Lavočka
|
1stCL_Bumik |
Přidané 12-12-2006 14:23
|

Uživatel

Příspěvek: 759
Založený: 14.02.06
|
Kdyz UBER.....tak UBER!!!! |
|
|
|
Lucka |
Přidané 12-12-2006 16:16
|

Uživatel

Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
CW_Foxl napsal:
V bf g2 nemas praktisky sanci proti vyrovnanymu pilotovi v La5FN/La7...
Tvrdím totéž s důrazem na dovětek proti vyrovnanému pilotovi
Před nějakým časem jsem v La-5FN třikrát bojovala proti CW_boZZdovi na Bf 109 G6 (!) a nedopadlo to pro mě nejlépe.
V prvním souboji mě dostal dost rychle, ve druhém jsem nějakou dobu vzdorovala, ale nakonec mi ustřelil půlku trupu 
Ve třetím to skončilo plichtou, protože po několika minutách souboje (naštěstí pro mě) končila mapa
Upravil/a Lucka dne 12-12-2006 16:40
|
|
|
|
313_Blc |
Přidané 12-12-2006 16:49
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 301
Založený: 25.02.06
|
1stCL_Fucida napsal:
U Bf 109 o problémech s únikem výfukových plynů do kabiny + velkou teplotou nevím..ale problém měly první kusy Fw 190. Poměrně záhy se to vyřešilo.
Taky sem o tom cosik slyšel - vyřešili to prý tím, že lítali s otevřenou kabinou   |
|
|
|
Robur |
Přidané 12-12-2006 17:00
|

Nováček

Příspěvek: 13
Založený: 07.12.06
|
313_Blc napsal:
1stCL_Fucida napsal:
U Bf 109 o problémech s únikem výfukových plynů do kabiny + velkou teplotou nevím..ale problém měly první kusy Fw 190. Poměrně záhy se to vyřešilo.
Taky sem o tom cosik slyšel - vyřešili to prý tím, že lítali s otevřenou kabinou  
Me109 ani Fw190 se s otevřenou kabinou létat NEDAJÍ, ale La5 takto létaly nejen kvůli zplodinám, ale hlavně kvůli nekvalitnímu "průhlednému" krytu kabiny - nebyl totiž až tak průhledný |
|
|
|
313_Blc |
Přidané 12-12-2006 17:09
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 301
Založený: 25.02.06
|
Robur napsal:
313_Blc napsal:
1stCL_Fucida napsal:
U Bf 109 o problémech s únikem výfukových plynů do kabiny + velkou teplotou nevím..ale problém měly první kusy Fw 190. Poměrně záhy se to vyřešilo.
Taky sem o tom cosik slyšel - vyřešili to prý tím, že lítali s otevřenou kabinou  
Me109 ani Fw190 se s otevřenou kabinou létat NEDAJÍ, ale La5 takto létaly nejen kvůli zplodinám, ale hlavně kvůli nekvalitnímu "průhlednému" krytu kabiny - nebyl totiž až tak průhledný 
Asi sem dal málo smajlů, ale neva 
Věř tomu, že každý letoun dokáže letět s otevřenou kabinou (akurát už ji nezavře)  |
|
|
|
CW_boZZda |
Přidané 12-12-2006 19:00
|

Uživatel

Příspěvek: 636
Založený: 29.09.05
|
Lucka napsal:
CW_Foxl napsal:
V bf g2 nemas praktisky sanci proti vyrovnanymu pilotovi v La5FN/La7...
Tvrdím totéž s důrazem na dovětek proti vyrovnanému pilotovi
Před nějakým časem jsem v La-5FN třikrát bojovala proti CW_boZZdovi na Bf 109 G6 (!) a nedopadlo to pro mě nejlépe.
V prvním souboji mě dostal dost rychle, ve druhém jsem nějakou dobu vzdorovala, ale nakonec mi ustřelil půlku trupu 
Ve třetím to skončilo plichtou, protože po několika minutách souboje (naštěstí pro mě) končila mapa 
Jsi jediná ženská, se kterou jsem bojoval. Rád bych si to někdy zopakoval a zjistil jak moc jsi se zlepšila. Třeba dostanu nářez pro změnu zase já 
Jinak souhlas s Foxlikem. Prostě s Befkem se proti La NEKROUTÍ! |
|
|
|
Lucka |
Přidané 12-12-2006 19:43
|

