AH_Cutora napsal:
jestli chcete, tak vecer vam tu transformaci a rotaci v AWK udelam, prace tak na hodku, mozna ani ne, ale pocitejte s tim, ze budete potrebovat nejaky shell (nejlepe bash) a awk/gawk a ovladat se to bude z prikazove radky. Zkratka cygwin....
Mysoidni klikatura to nebude!
Kurňa Čutoro to je novej pražskej hantec, nebo vliv sběračů kovů na pražský dialekt ???
fajn, tak uz jsem ten script spachal. Teda psal jsem ho hodinu a pak jsem ho skoro 3 hodiny prepisoval do MS-WINDOWS, protoze jsem nevedel jak na to. Ted jeste pisu dokumentaci.
Ale obecne jak to funguje. Vytvorite si malej soubor, ve kterem mate jen ty objekty v dane grupe. Na mapu soupnete tu japonskou osku nebo jak se to jmenuje to sebevrazedne letajici torpedo, a objekty se vlozi na misto kde byla ta oska a cele se to otoci smerem jak smerovala ta oska... Do pulnoci to dam ke stazeni i s dokumentaci ....
EDITED 12.1.2007 23:55: zmenil jsem link. Nasel jsem tam chybku (zase zkurvena cestina, des. carky misto tecek), opravil jsem tu Ohku v textech a pridal jsem nastroj dat2dat....
Upravil/a AH_Cutora dne 12-01-2007 23:59
LesniHU napsal:
...
Takze o kolik se to ma otocit nebo kam se to ma postavit zadava primo uzivatel. O trochu lepsi metoda by mohla byt zvolit nejaky objekt, ktery je k nicemu (treba nejaky fockewulf :-), ze, Fuci), a pouzit ho jako univerzalni znacku polohy a pootoceni. Program by ho pak nahradil zadanou skupinou objektu. To s tím pomocným objektem je dobrý. Já když uvažoval o úhlu, bral jsem v potaz především letiště a u těch by byla databáze všech letišť a jejich os (Tyrl se nabízel, že je ochoten hrát si s daty ... :D), takže by se to tahalo odsud ... ;)
Jako skladovaci soubor bych nejradeji nechal cely soubor mise. To by umoznilo jeho snadnou modifikovatelnost. Todle nechápu.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
AH_Cutora napsal:
jestli chcete, tak vecer vam tu transformaci a rotaci v AWK udelam, prace tak na hodku, mozna ani ne, ale pocitejte s tim, ze budete potrebovat nejaky shell (nejlepe bash) a awk/gawk a ovladat se to bude z prikazove radky. Zkratka cygwin....
Mysoidni klikatura to nebude!
to není možný ...
já myslel, že to bude práce na měsíce...
ale pokud to není myšoidní, tak budeš muset udělat "návod" na ty příkazy
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Mozna nekomu pomuze mis2mis_interactive. Je to jen jina varianta mis2mis, ale na rozdil od mis2mis to staci spustit poklepanim mysi a ono se to uz zepta .....
LesniHU napsal:
Jako skladovaci soubor bych nejradeji nechal cely soubor mise. To by umoznilo jeho snadnou modifikovatelnost. Todle nechápu.
Kdyz ten programek bude brat objekty z jednoho souboru mise a davat je do druheho, bude snadne nacist ten zdrojovy do editoru a upravit. Ale kdyz se ten zdrojovy soubor udela v nejakem specialnim formatu, nebude jeho uprava tak trivialni, i kdyz ten program presouvajici objekty by mozna mohl byt jednodussi.
Mno Čutorovi to funguje tak, že skladovací soubor jsou jen ty požadované objekty z mis souboru.
A vše kolem umazáno (názvy sekcí, ostatní data)
A mis přejmenovaný na dat.
Toto (neupravené na nulové souřadnice) se pak dá použít při vytváření další mise, ale na "stejné" mapě - jen si zkopčíš požadované skupiny do mis souboru.
Obzvlášť výhodné by to bylo u koop misí, kde naflákání 10ti skupin do jejich cílových (=původních) pozic na nové mapě by bylo jednodušší a rychlejší, než odmazávání 500 dalších objektů a tras letadel na mapě staré ...
Jednalo by se především o skupiny typu flak, letiště, vesnice...
Upravil/a Hoper dne 13-01-2007 13:03
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Co jsem to tak zkoušel, tak trochu zjednodušený postup:
Tvorba skupiny objektů pro další použití
- v FMB udělat skupinu objektů (pracuji s mapou Kurland a flaky)
- do jejího středu umístit STATICKOU Ohku
- takto vytvořený a uložený mis soubor zkopírovat do Čutorovo "prográmku" (adresáře)
- zde si mis soubor otevřít v notepadu (NP) a vymazat z něj vše, kromě vlastních řádků s požadovanými objekty
- !!!řádek s Ohkou přesunout na první místo!!!
