Fw 190 D - historie
|
606_Temp |
Přidané 16-11-2007 04:58
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Rooku, ty me taky ;-) A A8 byl heavy metal a nepsal jsem, ze nema sanci, ale ze se musi podle toho na nem litat, to je jedno
AAlfe, co to tu meles, to uz preventivne placas aby se nahodou nekdo neobul do ruskych stroju? :-D |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 16-11-2007 07:41
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
606_Tempik napsal:
No tohle tema uz necham na pokoji, po vikendu mam novy tema a to si udelam nepratele asi i u rudych (dory lizne jen lehce )
Tak to jsem zvědavý |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 16-11-2007 11:00
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
řešte si ty OT pls jinde
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-12-2007 22:44
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Jakou udanou maximalni rychlost ma Dora v divu? am ted na mysli spis oficialni udaje z vyroby, nez maximum co se podarilo nekomu prezit. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 13-12-2007 23:01
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Německý testovací pilot v jednom dokumentu se zmiňoval o testech při 950 km/h pro Fw 190 a 900 km/h pro Bf 109 (nepochybně mluvil o TAS). Tabulkovou hodnotu nemám. Pokud si dobře vzpomínám (ať mě Horrido opraví..), tak max. povolená rychlost byla 750 km/h IAS.
V ILovi snese nějakých 850 km/h IAS.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 14-12-2007 00:20
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
casty |
Přidané 14-12-2007 01:59
|
Nováček
Příspěvek: 1
Založený: 14.12.07
|
Nejhorší jsou trpaslíci.... |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 14-12-2007 05:18
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
1stCL_Fucida napsal:
Německý testovací pilot v jednom dokumentu se zmiňoval o testech při 950 km/h pro Fw 190 a 900 km/h pro Bf 109 (nepochybně mluvil o TAS). Tabulkovou hodnotu nemám. Pokud si dobře vzpomínám (ať mě Horrido opraví..), tak max. povolená rychlost byla 750 km/h IAS.
V ILovi snese nějakých 850 km/h IAS.
Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk. |
|
|
|
MK_Paja |
Přidané 14-12-2007 05:41
|
Uživatel
Příspěvek: 941
Založený: 29.09.05
|
606_Tempik napsal:
1stCL_Fucida napsal:
Německý testovací pilot v jednom dokumentu se zmiňoval o testech při 950 km/h pro Fw 190 a 900 km/h pro Bf 109 (nepochybně mluvil o TAS). Tabulkovou hodnotu nemám. Pokud si dobře vzpomínám (ať mě Horrido opraví..), tak max. povolená rychlost byla 750 km/h IAS.
V ILovi snese nějakých 850 km/h IAS.
Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.
Heleď, Tebe asi teď někdy, v ILOVI, sundala Dora viď ?, ,,, ale to už je fuk.
PS: ..., dobrovolně si vyhlašuji jednodenní bannán. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 14-12-2007 09:14
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
606_Tempik napsal:
Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.
Tak jsem si to proměřil a v ILovi jde až na 900 IAS - 920 IAS, pak upadnou křídla. Jestli je to moc, nebo málo, to nevím. Spíš moc.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 14-12-2007 09:26
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 16-12-2007 19:13
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
1stCL_Fucida napsal:
606_Tempik napsal:
Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.
Tak jsem si to proměřil a v ILovi jde až na 900 IAS - 920 IAS, pak upadnou křídla. Jestli je to moc, nebo málo, to nevím. Spíš moc.
A nevis jak na tom byla Dora v porovnani s A6/7/8/9 Podle me by to melo byt na nejake male rozdily stejne, ale mozna se pletu.
paja_cz napsal:
606_Tempik napsal:
1stCL_Fucida napsal:
Německý testovací pilot v jednom dokumentu se zmiňoval o testech při 950 km/h pro Fw 190 a 900 km/h pro Bf 109 (nepochybně mluvil o TAS). Tabulkovou hodnotu nemám. Pokud si dobře vzpomínám (ať mě Horrido opraví..), tak max. povolená rychlost byla 750 km/h IAS.
V ILovi snese nějakých 850 km/h IAS.
Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.
Heleď, Tebe asi teď někdy, v ILOVI, sundala Dora viď ?, ,,, ale to už je fuk.
PS: ..., dobrovolně si vyhlašuji jednodenní bannán.
vis, kdyz me neco zajima, nemusi jit vzdy o ila. Slovo il jsem pouzil, az kdyz to pouzil Fucida. Dora me sestreluje uz par let a opravdu se to ani jednou nestalo pri rychlostech 900IAS+. Ale jestli sis zpravil ego po nepodarene noci s holkou, rad jsem poslouzil |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 16-12-2007 19:58
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Nemyslím, že by Dora ve střemhlavém letu měla vydržet více, než Fw 190 A. Z hlediska vnitřní konstrukce se u Dory v podstatě nic výrazněji nezměnilo. Možná spíše naopak bych více věřil Antonu.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
ivanivanovic |
Přidané 16-12-2007 20:46
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 136
Založený: 30.03.06
|
no mozno je to trosku vedla ale ako je na tom v strmhlavom lete Ta152 ?