Uživatel

Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
CW_boZZda napsal:
Jsi jediná ženská, se kterou jsem bojoval. Rád bych si to někdy zopakoval a zjistil jak moc jsi se zlepšila. Třeba dostanu nářez pro změnu zase já  !
Ty nářez ode mě? To asi těžko Neměla jsem se kde zlepšit, protože od konce léta prakticky nelétám.
Jinak souhlas s Foxlikem. Prostě s Befkem se proti La NEKROUTÍ!
To je sice pravda, ale ty jsi tehdy předváděl jakýsi vrtulníkový efekt, kdy se ve vzduchu neuvěřitelně rychle otočíš o 180 stupňů. Už jsem tohle viděla i u jiných pilotů a vždycky s Befkem. Jak to děláte? Jde to i s jiným letadlem? |
|
|
|
CW_Foxl |
Přidané 12-12-2006 20:04
|

Nováček

Příspěvek: 85
Založený: 04.10.05
|
Ne...to umi jen boZZda....ma na to specialni cudlik, kterej si koupil v Berline a ten kdyz zmackne tak mu to udela tuhle otocku. Takze s nim uz 1v1 nelitej nebo prohrajes, ale ja ten čudlik jeste nemam, takze muzes dat se mnou 
 |
|
|
|
Hoper |
Přidané 12-12-2006 20:42
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
Lucka napsal:
...Už jsem tohle viděla i u jiných pilotů a vždycky s Befkem. Jak to děláte? Jde to i s jiným letadlem?
jistě ...
http://www.youtub...qjGa6zG_Js
;) |
|
|
|
wolf00 |
Přidané 12-12-2006 21:06
|

Nováček

Příspěvek: 54
Založený: 08.07.06
|
fucida: ano spatne jsem se vyjadril,cetl jsem ze nektery z nemeckych stihacek mel problemy s temi vyfukovymi plyny,ale nemohl jsem si upamatovat konkretni typ,ano to proskleni kabiny u lavockinu casem zezloutlo.... udajne byli navrzene na 24 mesicu provozu[zivotnosti],ale osobne si myslim,ze v realu byla spotreba ponekud vetsi .... edit: myslim ze na lavockach skouseli instalaci naporovych motoru ale nakonec z toho nebylo nic
Upravil/a wolf00 dne 12-12-2006 21:08
|
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 12-12-2006 21:12
|

Uživatel

Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Robur napsal: ale La5 takto létaly nejen kvůli zplodinám, ale hlavně kvůli nekvalitnímu "průhlednému" krytu kabiny - nebyl totiž až tak průhledný 
To samé se tvrdí o letounech JAK apod. Piloti na MiG-3 také létali s otevřenou kabinou nebo bez ní. Důvod byl ten, že při vyšších rychlostech se nedala otevřít a piloti nechtěli riskovat, že v mašině zůstanou.
Ovšem nikdo nikdy nedefinoval, kolik letadel mělo nekvalitní překryty. Trošku mi to přijde, jako téma nekvalitní sovětské optiky nebo díry ve svarech tanků T-34. Netvrdím, že k těmto případům nedocházelo, na druhou stranu to asi nebylo takové, jak se snaží populární literatura trvdit.
Ono už je jenom podezřelé to, že Němci například ukořistěné optické zaměřovače sovětské výroby montovali na své odstřelovací pušky a zaměřovače byly přijaty do výzbroje. Kdyby to byly takové krámy, tak by se asi těžko daly použít. (Ona to byla sice sovětská výroba, ale tato optika byla ve skutečnosti modifikovaná optika ZEISS, kterou získali Sověti ve 30. letech od Němců)
Obdobný případ bude asi i u "děravých" T-34. Díry ve svarech byly pravděpodobně u tanků vyrobených v časové tísni během bojů ve Stalingradě, případně při přesunu průmyslu v letech 1941/42.
Pokud máte někdo konkrétní čísla, rád se nechám poučit.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 12-12-2006 21:14
|
|
|
|
wolf00 |
Přidané 12-12-2006 23:04
|

