Bohužel Hopere nepomohlo, protože to nebudou mít všichni. A nedá se dát na server něco co má jen někdo a druhý ne.
Ale až se Sound Mod přetransformuje na nějaký neoficialní patch (myslím že k tomu musí dojít aby šla používat online i "nová" letadla typu Spitfire Mk I.), tak by to problémy s turbulencí mohlo pomoci vyřešit.
LesniHU napsal:
Jenze ja nemluvim o corsairu, ale o ki84.
ved aj ja hovorím o Ki84.
Ok, a mas nejake udaje o vykonech z doby valky, co by podporily hypotezu o takovem vlivu vysokooktanoveho paliva?
test rýchlosti v závislosti na palive
130 Grade 150 Grade
Spitfire IX 335 mph 358 mph
Spitfire XIV 359 mph 366 mph
Tempest V 372 mph 386 mph
Mustang III (V-1650-3) 360 mph 390 mph
Bohužel to není tak úplně jednoduché, zjevně zbytečně jsem se to pokusil naznačit již dříve . Motor, do kterého lili 130 oktanový benzin NENÍ identický, jako motor, do kterého dávali 150 oktanový benzin. Benzin není samotnou příčinou zvýšení výkonu. Na to má vliv rostoucí plnicí tlak a kompresní poměr, resp. množství směsi ve válci a její stlačení.
Jednodušeji: Trošičku jak fungují vznětové motory asi víš - směs nafty se vzduchem se vstříkne do válce, kde je tak stlačena, až se právě díky rostoucímu tlaku samovolně vznítí a vzniknuvší látky se začnou dále rozpínat, což tlačí píst zpátky a pohyb se přenáší přes ojnici na klikový hřídel a následně obvykle přes převodovku na nějaký hnací hřídel.
Jenže tohle není vlastnost jen nafty. U benzinu to zafunguje stejně. Pokud dosáhneš ve válci dostatečného tlaku, tak se směs benzinu a vzduchu sama vznítí. Blbé na tom je, že v takové chvíli dochází k značně neefektivnímu spalování, k tzv. klepání motoru. Tedy u zážehových (benzinových) motorů chceme, aby se palivo nevznítilo samo, ale počkalo, až mu jiskru dodá svíčka ve chvíli, kdy je stlačení (komprese) cca maximální. A právě oktanové číslo nám přibližně řekne, při jakém tlaku se palivo už vznítí samo (nízká oktanová čísla - nízké tlaky, vysoká čísla - vysoké tlaky).
Abych ti dal praktický příklad: Fw 190. Možná víš, že na starších řadách se používal motor BMW 801 C (verze A-0, A-1 a A-2), kdežto na většině pozdějších BMW 801 D. První jel na 87 oktanové palivo B4 a druhý na 96 oktanové C3. Pozdější motory podávaly vyšší výkony; od staršího bratříčka se lišily tvarem pístů (nové byly vyklenuté), nesly výkonnější palivová čerpadla a díky zásahu a úpravě na centrálním řídícím systému (Kommandogerät) došlo ke zvýšení plnicího tlaku. Konečným důsledkem bylo značné zvýšení tlaku ve válci. Tam se díky vyššímu plnicímu tlaku dostalo větší množství palivové směsi + díky klenutým pístům je ve válci celkově méně prostoru (byť samotný tvar spalovací komory byl výhodnější). Kdyby do takového motoru nalili původní benzin B4, pak by motor s největší pravděpodobností také fungoval, ale palivo by se soustavně vzněcovalo předčasně a vše by tak pracovalo neefektivně.
Právě tohle se za války také stalo - palivo C3 ještě nebylo dostatečně rezistentní proti předčasné detonaci. Proto na starších Fw 190 A-3/A-4 docházelo k zpětnému snižování plnicího tlaku. V červnu 1942 se palivo C3 přidáním aditiv podařilo doladit a bylo možno opět létat na původní plnicí tlak 1,42 ATA. Toto palivo mělo dostatečné antidetonační vlastnosti i pro pozdější zvýšení plnicího tlaku k 1,85 ATA na takřka identickém motoru BMW 801 TS.
