1stCL_Fucida napsal:
P51H se v Pacifiku objevil ve chvíli, kdy by to Japoncům nandal i letící časopis Der Adler. Chleba se lámal ve chvíli, kdy se ve větším množství začaly objevovat F4F, F6F a F4U. Mustang dorazil na bojiště, kde už nebylo o co bojovat.
Lepší srovnání P51D (K) a H je proti evropské konstrukční škole - proti posledním strojům Fw 190 D (D-11 - 15), Ta 152 C a H, Do 335, Tempestům, Spitům XVIII, XIX apod. A samozřejmě Me 262, na který je tak rádo zapomínáno, když je P51H vynášen do nebes
FUCI me jde jen o to proc neni v il-2 sturmoviku kdyz tam jsou jine plecky o nic jineho nejde. A jestli byl nebo nebyl lepsi to my neposoudime o tom se muzeme jen dohadovat
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ale tak teraz k diskusii. Na západe ako už bolo spomenuté robili Mustangy B krytie v decembri (prosinec) 1943. Išlo ale o malé počty do 40 strojov. Prvého skutočneho nasadenia dosiahli Mustangy premiérovo prvého náletu a Berlín behom 6.3.1944. Údajne, keď Goring videl tie pásy B-17-tiek s úplne novými stíhačkami P-51, ktoré mohli bombardéry doprevádzať až nad cieľ, údajne prehovoril: „Práve sme prehrali vojnu.“
Na východe v rámci AVP to celkom neviem, ale spočiatku boli nasadzované stroje P-51 A s motormi Allison. Dôvodom boli útoky na pozemné ciele. Až niekedy asi koncom roka 1944 boli nasadené aj P-51 B v Číne.
H-áčko bolo podľa www.valka.cz dodávané k armáde až na konci léta 1945. Takže nemalo žiadnu šancu ukázať svoje kvality v boji.
Tak jako šanci mělo v Koreji. Ikdyž jsem o Hčku nikde neslyšel...
Jinak celkově si přiznejme, že celá ta generace je plečkoidní - nevýkonný motor a křídla nepříliž dobrá pro manévrový boj. Jedinou výhodou jedenapadesátce zůstává dolet, jinak upřímně, ta výzbroj... no, prostě není uzpůsobena pro manévrový boj stejně jako křídlo
Jinak celkově si přiznejme, že celá ta generace je plečkoidní - nevýkonný motor a křídla nepříliž dobrá pro manévrový boj. Jedinou výhodou jedenapadesátce zůstává dolet, jinak upřímně, ta výzbroj... no, prostě není uzpůsobena pro manévrový boj stejně jako křídlo
v ´43 i dřív a dál už se manévrový boj nenosil. V módě bylo padnout na nic netušícího, ošít mu prdel dírkama a vypadnout do bezpečí. A ne si hrát na rytíře jako to dělali za Velké války.
Jinak celkově si přiznejme, že celá ta generace je plečkoidní - nevýkonný motor a křídla nepříliž dobrá pro manévrový boj. Jedinou výhodou jedenapadesátce zůstává dolet, jinak upřímně, ta výzbroj... no, prostě není uzpůsobena pro manévrový boj stejně jako křídlo
v ´43 i dřív a dál už se manévrový boj nenosil. V módě bylo padnout na nic netušícího, ošít mu prdel dírkama a vypadnout do bezpečí. A ne si hrát na rytíře jako to dělali za Velké války.
Jinak celkově si přiznejme, že celá ta generace je plečkoidní - nevýkonný motor a křídla nepříliž dobrá pro manévrový boj. Jedinou výhodou jedenapadesátce zůstává dolet, jinak upřímně, ta výzbroj... no, prostě není uzpůsobena pro manévrový boj stejně jako křídlo
v ´43 i dřív a dál už se manévrový boj nenosil. V módě bylo padnout na nic netušícího, ošít mu prdel dírkama a vypadnout do bezpečí. A ne si hrát na rytíře jako to dělali za Velké války.
Jinak celkově si přiznejme, že celá ta generace je plečkoidní - nevýkonný motor a křídla nepříliž dobrá pro manévrový boj. Jedinou výhodou jedenapadesátce zůstává dolet, jinak upřímně, ta výzbroj... no, prostě není uzpůsobena pro manévrový boj stejně jako křídlo
v ´43 i dřív a dál už se manévrový boj nenosil. V módě bylo padnout na nic netušícího, ošít mu prdel dírkama a vypadnout do bezpečí. A ne si hrát na rytíře jako to dělali za Velké války.
Lipfert moc módne trendy asi nesledoval
Lipfert se svým leteckým stylem? Na ivany dobrý ...
v ´43 i dřív a dál už se manévrový boj nenosil. V módě bylo padnout na nic netušícího, ošít mu prdel dírkama a vypadnout do bezpečí. A ne si hrát na rytíře jako to dělali za Velké války.
