AH_Cutora napsal:
K cemu je velitel stihaci letky, ktery dostane od vrchniho veleni rozkaz k utoku na nizko letici skupinu bombarderu, ale on odmitne s oduvodnenim, ze tak nizko budou jako husy na odstrel a v pripade pokud prileti stihaci doprovod tak by je mohl vyhmatnout a at tam preveli nekoho jineho...
Tady bych si dovolil trochu polemizovat - velitel jakékoliv skupiny má samozřejmě nejen zodpovědnost za splnění úkolu mise, ale i za přežití sebe a pilotů, které vede. Poznámka ve smyslu "budeme tam jak husy na odstřel" nemusí být vůbec projevem nějakého srabáctví, ale velmi chladné kalkulace - a pokud je riziko skutečně moc vysoké, pak se nedivím veliteli, který hledá jiné alternativy.
Fuci svym zpusobem mas pravdu, ale, nebo spise ALE, ... bedlive se sleduje jestli planeset na specialce odpovida skutecnosti, pripadne jestli se ji priblizuje co nejvice pri snaze to mit vybalancovany pro obe strany, vedou se diskuze o poctu stroju jednotlivych typu, hovori se o co nejvetsi realisticnosti (i treba nastavenim serveru na jakysi pofiderni fullreal). proste hraje se na to jako by to byla opravdu valka. ovsem zakladni vojensky pravidlo se moc neuznava. rozkaz se musi splnit. stezovat si muzes az pak.
vem si piloty za WWII jaky litali close cover, na obou stranach. oni taky vedeli ze tim, ze poletej se stazenym plynem na urovni bombru tak jsou jako ty husy. ale leteli. protoze takovej byl rozkaz. a mozna i proto aby tem klukum v bednach dali najevo, ze jsou s nima a neopustej je
By me ted zajimalo na co narazis. Co treba kdyz byl bombardovaci svaz pod utokem a radeji odhodil bomby a letel domu ? Velitel rozhodl k navratu, rozkaz se nesplnil a co ? Jak pises oni refly dat nemohli..
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
kurna ty ses jak japonska motorka ... naskocis na prvni nakopnuti a hned tocis 4000
na co narazim? no je nevim ... pockej musim si to promyslet ... ze by na to co je v citaci?
ale kdyz chces debatovat o tom co jsi psal, tak bychom to mohli trosku rozebrat.
docela hodne by zalezelo na tom, kdy by se tebou popisovana situace uskutecnila. napr. v roce 1940 kdy britska 5. skupina s Blenheimy utocila na cile v Francii nebo v na Kanalu a nedostavala skoro zadnou stihaci ochranu opravdu zalezelo na rozhodnuti velitele zda se rozhodne ze utok je proveditelny nebo ne. tam byla urcujicim faktorem oblacnost, ale i tak byl kazdy takovy pradcasny navrat bedlive zkouman
pokud by se to stalo pozdeji, dejme tomu v roce 1943-1944 tak by byla na miste otazka kde byla stihaci ochrana. jestli byla stihaci obrana vazana bojem a bombry by predcasne odhodili a vratili se tak by pak pravdepodobne nastalo vysetrovani proc se k tomu velitel svazu rozhodnul a dovolim si s velkou davkou pravdepodobnosti tvrdit, ze by mu naparili "zbabelost pred nepritelem" a skoncil by.
jestli by se stihaci obrana vykaslala se na bombry nebot by byla jako ty husy tak by, opet s velkou davkou pravdepodobnosti, cekalo to samy velitele stihacu
kazdopadne by se ale ten utok, opetovne s velkou davkou pravdepodobnosti, znovu opakoval pri nejblizsi mozne prilezitosti
cela historie leteckych boju za WWII je plna prikladu pilotu jaky leteli splnit ukol o kterym vedeli ze tam dostanou na prdel a pravdepodobne tam umrou. a bez moznosti toho refly
proto ma Cutora pravdu a Fuci ne. Dustojnik se sice musi starat o co nejvetsi bezpecnost svych lidi, ale v pripade ze to situace vyzaduje musi byt schopen nektere z nich obetovat. a nekdy i vsechny. a nejenom je. i sebe
Uderne celo tankove skupiny pri velmi nadejnem pokusu o prulom fronty (ktery uz tim samotnym pokusem odcerpava ohromne lidske a technicke zdroje utocici strane), nebo 4 stihaci kteri tam maji hlidkovat a oblast chranit?
