October 19 2025 21:50:11
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 1
Pino1350

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Lavočka
1stCL_Bumik
Kdyz UBER.....tak UBER!!!!
 
Lucka
CW_Foxl napsal:
V bf g2 nemas praktisky sanci proti vyrovnanymu pilotovi v La5FN/La7...

Tvrdím totéž s důrazem na dovětek proti vyrovnanému pilotovi

Před nějakým časem jsem v La-5FN třikrát bojovala proti CW_boZZdovi na Bf 109 G6 (!) a nedopadlo to pro mě nejlépe.
V prvním souboji mě dostal dost rychle, ve druhém jsem nějakou dobu vzdorovala, ale nakonec mi ustřelil půlku trupu Šklebící se
Ve třetím to skončilo plichtou, protože po několika minutách souboje (naštěstí pro mě) končila mapa Úsměv
Upravil/a Lucka dne 12-12-2006 16:40
 
313_Blc
1stCL_Fucida napsal:
U Bf 109 o problémech s únikem výfukových plynů do kabiny + velkou teplotou nevím..ale problém měly první kusy Fw 190. Poměrně záhy se to vyřešilo.


Taky sem o tom cosik slyšel - vyřešili to prý tím, že lítali s otevřenou kabinou VyděšenýŠklebící se
 
Robur
313_Blc napsal:
1stCL_Fucida napsal:
U Bf 109 o problémech s únikem výfukových plynů do kabiny + velkou teplotou nevím..ale problém měly první kusy Fw 190. Poměrně záhy se to vyřešilo.


Taky sem o tom cosik slyšel - vyřešili to prý tím, že lítali s otevřenou kabinou VyděšenýŠklebící se


Me109 ani Fw190 se s otevřenou kabinou létat NEDAJÍ, ale La5 takto létaly nejen kvůli zplodinám, ale hlavně kvůli nekvalitnímu "průhlednému" krytu kabiny - nebyl totiž až tak průhlednýŠklebící se
 
313_Blc
Robur napsal:
313_Blc napsal:
1stCL_Fucida napsal:
U Bf 109 o problémech s únikem výfukových plynů do kabiny + velkou teplotou nevím..ale problém měly první kusy Fw 190. Poměrně záhy se to vyřešilo.


Taky sem o tom cosik slyšel - vyřešili to prý tím, že lítali s otevřenou kabinou VyděšenýŠklebící se


Me109 ani Fw190 se s otevřenou kabinou létat NEDAJÍ, ale La5 takto létaly nejen kvůli zplodinám, ale hlavně kvůli nekvalitnímu "průhlednému" krytu kabiny - nebyl totiž až tak průhlednýŠklebící se


Asi sem dal málo smajlů, ale neva Vyděšený
Věř tomu, že každý letoun dokáže letět s otevřenou kabinou (akurát už ji nezavře) Pff
 
CW_boZZda
Lucka napsal:
CW_Foxl napsal:
V bf g2 nemas praktisky sanci proti vyrovnanymu pilotovi v La5FN/La7...

Tvrdím totéž s důrazem na dovětek proti vyrovnanému pilotovi

Před nějakým časem jsem v La-5FN třikrát bojovala proti CW_boZZdovi na Bf 109 G6 (!) a nedopadlo to pro mě nejlépe.
V prvním souboji mě dostal dost rychle, ve druhém jsem nějakou dobu vzdorovala, ale nakonec mi ustřelil půlku trupu Šklebící se
Ve třetím to skončilo plichtou, protože po několika minutách souboje (naštěstí pro mě) končila mapa Úsměv

Jsi jediná ženská, se kterou jsem bojoval. Rád bych si to někdy zopakoval a zjistil jak moc jsi se zlepšila. Třeba dostanu nářez pro změnu zase já Vyděšený

Jinak souhlas s Foxlikem. Prostě s Befkem se proti La NEKROUTÍ!
 
http://www.czechwings.com/
Lucka
CW_boZZda napsal:
Jsi jediná ženská, se kterou jsem bojoval. Rád bych si to někdy zopakoval a zjistil jak moc jsi se zlepšila. Třeba dostanu nářez pro změnu zase já Vyděšený!

Ty nářez ode mě? To asi těžko Úsměv Neměla jsem se kde zlepšit, protože od konce léta prakticky nelétám.

Jinak souhlas s Foxlikem. Prostě s Befkem se proti La NEKROUTÍ!

To je sice pravda, ale ty jsi tehdy předváděl jakýsi vrtulníkový efekt, kdy se ve vzduchu neuvěřitelně rychle otočíš o 180 stupňů. Už jsem tohle viděla i u jiných pilotů a vždycky s Befkem. Jak to děláte? Jde to i s jiným letadlem?
 
