. po zavedení hispán do II a V problémy s klesajúcov možnostou RAF zostreliť LW stroj, neboli len vtom , že sa obmedzovali možnosti stretnutia medzi RAF a LW (oproti roku 1940) alebo nasadením Fw190 (to začalo byť zjavné az prelome 1941/42 a jar 1942) , ale zavedením samotných Hispána ich nasadením a ich použitím. Vzhladom na inštruktáž sa znovu objavoval problém RAF pred začatím vojny a trval so do obdobia BoB.
Doproručovaná vzdialenosť na začatie palby bolo cca cez 450m. !!!!
V čase BoB sa od tejto poučky/taktiky ustúpilo, páliť sa začína naozaj až z blízka 50-200m. Po zavedení hispán, sa znovu táto taktika zaviedla.
Teroreticky by to malo fungovať, ale prax je iná.
Veteráni (ale tých bolo málo) dokázali využiť prednosti hispán (pálili zo skúseností z blízska), ale nováčkovia (rozmach RAF 1941/42) máli z pálili velkej vzdialenosti.
A schopnosti RAF klesali i vlastným pričinením. trvalo to 1941/42, než sa vymenili turnusy.
3. to je iný príbeh, ešte pre BoB, sa zaviedli hispána do jednej letky Spit I. ale kedže z uvedených dôvodov boli neschopný niečo zostrelilť pri 1,5 G-čku, sa s vyslovenou radostou samotných pilotov odmontovali a mastila sa LW s kulometni.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 23-02-2009 16:59
Tajpan napsal:
OT. neviem, asi sa mýlim, ale nebol tam nejaký minipatch, vtedy bolo nejaké velké hafo skoro všade, Bf-ká mali samé strely ala 30-tky a spitfajry búchali ako z porcelánu. Ale tiež Oleg zase niečo pošteloval k "zlepšeniu" u Befiek (smerovku,a iné nepodstatné veci). a potom bolo prvý a posledný krát "14-dní".
ale to bolo fakt dávno,
- Neuvědomuji si, že by MG 151/20 prošly nějakými výraznějšími změnami, nežli těmi, které je potkali u verze 2.04 (degradace) a následně 3.00 (návrat). To platí i pro ty Bf 109. Zásahy do damage modelů se naopak dělaly zcela běžně. Skoro každé letadlo mělo období, kdy sundat nešlo a naopak kdy nešlo udržet ve vzduchu, kde se vyskytovala nějaká munice
- Nějaké výraznější ladění letového modelu u Bf 109 si už nepamatuji (krom plošného zavedení modernějšího FM s verzí 4.00). Vesměs tahle prapůvodní letadla (109, 190) byla odladěna v dobách Forgotten Battles (tj. 2003 - 2004) a pak už se žádná velká revoluce nekonala.
Tajpan napsal:
1. ano, na klasické Befká boli kulomety viac menej dostatočné účinné pre rok 1940-41 (nebrat do uvahy IL2) . je pravdepobné že po stretnutí s Fw190 a Gustavom by svoj názor zmenil.
2. nesúhlasím, vysvetlím. po zavedení hispán do II a V problémy s klesajúcov možnostou RAF zostreliť LW stroj, neboli len vtom , že sa obmedzovali možnosti stretnutia medzi RAF a LW (oproti roku 1940) alebo nasadením Fw190 (to začalo byť zjavné az prelome 1941/42 a jar 1942) , ale zavedením samotných Hispána ich nasadením a ich použitím. Vzhladom na inštruktáž sa znovu objavoval problém RAF pred začatím vojny a trval so do obdobia BoB.
Doproručovaná vzdialenosť na začatie palby bolo cca cez 450m. !!!!
V čase BoB sa od tejto poučky/taktiky ustúpilo, páliť sa začína naozaj až z blízka 50-200m. Po zavedení hispán, sa znovu táto taktika zaviedla.
Teroreticky by to malo fungovať, ale prax je iná.
Veteráni (ale tých bolo málo) dokázali využiť prednosti hispán (pálili zo skúseností z blízska), ale nováčkovia (rozmach RAF 1941/42) máli z pálili velkej vzdialenosti.