Nováček

Příspěvek: 54
Založený: 08.07.06
|
precetl jsem si publikaci o jaku 7 az 9. tyhle letadla meli problemy s lamanim podvozku,+ u nekterych pretocenych motoru meli tendenci se prehrivat nebo rovnou chytat plamenem za letu,ovsem to jedine proto ze tam bylo pouzito motoru hispanio suzia,upraveneho pro ruske podminky,a dotlaceneho na maximalni hranici jeho moznosti. jaky jeste meli potize s trhanim potahu s kridel za letu,udajne spusobovano spatnou slozkou v lepidle kterym se potah upevnoval ....  |
|
|
|
CW_boZZda |
Přidané 12-12-2006 23:58
|

Uživatel

Příspěvek: 636
Založený: 29.09.05
|
Lucka napsala:
Jinak souhlas s Foxlikem. Prostě s Befkem se proti La NEKROUTÍ!
To je sice pravda, ale ty jsi tehdy předváděl jakýsi vrtulníkový efekt, kdy se ve vzduchu neuvěřitelně rychle otočíš o 180 stupňů. Už jsem tohle viděla i u jiných pilotů a vždycky s Befkem. Jak to děláte? Jde to i s jiným letadlem?
horizontálně a nebo vertikálně se otočím? Foxlík kecá! S tím čudlíkem mu nevěřte. V té době jsem ho už nepoužíval!
Hmmm ale zní to dobře, vrtulníkový efekt  |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 13-12-2006 07:09
|

Uživatel

Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
wolf00 napsal:
precetl jsem si publikaci o jaku 7 az 9. tyhle letadla meli problemy s lamanim podvozku,+ u nekterych pretocenych motoru meli tendenci se prehrivat nebo rovnou chytat plamenem za letu,ovsem to jedine proto ze tam bylo pouzito motoru hispanio suzia,upraveneho pro ruske podminky,a dotlaceneho na maximalni hranici jeho moznosti. jaky jeste meli potize s trhanim potahu s kridel za letu,udajne spusobovano spatnou slozkou v lepidle kterym se potah upevnoval .... 
Je zajímavé, že mnoho poruch, které jsou připisovány pouze JAKům, lze nalézt i u letounů LaGG, La.
Co se týká podvozku, tak podle Triumfu na to trpěly JAKy, podle jiné knihy to byly LaGGy.
Co se týká špatnéhjo potahu
V monografii o La-5 (která teď nedávno vyšla) je velice krásně popsáno, co se dělo s potahy sovětských letadel a je tam doslova napsáno to, co jsem tvrdil od začátku a o čem třeba Triumf velice taktně mlží a háže vše na JAKy. Technologie výroby byla v SSSR pro všechny letouny stejná (platí pro shodné konstrukční materiály) Co se dělo JAKům, dělo se i letounům, které využívaly stejnou technologii v dané době, to znamená dělo se to i Ilům a i Lavočkám. Týká se to převážně roku 1943. V roce 42 došlo ke změně výroby technologie (to píše Jakovlev ve své knize). Došlo k nahrazení jisté složky tmelu, která v letních měsících měnila objem a způsobovala praskání potahů (stručně popsáno)
EDIT:
Ještě jsem zapomněl k těm motorům. Motory řady VK-105 měly tu vlastno, že snesly velice hrubé zacházení. V zimních měsících zvlášťě nováčkové dělali to, že po nastartování motoru okamžitě dávali plný plyn bez potřebné doby k ohřevu motoru na provozní teplotu.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-12-2006 07:12
|
|
|
|
WT_Peci |
Přidané 13-12-2006 07:19
|

