November 24 2024 15:32:47
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
Baron
Fíha, tak možno jedného dňa budú klikacie kokpity. Už to apriori nevylučujú. Plus ďalšie veci. Je to jedna z odpovedí, čo dal Han:

http://forum.il2s.../?p=287832
Hals - und Beinbruch!
 
Ajvn
No, ja doufám, že klikací kokpit je jenom takový reklamní kec.

Neboď malá vývojářská firma s málo penězma, které se táhne vývoj BoSbubáka jak smrad, by měla mít patrně jiné priority.Vyděšený
 
magot
Aby to pak neměli namíchaný jak v DCS, jeden je klikací, druhej neklikací, třetí přeplácanej polygonama a čtvrtej hnusnej ... U těch WWII strojů to není tak nutný imho
 
Rumcajs
Tak odpověď "maybe one day" neslibuje nic určitýho ani nic blízkého. Mě osobně je jedno, zda bude myšoklik či ne. I kdyby byl, těch pár kontrolek si namapuju. Navíc stávající BOSko rozhodně neoplývá množstvím ovládaných prvků. A moc nevěřím, že by se chtěli vracet k revizi všech těch lítadel a dodělávat jim klikání.
Spíš mě zajímá ta P40 a avizovaná účinnost 6ti 12,7mm kulometů. Tomu docela věřím a těším se, že si to zkusím.
No a vůbec nejvíc se těším na avizovaných 64bitů. Samo o sobě je člověkovi celkem fuk, jestli je program 32 bitovej nebo 64bitovej, ale slibované lepší využití paměti zejména s ohledem na textury mě naplňuje pocitem, že by to celé mohlo zas o trochu lépe běhat.
No a pak ta odpověď k procesovým vláknům je zajímavá. Celkem bylo zřejmé, že pár vláken jim běží, ale taky je jasné, že samotný síťový provoz není zátěž. Žě prostě musí přijít naporcování enginu s FM a DM na paralelní zpracování. Pokud tohle dokážou, mohlo by se stát, že každý objekt bude mít přiřazeno vlákno, ve kterém běží a mohlo by to začít škálovat s počtem jader velmi hezky. V takovou chvíli by taky došlo na to, že by najednou AMD procesory začaly být velmi atraktivní. Taková 8350 s 8mi jádrama by mohla podávat hezké výkony. Tedy jestli se jim tohle povede, maj u mě plus už je proto, že by pak bylo zajímavé sledovat protáhlé čumáky lidí, kteří jsou nekriticky Intelovsky sluníčkově pozitivní. Jistě že Intel vede a ani po transformaci Natural Enginu na paralelní zpracování se to nezmění, jen to nejednou nebude až tak jednoznačné. Ono je pro nás vlastně dost důležité, aby nějaká konkurence zbyla, jinak by se svět stal rukojmím v rukou Intelu a NVidie a to by nebylo dobré.
Non est specifica
 
Rumcajs
Tak Jásoň se nechal slyšet, že P40 bude příští týden.
http://forum.il2s.../?p=289172
Neříkal nic víc, nic míň. Ale s P40 by mohla přijít i letní mapa. Jenže před časem jsem zas četl, že pořadí bude P40 a pak až mapa. Tedy bílo u Stalingradu asi ještě chvilku vydrží. Nicméně 6*12,7mm se blíží.

Pak taky se zdá, že se sim dostal do stavu nirvány a utichly veškeré FM debaty. Dílem se na tom asi podílím i já, páčto můj poslední příspěvek na toto téma vedl Bearcata k uzamčení posledního ještě žijícího kontroverního vlákna. 777 tak zabanovalo posledního žijícího Mohykána FM debat. Ostatních nepříjemných topiků se zbavili již dříve. V FM sekci tak zbývají poslední dvě celkem neškodný vlákna. Jedno má sice provokativní název "Did the Yak-1 really perform like this?", ale nic se v něm neděje, protože všichni, kdo se podíleli na bebatě o zázračných Jakoklapkách, roll rate La5, výkonnostní díře FW 190 při přepnutí na 2 stupeň kompresuru a dalších, již ztratili náladu ještě cokoli dalšího říkat. Nakonec i Jason již řekl, že nic na FM stávajících letadel nedělají, takže to tak zůstane.
Možná je tedy dobře si shrnout, co vykrystalizovalo z těch již ukončených FM vláken. Úplně vynechám různé nesmysly a popíšu jen smysluplně vypadající nálezy.

