Alsterufer
|
LesniHU |
Přidané 25-12-2006 20:27
|

Stařešina

Příspěvek: 6205
Založený: 30.09.05
|
Ze se poleti z Kai Tak, to jsem fakt necekal... |
|
|
|
Hoper |
Přidané 26-12-2006 20:05
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
tak nejsou naplněné dvě Ju88 a jeden (a půl) Heinkelu
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
Hoper |
Přidané 26-12-2006 20:06
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
LesniHU napsal:
Ze se poleti z Kai Tak, to jsem fakt necekal...
??
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 26-12-2006 20:39
|

Stařešina

Příspěvek: 6205
Založený: 30.09.05
|
Hoper napsal:
LesniHU napsal:
Ze se poleti z Kai Tak, to jsem fakt necekal...
?? Kai Tak bylo slavne letiste v HonkKongu, kde se pristavalo primo doprostred mesta a teprve na posledni chvili se zatocilo na letiste, coz bylo pomerne narocne a nekdy to prinaselo zajimave situace.
Doufam, ze naostro se bude startovat z druhe strany a ne proti kopci... |
|
|
|
Hoper |
Přidané 26-12-2006 20:50
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
LesniHU napsal:
...
Doufam, ze naostro se bude startovat z druhe strany a ne proti kopci...
troška adrenalínku na samém počátku akce přeci neuškodí ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
Hoper |
Přidané 26-12-2006 20:58
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
;)
[img]http://home.tiscali.cz/cz470266/Sturm/Alsterufer/letiste.jpg[/img] is not a valid Image.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 26-12-2006 21:32
|

Fusioner

Příspěvek: 15148
Založený: 29.09.05
|
I proti kopci se to dá zvednout v mosquitu s dvěma pětistovkama (bé pětadvacítku jsem netestoval).
Ten obrázek je z MS FSX?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
312_strycekFido |
Přidané 27-12-2006 00:39
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 181
Založený: 03.02.06
|
i proti kopci to de s plne nalozenou B25 (100%, 3x1000), aspon za tohodle pekneho pocasi
www.312raf.com
|
|
|
|
AH_Watson |
Přidané 27-12-2006 08:54
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 467
Založený: 30.09.05
|
Moje žena přistávala přes kopec s B-25 a úspěšně  |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 27-12-2006 08:58
|

Fusioner

Příspěvek: 15148
Založený: 29.09.05
|
AH_Watson napsal:
Moje žena přistávala přes kopec s B-25 a úspěšně 
Tak ať tě to taky naučí
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 27-12-2006 14:52
|

Fusioner

Příspěvek: 15148
Založený: 29.09.05
|
Tak jsem si to dneska prolétl. Dvakrát.
Vypočítal kurzy, vzdálenost, cestovní rychlosti. Paráda.
Myslím, že budu rád, když se mi ten křáp podaří dostat domů, Alsterufer se bude muset asi potopit sám.
A to bylo krásný počasí. Jestli bude bouřka... 
Mimochodem: jakej je spoleh na naší rozvědku? To rozmístění flaků platí nebo mne čeká nějaké překvapení?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
AH_Watson |
Přidané 27-12-2006 14:59
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 467
Založený: 30.09.05
|
310_cibule napsal:
Tak jsem si to dneska prolétl. Dvakrát.
Vypočítal kurzy, vzdálenost, cestovní rychlosti. Paráda.
Já ješte ne. Na Alsterufer budou útočit B-25, mosquita a beaufightři budou útočit na ostatní lodě KM. Pochopil jsem to správně, nebo se mám ženy zeptat ještě jednou ? |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 27-12-2006 15:27
|

Fusioner

Příspěvek: 15148
Založený: 29.09.05
|
ale jo. nicméně já to vysypu na první loď, kterou potkám. Přece se tam nenechám zabít.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 27-12-2006 15:37
|

Fusioner

Příspěvek: 15148
Založený: 29.09.05
|
Kontrolni otazka:
Jakou rychlosti musim letet (v mílích za hodinu), abych preletl jeden ctverec za dve minuty?
Já si myslím, že to vím...,
...ale jeden nikdy neví.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-12-2006 16:04
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11129
Založený: 26.01.13
|
čtverec má délku strany 10km, pokud tedy poletíš rovnoběžně s některou ze stran, tak je dráha právě 10km. Abys tuto vzdálenost překonal za minutu, musíš letět průměrnou rychlostí 600km/h, pro dvě minuty je to tedy 300km/h - vyděl to 1,609 a výsledná hodnota je TAS (=True Air Speed) v MPH. Bohužel tu nemám kalkulačku, ale přibližně to bude lehce pod 200MPH. Trochu problém tkví v tom, že TAS se na rychloměru nezobrazuje, tam máš jen IAS (=Indicated Air Speed), takže musíš ještě přepočítávat s výškou, toto platí pouze u země. V tuhle chvíli si nevybavím, jak moc rychle narůstá TAS nad IAS, ale asi nebude těžké to vygooglovat.
Edit vzhledem ke Glumově dodatku:
Pokud bys letěl po nejdelší možné dráze, tzn. po úhlopříčce čtverce, pak by se tvá dráha rovnala vzdálenosti x = odmocnina z 200 (možná je to blbě, mám trochu chřipku, takže mi to nemyslí), kalkulačku nemám, ale přibližně to bude 14km a pár metrů. To uletíš za minutu průměrnou rychlostí 840km/h (což dají už pouze proudové stíhačky..), za dvě minuty pak rychlostí 420km/h (= cca 270MPH), což je na klasický bombardér z WWII už poměrně vysoká hodnota. Samozřejmě opět platí to, co uvádím výše (TAS vs. IAS).
No a pokud neletíš ani rovnoběžně, ani úhlopříčně, tak používáš kompromis mezi těmito dvěma hodnotami . Malý příklad z praxe: pokud letím v čele rozumné (tj. nerozpadající se) formace Bf 109 F - G-14, pak počítám ve 4 - 6km na přelet 10km přibližně s minutou a půl, tedy pokud letím na pomoc někomu, kdo je 70km ode mě, tak mu řeknu, že u něj budeme přibližně za 10 minut. Ony jsou tyhle odhady vzhledem k momentální rychlosti docela dost důležité..chce si to ty jednotlivé mezivýpočty osvojit a všechny je provést během tak pěti vteřin . Jo a nejhorší je, když odhadneš 10 minut a pak tam letíš těch minut 20..nicméně tohle je důvod, proč formace kolem mě létá nejčastěji rychlostí 450km/h ve výšce mezi 4 - 6km - nechce se mi to furt přepočítávat . Na Fw 190 se samozřejmě letí rychleji, protože to je pořádné letadlo.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 27-12-2006 16:19
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
GC3_glum |
Přidané 27-12-2006 16:04
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 111
Založený: 30.09.05
|
Kontrolní otázka ke kontrolní otázce: šikmo napříč nebo rovně podél? |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 27-12-2006 16:44
|