Stejne tak je dulezitejsich tech 8 bombarderu kteri jsou vyslani znicit kolem 20 tanku nepratelske uderne skupiny, nebo nahoneni nekolika sestrelu doprovazejicima stihacema bez souvislosti s ochranou tech bomberu?
Takhle se pta strateg. Teda on se nepta, jemu to je jasne, rozkazuje a v realu za neplneni rozkazu dava v nejlepsim pripade degradovat odpovedne cinitele, v pripade zavaznejsich prestupku dava stavet lidi ke zdi.
Tenhle rozdil mezi dustojnikem a samozvanym ci demokraticky zvolenym velitelem si v teto hre uvedomuje malokdo. Na konci nedele SadoMaso jsem zjistil, ze z tech dustojniku kteri za ty 2,5 dne vykrystalizovali jsou 2/3 uplni IL2 novacci kteri skoro ani neumi litat, ale umi dohlizet na lidi a zajistit aby se ukol pokud je to jen trochu mozne splnil.
Sakra, me ta atmosfera Sado Maso zacina chybet jak tak o tom tady kecame
To že si leader dané letky zarezervuje počet letadel a neuvede jména, neni nic špatného (podle mě). Většinou se to dělá (teda alespon u FK), že se dohodnu s lidmi z letky kdo poleti a kdo nepoletí, tím pádem zjistim počet pilotu a na SVk si to rezervnu,abychom se na specku dostali. To si myslim, že neni žádná diskriminace....
Nemluvíme o diskriminaci, ale o sobeckosti. A to je takový problém, říct ostatním ať se sami nahlásí?
Nevim jak to teda vidiš ty,ale podle mého názoru je mnohem lepší, když letku přihlasí její velitel, než aby se každý hlasil sám, a to ještě nemluvim o tom, že někdo z naší letky na SVK ještě nikdy nezavital, berou to tak že toto obstaravá ten pod kým letají.Tak to funguje uás a asi fungovat bude, jelikož to všem zatím vyhovuje...
urcite velitelom treba dat urcitu moznost, nejaky interval v ktorom sa mozu pohybovat pri rozhodovani a realizacii danej ulohy.
Ale ulohy typu musite ju splnit za kazdu cenu je podla mna hlupost. Take misie sa robili u nemcou ku koncu vojny.
Preco by mal niekto povedat ze bombre musia letiet nizko a oni sa rozhodnu letiet vysoko. a az nad cielom sklesat.
Ak sa rozhodnu pre nizky let malo by byt na velitelovi stihacov ci ochranu rozdeli 2dole 2 hore, 2 vredu 2 vzdadu.
Urcite by som zrusil misie typu toto je primarny ciel tu musite priletiet!
Ak uz taka misia je podom by som dal uplnu volnost v tom kedy, ako dany ciel napadnu a znicia. Od toho by mala byt obrana aby si navrhla taky sposob striedania aby ciel pokryli tak dolezity ciel.
v prihlasovani celej letky nevidim problem.
urcite by dolo vhodnejsie ak by sa prihlasovat dalo napr po 24hod alebo 48hod.
Upravil/a ivanivanovic dne 20-04-2007 19:41
To že si leader dané letky zarezervuje počet letadel a neuvede jména, neni nic špatného (podle mě). Většinou se to dělá (teda alespon u FK), že se dohodnu s lidmi z letky kdo poleti a kdo nepoletí, tím pádem zjistim počet pilotu a na SVk si to rezervnu,abychom se na specku dostali. To si myslim, že neni žádná diskriminace....
Nemluvíme o diskriminaci, ale o sobeckosti. A to je takový problém, říct ostatním ať se sami nahlásí?