1) Klapky u Jaka 1 lze vytáhnout v libovolné rychlosti až do 700km/h, aniž by se stalo cokoli nepříjemného. V zásadě se o poznání zvýší dosažitelný vztlak, zlepší stabilita a ovladatelnost na nízkých rychlostech. Není s tím spojené ani žádné škubnutí či cokoli, co by znepříjemňovalo třeba míření. Klapky se prý díky pneumatické konstrukci samy od sebe vhodně zatahují. Obě samozřejmě symetricky a ani je nenapadne působit třeba nějaké oscilace na vyšších rychlostech. Zatažení klapek opět nevede k žádnému nepříjemnému projevu, jako by mohl být třeba propad o nějaké ty výškové metry. Podotýkám, že klapky u Jaka 1 mají být provozovány maximálně do 240km/h.

2) FW 190 má prý nekorektně simulován 2 stupeň kompresoru, kde dochází k propadu výkonu v míře o poznání větší, než by mělo být. Nález udělal Ze_Hairy. Díky tomu FW 109 nestoupá, jak by se čekalo. V zásadě prý v chladné a husté atmosféře u Stalingradu stoupá tempem poplatným ISO atmosféře, zatímco ostatní lítadla si užívají boostu asi o 4m/s.

3) La 5 z 1942, tedy to, co máme ve hře, mělo mít výrazný problém při přechodu z jednoho náklonu do druhého, jak by se očekávalo podle historických reportů. Naše La 5 ale tímto neduhem netrpí, ba co víc, je v daném oboru nejlepší letadlo ve hře. Roll rate La 5 nebyl k dispozici, proto se vzala pro modelování La 5 někdy z 1943 a rozdíl se prý dopočetl. Navíc, La 5 jako jedno ze dvou letadel ve hře výrazně profituje v zatáčce z vysunutých klapek. Ne tak jako Jak, ale přeci jen dost.

4) Některá letadla mají nečekaně vysoké maximálky ve výšce kolem 6000m. Největší boost dostalo Bf 109F4, za ním je pak Jak. Toto se prý také nebude opravovat, i když je to snad potvrzená chyba.

5) Všechna letadla mají celkem velkoryse udělán vztah vmax a rychlosti, kdy začnou opravdu ztrácet řídící plochy. Obecně je to nastaveno asi na povolené rychlosti podle manuálů + 150km/h. Je to sice uděláno pro všechny letadla, ale je asi jasné, že rychlosti vysoko přes 700km/h se již dost blbě dosahují, protože tak vysoko se zase nelítá. Takže z daného "vylepšení" nejvíc profitují ta letadla, která tímto omezením byla ve skutečnosti nejvíc omezena. Jak moc je reálné paušálně přičíst 150km/h k vmax a prohlásit to za fér řešení, to netuším. Asi je ale jasné, že letadlo se nerozsype hned při překročení vmax.

6) Jak 1 byl tradičně znám potížema s chlazením. Náš Jak 1 je nemá. Dílem je to možná díky chladu. Nicméně potíže nemá ani na mapě, kde se díky FMB nastaví ISO atmosféra.


Nakonec, abych nekončil pesimisticky, povím tohle.

Německý letadla se zdaj být namodelovaný velice přesně. Nebýt tý chyby maximálky ve výšce, bylo by to super. Navíc se zdá, že všechny stihačky vynikají v oborech, kde měly být dobrý a trpí neduhama, kterýma měly trpět. Klasika jsou Befka, který jsou směrově poměrně málo stabilní a lítaj tak nalevo či napravo podle toho, jak rychle se letí. To je fakt super, že se jim to tak hezky podedlo.

I ten Jak 1 se zdá výkonově i jinak v pořádku, pokud člověk nepoužívá "magické klapky" a pokud drží motor v předepsané teplotě. Vlastně všechny ty podstatné připomínky se týkají režimů, kdy se jde za manuálové meze. Klapky přes 240km/h a motor i několik minut vysoko nad provozníma teplotama. V těchto oblastech leží kouzlo našeho Jaku a virtuálové na to samozřejmě rychle přišli. Pokud se ale Jak drží na normálních provozních teplotách a Befka se nechaj na automat a klapky se používaj v souladu s příručkou, obrázek dogfightu těchto typů najednou velmi přesně odpovídá očekáváním, který jsem třeba já získal čtením literatury.

