Hehe, online letani je jen jiny druh "kvejka," navic naprosto posahany druh protoze ve strilecce maji vsichni stejne zbrane a nikdo nepatra po mire napodobeni (simulaci) reality.
Bojove simulatory se uz nejaky ten patek vyvijeji (pokud se to zkomirani da nazvat vyvojem) uplne blbe. Veskera energie tvorby byla nasmerovana spatnym smerem. Byla stvorena naprosto zvrhla modla "realismu" ovsem realismu pouze technickeho. Zvrhleho proto, ze je vlastne nedosazitelny a nakonec i kontraproduktivni, viz. napriklad ono slavne realisticke, presnepodleskutecnostiprovedene, ramovani prekrytu, aniz by nekoho napadlo ze PC pilot pres ty tluste svine nema moznost videt stejne jako skutecny pilot, coz je jen jeden z mnoha prikladu a to jeste ten mene zavaznejsi.
Kudy se mel vyvoj asi ubirat to ukazala kampan Falcona 4.0, coz by imho byl genialni zaklad pro dalsi vyvoj bojovych simulaci a verim ze by se casem podarilo dojit k "realistice" simulaci vzdusne valky. Tehdy tu kampan pocitace poradne neutahly, ale dnes jsou uplne jine moznosti.
Misto toho mame radoby hi-tech modely letadel a k tomu hloupoucke deathmatch a coop servery na malickych "fps" mapach ze kterych nikdy nic poradneho nebude i kdyby se tvurci map a spravci virtualnich valek rozkrajeli.
Takze se da mluvit o technickych problemech map, ale filosofie? Pche.
Az nekdo pochopi ze letadelko je jen kolecko ve stroji a pokusi se udelat skutecnou BOJOVOU simulaci pak bude mit smysl diskutovat o spravnem poctu naboju v pasu, mimo jine...
Blahove jsem myslel ze Oleg chce udelat svym zpusobem omezenou operaci jako je BoB, prave z duvodu vytvoreni lepsi simulace boje. to jsem byl ale naivni vul...
Upravil/a WT_Horrido dne 22-02-2008 10:31
MK_KaiN napsal:
No vida, někteří začínají objevovat Ameriku která je naprosto přesně popsaná v Turbově technice alternativní pilotaže už asi 2 roky. Bravo.
Jestli ono to nebude tím, že se najdou lidi, kteří si chtějí na podstatu věci přijít sami a tím, že objevili ILa o dva roky později
Il se opravdu liší od jinejch onlinovek jen tím že lidi co to hrají nemají stejné zbraně.A donedávna malou mírou cheatování.Ale na to přistoupili všichni dobrovolně.Jinak fungují úplně stejný věci jako jinde.Lidi hrajou proto ,aby měli svého avatara(letadlo),sešli se s ostatními co hrají tu hru na TS či jiném hlasovém pojítku,vytvořili skupinu co se ve hře nějak odlišuje klan(letka)s vlastním TS..,no a aby si dokázali že jsou lepší než ostatní at´ už jako jedinec nebo skupina.
Na výběr je mnoho servrů s různým nastavením tak jako v jiných hrách.
Takže je to o tom že máme rádi letadla,a rádi si hrajeme.Všechny ty řeči o letovém modelu,zbraních,střelivu...jsou jen výplně pro vykecávání na forech.A o tom že není žádná lepší volba online létání za 2.sv.války.
Ps: Sice mě štvou na AH briefingy,vzdálenosti a někdy planeset,ale jsou domácí,jsou blízko,známe se s adminem a tvůrci map a tak dál.
To nevím, zeptej se ho důležité pro nej je, že na to přišel.
Jediné místo kde by se v il2 dala hledat a najít realita je organizace samotného letu a boje. Jenže na DF serveru je to utopie. A tak se to všichni snaží dohonit nekde jinde. I když to nejde.
Pro Krakena,Entyho, a jine map tvurce na AH...