Fusioner

Příspěvek: 15148
Založený: 29.09.05
|
To jste to zase zamotali, popletové. Člověk z vás má pocit, že lítá v krychli.
Správná odpověď zní: ze severu na jih +- 187 mílí za hodinu. To samé z východu na západ.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 27-12-2006 19:29
|

Stařešina

Příspěvek: 6205
Založený: 30.09.05
|
Ja taky umim odstartovat pres kopec a kdyz na to prijde, tak i pristat. Jen mi to prijde dost nerealisticky.
Jeste budu muset pristat kolmo :-).
Fajn, ted fotku, jak to letadlo startuje proti kopci :-).
1stCL_Fucida napsal:
čtverec má délku strany 10km, pokud tedy poletíš rovnoběžně s některou ze stran, tak je dráha právě 10km. Abys tuto vzdálenost překonal za minutu, musíš letět průměrnou rychlostí 600km/h, pro dvě minuty je to tedy 300km/h - vyděl to 1,609 a výsledná hodnota je TAS (=True Air Speed) v MPH. Bohužel tu nemám kalkulačku, ale přibližně to bude lehce pod 200MPH. Trochu problém tkví v tom, že TAS se na rychloměru nezobrazuje, tam máš jen IAS (=Indicated Air Speed), takže musíš ještě přepočítávat s výškou, toto platí pouze u země. V tuhle chvíli si nevybavím, jak moc rychle narůstá TAS nad IAS, ale asi nebude těžké to vygooglovat. vygooglit to problem nebude, problem bude, ze prevod tas-ias v ilovi je dost podivny a navic je pry zavisly na aktualni mape. Jedina moznost je koukat na ten budik pri vypnute kabine (nebo v nekterych strojich na druhou rucicku rychlomeru).
Mimochodem, doba letu pres jeden ctverec dost podstatne zavisi na tom, jestli se leti rovne, nebo ne... |
|
|
|
Hoper |
Přidané 27-12-2006 21:06
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
znovu opakuji - na Alsterufer útočí pouze B-25
Navíc by měla být "mnohem" dál, než lodě, plující mu na ochranu.
Čili Alsterufer dosahově nic pro těžké stíhače/lehké bombery (Beau + Mossie)
Dále ohledně paliva - je to především o rozumném letu na cestovní rychlosti a snaze zasáhnout cíl, ale ne za cenu proděravění nádrže. Pak by to pro červené mělo dost černé vyhlídky (minimálně let přes obsazenou pevninu s číhajícíma befkama (jo, jsou tam, i když jen AI).
Flaky jsou jen tam, kde jsou vyznačené na mapě. Byla snaha vymezit dosah flaků na mapě těma šišojdama. Jestli nebudou střílet na větší vzdálenost ví ovšem jen Oleg...
Cibule, dej bacha, abys to nevysypal na svoji loď, bude jich tam docela dost :)
Neměl bych to říkat (ale stejnak jsem to již naznačil) - lodě mají nějaké ROF - čili mezi jednotlivýma výstřelama bude jistá pauza. Pokud se zaútočí v této pauze, měly by letadla vyjít z útoku bez úhony. Jde již jen o to, jak se během té pauzy dostat k lodi a stihnout zaútočit ;) (ale jde to, mám vyzkoušeno)
ad start proti kopci - kurňa, LesníHU, dyť na té fotce je vidět, že kopce jsou z obou stran. Ten jeden dál, ale je tam taky ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
Hoper |
Přidané 27-12-2006 21:14
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
nechci zakládat vlákno jen pro červené, ale nevím, jestli určité podrobnosti o letu mám probírat zde...
ale bylo by dobré si zjistit, v jaké výšce patrolovaly bombery nad Biskajem (pak se totiž nespotřebuje spousta benzínu kvůli zbytečnému stoupání ...)
a jaká je ta cestovka
bohužel má Mossie a Beau různou a tak bude nutné dohodnout, kdy vyletí Mossie nebo kde se budou zdržovat, než Beau zničí lehké torpédovky (ty jejich rakety totiž na torpédoborce nestačí)
Upravil/a Hoper dne 27-12-2006 21:14
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|