Ano celkem je problém, ne každý je online každý den. Tím pádem výzva pro zbytek letky: Pepík "Letím specialku kdo chce nahlašte se" bude dost zbytečná a neaktuální za den či dva při zdejším přetlaku. Z mého pohledu je důležité pro letky zajistit možnost letět minimálně ve čtveřici.
Větší letka - více čtveřic.
Letka vždy preferuje možnost letět pohromadě, trénuje a připravuje se pohromadě. Pokud se jí tato možnost veme je pravděpodobné, že se nezůčastní.
S vyvěšením o 24/48 hodin dříve souhlasím je to dobrý nápad.
To že si leader dané letky zarezervuje počet letadel a neuvede jména, neni nic špatného (podle mě). Většinou se to dělá (teda alespon u FK), že se dohodnu s lidmi z letky kdo poleti a kdo nepoletí, tím pádem zjistim počet pilotu a na SVk si to rezervnu,abychom se na specku dostali. To si myslim, že neni žádná diskriminace....
Nemluvíme o diskriminaci, ale o sobeckosti. A to je takový problém, říct ostatním ať se sami nahlásí?
Ano celkem je problém, ne každý je online každý den. Tím pádem výzva pro zbytek letky: Pepík "Letím specialku kdo chce nahlašte se" bude dost zbytečná a neaktuální za den či dva při zdejším přetlaku. Z mého pohledu je důležité pro letky zajistit možnost letět minimálně ve čtveřici.
Větší letka - více čtveřic.
Letka vždy preferuje možnost letět pohromadě, trénuje a připravuje se pohromadě. Pokud se jí tato možnost veme je pravděpodobné, že se nezůčastní.
S vyvěšením o 24/48 hodin dříve souhlasím je to dobrý nápad.
VGR_j4ck41 napsal:
kurna ty ses jak japonska motorka ... naskocis na prvni nakopnuti a hned tocis 4000
na co narazim? no je nevim ... pockej musim si to promyslet ... ze by na to co je v citaci?
ale kdyz chces debatovat o tom co jsi psal, tak bychom to mohli trosku rozebrat.
docela hodne by zalezelo na tom, kdy by se tebou popisovana situace uskutecnila. napr. v roce 1940 kdy britska 5. skupina s Blenheimy utocila na cile v Francii nebo v na Kanalu a nedostavala skoro zadnou stihaci ochranu opravdu zalezelo na rozhodnuti velitele zda se rozhodne ze utok je proveditelny nebo ne. tam byla urcujicim faktorem oblacnost, ale i tak byl kazdy takovy pradcasny navrat bedlive zkouman
pokud by se to stalo pozdeji, dejme tomu v roce 1943-1944 tak by byla na miste otazka kde byla stihaci ochrana. jestli byla stihaci obrana vazana bojem a bombry by predcasne odhodili a vratili se tak by pak pravdepodobne nastalo vysetrovani proc se k tomu velitel svazu rozhodnul a dovolim si s velkou davkou pravdepodobnosti tvrdit, ze by mu naparili "zbabelost pred nepritelem" a skoncil by.
jestli by se stihaci obrana vykaslala se na bombry nebot by byla jako ty husy tak by, opet s velkou davkou pravdepodobnosti, cekalo to samy velitele stihacu
kazdopadne by se ale ten utok, opetovne s velkou davkou pravdepodobnosti, znovu opakoval pri nejblizsi mozne prilezitosti
cela historie leteckych boju za WWII je plna prikladu pilotu jaky leteli splnit ukol o kterym vedeli ze tam dostanou na prdel a pravdepodobne tam umrou. a bez moznosti toho refly
proto ma Cutora pravdu a Fuci ne. Dustojnik se sice musi starat o co nejvetsi bezpecnost svych lidi, ale v pripade ze to situace vyzaduje musi byt schopen nektere z nich obetovat. a nekdy i vsechny. a nejenom je. i sebe
S timhle bych souhlasil. Pokud velitel neuposlechl rozkaz, tak se vazne vystavoval nebezpeci predvolani pred polni soud. TO platilo na obou stranach fronty. Zalezelo pak dost na okolnostech, zda li byl odsouzen nebo ne. Avsak se obavam ze za odmitnuti rozkazu k utoku na nizko letici bombardery = polni soud sa zbabelost pred nepritelem, nebot ulohou stihace je mimo jine stihat nepratelske letadla
jsem téměř přesvědčen o tom, že velitelé Luftwaffe (je jedno, zda důstojníci, či poddůstojníci) neposílali své piloty do sebevražedných akcí, resp. akcí, které oni považovali za sebevražedné. Skvělým příkladem je akce Hanse Dortenmanna (III./JG54, resp. JG26) z přelomu let 1944 a 1945. Pokud máte jiné informace, rád bych znal vaše zdroje a konkrétní případy, kdy se tak stalo.