Trochu stranou pak stojí LaGG3, který se v průběhu vývoje verzí BOSka docela vypracoval. Očekávání, že mělo jít o typ, který piloti neměli rádi, se nějak nepotvrdilo. Sice to není přeborník dogfightů, ale lítá se s tím velice hezky. Vlastně jen tak na polet je to snad nejpříjemnější letadlo ve hře. A pak ten 23mm kanon je super, trefit se s tím znamená, že soupeř může balit fidlátka.
Non est specifica
 
Baron
Ku klapkam Jaka 1 sa Han vyjadril, ze su v poriadku. Nic sa opravovat nebude.

http://forum.il2s.../?p=289191

Han, on 27 Sept 2015 - 07:03, said:
It is all ok with YaK1 flaps aerodynamics.
No any flight tests were provided (comparing with la5 flaps on same speed for example), which can confirm opposite.

a este FuriousMeow

http://forum.il2s.../?p=289196

FuriousMeow, on 27 Sept 2015 - 08:31, said:
As has been tested and been confirmed by those looking for actually accurate FMs not how to gain an advantage unjustly. The Yak's flaps perform along the same lines as the Macchi's.

The Yak's flaps have a performance impact, they cause drag while also - unsurprisingly - causing lift. How is a gain in performance even quantified? "It's performance was gained!" Yes, it has more lift. It also has more drag.

The witch hunt after the Yak's flaps has gotten preposterous. I've seen many a Yak pop them, and I've seen many a Yak fall before the 109's central line weapons because of that.

I know this will be deleted, but I had to vent because this "The Yak is uber!" witch hunt is ridiculous. The Yak is easily beaten by a well "flown" 109. The 190 - that was used on the Eastern Front as what? A fighter-bomber. For a reason.
Hals - und Beinbruch!
 
1stCL_Werner
Baron napsal:

FuriousMeow, on 27 Sept 2015 - 08:31, said:
The 190 - that was used on the Eastern Front as what? A fighter-bomber. For a reason.


Tenhle argument mě vždycky dokáže pobavit. Oni vlastně 190 na východě moc jako stíhačky nelítaly, protože na to neměly...
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
1stCL_Fucida
Si toho Zuřivýho mňouka někde vlastnoručně vyzobnu. Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_Nevo
Fuci samozrejme ze v Yaku a na klapkach ked bude on v Bf109 dufam Úsměv
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
olda Olde maly
Už to tak nežerte. Úsměv
 
Hoper
Rumcajs napsal:
...působit třeba nějaké oscilace na vyšších rychlostech. ...

A ty nějaké klapkoidní oscilace na jiných letadlech působí ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Rumcajs
Hoper napsal:

Rumcajs napsal:
...působit třeba nějaké oscilace na vyšších rychlostech. ...

A ty nějaké klapkoidní oscilace na jiných letadlech působí ?
Jedná se o to, že klapky Jaku 1 mají pneumatické otvírání. Jsou dimenzované na 240km/h a při překročení této rychlosti se mají zavřít. Nemají žádný mechanický zámek, který by je držel v otevřené pozici, tedy při nějaké rychlosti nad 240km/h je začne aerodynamický tlak zavírat. Dochází k tomu proto, že tlak v pneumatické soustavě Jaku je limitován a je tam pojistný ventil. Takže v nějakou chvíli tlak na klapky přetlačí písty otevírající ty klapky. Při snížení rychlosti se zase pootevřou až se zase otevřou asi někdy nad 240 km/h. Jde tedy o mechanismus, který se chová jako pružina. Což vypadá velmi slibně z pohledu tolerance vůči pilotově opomenutí je zavřít. Problematické je toto.

Zjevně dochází k plynulému zavírání a otevírání klapek podle rychlosti a
1) jev je dokonale symetrický na obou klapkách. Zde je třeba podotknout, že pokud neexistuje mechanická vazba obou klapek, je takový průběh prakticky vyloučen. Otázka je, zda jsou klapky svázány nějakou osou nebo jinak. Zde by mohl přispět nějaký znalec Jaku. Pokud mechanická vazba neexistuje a přesto je to simulované symetricky, je to hezká pohádka.
2) celá soustava nevykazuje žádné oscilace při libovolné rychlosti do 700km/h, kdy se začnou klapky trhat. To je opět docela zvláštní, protože se jedná o systém odpružený, buzený turbulentním proudem vzduchu a obsahující téměř určitě nezanedbatelné tření v mechanismu klapek a otvíracím pístu. Navíc je to podpořeno funkcí přetlakového ventilu, který se téměř jistě chová alespoň trochu hysterezně a celkově ta pneumatická soustava má nějakou dynamiku.