Uživatel

Příspěvek: 1355
Založený: 30.09.05
|
wolf00 napsal:
precetl jsem si publikaci o jaku 7 az 9. tyhle letadla meli problemy s lamanim podvozku,+ u nekterych pretocenych motoru meli tendenci se prehrivat nebo rovnou chytat plamenem za letu,ovsem to jedine proto ze tam bylo pouzito motoru hispanio suzia,upraveneho pro ruske podminky,a dotlaceneho na maximalni hranici jeho moznosti. jaky jeste meli potize s trhanim potahu s kridel za letu,udajne spusobovano spatnou slozkou v lepidle kterym se potah upevnoval .... 
Ktery hispano suiza rusove cpali do jaku? A do kterych? Muzes to upresnit? |
|
|
|
WT_Peci |
Přidané 13-12-2006 07:40
|

Uživatel

Příspěvek: 1355
Založený: 30.09.05
|
Jinak jak tak ctu nektere prispevky, odbornik zasne a laik se divi, ze ty rusaci vybec mohli litat a nedejboze fricky sestrelovat? 
jeste ze risske letectvo nemelo zadne problemy a vse jim fungovalo tak jak melo. Ta-152 melo v poradku teziste, posledni vyvojove verze fokousu vcetne tacek mely vyborny hydraulicky system a podvozek jim zaskakoval jedna basen do zamku, schwalbe, ten uplne nejvic nejlepsi stihaci letoun mel nehorlave motory a lopatky v motorech se vupec neopalovaly. Jo to se to potom bojovalo 
|
|
|
|
1stCL_BlueL |
Přidané 13-12-2006 08:20
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
313_Gryzlov napsal:
Robur napsal: ale La5 takto létaly nejen kvůli zplodinám, ale hlavně kvůli nekvalitnímu "průhlednému" krytu kabiny - nebyl totiž až tak průhledný 
To samé se tvrdí o letounech JAK apod. Piloti na MiG-3 také létali s otevřenou kabinou nebo bez ní. Důvod byl ten, že při vyšších rychlostech se nedala otevřít a piloti nechtěli riskovat, že v mašině zůstanou.
Ovšem nikdo nikdy nedefinoval, kolik letadel mělo nekvalitní překryty. Trošku mi to přijde, jako téma nekvalitní sovětské optiky nebo díry ve svarech tanků T-34. Netvrdím, že k těmto případům nedocházelo, na druhou stranu to asi nebylo takové, jak se snaží populární literatura trvdit.
Ono už je jenom podezřelé to, že Němci například ukořistěné optické zaměřovače sovětské výroby montovali na své odstřelovací pušky a zaměřovače byly přijaty do výzbroje. Kdyby to byly takové krámy, tak by se asi těžko daly použít. (Ona to byla sice sovětská výroba, ale tato optika byla ve skutečnosti modifikovaná optika ZEISS, kterou získali Sověti ve 30. letech od Němců)
Obdobný případ bude asi i u "děravých" T-34. Díry ve svarech byly pravděpodobně u tanků vyrobených v časové tísni během bojů ve Stalingradě, případně při přesunu průmyslu v letech 1941/42.
Pokud máte někdo konkrétní čísla, rád se nechám poučit.
ad nepruhledne plexi to je celkem normlani jev, ze plexi zhnedne, problem je ze jim se to stavalo diky neprilis dobre zvladnute technologii relativne brzo.....
ad zamerovace do ostrelovacských pusek to je to same jako tvrdit ze nemci pouzivali spaginu, nebo sudajeva protoze byl lepsi... oni ho pouzivali napr protoz e valzla dodavka munice a tohodle se vsude valelo dost....
za dalsi rusaci nemeli duvod vyrabet kdovijak dobre opracovane stroje (stihacky tanky lode etc...) pro ne to byl spotrebni artikl,
for WT_Peci: k te kvalite nemecké vyroby na konci války
Kysele páchnoucí Bf 109. Otlučené a ukoptěné. Když pojížděly, křídla skřipala a celá mašina rachotila, jako by se měla co chvili rozpadnout. Nerozpadaly se příliš často úplně ale havarií bylo moc. Většinou při přistání. Mezek od startoval, začal ve vzduchu hopsat jak ošpatně udělaná vlaštovka, udělal kolem kolem letistě kolečko, nasadil na přistání - krach, krach, krach přes nos a na ocas, pak ještě přez křidlo a zůstal na zádech s kabinou zatlučenou v blátě, z motoru stoupalsyčící kouř. Pak nás nahnali do houfu, ramena pod křídla a zdvihat: hej rup, hej rup. Nakonec pilot vylezl s kabiny rozbité krompáčem jako krtek. Obličej zastříkany od oleje, celý se třásl jako osika, a neustále mlel kolem dokola, že za nic nemůže. K nezastavení. Přijela sanita a odvezla ho. Nechtěl nasednout.
Letectví a kosmonautika č.9 1987
Český příslušník Technische Nothilfe J. Hanzal, letiště Klecany |
|
|
|
WT_TeeDee |
Přidané 13-12-2006 08:37
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 162
Založený: 05.10.05
|
WT_Peci napsal:
Jinak jak tak ctu nektere prispevky, odbornik zasne a laik se divi, ze ty rusaci vybec mohli litat a nedejboze fricky sestrelovat?
jeste ze risske letectvo nemelo zadne problemy a vse jim fungovalo tak jak melo. Ta-152 melo v poradku teziste, posledni vyvojove verze fokousu vcetne tacek mely vyborny hydraulicky system a podvozek jim zaskakoval jedna basen do zamku, schwalbe, ten uplne nejvic nejlepsi stihaci letoun mel nehorlave motory a lopatky v motorech se vupec neopalovaly. Jo to se to potom bojovalo
Sabotére, todle je vlákno o Lavočce, tak žádný off-topic
Jinak souhlas... |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 13-12-2006 08:44
|