Normandie 43-Myslim si,ze je to sqela mapa pro Bf 109G-6 vs. spit V(LF,CW). Dosazenim spita IX ma nasledek,ze prave tyto letadla zeji na letistich. A kdy jindy,maji takovou prilezitost se utkat? Spit IX najde uplatneni v pozdejsich mapach. A myslim,ze jich neni malo. Krom toho,spit IX s merlinem 61 neni namodelovan. Jak asi chtel tvurce mapy v tomto pripade asi simulovat. P-40,47 by asi uvitali cerveni pro pripadne bitevniceni.
Tirpitz 44- Modri maji hlidat lode,zatim co cerveni musi letet obtezkani bombou. Dosazenim FW 190 A-4,5 a Bf 109G-6 by aspon byli befkari zamestnani hlidanim sve sestky. A "fokacisti" by nemeli takovou palebnou silu,jak u A-6ky. Bylo by vic manevroveho boje + zacaly by se vyuzivat Wfr.Gr.21.
Kursk 43-Zazil sem,jak cela nejmenovana letka sedlala stroje La5FN(jestli si na teto mape honili ego,vi buh).Kazdopadne jak potkali nekoho modreho,nebyl a neni schopen se odpoutat z boje...
Dniepr 43-Modri maji sve nejlepsi letouny na jakemsi molu. Cerveni maji La5FN hned u fronty. Vysledek? Prvnich deset minut po nacteni mapy,se modri srazi a banujou na dosazenem letisti,zatim co cerveni likvidujou cile. Kdyby sly dat FNka na vzdalenejsi letiste,byl bych vdecen. Stejne tak by se mohlo dodat na vzdalenejsi modre letiste Bf 109G-2,popr.G-6 Late. + Bf 110 G2 by taky bodla. Lepsi nez se trmacet ve stuce.
Krym 44-Nevim. Prijde mi tato mapa velice rychle otocena.
Rumunsko 44-Fajn,jestli to ma byt mapa primarne na befka,tak at je misto La5FN verze Yaku 9...treba M. Jak bude FNko,modri budou radsi sedat do FW 190F-8.
Finsko 44- Myslim,ze Oleg udelal FW 190A-5 ATA jako ekvivalent La5FN. Jelikoz se FNko na teto mape nevyskytuje,je zbytecny tam tohoto foka davat.
Ardeny 44- Jo,P-47D-22(mimochodem sem nikdy nikoho nevidel v teto mape tento stroj, tudiz mi tam prijde uplne zbytecny,pac ho s prehledem nahradi stroj pozdni verze) a P-47D-27 tam je. Ale P-47D 150 octan mi prijde jako lepsi souper Dory a Bf 109K-4.
Secret factory 47- Dekuji.
Alamein 42(a afrika vseobecne)- Vsude sem cetl jak se bojovalo v africe proti hurrikum a P-40kam. Neslo by v africe preferovat spis italske stroje proti hurrikum a P-40kam? Map s Bf 109F-4 a se spitem V je dost.
Hungary 45-50% cervenych sedne do La7,40% sedne do Yak 3P,9U, 10% zbytek. Ono v te FW 190A-8 je to sakra tezky!!!
Vim,zalezi na kazdem map tvurci,jak se zachova. Ale Myslim si,ze vse mnou vyjmenovane,jen prospeje hratelnosti.
Upravil/a haluz paja dne 23-02-2008 11:45
Jeste jednou Dniepr 43- Na vzdalenejsim modrem letisti,jsou dosazeny stromy. Kdyz se vzlitava z "pojezdovky" a clovek se nestihne zavcas odlepit od zeme,a nastoupat,napali to prave do tech stromu. Nesli by oddelat?
haluz paja napsal:
Pro Krakena,Entyho, a jine map tvurce na AH...
Normandie 43-Myslim si,ze je to sqela mapa pro Bf 109G-6 vs. spit V(LF,CW). Dosazenim spita IX ma nasledek,ze prave tyto letadla zeji na letistich. A kdy jindy,maji takovou prilezitost se utkat? Spit IX najde uplatneni v pozdejsich mapach. A myslim,ze jich neni malo. Krom toho,spit IX s merlinem 61 neni namodelovan. Jak asi chtel tvurce mapy v tomto pripade asi simulovat. P-40,47 by asi uvitali cerveni pro pripadne bitevniceni.