CW_Foxl
Ne...to umi jen boZZda....ma na to specialni cudlik, kterej si koupil v Berline a ten kdyz zmackne tak mu to udela tuhle otocku. Takze s nim uz 1v1 nelitej nebo prohrajes, ale ja ten čudlik jeste nemam, takze muzes dat se mnou Cool


Vyděšený
 
Hoper
Lucka napsal:
...Už jsem tohle viděla i u jiných pilotů a vždycky s Befkem. Jak to děláte? Jde to i s jiným letadlem?

jistě ...
http://www.youtub...qjGa6zG_Js
;)
 
wolf00
fucida: ano spatne jsem se vyjadril,cetl jsem ze nektery z nemeckych stihacek mel problemy s temi vyfukovymi plyny,ale nemohl jsem si upamatovat konkretni typ,ano to proskleni kabiny u lavockinu casem zezloutlo.... udajne byli navrzene na 24 mesicu provozu[zivotnosti],ale osobne si myslim,ze v realu byla spotreba ponekud vetsi .... Vyděšený edit: myslim ze na lavockach skouseli instalaci naporovych motoru ale nakonec z toho nebylo nic
Upravil/a wolf00 dne 12-12-2006 21:08
 
313_Gryzlov
Robur napsal: ale La5 takto létaly nejen kvůli zplodinám, ale hlavně kvůli nekvalitnímu "průhlednému" krytu kabiny - nebyl totiž až tak průhlednýŠklebící se


To samé se tvrdí o letounech JAK apod. Piloti na MiG-3 také létali s otevřenou kabinou nebo bez ní. Důvod byl ten, že při vyšších rychlostech se nedala otevřít a piloti nechtěli riskovat, že v mašině zůstanou.

Ovšem nikdo nikdy nedefinoval, kolik letadel mělo nekvalitní překryty. Trošku mi to přijde, jako téma nekvalitní sovětské optiky nebo díry ve svarech tanků T-34. Netvrdím, že k těmto případům nedocházelo, na druhou stranu to asi nebylo takové, jak se snaží populární literatura trvdit.
Ono už je jenom podezřelé to, že Němci například ukořistěné optické zaměřovače sovětské výroby montovali na své odstřelovací pušky a zaměřovače byly přijaty do výzbroje. Kdyby to byly takové krámy, tak by se asi těžko daly použít. (Ona to byla sice sovětská výroba, ale tato optika byla ve skutečnosti modifikovaná optika ZEISS, kterou získali Sověti ve 30. letech od Němců)

Obdobný případ bude asi i u "děravých" T-34. Díry ve svarech byly pravděpodobně u tanků vyrobených v časové tísni během bojů ve Stalingradě, případně při přesunu průmyslu v letech 1941/42.

Pokud máte někdo konkrétní čísla, rád se nechám poučit.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 12-12-2006 21:14
 
wolf00
precetl jsem si publikaci o jaku 7 az 9. tyhle letadla meli problemy s lamanim podvozku,+ u nekterych pretocenych motoru meli tendenci se prehrivat nebo rovnou chytat plamenem za letu,ovsem to jedine proto ze tam bylo pouzito motoru hispanio suzia,upraveneho pro ruske podminky,a dotlaceneho na maximalni hranici jeho moznosti. jaky jeste meli potize s trhanim potahu s kridel za letu,udajne spusobovano spatnou slozkou v lepidle kterym se potah upevnoval .... Zamračený
 
CW_boZZda
Lucka napsala:
Jinak souhlas s Foxlikem. Prostě s Befkem se proti La NEKROUTÍ!

To je sice pravda, ale ty jsi tehdy předváděl jakýsi vrtulníkový efekt, kdy se ve vzduchu neuvěřitelně rychle otočíš o 180 stupňů. Už jsem tohle viděla i u jiných pilotů a vždycky s Befkem. Jak to děláte? Jde to i s jiným letadlem?

horizontálně a nebo vertikálně se otočím? Foxlík kecá! S tím čudlíkem mu nevěřte. V té době jsem ho už nepoužíval!
Hmmm ale zní to dobře, vrtulníkový efekt Vyděšený
 
http://www.czechwings.com/
313_Gryzlov
wolf00 napsal:
precetl jsem si publikaci o jaku 7 az 9. tyhle letadla meli problemy s lamanim podvozku,+ u nekterych pretocenych motoru meli tendenci se prehrivat nebo rovnou chytat plamenem za letu,ovsem to jedine proto ze tam bylo pouzito motoru hispanio suzia,upraveneho pro ruske podminky,a dotlaceneho na maximalni hranici jeho moznosti. jaky jeste meli potize s trhanim potahu s kridel za letu,udajne spusobovano spatnou slozkou v lepidle kterym se potah upevnoval .... Zamračený


Je zajímavé, že mnoho poruch, které jsou připisovány pouze JAKům, lze nalézt i u letounů LaGG, La.

