LesniHU napsal:
Vetsi problem je, ze kdyz umres, tak torpedo nic neudela. Tedy jestli se v poslednich par patchu neco nezmenilo. V praxi to znamena, ze pri odhozu z maximalni vzdalenosti musis nasledujicich pet a pul minuty prezit.
díky tý maximální vzdálenosti máš tu šanci naopak větší, ne ?
To zalezi na tom, jestli je vetsi nebezpeci flak nebo stihaci...
ať ti Drkop pošle track, jak Betty prolétávají svazem lodí ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
57MH_Zvire napsal:
Nooo..... onehdá v Bořičích mýtů na Discovery testovali něco podobného. Zjišťovali, jak hluboko se člověk musí dostat pod hladinu, aby nešel ze břehu zasáhnout a zjistili, že kulka se rozpadne tak na prvním metru, metru a půl dráhy po vniknutí do vody na střepiny. A to dokonce zkoušeli i tu šílenou odstřelovací .50 cal.
????????
Některé kriminalistické laboratoře dodnes používají k zachycení střely práve vodu. Jak by pak testovali kulky na balistice, když by se jim rozpadly?
Panek - mal si si mrknut aj moj prispevok. Je rozdiel, ci strela dopadne na hladinu kolmo alebo pod uhlom. V druhom pripade to nerozdycha, resp. ju rozlozenie sil predo-bocne brutalne spomali.
Pri kolmom dopade sily posobia len v ose strely, na co je aj konstruovana. Ale skus s lietadlom dosiahnut kolmy dopad striel na hladinu, navyse, ak ich nemas v cumaku, ale v kridlach.
Mha - znicenie torpeda palbou z palubnych zbrani je krajne nepravdepodobne. Jedine, ze by si utocil kolmo voci hladine. 0.50 projektil, ktory dopadne na hladinu pod uhlom, ak sa neodrazi, strati svoju energiu na drahe zhruba 2 (slovom dva) metre. To torpedo ani neuvidi.
Někde jsem četl, že se to dalo... Bohužel už nevím přesně jestli přímo letadlem, ale určitě fungovalo ostřelování připlouvajícího torpéda z lodi např velkorážným kulometem, kanónem...
Za výnimočných situácií sa to dalo:"
19. 6. 1944 Sakai Komacua torpédo taranoval, ale Taihó nezachránil.
".. To už samo o sobě byla velká vzdálenost pro úspěšný útok torpédy, a navíc americké letadlové lodi pluly rychlostí kolem 18 uzlu, a než je torpéda dostihla, vzdálili se ještě víc. Na konci dráhy torpéda podstatne spomalila a nekterá z nich vystoupila až k hladine. Potom mohlo dojít k tak kuriozním situacím, že ostřelováním palubními zbranemi přivedl jedno z nich k výbuchu por. Leonard E. Waldrop, pilot torpédového bombardéru z letadlové lodi St. Lo....." M. Hubáček, Boj o Filipíny, Panorama, 1990 str. 283"
Mha - znicenie torpeda palbou z palubnych zbrani je krajne nepravdepodobne. Jedine, ze by si utocil kolmo voci hladine. 0.50 projektil, ktory dopadne na hladinu pod uhlom, ak sa neodrazi, strati svoju energiu na drahe zhruba 2 (slovom dva) metre. To torpedo ani neuvidi.
Někde jsem četl, že se to dalo... Bohužel už nevím přesně jestli přímo letadlem, ale určitě fungovalo ostřelování připlouvajícího torpéda z lodi např velkorážným kulometem, kanónem...
Za výnimočných situácií sa to dalo:"
19. 6. 1944 Sakai Komacua torpédo taranoval, ale Taihó nezachránil.
".. To už samo o sobě byla velká vzdálenost pro úspěšný útok torpédy, a navíc americké letadlové lodi pluly rychlostí kolem 18 uzlu, a než je torpéda dostihla, vzdálili se ještě víc. Na konci dráhy torpéda podstatne spomalila a nekterá z nich vystoupila až k hladine. Potom mohlo dojít k tak kuriozním situacím, že ostřelováním palubními zbranemi přivedl jedno z nich k výbuchu por. Leonard E. Waldrop, pilot torpédového bombardéru z letadlové lodi St. Lo....." M. Hubáček, Boj o Filipíny, Panorama, 1990 str. 283"
Mno, nevím jestli to je přesně ono, každopádně alespoň se potvrdilo, že jsem netvrdil blud... Díky
Tělo mrtvého nepřítele páchne vždy dobře.
Aulus Vitellius
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.