Pozor - neplést se všeobecnými směrnicemi Luftwaffe.
1stCL_Fucida napsal:
jsem téměř přesvědčen o tom, že velitelé Luftwaffe (je jedno, zda důstojníci, či poddůstojníci) neposílali své piloty do sebevražedných akcí, resp. akcí, které oni považovali za sebevražedné. Skvělým příkladem je akce Hanse Dortenmanna (III./JG54, resp. JG26) z přelomu let 1944 a 1945. Pokud máte jiné informace, rád bych znal vaše zdroje a konkrétní případy, kdy se tak stalo.
Pozor - neplést se všeobecnými směrnicemi Luftwaffe.
S Dortenmanem nemuzu slouzit ale neco jinyho ... cituji z:
Stihaci eskadra JG 27 - Hans Ring, Werner Girbig, vydal Mustang 1994
19. brezna (poznamka - 1945) mela JG 27 osma padlych a sest ranenych. Mustangy sestrelily tento den celou letku IV. skupiny. Samy ztratily sest pilotu.
Porucik Beckmann roloval kratce po 9 hodine se svou 3. letkou na start, aby preletel z Rheine do Lippstadtu. Nad letistem bylo ohlaseno asi 45 Indianu. Komodor vahal vydat rozkaz ke startu. Hned nato ho navzdory tizive situaci vydal general divize. 3. letka odstartovala a byla napadena. Cela letka s vyjimkou rotneho Horsta, ktery jediny doletel do Stormede, a porucika Schryera byla sestrelena
No rád bych taky přispěl svojí troškou do mlýna..jelikož mám pocit, žese toto vlákno zase rozplizává mimo svuj rámec.
Takže předně CO JE TO SPECIÁLKA:
nechci vnucovat nějaká definitivní názvosloví, ale měli bychom si napřed fakt říct, co pod pojmem specka máme na mysli. podle reakcí výše to totiž každý považuje za ěnco jiného.
Var.1/ specka je simulace války.
asi nejčastější a nejvíce se realitě přibližující pojetí specky, kdy na dvou stranách jsou dva historicky podložené planesety a chování pilotů má maximální snahu se blížit realitě..převzaté z knih a letkových deníků!! planesety jsou mnohdy nevyvážené po stránce výkonů letadel, nebo počtů a cíle jsou vesměs odvozeny z nějaké významnější letecké bitvy, nebo historické reálie. Cílem je zažít pocit válečného pilota bez ohledu na výsledek specky, který je mnohdy dopředu jasný(očekávatelný). Dle schopností tvurce specky se jedná bud o jednorázový úkol/útok/nálet apod. nebo, v lepším případě, o operacemi nabitý den, kde je šance na splnění úkolů větší. Stavba mapy by měla být do detailu dle history, včetně místopisných názvů, geografických celků a pozemních cílů. Tvurce mapy musí znát první poslední o dané operaci/akci/bojišti a jeho novátorské invence zde nejsou příliš vítány.
Na pilotech pak zase záleží jak jsou připraveni a slétani, aby dokázali skutečně zaletět historicky věrohodně - patří mezi to rolování na start, starty ve dvojicích, role ve vzduchu a v boji, vyhýbání se cheatům hry jako je svícení, pruhy ikony, speed bar apod. Bohužel bych měl připodotknout, že by se zde měli projevit i chyby jednotlivých history stran (idioten riehe, křídlo na křídle, útoky po jednom za sebou apod.), rovněž tak početní převaha nevalných strojů v počtu 1:5 apod, nedostatek paliva, meteo situace, nedostatek výzbroje, ..atd. atd. prostě všechno co v ten den skutečně na frontě bylo a nebylo. O reálných skinech ani nemluvě. (jedinkrát jsem se snažil to udělat do detailu skutečně podle skutečnosti - Deadly channel - a byla to hruza.)