No minimálně u američanů od 43 to začínalo být právě čím dál tím víc o tom uštvat manévrující němce někde u země. Na YT jsou teď k dispozici guncamy 8th Fighter Command (má to asi 3 hodiny) a možná budeš překvapenej, že málokdy jde vyloženě o spadnutí na nic netušícího. Velká část záběrů jsou souboje, kde se dost rapidně manévruje a postupně se klesá a až k zemi.
Nedávno jsem narazil na záznam, kde je známý i pilot Bf 109. Jedná se o Friedricha Eberleho, Gruppenkomandeura III./JG1. Vyskočil a zachránil se a i z těch pár záběrů je vidět, že to byla slušná honička a rozhodně nešlo o nějaké zoomnutí a pryč
1stCL_Werner napsal:
No minimálně u američanů od 43 to začínalo být právě čím dál tím víc o tom uštvat manévrující němce někde u země. Na YT jsou teď k dispozici guncamy 8th Fighter Command (má to asi 3 hodiny) a možná budeš překvapenej, že málokdy jde vyloženě o spadnutí na nic netušícího. Velká část záběrů jsou souboje, kde se dost rapidně manévruje a postupně se klesá a až k zemi.
Nedávno jsem narazil na záznam, kde je známý i pilot Bf 109. Jedná se o Friedricha Eberleho, Gruppenkomandeura III./JG1. Vyskočil a zachránil se a i z těch pár záběrů je vidět, že to byla slušná honička a rozhodně nešlo o nějaké zoomnutí a pryč
beze sporu máš pravdu, ale koukni v jakém poměru se obvykle tyhle honičky odehrávali ...
Zkusenejsi vedeli kde maji vyhodu a vyuzili ji. Uhnout neni vzdy ta lepsi volba.
Muzes ztratit hromadu energie a nemusis zatacku ani utahnout vice nez nepritel. V podstate se timhle zpusobem muzes zabit - treba pokud sedis v Mezku a za tebou je Spit - pak je tohle pomerne pravdepodobne. Nebo pokud sedis v cemkoliv a za tebou je Zero.
Ano, pokud mas lepe kroutici letadlo, muzes to risknout, ale stale je sance ze nepritel je na tom s Ecky lepe a naproti papirovym specifikacim tu zatacku utahne lepe. Navic zakonite porad budes jeste nejakou tu vterinu v uhlu, kde muze letadlo vyvinout angle of attack dostatecny k tomu aby te palubni zbrane zasahly. Nedejboze kdyz to je neco se Schrage Musik. Schvalne nebude kroutit a pocka si az te bude mit zacileneho v muzice.
Z me zkusenosti je pravdepodobne nejlepsi pri utoku zezadu to okamzite potopit - nepritel vetsinou utoci "hlavou vzhuru", takze mu efektivne zmizis "pod motorem" a on sam musi potlacit, aby te opet videl - jenze v tu chvili uz muzes udelat divy na kridelkach, otocit to a pritahnout opacne. A v tu chvili ten boomer musi provest zoom aniz by vystrelil.
Pokud mas pomaly kridelka, muze pomoct vykopnuti smerovky, ale vetsinou uz stejne neuhnes dost efektivne.
Nejlepsi je stejne podle Dicta Boelcke fingovat headon, na posledni chvili uhnout, a pokud je nepritel idiot, bude se snazit napodobit tvuj unik. No a tenhle manevr nazyvam "Jeden Dojebany Skopcak". Ten Fuck Wolf co to zkousel posledne si neuvedomil, ze po zatacce bude mit Spit Mk.Vc vyhodu, protoze krouti o dost lip, a ze on nebude mit Ecka na to aby dost rychle zmizel z dosahu tech ctyr Hispan co taham v kridlech. Hehehe. Ono ctyri dvacky na 250 metru, to uz nadela paseku. Nekdy se vsak stane, ze dotycny nedejboze vi co dela. No a pak to jde nad sedm, a tam sou nejlepsi souboje.
Nicmene nekdy se stane, ze Skopcaci poserou situaci 2v1 z vyhody. Staci kroutit chytre, vcas menit cile, a podle Boelckeho pravidla nalitavat do nich.
hele, ta tvoje metoda "střemhlav dolu", tu jsem taky párkrát použil - za mnou Fock, zaškrtit, strhnout dolu tu moji lavočku, plnej a vybrat, takhle jsme se za sebou kroutili docela dlouho, no jenže problém byl v tom, že jsem postupně nabral rychlost a zatuhly mi plošky, takže jsem byl odlehčen o křídlo.
Nicméně čelní útok není dobrá věc, já todle jednou okusil v Mossině proti Bf-110 a... skončil jsem bez levého motoru po pár zatáčkách (to víte, bombardovací verze )...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.