- uložit a přejmenovat příponu na dat (ideálně pojmenovat podle umístění a typu - Libau_flaky_Ohka.dat) (doporučoval bych také ještě umazat řádek s Ohkou a soubor Ulozit JAKO... Libau_flaky_orig.dat pro pozdější možnost použít toto uskupení přímo do mapy Kurland ...)
- NP uzavřít
- z místa, kde je dat2dat.bat spustit: dat2datLibau_flaky_Ohka.datLibau_flaky.dat
případně: dat2dat.batskupiny_z_FMB/Libau_AAA_ohka.datknihovna_skupin/Libau_AAA.dat
-> zkušenější si zdrojový soubor již před tím uložili do il2tools/skupiny_z_FMB, cílový soubor bude pak uložen v il2tools/knihovna_skupin
tím se vytvoří skupina flaků s přepočítaným středem na 0,0 plus umazáním řádku s Ohkou ještě skupina s původními souřadnicemi (takovýto soubor pak ale NEPOUŽÍVAT v dalším Čutorovo zpracování ! Čistě jen kopírovat do své uložené mise)
Přidání objektů do nové mise
- v FMB si založit novou misi (=vybrat mapu) a v ní umístit na požadované místo (střed) STATICKOU Ohku
- misi uložit - Moje_Kurland.mis (název je samo jen na vás ;)
- misi si překopírovat do ...\il2tools_cutora\mise_z_FMB\
- z místa, kde je uložen mis2mis.bat spustit: mis2mismise_z_FMB/Moje_Kurland.misknihovna_skupin/Libau_AAA.datmise_out/Moje_Kurland.mis
Tímto se vám do adresáře mise_out uloží vaše mise, "doplněná" o flaky (náhrada za Ohku) z "knihovny" Libau_AAA.dat, umístěné a pootočené do směru v jakém byla Ohka. Je jim též nastavena "státní" příslušnost, opět dle Ohky...
Pokud hodláte přidávat objektů více, musíte si po každém doplnění skupiny nakopírovat z adresáře mise_out do šturma soubor Moje_Kurland.mis a v FMB do něj přidat na další pozici další Ohku...
Trošku krkolomné, ale napsal jsem Čutorovi, esli by nešlo využít - no jo, vlastně nešlo - statická Ohka nemůže být příslušníkem nějaké letky ... :(((
Nemám vyzkoušeno, ale údajně by mělo jít (vyrozumněl jsem z readme ;), aby skript na každou pozici Ohky umístil vámi požadovanou skupinu objektů - čili v jednom převodu můžete na mapu vložit tolikrát jednu skupinu, kolik tam bylo umístěno Ohk. Ohek. Ohka. Vy mi rozumíte, ne ? ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Osobně jsem zkoušel flaky. U nich je drobná potíž, že se na mapu umisťují poměrně přesně/detailně, zvlášť v členité oblasti (město). Takže se vám může stát, že flaky budou v ulici, v zahradě malého domku, uprostřed kukuřice, na špatné straně kopce... A vy pak budete muset skupinu stejnak ještě dopřesouvat.
Navíc další drobná nepřesnost může vznikat s úvodním vypočítáváním nulových souřadnic. Střed stanovujete vy a pokud se bude jednat o "nahodile" rozmístěné objekty, střed nestanovíte přesně. A když pak ještě nestanovíte přesně střed pro oblast vložení objektu do nové mise... ;))
Taky mám za to, že při přepočítávání nulových souřadnic dochází k natočení objektů ve skupině dle natočení Ohky. Což by asi nemělo být. Jo, toto mi bylo potvrzeno Čutorou a je jen na vás, jestli toto chcete nebo ne.Osobně si myslím, že pokud si vytvářím skupinu objektů, již ve FMB je nastavím do takových pozic (nastavení směru), v jakém mají vůči sobě být a nemusím je pak ještě dotáčet dle "první" Ohky. Pokud je chci pootočit, chci to udělat až v nové misi, dle patřičných podmínek a požadavků...
Zkoušel jsem takhle přesouvat i budovy, je tam ale několik ale.
Předně, jak jsem psal výše, dojde k nežádoucímu natočení při vypočítávání nulových souřadnic.
Druhak, ve zdrojovém .dat se musí umazat sekce [Buildings] a v cílovém .mis se pak statické objekty oddělit od budov.