Co se týká podvozku, tak podle Triumfu na to trpěly JAKy, podle jiné knihy to byly LaGGy.

Co se týká špatnéhjo potahu
V monografii o La-5 (která teď nedávno vyšla) je velice krásně popsáno, co se dělo s potahy sovětských letadel a je tam doslova napsáno to, co jsem tvrdil od začátku a o čem třeba Triumf velice taktně mlží a háže vše na JAKy. Technologie výroby byla v SSSR pro všechny letouny stejná (platí pro shodné konstrukční materiály) Co se dělo JAKům, dělo se i letounům, které využívaly stejnou technologii v dané době, to znamená dělo se to i Ilům a i Lavočkám. Týká se to převážně roku 1943. V roce 42 došlo ke změně výroby technologie (to píše Jakovlev ve své knize). Došlo k nahrazení jisté složky tmelu, která v letních měsících měnila objem a způsobovala praskání potahů (stručně popsáno)

EDIT:
Ještě jsem zapomněl k těm motorům. Motory řady VK-105 měly tu vlastno, že snesly velice hrubé zacházení. V zimních měsících zvlášťě nováčkové dělali to, že po nastartování motoru okamžitě dávali plný plyn bez potřebné doby k ohřevu motoru na provozní teplotu.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-12-2006 07:12
 
WT_Peci
wolf00 napsal:
precetl jsem si publikaci o jaku 7 az 9. tyhle letadla meli problemy s lamanim podvozku,+ u nekterych pretocenych motoru meli tendenci se prehrivat nebo rovnou chytat plamenem za letu,ovsem to jedine proto ze tam bylo pouzito motoru hispanio suzia,upraveneho pro ruske podminky,a dotlaceneho na maximalni hranici jeho moznosti. jaky jeste meli potize s trhanim potahu s kridel za letu,udajne spusobovano spatnou slozkou v lepidle kterym se potah upevnoval .... Zamračený


Ktery hispano suiza rusove cpali do jaku? A do kterych? Muzes to upresnit?
 
WT_Peci
Jinak jak tak ctu nektere prispevky, odbornik zasne a laik se divi, ze ty rusaci vybec mohli litat a nedejboze fricky sestrelovat? Vyděšený

jeste ze risske letectvo nemelo zadne problemy a vse jim fungovalo tak jak melo. Ta-152 melo v poradku teziste, posledni vyvojove verze fokousu vcetne tacek mely vyborny hydraulicky system a podvozek jim zaskakoval jedna basen do zamku, schwalbe, ten uplne nejvic nejlepsi stihaci letoun mel nehorlave motory a lopatky v motorech se vupec neopalovaly. Jo to se to potom bojovalo Cool
 
1stCL_BlueL
313_Gryzlov napsal:
Robur napsal: ale La5 takto létaly nejen kvůli zplodinám, ale hlavně kvůli nekvalitnímu "průhlednému" krytu kabiny - nebyl totiž až tak průhlednýŠklebící se


To samé se tvrdí o letounech JAK apod. Piloti na MiG-3 také létali s otevřenou kabinou nebo bez ní. Důvod byl ten, že při vyšších rychlostech se nedala otevřít a piloti nechtěli riskovat, že v mašině zůstanou.

Ovšem nikdo nikdy nedefinoval, kolik letadel mělo nekvalitní překryty. Trošku mi to přijde, jako téma nekvalitní sovětské optiky nebo díry ve svarech tanků T-34. Netvrdím, že k těmto případům nedocházelo, na druhou stranu to asi nebylo takové, jak se snaží populární literatura trvdit.
Ono už je jenom podezřelé to, že Němci například ukořistěné optické zaměřovače sovětské výroby montovali na své odstřelovací pušky a zaměřovače byly přijaty do výzbroje. Kdyby to byly takové krámy, tak by se asi těžko daly použít. (Ona to byla sice sovětská výroba, ale tato optika byla ve skutečnosti modifikovaná optika ZEISS, kterou získali Sověti ve 30. letech od Němců)

Obdobný případ bude asi i u "děravých" T-34. Díry ve svarech byly pravděpodobně u tanků vyrobených v časové tísni během bojů ve Stalingradě, případně při přesunu průmyslu v letech 1941/42.