Uživatel

Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
310_BlueL napsal:
ad zamerovace do ostrelovacských pusek to je to same jako tvrdit ze nemci pouzivali spaginu, nebo sudajeva protoze byl lepsi... oni ho pouzivali napr protoz e valzla dodavka munice a tohodle se vsude valelo dost....
za dalsi rusaci nemeli duvod vyrabet kdovijak dobre opracovane stroje (stihacky tanky lode etc...) pro ne to byl spotrebni artikl,
BlueL a Ty máš pocit, že tvrdím, že sovětská optika byla lepší a proto jí Němci přijali do výzbroje?
Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-12-2006 08:47
|
|
|
|
WT_Peci |
Přidané 13-12-2006 08:53
|

Uživatel

Příspěvek: 1355
Založený: 30.09.05
|
310_BlueL napsal:
ad zamerovace do ostrelovacských pusek to je to same jako tvrdit ze nemci pouzivali spaginu, nebo sudajeva protoze byl lepsi... oni ho pouzivali napr protoz e valzla dodavka munice a tohodle se vsude valelo dost....
za dalsi rusaci nemeli duvod vyrabet kdovijak dobre opracovane stroje (stihacky tanky lode etc...) pro ne to byl spotrebni artikl
No ohledně používání ruských pušek Němci je zde ještě známý fakt, že ruské pušky (nemluvím o samopalech) byly pro vojáky wehrmachtu vítaným pomocníkem, který třeba v podmínkách ruské zimy fungoval podstatně lépe něž jejich 98-ky, takže s sebou radši vláčel ruskou pušku, něž německou.
P.S. Kontrolní otázka k samopalům - v bitce o každý metr země ve Stalingradu - chtěli byste mít v zásobníku 30, nebo 71 nábojů?
Upravil/a WT_Peci dne 13-12-2006 08:56
|
|
|