A na konec Tretjak - u budov sem měl, respektive neměl jednotlivé řádky oddělené enterem, takže se mi slily do takových podivných "chuchvalců" a FMB mi z nich udělal jen jeden řádek ;) Opět aktualizovaná poznámka - Čutora slíbil na to juknout
Pokud budete chtít umístit nějakou kolonu na silnici (i třebas do města), myslím, že nebude problém.
Pokud budete chtít vytvořit letiště, případně komplexní postavení AAA pro oblast/město, bude tam drobný problém s natočením a umístěním.
Myslím ale, že jsou to ale věci řešitelné a že až tu Čutora zase bude, že to opraví.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
ad mis2mis a prikazova radka a jeji uzivatelska neprivetivost a nepochopitelnost pro skalni windowsaky: Prisel jsem uz na to jak resit textove interaktivni volby. Predelam na textove volby. Viz mis2mis_interactive.bat...
Ad slejvani do jedne radky: zkontroluju, najdu, opravim.
Ad budovy a momentalne ze je to neumi: dodelam.
Ad nataceni objektu: tady jde Hopere asi o nepochopeni. Rozmistis na mapu vychozi skupinu objektu tak jak je chces mit. Nekam kam uznas za vhodne umistis Ohku. Muzes ji umistit treba doprostred skupiny, nebo na kraj skupiny. Stred je vhodny na priklad u letiste - umistis ji presne na misto kde je i znacka homebase, nebo seskupeni tanku, aut, camp... Kraj skupiny je vhodny napriklad pro kolon, umistis presne na misto prvniho vozidla.
Ohku zorientujes ve smeru sve skupiny. V pripade kolony ve smeru jizdy, v pripade drahy letiste ve smeru drahy, v pripade lodi ve smeru jizdy, v pripade utocne formace artilerie ve smeru utoku... Ale nic mu nebrani dat Ohku treba na sever pro orientaci podle svetovych stran!
Pak provedes prevod do .dat souboru. Jednotlive objekty maji vuci stobe fixni polohu jak pozici, tak uhlovou. Jak je to ve finale orientovane v DAT souboru vlastne uzivatele nakonec nezajima.
Toho zajima jen to, ze na finalni mape si nekam da Ohku do mista kam chce umistit skupinu a Ohku si natoci do smeru kterym ma byt skupina ve finale orientovana. Bud ve smeru silnice/utoku/drahy/... nebo proste podle svetove strany pro napr. vesnici. Objekty se presunou a jako cela skupina otoci tak, ze by se ty Ohky prekryvaly (ale soft je odmazal).
A pokud neoblomne trvas na tom, ze nechces, tak si pri vytvareni skupiny dej Ohku na sever a pri umistovani skupiny na mapu pak taky na sever.
Ad graficke rozhrani. Mohl bych to prepsat do jineho jazyka kterej umi i grafiku a vokynka... Ale je to o rad nebo i nekoli radu jina prace. Zatimco nad timhle jsem zatim stravil asi 6 hodin od prvniho uderu do klavesnice po to zverejneni o pulnoci i s dokumentaci a ted vlastne probiha testovani kde jsem co prehledl/zapomnel, tak v tom "grafickem" jazyce by mi to diky komplikacim s komplexnosti ulohy trvalo nekolik clovekodni dostat to alespon do tohohle stavu... a na to kaslu, to uz je prace!
Hopere, nechces mi delat testera kodu a bouchace dokumentace? Obvzvlaste pro uzivatelskou prirucku je dobre kdyz ji nepise autor, ale nekdo kdo se s tim naucil pracovat a ma na to "nezavisly pohled". A jak vidim, tohle je spis alfa verze a bude na tom jeste dost prace to doladit do uplneho stavu....
AH_Cutora napsal:
...
Ad nataceni objektu: tady jde Hopere asi o nepochopeni. ...
Hopere, nechces mi delat testera kodu a bouchace dokumentace? ....
- mi to rozhodilo ostrov - natočilo útesy, natočilo vzletovky, veškeré budovy pak byly zničené, jako by tam spadla atomovka - zítra, teda dnes, ale za světla, pošlu, abys viděl, o čem mluvím ...
- dyť už to dělám, ne ? ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
- mi to rozhodilo ostrov - natočilo útesy, natočilo vzletovky, veškeré budovy pak byly zničené, jako by tam spadla atomovka - zítra, teda dnes, ale za světla, pošlu, abys viděl, o čem mluvím ...
mno tak dneska se mi to nerozhodilo :P
tedy převedl jsem ostrov na nulové souřadnice a pak je růčo fouknul do mise (nerůčo mi stále vychází chuchvalce, jen nevím, jestli to dělá můj NP nebo už něco od Čutory)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
pokud zdejší správce chce, může diskuzi o Čotorovic udělátku přesunout na jím vytvořené vlákno ...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.