V roce 1943 jsou Spity IX se silnějšími Merliny 63 a 66 opodstatněné. Starší Spity s Merlinem 61 jsou letadla roku 1942. Na AH je mapa Normandie 1942, kde se utkávají právě Spitfiry Mk.V v různých subverzích s Bf 109 G-2 a Fw 190 A-4.
Tirpitz 44- Modri maji hlidat lode,zatim co cerveni musi letet obtezkani bombou. Dosazenim FW 190 A-4,5 a Bf 109G-6 by aspon byli befkari zamestnani hlidanim sve sestky. A "fokacisti" by nemeli takovou palebnou silu,jak u A-6ky. Bylo by vic manevroveho boje + zacaly by se vyuzivat Wfr.Gr.21.
A-5 a A-6 je minimální rozdíl. Nahrazení jednoho druhým prakticky hratelnost neovlivní ani pro jednu stranu. Resp. ovlivnění je zanedbatelné. Rozhodně to nikoho nepřinutí vzít si tu příšernost jménem WGr.21. Ty jsou neopodstatněné, i výzbroj A-5 je více než dostatečná pro sestřel čehokoliv.
Dniepr 43-Modri maji sve nejlepsi letouny na jakemsi molu. Cerveni maji La5FN hned u fronty. Vysledek? Prvnich deset minut po nacteni mapy,se modri srazi a banujou na dosazenem letisti,zatim co cerveni likvidujou cile. Kdyby sly dat FNka na vzdalenejsi letiste,byl bych vdecen. Stejne tak by se mohlo dodat na vzdalenejsi modre letiste Bf 109G-2,popr.G-6 Late. + Bf 110 G2 by taky bodla. Lepsi nez se trmacet ve stuce.
"mola" se nezbavíš. To je bohužel nutnost, pokud tam není jiné letiště. Ale přimlouval bych se za zdvojování těchto letišť - dát třeba dvě i tři vedle sebe, aby tím klesalo riziko kolize.
Rumunsko 44-Fajn,jestli to ma byt mapa primarne na befka,tak at je misto La5FN verze Yaku 9...treba M. Jak bude FNko,modri budou radsi sedat do FW 190F-8.
Jsou modří, kteří z Fw 190 nevylezou, jak je rok dlouhý Ať má nepřítel cokoliv. Je tam myslím pár Bf 109 G-10, nebo něčeho takového, ale jinak je to jedna z mála map, ze kterých se většinou odpojuji. Má nejvíce nenáviděná mapa AH.
Finsko 44- Myslim,ze Oleg udelal FW 190A-5 ATA jako ekvivalent La5FN. Jelikoz se FNko na teto mape nevyskytuje,je zbytecny tam tohoto foka davat.
Fw 190 A-5 ata je nesmysl, který si Oleg někde vysnil. Oleg vzal Fw 190 A-5 z roku 1943 a vrazil do něj motor z pozdních Fw 190 A-8 (červen 1944 +). Předpokládám, že jestli vůbec takovéhle letadlo existovalo, tak jich bylo jen zcela zanedbatelné minimum.
Alamein 42(a afrika vseobecne)- Vsude sem cetl jak se bojovalo v africe proti hurrikum a P-40kam. Neslo by v africe preferovat spis italske stroje proti hurrikum a P-40kam? Map s Bf 109F-4 a se spitem V je dost.
Tohle bych bral všemi deseti. Na "Spits vs. 109" je právě jedna takováhle mapa. V MC.200 je to nízko nad pouští proti Hurrricanům úplně perfektní
Hungary 45-50% cervenych sedne do La7,40% sedne do Yak 3P,9U, 10% zbytek. Ono v te FW 190A-8 je to sakra tezky!!!