Obvykle se letky setkávají náhodně ve vzduchu (krom přímo zadaného obranně/útočného cíle) a projevy pilotů jsou vesměs řízeny snahou přežít. Tj. ti s horší výchozí pozicí hledají okamžitě únikovou cestu.
Nevýhody tohoto pojetí jsou mnohdy dány příliš jednoúčelovým cílem specky (např. simulace Cirkusu, noční bombing, apod), kdy má jedna strana úlohu defenzivní a druhá zase ofenzivní a na těchto rolích se po celou dobu nic nemění.
Výhodami jsou pak ojedinělé pocity simulující skutečnou WW2 (obvykle jsou to lety ve formaci, nebo vyčkávání scramble na nepřítele, případně nuda na hlídce apod.) Pokud se jedná o polet s dobře organizovanou letkou je tam ještě občas komunikace a organizace velení.
Co se týče způsobu boje zde bych to bral skutečně vlažně, protože to co nám dovolí IL je mnohdy mimo relitu a je uplně jedno jestli na té či oné straně. Ale je to standart hry a jiný základ nemáme..takže z něj musíme vycházet a nedohadovat se o reálnosti toho kterého manévru/výkonu apod. (mám na mysli ve vztahu ke specce..jinak se dohadujte jak libo)
Var2/ Specka je simulace akce
pravděpodobně sem zařadíme cokoliv co nemá naději na zařazení do první škatulky po stránce history. a jak bejvá obvyklé i zde se najdou akce dobré a akce špatné. Hlavním cílem těchto akcí by asi měla být snaha o co nejvyváženější planeset/úlohy v rámci specky. je to totiž to jediné co muže tvurce ovlivnit při stavbě specky. Cílem specky je bud jeden nebo více úkolů pro obě strany, kdy se mají projevit spíše strategicko letové vlastnosti pilotů/týmů (tj. jak co nejefektivnji dosáhnout zadaných cílů - pokud jsou) nežli historické reálie a technické výhody.
Výsledek těchto specek nikdo dopředu neví a velmi se v nich odráží počet pilotů, který na specku dorazí pro tu kterou stranu. Rovněž jsou zde znát i nečekané zvraty v situaci na bojišti.
Velmi zde záleží na tvurci mapy, aby díky neznalosti/nezkušenosti nevědomky nesabotoval jednu ze stran a neporušil tak vyváženost stran. To samé se týká funkčních pravidel - refuel 45minut je tady skutečně o ničem..ačkoliv v reálu je to minimum.
Dalším velkým prokletím těchto akciček je jejich snadná okoukatelnost - tj. brzy zevšední a stanou se nudnými. zde muže zapracovat opět tvurce mapy, nebo se pouze přestanou nějakou dobu dělat a čeká se až přesycené obecentsvo dostane zase hlad.
Var3/ Specka je kombinací několika obou předchozích stylů - nemá vyhraněný charakter
tato varianta je dá se říci nejuniverzálnějším způsobem jak nazvat něco co má od všeho trochu, ale nic nepřevažuje natolik aby to bylo vidět. Zařadil bych sem i věci typu turnajů/lan akcí apod, kde se mnohdy setkají lidi jen za účelem poletu podle nějakých jiných pravidel. Mnohdy striktních, někdy volných ale vždycky je za tím snaha nějak to organizovat. Dosti často se takto nazvou akce, které jsou v podstatě klasickým DF/coop serverem, jenom mají nezvykle vysoký počet pilotů.
Nevýhody jsou jasné -pokud se přesně neřekne jak se poletí je z toho chaos. Jako další bych viděl mnohdy nepřipravenost pilotů na splnění nějaké speciálnosti této akce.
Výhody jsou naopak v tom, že máte neuvěřitelnou volnost co se týče planesetu, úkolů, skinů, regulí, mapy a jiných detailů. Takže Zeppelín s kačerem Donaldem je naprosto v pořádku.