Pokud máte někdo konkrétní čísla, rád se nechám poučit.


ad nepruhledne plexi to je celkem normlani jev, ze plexi zhnedne, problem je ze jim se to stavalo diky neprilis dobre zvladnute technologii relativne brzo.....

ad zamerovace do ostrelovacských pusek to je to same jako tvrdit ze nemci pouzivali spaginu, nebo sudajeva protoze byl lepsi... oni ho pouzivali napr protoz e valzla dodavka munice a tohodle se vsude valelo dost....
za dalsi rusaci nemeli duvod vyrabet kdovijak dobre opracovane stroje (stihacky tanky lode etc...) pro ne to byl spotrebni artikl,

for WT_Peci: k te kvalite nemecké vyroby na konci války

Kysele páchnoucí Bf 109. Otlučené a ukoptěné. Když pojížděly, křídla skřipala a celá mašina rachotila, jako by se měla co chvili rozpadnout. Nerozpadaly se příliš často úplně ale havarií bylo moc. Většinou při přistání. Mezek od startoval, začal ve vzduchu hopsat jak ošpatně udělaná vlaštovka, udělal kolem kolem letistě kolečko, nasadil na přistání - krach, krach, krach přes nos a na ocas, pak ještě přez křidlo a zůstal na zádech s kabinou zatlučenou v blátě, z motoru stoupalsyčící kouř. Pak nás nahnali do houfu, ramena pod křídla a zdvihat: hej rup, hej rup. Nakonec pilot vylezl s kabiny rozbité krompáčem jako krtek. Obličej zastříkany od oleje, celý se třásl jako osika, a neustále mlel kolem dokola, že za nic nemůže. K nezastavení. Přijela sanita a odvezla ho. Nechtěl nasednout.

Letectví a kosmonautika č.9 1987


Český příslušník Technische Nothilfe J. Hanzal, letiště Klecany
 
WT_TeeDee
WT_Peci napsal:
Jinak jak tak ctu nektere prispevky, odbornik zasne a laik se divi, ze ty rusaci vybec mohli litat a nedejboze fricky sestrelovat? Vyděšený

jeste ze risske letectvo nemelo zadne problemy a vse jim fungovalo tak jak melo. Ta-152 melo v poradku teziste, posledni vyvojove verze fokousu vcetne tacek mely vyborny hydraulicky system a podvozek jim zaskakoval jedna basen do zamku, schwalbe, ten uplne nejvic nejlepsi stihaci letoun mel nehorlave motory a lopatky v motorech se vupec neopalovaly. Jo to se to potom bojovalo Cool


Sabotére, todle je vlákno o Lavočce, tak žádný off-topic Mrknutí
Jinak souhlas...
 
313_Gryzlov
310_BlueL napsal:
ad zamerovace do ostrelovacských pusek to je to same jako tvrdit ze nemci pouzivali spaginu, nebo sudajeva protoze byl lepsi... oni ho pouzivali napr protoz e valzla dodavka munice a tohodle se vsude valelo dost....
za dalsi rusaci nemeli duvod vyrabet kdovijak dobre opracovane stroje (stihacky tanky lode etc...) pro ne to byl spotrebni artikl,


BlueL a Ty máš pocit, že tvrdím, že sovětská optika byla lepší a proto jí Němci přijali do výzbroje?
Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-12-2006 08:47
 
WT_Peci
310_BlueL napsal:
ad zamerovace do ostrelovacských pusek to je to same jako tvrdit ze nemci pouzivali spaginu, nebo sudajeva protoze byl lepsi... oni ho pouzivali napr protoz e valzla dodavka munice a tohodle se vsude valelo dost....
za dalsi rusaci nemeli duvod vyrabet kdovijak dobre opracovane stroje (stihacky tanky lode etc...) pro ne to byl spotrebni artikl


No ohledně používání ruských pušek Němci je zde ještě známý fakt, že ruské pušky (nemluvím o samopalech) byly pro vojáky wehrmachtu vítaným pomocníkem, který třeba v podmínkách ruské zimy fungoval podstatně lépe něž jejich 98-ky, takže s sebou radši vláčel ruskou pušku, něž německou.

P.S. Kontrolní otázka k samopalům - v bitce o každý metr země ve Stalingradu - chtěli byste mít v zásobníku 30, nebo 71 nábojů? Úsměv
Upravil/a WT_Peci dne 13-12-2006 08:56
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,312,006 návštěv