November 21 2024 16:11:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 1
Tyler Durden

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Fw 190 D - historie
606_Temp
Rooku, ty me taky ;-) A A8 byl heavy metal a nepsal jsem, ze nema sanci, ale ze se musi podle toho na nem litat, to je jedno Zamračený
AAlfe, co to tu meles, to uz preventivne placas aby se nahodou nekdo neobul do ruskych stroju? :-D
 
http://no606.ic.cz/
313_Gryzlov
606_Tempik napsal:
No tohle tema uz necham na pokoji, po vikendu mam novy tema a to si udelam nepratele asi i u rudych Cool (dory lizne jen lehce Mrknutí )


Tak to jsem zvědavý Úsměv
 
1stCL_Fucida
řešte si ty OT pls jinde
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Temp
Jakou udanou maximalni rychlost ma Dora v divu? am ted na mysli spis oficialni udaje z vyroby, nez maximum co se podarilo nekomu prezit.
 
http://no606.ic.cz/
1stCL_Fucida
Německý testovací pilot v jednom dokumentu se zmiňoval o testech při 950 km/h pro Fw 190 a 900 km/h pro Bf 109 (nepochybně mluvil o TAS). Tabulkovou hodnotu nemám. Pokud si dobře vzpomínám (ať mě Horrido opraví..), tak max. povolená rychlost byla 750 km/h IAS.

V ILovi snese nějakých 850 km/h IAS.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 14-12-2007 00:20
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
casty
Nejhorší jsou trpaslíci....Šklebící se
 
606_Temp
1stCL_Fucida napsal:
Německý testovací pilot v jednom dokumentu se zmiňoval o testech při 950 km/h pro Fw 190 a 900 km/h pro Bf 109 (nepochybně mluvil o TAS). Tabulkovou hodnotu nemám. Pokud si dobře vzpomínám (ať mě Horrido opraví..), tak max. povolená rychlost byla 750 km/h IAS.

V ILovi snese nějakých 850 km/h IAS.

Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.
 
http://no606.ic.cz/
MK_Paja
606_Tempik napsal:
1stCL_Fucida napsal:
Německý testovací pilot v jednom dokumentu se zmiňoval o testech při 950 km/h pro Fw 190 a 900 km/h pro Bf 109 (nepochybně mluvil o TAS). Tabulkovou hodnotu nemám. Pokud si dobře vzpomínám (ať mě Horrido opraví..), tak max. povolená rychlost byla 750 km/h IAS.

V ILovi snese nějakých 850 km/h IAS.

Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.

Heleď, Tebe asi teď někdy, v ILOVI, sundala Dora viď ?, ,,, ale to už je fuk.

PS: ..., dobrovolně si vyhlašuji jednodenní bannán.
 
1stCL_Fucida
606_Tempik napsal:
Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.


Tak jsem si to proměřil a v ILovi jde až na 900 IAS - 920 IAS, pak upadnou křídla. Jestli je to moc, nebo málo, to nevím. Spíš moc.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 14-12-2007 09:26
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Temp
1stCL_Fucida napsal:
606_Tempik napsal:
Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.


Tak jsem si to proměřil a v ILovi jde až na 900 IAS - 920 IAS, pak upadnou křídla. Jestli je to moc, nebo málo, to nevím. Spíš moc.

A nevis jak na tom byla Dora v porovnani s A6/7/8/9 Podle me by to melo byt na nejake male rozdily stejne, ale mozna se pletu.

paja_cz napsal:
606_Tempik napsal:
1stCL_Fucida napsal:
Německý testovací pilot v jednom dokumentu se zmiňoval o testech při 950 km/h pro Fw 190 a 900 km/h pro Bf 109 (nepochybně mluvil o TAS). Tabulkovou hodnotu nemám. Pokud si dobře vzpomínám (ať mě Horrido opraví..), tak max. povolená rychlost byla 750 km/h IAS.

V ILovi snese nějakých 850 km/h IAS.

Ano, presne tohle jsem chtel, diky. Jen v tom ilovi snese 950 IAS, ale to uz je fuk.

Heleď, Tebe asi teď někdy, v ILOVI, sundala Dora viď ?, ,,, ale to už je fuk.

PS: ..., dobrovolně si vyhlašuji jednodenní bannán.


vis, kdyz me neco zajima, nemusi jit vzdy o ila. Slovo il jsem pouzil, az kdyz to pouzil Fucida. Dora me sestreluje uz par let a opravdu se to ani jednou nestalo pri rychlostech 900IAS+. Ale jestli sis zpravil ego po nepodarene noci s holkou, rad jsem poslouzil Vyděšený
 
http://no606.ic.cz/
1stCL_Fucida
Nemyslím, že by Dora ve střemhlavém letu měla vydržet více, než Fw 190 A. Z hlediska vnitřní konstrukce se u Dory v podstatě nic výrazněji nezměnilo. Možná spíše naopak bych více věřil Antonu.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
ivanivanovic
no mozno je to trosku vedla ale ako je na tom v strmhlavom lete Ta152 ?