Tento systém tedy z pohledu oscilací nelze porovnávat s ničím, kde je pozice klapek dána mechanickým zámkem, nebo kde je třeba hydraulika.

Podle mě je zde simulace dost na vodě. Klapky mají konstrukční limit 240km/h, přesto je lze s úspěchem používat až do 700km/h. To je tak velký rozdíl, že by to samo o sobě mělo přímo křičet. Navíc z jejich použití v podstatě vždy a za jakékoli okolnosti pilot Jaku profituje v dogfightu. Ano, klapky znamenají zvýšený odpor, ale také podstatně zvyšují dosažený vztlak. Díky automatice zavírání se také Jak hezky optimalizuje do pozice, kdy odpor mizí s rychlostí a zůstává zásoba vztlaku. Nikde jsem o takovém použití klapek u Jaku nečetl. Možná to tak opravdu bylo, zde by tedy mohl pomoct někdo, kdo k tomu má nějaké podklady. Získat data pro takové použití z existujících létajících Jaků 3 a podobných asi půjde těžko. Neumím si představit, že by pilot takovýho letadla záměrně otevíral klapky zcela mimo povolené provozní rychlosti. Za války věřím, že si člověk pomůže čímkoli, co má zrovna po ruce. Když má na šestce třeba Fokáče se všema těma kanonama a laserama, určitě se na nějaký manuál nehledí. Ale je k tomu někde nějaká reference?

Zkrátka simulace Jaku 1 v BOSku se zdá být OK, dokud se virtuální pilot pohybuje v oblastech, který se popisujou v manuálu. Autoři ale Jaku 1 z BOSka dali dva prvky, kde se lze s úspěchem pohybovat mimo tyto limity a kde pohyb mimo tyto limity dává Jaku podstanou výhodu. Jsou to ty klapky a je to ono vzpomínané chlazení. Vzhledem k tomu, že se jedná o použití mimo běžně dostupné údaje o výkonech, není vlastně s čím operovat. Kdo má data pro klapky při takových rychlostech? Kdo má data pro Jak, který lítá 5 minut se zavřeným či téměř zavřeným chladičem? Když se k tomu přičte tradiční otevřenost vývojáře ohledně výkonnostních cílů a vůbec jakýchkoli parametrů, je zde velký prostor pro spekulace.
Non est specifica
 
Baron
Dnes príde P-40. Už sa teším Úsměv

[img]http://captionsearch.com/pix/thumb/gkkllder-t.gif[/img] is not a valid Image.
Hals - und Beinbruch!
 
Rumcajs
Baron napsal:
Dnes príde P-40. Už sa teším Úsměv
Už jede Update.

edit:

Nojo, tak P40 už máme. První dojem je asi takovýto. Letadlo se chová velmi vychovaně. Sice tíhne trochu k takovým těm směrovým oscilacím, jaký známe třeba z Befka, ale to se projevuje jen při velmi hrubém zacházení. Za páku lze tahat, co hrdlo ráčí, dokud to má alespoň trochu rozumnou rychlost, nejde to utrhnout. Klapky, bych řekl, fungují podobně jako u Jaku. Jsou ale plynule nastavitelné, nastavení je rychlé a vede to k podobným efektům. Letadlo se při nízkých rychlostech stabilizuje. Zatáčka se utáhne. Klapky se mi nepodařilo urvat či poškodit ani při 300mph. Roll rate je průměrný, žádný zázrak se nedá čekat. Točí to taky tak nějak sterilně bez význačností k popisu. Výkonově to na Befko asi nemá, zkoušel jsem jen proti AI, ale AIčko s G2 celkem v pohodě odstoupávalo ve spirále, aniž bych se snadno dostal k výstřelu. Proti F4 to bude mít rozhodně složitý, proti G2 by to mohlo mít šanci. Na FW to nebude stačit rychlostí. U Moskvy, kde má být F2 a E7, to bude vyrovnanější.
Upravil/a Rumcajs dne 29-09-2015 14:37
Non est specifica
 
CSL1_Talbot
Po dlhsej dobe som si zalietal,ale ten letovy model "padajuceho hovna" ma od toho zas odradil!Stale sa to chova ako nejaky hadraplan kimacajuci sa vo vzduchu!
[img]http://www.ulozisko.sk/obrazky/700632/sigpic3393_11.gif[/img] is not a valid Image.
 
Farky
Moje první rychlé dojmy z P-40 po opravdu krátkém poletu -

Je z mého pohledu mrzuté, že nenašli dost odvahy udělat správně ovládání motoru.

Chybějí tam přinejmenším některé letové vlastnosti typické pro P-40.