A schopnosti RAF klesali i vlastným pričinením. trvalo to 1941/42, než sa vymenili turnusy.
3. to je iný príbeh, ešte pre BoB, sa zaviedli hispána do jednej letky Spit I. ale kedže z uvedených dôvodov boli neschopný niečo zostrelilť pri 1,5 G-čku, sa s vyslovenou radostou samotných pilotov odmontovali a mastila sa LW s kulometni.
1) Samosvorné nádrže byly zavedeny na Bf 109 F-4. Pancéřování kokpitu bylo instalováno a postupně standardizováno v průběhu nasazení Bf 109 E - F. Možnost přepnout pouze na jeden chladicí okruh (v případě poškození jednoho z chladičů) přišla s prvními Bf 109 F. Gustav nic nového, co se týče pancéřování, nepřinesl.
2) Hispana Mk.V bych mezi Hispana Mk.II nepletl. To je trochu jiná generace a nemá nic společného s rokem 1941. Říkáš tady něco o nějakém doporučení střelby na nějakou vzdálenost..ale pomalu se mi začíná ztrácet nit. Má to ještě něco společného s tím, že jsi Hispana v porovnání s MG 151/20 kvalifikoval jako horší (což zvláště v souvislosti s balistikou vážně nebylo na místě) zbraně? Já také považuji Hispano za horší kanon, nežli MG 151/20, ale rozhodně ne z pohledu balistiky. Absolutně nechápu, co to má společného s nějakou instruktáží pálit na nějakou vzdálenost. Nehledě na to, že instruktáž "na jakou vzdálenost střílet" je jedna věc a provedení věc druhá, zcela jiná. Stačí jeden "Rossmann", který řekne "näher Bubi, näher" a piloti začnou střílet z větší blízkosti. Nebo budou tak chytří a sami si uvědomí, že když na nějakou vzdálenost netrefí, tak se zkusí přiblížit. To, co jsi psal, má dle mého skromného názoru mnohem menší vliv, než fakta, která jsem uvedl výše já (méně cílů, výrazně výkonnějších a v průměru mnohem zkušenějších).
3. Nejsem si jistý, kolik Hispan bylo skutečně demontováno. K několika sestřelům došlo. Ale co to má společného s počátkem téhle diskuse, to mi tedy vážně jasné není.
...vdaka tej "super" trajektórii u asi najlepšieho kanonu WW2 MG151/20 (hlavne ked to porovnám akú majú trajektoriu Olegove hispána) tak aj tých 200ks munície je málo.
Prostě není. A pokud vyvozuješ něco z toho chaosu na AH Spec tak to jsi tuplovaně vedle.
jedna anomália:
na WT v dávnych pradávnych dobách jeden pilot mezka to trošku "nezvládol" , že ho dávaju dole spitfajry, tak sa prehodil do spita dal si nemecké kríže a šiel loviť spitfajry. nebolo mu to k ničomu, šiel dole i tak.
Alex napsal:
Zdar Pedroozo, vykašli se na ty řeči kolem, všichni maj plnou hubu čestnosti a reality a všichni jsou v podstatě číteři.
Mimo realitu je celej Il už jenom ten fakt, že sedíš doma na prdeli a o nic nejde ani při startu či přistání, když to zvoráš, natož když tě někdo sejme. A s používáním vztlaků na Spitu a Hurim si Pedroozo nedělej těžkou hlavu, každej si pomáhá jak umí a kdo neumí tak kritizuje, ostatně steně jako v životě
Ale zaplať pánbúh i za toho nereálnýho Ila, co by většina závysláků kromě chlastu a opruzování ženskýho pokolení dělala po večerech
no, alexi, napsal jsi to hezky, ale od pravdy je to tak daleko ... kdo by se prosimte po 2 sestrelech nechal klidne sejmout, kdo by ero jen tak bez mrknuti oka rozflakal pri pristani o drahu, ukaz mi ho
je videt, ze pedrooza vi jeste "prd" o virtualnim on-line letani, a pitty jakbysmet, kdyz s tim souhlasi, ale proto jsou tady, aby se to dozvedeli
zarad se tedy na spravnou stranu a nerikej, ze o nic nejde, jde tu totiz o to, jestli jses drevo a nevadi ti to
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.