Ano, pro 190kaře je to dost drsné. Jednoznačně nejtěžší planeset pro Fw 190 A-8, jaký jsem za poslední roky viděl. Na druhou stranu jsem si tam dal kdysi v čele několika 1stCL parádní souboj s 313. v čele s FF. Nejdřív jsem dělal zajištění dvojice bitevníků, odehnal od nich útočící Jaky a pak jsme se pustili do Lavoček, které se nás snažili dostoupat. Bylo to hodně těžký, ale vyvázli jsme z toho docela dobře. Nekooperující pilot na Fw 190 si na té mapě moc neužije. S Bf 109 je to snadnější, jsou tam myslím stoupavé G-10.
A-5 a A-6 je minimální rozdíl. Nahrazení jednoho druhým prakticky hratelnost neovlivní ani pro jednu stranu. Resp. ovlivnění je zanedbatelné. Rozhodně to nikoho nepřinutí vzít si tu příšernost jménem WGr.21. Ty jsou neopodstatněné, i výzbroj A-5 je více než dostatečná pro sestřel čehokoliv.
No kdyz potkam B-24ku,tak i v A-6ce mam respekt. Zas na druhou stranu,kdyz modri maji "jen" hlidat lode,proc jim to trochu nestizit.
V roce 1943 jsou Spity IX se silnějšími Merliny 63 a 66 opodstatněné. Starší Spity s Merlinem 61 jsou letadla roku 1942.
Fajn, v tom pripade tato mapa zustane jen o dvou letadlech. Na jedne strane Spit IX a na druhe FW 190. Zbyvajici vecne trci na letistich. Je to skoda. Takovy Mosquito nebo Beaufighter by si zaslouzil vic pozornosti.
Upravil/a haluz paja dne 23-02-2008 09:58
Bože to sou nářky.Začni lítat občas za červený a sedni si do už nejmíň rok skvělého Jaka9.Nebo taky do Hurrika MKIIb a útoč na He 111.Ono je někde dáno že musíš všechny B24 sestřelit?
Občas mi připadá že jak nemá modrej za mapu alespoň 3 sestřely tak je mapa špatná.
haluz paja napsal:
Tirpitz 44- Modri maji hlidat lode,zatim co cerveni musi letet obtezkani bombou. Dosazenim FW 190 A-4,5 a Bf 109G-6 by aspon byli befkari zamestnani hlidanim sve sestky. A "fokacisti" by nemeli takovou palebnou silu,jak u A-6ky. Bylo by vic manevroveho boje + zacaly by se vyuzivat Wfr.Gr.21.
Ta výměna ti nic opravdu na situaci nezmění. Spíš si říkám jestli by nebylo lepší ten Tirpitz dát dál od letiště modrých aby pro ně nebylo tak lehké dostat se do oblasti kterou mají hlídat a když je někdo sestřelí aby tam nebyli tak rychle nazpátek.
Dniepr 43-Modri maji sve nejlepsi letouny na jakemsi molu. Cerveni maji La5FN hned u fronty. Vysledek? Prvnich deset minut po nacteni mapy,se modri srazi a banujou na dosazenem letisti,zatim co cerveni likvidujou cile. Kdyby sly dat FNka na vzdalenejsi letiste,byl bych vdecen. Stejne tak by se mohlo dodat na vzdalenejsi modre letiste Bf 109G-2,popr.G-6 Late. + Bf 110 G2 by taky bodla. Lepsi nez se trmacet ve stuce.
Má občas dojem že často zaměňuješ Lavočky starších verzí za novější. Jak na mapě dniepr_1943 tak na mapě hungary_1945 jsou Lavočky novějších variant maximálně omezeny a ve vzduchu najednou může jich být maximalně tuším 6 a ostatní jsou starší verze. Jsou umístěny záměrně na letištích blízko fronty společně s IL-2 kde každý kod chce plnit cíle mapy a veme si IL-2 aby to neměl daleko, tak počet těchto letadel výrazně zredukuje.
Co se týče Testrunway s tím nejde nic udělat. Normální letiště jsou ve vzdálenostech které ve skutečném létání nejsou nic, ale pro virtualní piloty je to jako let na Mars. Proto je nutné používat Testrunway a jediná možnost jak omezit počet je omezit počet míst kde se rodí letadla a tím i počet Testrunways vedle sebe. S tím se nedá nic dělat.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.