Co pro tebe možná bude zajímavé - Luftwaffe (jak jsem již naznačoval) používala pro své pístové stíhačky dva druhy paliv, B4 a C3. 87, resp. 96 oktanů. Jenže dle západní metodiky měření palivo C3 přibližně odpovídalo 130 oktanovému palivu v USAAF, jeho antidetonační vlastnosti údajně dokonce cca 143+ oktanům.
Ale co jsem se ti tímhle elaborátkem snažil vysvětlit: MOTOR JE KONSTRUOVÁN PRO PALIVO O URČITÉM OKTANOVÉM ČÍSLE. Můžeš se o trochu odchýlit nahoru i dolů, ale motor již nepracuje optimálně. Je prakticky vyloučeno, aby za ww2 existoval letecký motor pro nějaké palivo a pak do něj bylo soustavně dodáváno jiné (toto potkalo snad pouze západní letouny v SSSR). Úpravy motoru pro nižší/vyšší oktanová čísla nejsou zase tak extrémně složité, aby to bohatě nevyvážilo případnou ztrátu výkonu (a životnosti) při používání jiných paliv.
Doplnim tvou tabulku o dalsi udaje:
130 Grade - 150 Grade - boost@130grade - boost@150grade
Spitfire IX 335 mph - 358 mph - +18lb - +25lb
Spitfire XIV 359 mph - 366 mph - +19lb? - +21lb?
Tempest V 372 mph - 386 mph - +9lb - +11lb
(testy Mustangu, co by alespon priblizne odpovidaly tvym cislum, jsem nebyl schopen dohledat)
A ted rychlosti pro nizsi boost na ruznych palivech:
130grade - 150grade - zisk rychlosti
Spitfire IX +18lb: 336 m.p.h. - 335 mph - minus 1 mph
Spitfire XIV +18lb/+19lb: 360 mph- 359 mph - minus 1 mph
Tempest V +9lb: 376 mph - 372 mph - minus 4 mph
Suma sumarum je to uvnitr prirozeneho rozdilu vykonu ruznych kusu jednoho typu letadla pri ruznych testech. Zisk rychlosti nulovy.
AH_Kraken napsal:
Bohužel Hopere nepomohlo, protože to nebudou mít všichni. A nedá se dát na server něco co má jen někdo a druhý ne.
Ale až se Sound Mod přetransformuje na nějaký neoficialní patch (myslím že k tomu musí dojít aby šla používat online i "nová" letadla typu Spitfire Mk I.), tak by to problémy s turbulencí mohlo pomoci vyřešit.
počkej, ale vždyť AH jeden na SM, ne ?
tudíž někdo má vůči někomu jinému už i teď něco "navíc" ?
je sice pravdou, že nyní by na tom byl bit ten, kdo by neměl SM, ale alespoň by ho to donutilo si ten SM nainstalovat ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
To takhle Hopere nefunguje. Sound Mod, krom toho že doma v počitači máš jiné zvuky, umožňuje létat pouze letadla která jsou AI v IL-2 a ty má každý. Když ale tam dáš něco co nemá každý, tak ten co to nemá to prostě nevidí. Příkladem je třeba Spitfire Mk I. který člověk který ho nemá nainstalovaný nevidí a proto je to pro DG server nepoužitelné, protože se může stát že se připojí někdo bez Sound Modu a on tě jednak nevidí, ale hlavně ty ho nemůžeš sestřelit. Podobně je tomu s předělanýma mapama a i s modem pro to počasí.
Dokud se Sond Mod netranferuje do nějakého neoficialního patche, aby se nikdo bez Sound Modu nemohl na server přihlásit, tak je to nepoužitelné i když by to vyřešilo problémy s turbulencí atd. Prostě nemůžeme tam dát věci které někdo má a drůhý ne. Jeden nemůže mít třeba mraky nebo vítr jinde než druhý atd.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.