 
1stCL_Fucida
V manuálu Ta 152 H má zaneseny tyto maximální rychlosti:
0 - 4000 m, 750 IAS
5000 - 700 IAS
7000 - 600 IAS
9000 - 500 IAS
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Temp
ma nekdo vysvetlenui pro laika, proc je to rozdelene dle vysky? Samozrejme chapu, ze tam je ruzne husty vzduch, ale prave sem si myslel, ze to je rozdil, mezi TAS a IAS, ze IAS meri odpor vzduchu a proto by na vysce nemelo zalezet. Nezpochybnuji to, jen me to zarazilo. Nebo je to treba kvuli pretoceni motoru, ci necemu jinemu? Ja mel vzdy za to ze prave ve vetsi vysce je snazsi dosahnout vyssi rychlosti.
 
http://no606.ic.cz/
alfik
No, tlak vlastně není až tak nejdůležitější vlastností vzduchu. Tou je vazkost, možná že se dnes používá jiný termín, a ta je závislá na teplotě a nikoli na tlaku.
Rozdíl mezi IAS a TAS je dán právě viskozitou (vazkostí) vzduchu, neboť vzduch je v aerodynamice pojímán jako kapalina, a kvůli rozdílným teplotám se v daných výškách projevuje vzduch různě.
Právě proto je Machovo číslo závislé na teplotě a nikoli výšce či tlaku vzduchu. A často ty hodnoty vycházejí z místního překročení M=1, např. na horní straně křídla je M>1 a naopak na spodní M<1.
Gryzlow nebo Čutora (a možná i jiní) by k tomu měli jistě nohé doplňující informace - přece jen jsou ve věci více než já. Takže by to asi vysvětlili srozumitelněji.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
alfik
Ještě k tomu IAS a TAS: IAS se měří jako rozdíl dynamických tlaků v Pitotově trubici či podobném zařízení. Protože s výškou se teplota (a tím i viskozita) nemění lineárně, je určitá výška, ve které se už rozdíl mezi IAS a TAS nezvyšuje tak jako pod ní, protože se od této výšky (říká či říkalo se jí termická bariéra či termopauza ale dnes se asi používá jiný termín) nemění teplota tak jako pod ní. Proto je na přepočtové tabulce mezi IAS a TAS (je i v Ilu - někde na CD) určitý "skok".
Pro vlastnosti letadla, ať už min. a max. rychlost, max. stoupavost, nebo mezní rychlost (při které dojde k destrukci) je důležitá IAS, neboť ta by se pro dané potřeby neměla měnit. Ani já tedy nevím, proč má Ta 152 pro různé výšky různou max rychlost, ale hádám že destrukce v tom nebude.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
LesniHU
Ja bych sice rekl, ze rychlost zvuku je zavisla hlavne na hustote vzduchu, ale atmosfera neni pevne zavrena v krabicce, takze je to jedno.

Ta cisla jsou vlastne konstantni machovo cislo. Kazde letadlo ma nejake nejvyssi (pro tehdejsi letadla to je podle typu nekde mezi 0.6 a 0.8) a kdyz se prekroci, zacnou se dit nehezke a velmi nebezpecne veci, i kdyz okamzitou destrukci letadla to samo o sobe neznamena.

EDIT: preformulovani v reakci na druhy aalfuv post
Upravil/a LesniHU dne 17-12-2007 02:07
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:
Ta cisla jsou vlastne konstantni machovo cislo. Kazde letadlo ma nejake nejvyssi (pro tehdejsi letadla to je podle typu nekde mezi 0.6 a 0.8) a kdyz se prekroci, zacnou se dit nehezke a velmi nebezpecne veci, i kdyz okamzitou destrukci letadla to samo o sobe neznamena.


Jó jo..Kompresibilita a tak Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
alfik
jj pravdu díž Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Bart Simpson
Odborníci na Fw, mám malú prosbu. Vedel by niekto správne zoradiť Fw-190D, postupne ako boli vyrobené?
Prvé 2 sú orig. a ďalšie sú z packu od C6_Claymore (ďalej upravený od Stefana pre 4.12). Vďaka! Úsměv

Fw-190D-9 air.FW_190D9 2 g01 SUMMER
Fw-190D-9_Late air.FW_190D9LATE 2 NOINFO g01 SUMMER


Fw-190D9early air.FW190D9early 2 NOINFO g01 SUMMER
Fw-190D-9_DZZMod air.FW_190D9_DZZ 2 NOINFO g01 SUMMER
Fw-190D-9L_orig air.FW_190D92 2 g01 SUMMER
Fw-190D-9_Late_DZZMod air.FW_190D9LATE_DZZ 2 NOINFO g01 SUMMER

"Sláva iba nafúkne vaše ego a hudobník začne veriť aj tomu, že jeho hovno vonia". - (J.J. Cale)
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,006,476 návštěv