*****************
Tak víc škatulek mě nenapadá, ale vy na něco určitě příjdete.
Hlavní otázky jsou: Co chceme letět - pokud něco Co nechceme letět - pokud něco Jak to odlišovat - názvem, pravidlama, obsahem Kdo bude "hlavním rozhodčím" zda se jedná o tu nebo tu specku Je vubec třeba nějak organizovat/škatulkovat výrobu specek - budme rádi že se někdo s tím vzteká za nás, že něco vznikne a nebudme zhejčkaný. Je vubec možnost nějak to rozvíjet - myšlena zásadní průlomová věc. Nečekáme už od specek víc, jen díky namlsání Co vlastně čekáme od specek. - subjektivní dojmy
**********************
Za sebe říkám jen jediné - i kdyby se někdo rozhodl říkat speciálka akci kde se 60 pilotů navzájem pomlátí na 4 čtvercích mapy (last man standing) tak má pravdu - je to něco speciálního a běžně se to někoná na veřejných serverech. Zrovna tak když se někdo rozhodne letět navigační let v mracích na mapě Fingulf bez nepřátel je to opět speciální akce a tusíž specka. Podle mě je nejduležitější spíše sehnat lidi, kteří na to fakt příjdou a zaletí to. A právě tady vidím kámen urazu - neznalost toho co se poletí. TJ navrhuji příště vydávat rozkazy ihned s oznámením specky - a každý nový pilot zároven při registraci uvede svuj mail a obdrží rozkazy - pak má 24 hodin na potvrzení nebo zrušení své účasti. Nezrušená účast se bere auto jako potvrzená a pilot, který se bez omluvy nedostaví pujde na black list (polní soud) - tj veřejná listina pro tvurce specek se seznamem nespolehlivých.
Jinak ohledně tvorby mapy a planesetu asi nemám moc co říci.
1stCL_Fucida napsal:
jsem téměř přesvědčen o tom, že velitelé Luftwaffe (je jedno, zda důstojníci, či poddůstojníci) neposílali své piloty do sebevražedných akcí, resp. akcí, které oni považovali za sebevražedné. Skvělým příkladem je akce Hanse Dortenmanna (III./JG54, resp. JG26) z přelomu let 1944 a 1945. Pokud máte jiné informace, rád bych znal vaše zdroje a konkrétní případy, kdy se tak stalo.
Pozor - neplést se všeobecnými směrnicemi Luftwaffe.
S Dortenmanem nemuzu slouzit ale neco jinyho ... cituji z:
Stihaci eskadra JG 27 - Hans Ring, Werner Girbig, vydal Mustang 1994
19. brezna (poznamka - 1945) mela JG 27 osma padlych a sest ranenych. Mustangy sestrelily tento den celou letku IV. skupiny. Samy ztratily sest pilotu.
Porucik Beckmann roloval kratce po 9 hodine se svou 3. letkou na start, aby preletel z Rheine do Lippstadtu. Nad letistem bylo ohlaseno asi 45 Indianu. Komodor vahal vydat rozkaz ke startu. Hned nato ho navzdory tizive situaci vydal general divize. 3. letka odstartovala a byla napadena. Cela letka s vyjimkou rotneho Horsta, ktery jediny doletel do Stormede, a porucika Schryera byla sestrelena
Měl jsem na mysli velitele u samotných jednotek, ne generály ze štábu, kteří vědí kulové. Ale stejně tomu nějak nerozumím - to jako startovali když jim nad letištěm kroužilo 45 letadel? To trochu nedává smysl, ne? Generál jaké "třetí divize" ten rozkaz vydal a proč? Proč Maj. Franzisket nakonec rozkaz předal? Proč neřekl generálovi, že v danou chvíli je daný úkol neproveditelný, pokud tedy byl neproveditelný a ztráty nevznikly na základě nezkušenosti pilotů..?
U Dortenmanna jde o to, že neuposlechnutím a upravením rozkazu (konkrétně změna letové výšky) zachránil svou Staffel před zničením. Žádné stavění ke zdi se u něj nekonalo.