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 16-12-2007 21:23
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
V manuálu Ta 152 H má zaneseny tyto maximální rychlosti:
0 - 4000 m, 750 IAS
5000 - 700 IAS
7000 - 600 IAS
9000 - 500 IAS
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 16-12-2007 21:47
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
ma nekdo vysvetlenui pro laika, proc je to rozdelene dle vysky? Samozrejme chapu, ze tam je ruzne husty vzduch, ale prave sem si myslel, ze to je rozdil, mezi TAS a IAS, ze IAS meri odpor vzduchu a proto by na vysce nemelo zalezet. Nezpochybnuji to, jen me to zarazilo. Nebo je to treba kvuli pretoceni motoru, ci necemu jinemu? Ja mel vzdy za to ze prave ve vetsi vysce je snazsi dosahnout vyssi rychlosti. |
|
|
|
alfik |
Přidané 17-12-2007 01:20
|
Diskutující
Příspěvek: 4818
Založený: 21.04.06
|
No, tlak vlastně není až tak nejdůležitější vlastností vzduchu. Tou je vazkost, možná že se dnes používá jiný termín, a ta je závislá na teplotě a nikoli na tlaku.
Rozdíl mezi IAS a TAS je dán právě viskozitou (vazkostí) vzduchu, neboť vzduch je v aerodynamice pojímán jako kapalina, a kvůli rozdílným teplotám se v daných výškách projevuje vzduch různě.
Právě proto je Machovo číslo závislé na teplotě a nikoli výšce či tlaku vzduchu. A často ty hodnoty vycházejí z místního překročení M=1, např. na horní straně křídla je M>1 a naopak na spodní M<1.
Gryzlow nebo Čutora (a možná i jiní) by k tomu měli jistě nohé doplňující informace - přece jen jsou ve věci více než já. Takže by to asi vysvětlili srozumitelněji.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
alfik |
Přidané 17-12-2007 01:51
|
Diskutující
Příspěvek: 4818
Založený: 21.04.06
|
Ještě k tomu IAS a TAS: IAS se měří jako rozdíl dynamických tlaků v Pitotově trubici či podobném zařízení. Protože s výškou se teplota (a tím i viskozita) nemění lineárně, je určitá výška, ve které se už rozdíl mezi IAS a TAS nezvyšuje tak jako pod ní, protože se od této výšky (říká či říkalo se jí termická bariéra či termopauza ale dnes se asi používá jiný termín) nemění teplota tak jako pod ní. Proto je na přepočtové tabulce mezi IAS a TAS (je i v Ilu - někde na CD) určitý "skok".
Pro vlastnosti letadla, ať už min. a max. rychlost, max. stoupavost, nebo mezní rychlost (při které dojde k destrukci) je důležitá IAS, neboť ta by se pro dané potřeby neměla měnit. Ani já tedy nevím, proč má Ta 152 pro různé výšky různou max rychlost, ale hádám že destrukce v tom nebude.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 17-12-2007 01:59
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Ja bych sice rekl, ze rychlost zvuku je zavisla hlavne na hustote vzduchu, ale atmosfera neni pevne zavrena v krabicce, takze je to jedno.
Ta cisla jsou vlastne konstantni machovo cislo. Kazde letadlo ma nejake nejvyssi (pro tehdejsi letadla to je podle typu nekde mezi 0.6 a 0.8) a kdyz se prekroci, zacnou se dit nehezke a velmi nebezpecne veci, i kdyz okamzitou destrukci letadla to samo o sobe neznamena.
EDIT: preformulovani v reakci na druhy aalfuv post
Upravil/a LesniHU dne 17-12-2007 02:07
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 17-12-2007 09:17
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
LesniHU napsal:
Ta cisla jsou vlastne konstantni machovo cislo. Kazde letadlo ma nejake nejvyssi (pro tehdejsi letadla to je podle typu nekde mezi 0.6 a 0.8) a kdyz se prekroci, zacnou se dit nehezke a velmi nebezpecne veci, i kdyz okamzitou destrukci letadla to samo o sobe neznamena.
Jó jo..Kompresibilita a tak
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
alfik |
Přidané 17-12-2007 11:27
|
Diskutující
Příspěvek: 4818
Založený: 21.04.06
|
jj pravdu díž
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
Bart Simpson |
Přidané 05-09-2013 11:20
|
Uživatel
Příspěvek: 530
Založený: 23.07.10
|
Odborníci na Fw, mám malú prosbu. Vedel by niekto správne zoradiť Fw-190D, postupne ako boli vyrobené?
Prvé 2 sú orig. a ďalšie sú z packu od C6_Claymore (ďalej upravený od Stefana pre 4.12). Vďaka!
Fw-190D-9 air.FW_190D9 2 g01 SUMMER
Fw-190D-9_Late air.FW_190D9LATE 2 NOINFO g01 SUMMER
Fw-190D9early air.FW190D9early 2 NOINFO g01 SUMMER
Fw-190D-9_DZZMod air.FW_190D9_DZZ 2 NOINFO g01 SUMMER
Fw-190D-9L_orig air.FW_190D92 2 g01 SUMMER
Fw-190D-9_Late_DZZMod air.FW_190D9LATE_DZZ 2 NOINFO g01 SUMMER
" Sláva iba nafúkne vaše ego a hudobník začne veriť aj tomu, že jeho hovno vonia". - ( J.J. Cale)
|
|
|