Unlocky jsou relativně ok, i když použití jen čtyř kulometů není IMHO u P-40E v SSSR doložitelné. Ale už jsem pochopil, že si s něčím až tak úplně nelámou hlavu. Nicméně, to že tam není zpětné zrcátko alespoň jako unlock je celkem podpásovka, protože je z toho hodně blbě vidět dozadu.

"Padesátky" jsou fajn, na ty jsem se těšil a nebyl jsem zklamán.

-----------

U Moskvy, kde má být F2 a E7, to bude vyrovnanější.


P-40E nemá v bitvě o Moskvu co dělat, je to stejná pitomost jako Fw 190 nad Stalingradem.
 
Baron
Na P-40 treba ovládať otáčky motora zvlášť. To veľa hráčov nevie. Navyše ide stále o early acces, a tak to aj beriem.
Hals - und Beinbruch!
 
Rumcajs
Farky napsal:


U Moskvy, kde má být F2 a E7, to bude vyrovnanější.


P-40E nemá v bitvě o Moskvu co dělat, je to stejná pitomost jako Fw 190 nad Stalingradem.

Tak já nevím, u Moskvy jsem nebyl, ale P40 tam lítaly. Třeba ne zrovna Ečka, ale to dost možná není až tak zásadní chyba. http://lend-lease...enko/p-40/

Např.
The mastering of the American aircraft was complicated by the absence of technical manuals and instructions in the Russian language. The pilots and mechanics had to translate these materials with a dictionary in the evenings, after work at the airfield. The Tomahawk was not complicated to transition to, and by 1 October 1941 the regiment was undertaking training flights. By 12 October the regiment had to return hurriedly to the front. Under the command of Major V. M. Naydenko, the regiment comprised of two squadrons (20 aircraft) flew to Chkalov airfield and began combat duty for the defense of Moscow [4].

As part of the 6th Air Corps, the 126th IAP flew 666 combat sorties to cover the forces of Kalinin and West Fronts and 318 combat sorties for the defense of Moscow in the period from 25 October 1941 to 25 April 1942. During this effort the regiment downed 29 enemy aircraft at a cost of four of their own aircraft and two pilots. The most intensive period was the first month-685 sorties and 17 kills. But later the regiment was plagued by a continuous series of accidents. The Tomahawk IIB was completely unsuitable for use in the Russian winter. The oil, hydraulic fluid, and antifreeze all froze in temperatures that reached -38° C.


Nebo
It is a little known fact that the Tomahawks and Kittyhawks with red stars participated in all the decisive battles: the battle for Moscow, at Stalingrad, the defense of Leningrad, in the Kuban, at the Kursk bulge, and beyond to the liberation of eastern Prussia.


A
Twelve pilots became aces (five or more victories), and 31 pilots of the regiment were awarded orders and medals for the battle for Moscow.

Non est specifica
 
1stCL_Werner
Přesně, písmenko sem, písmenko tam...
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Farky
Baron napsal:

Na P-40 treba ovládať otáčky motora zvlášť. To veľa hráčov nevie. Navyše ide stále o early acces, a tak to aj beriem.


Upřímně, nemyslím si že by se do vydání BoM podstatně měnily nějaké věci ohledně engine managementu a FM. Ta chyba u ovládání motoru P-40 je velká a nemá souvislost s otáčkama. Mám ale takové tušení že je to chyba záměrná, aby to nebylo pro hráče moc složité.

Rumcajs napsal:
Tak já nevím, u Moskvy jsem nebyl, ale P40 tam lítaly. Třeba ne zrovna Ečka, ale to dost možná není až tak zásadní chyba.


Nemyslím že je chyba, že jako bonusové éro bude v BoM P-40E. Vývojáři nikdy netvrdili že P-40E lítala u Moskvy, moc dobře totiž vědí že nelítala. To letadlo v pohodě zapadá do BoS/BoM "vesmíru", tak jako MC.202 (a koneckonců i ten Fw 190), nemám s tím problém. To, že zvolili P-40E místo Tomahawku je celkem chytrá investice do budoucna. Nicméně, v rámci toho "vesmíru" patří na mapu Stalingradu a nikam jinam (v tuhle chvíli).

Zásadní chybou je cpát P-40E na mapu Moskvy. Rozumím tomu že je to většině lidí fuk, pak ale nechápu proč ti samí lidé vůbec řeší nějakou historickou věrnost čehokoliv. Ano, myslím i tebe konkrétně Rumcajsi.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,035,655 návštěv