Lekk:
refuel 45minut je tady skutečně o ničemsmiley..ačkoliv v reálu je to minimum.
Tohle nemusí být nutně pravda - například při přípravě německých stíhaček mezi prvním úderem při příletu a druhým při odletu amerických bombardérů, byly časy na dotankování a dozbrojení pouhým zlomkem tebou udávaného čísla. V deníku JG26 se myslím dají najít přesná čísla.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 21-04-2007 13:08
AH_Cutora napsal:
Sakra, me ta atmosfera Sado Maso zacina chybet jak tak o tom tady kecame
Nejsi sám Čutoro, SM je 1 ze speciálek na které nejvíc vzpomínám.
Můj žebříček speciálek.
1.Berlín:
jako nováčkovy mi to hodně dalo,starty-přistání ve formaci,let ve formaci a hromadu srandy ať už při trénincích tak při ostré akci
Midway
vlastně to co berlín jen troškou vody ale taky super
2.SadoMaso:
tak tohle je kapitola sama pro sebe ,od té doby už jsem sám pro sebe všechny specky srovnával s touhle ikdyž se letěla jen jednou(ale 3 dny )
-nezapomenu na Cloňáka(myslím že on dělal průzkumáka u LW,pokud se pletu tak mě opravte) je pro LW fotil vlastní stín a pak to zkoumalo celé velitelství 3tí říše co to je
-nezapomenu na Jiříčka jakse zakecal a bombardoval ve štukách vlastní letiště, nebo jak vypalil celou vesnici ale tanky v ní byli bez jediného škrábnutí
-Jamamoto asi nezaponene na to jak Fučimu řekl že má letět niž a zastavit tuším šturmy a fuči mu řekl na to ti ***** nebo jak
- samozřejmě nezaponenu jak jsme hledali tigry a když jsme tanky našli jižně od Krasnodaru v jedné vesnici ,tak Tajpan říká sou to tigry tigry a tak jsme je tam asi vyloupali ,no ap ka se z toho vyklubali PzIII s pláty a při těch průletech v málé výšce se ty žluté šmouhy zaměnili za ty tygri ,ale to nezměnilo tu atmosféru při ničení těch asi 30 tanků
3.Kurland 45
-tak tahle bylo taky parádní
-díky Hoperovi za dobré vedení celé skupiny B25 po celé mapě(asi 3 hodiny letu) a Grylovovy za plánování coveru atd,fučimu samo za dobrý nápad specky
Já osobně se do speciálek hlásím kvůli atmosféře a ne kvůli počtu sestřelů abych si zvyšoval e-ego
Upravil/a Noram dne 22-04-2007 12:35
Já neodmítnul letět na Šturmy . Tedy něco jsem mu odmítnul, že na to nemáme síly, ale Šturmy to nebyly..mám za to, že nějaká hlídka v 500m proti Šturmům . Ale už je to skoro 2 roky zpátky, kdo si to má pamatovat
Bylo to tehdy na polní soud, Měl jsi kliku, že válka skončila dřív, než tě před něj postavili.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
No já si tam pamatuju situaci z počátku dne č.2, kdy do mého roje jeden pilot nedorazil a dva dostali krátce po startu disco - i přes několikeré hlášení Jamimu, že můj roj složený z jednoho Fw 190 A-4 není plně bojeschopný, pokračoval vrchní velitel ve vydávání dalších rozkazů ve stylu: "Zachyť velkou skupinu stíhačů v 5km nad Krasnodarem a až je vyřídíte, tak pokreješ Valherovu bitevní skupinu".
Seděli jsme při akci s Jamim v jedné místnosti, tak jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem mašinu vytrimoval na stoupání a manuálně Jamimu vysvětlil, že má "Task Force" potřebuje doplnit . Ale byla tam řada pěkných okamžiků, to ano .
Citace Clone: "Flak, flak, věž, letadlo, náklaďák, džíp, flak, tohle se mi nepodařilo identifikovat, flak, auto, auto" . A to "tohle se mi nepodařilo identifikovat" byl právě zmiňovaný Clóňákův vlastní stín .
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.