Doplňkové MODy pro Sound MOD
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-08-2008 11:40
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Co jsem se ptal, tak jediný hmatatelnější rozdíl mezi Me 262 a S-92 by mělo být pouze nějaké zařízení, které u Me 262 bylo jen u jednoho z motorů a u Avie u obou (ale nepochopil jsem z toho, že by to mělo mít co do činění s podvozkem). Ptal jsem se na to jednoho člověka ve Kbelech, který tvrdil, že se o S-92 před mnoha lety staral, určitě by bylo možné se ho optat na nějaké podrobnosti - byl to motorář, pracoval snad se všemi proudovými motory až někdy do hloubky 80. let. Zahltil mě tolika informacemi, že si nepamatuji už nic
Jinak jak píše Magot: S-99 nelze tak docela považovat za letoun vycházející z nějakého konkrétního základu. V Avii se používala dvě označení a to C 10 a C110 dle použitého motoru (605 A/D). Draků bylo zjevně povícero. Nebyly používány jen ty, které se na čs. území vyráběly, ale i ty, které zde po válce jednoduše zůstaly po Luftwaffe (údajně takto byl použit i jeden letoun, který předtím sloužil jako pomník kdesi u ČB ). Údajně s těmi letouny bylo doporučeno se vyskytovat jen v okolí letišť..tak spolehlivé motory to mělo.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
BP_Tyrl |
Přidané 04-08-2008 12:34
|
Diskutující
Příspěvek: 2150
Založený: 30.09.05
|
Jestli to dobře chápu, tak existují ještě jiné stránky nabízející vymoženosti pro SM, které na AAA nemají? |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 04-08-2008 12:40
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Chěl bych se optat na to samé co Tyrl
Upravil/a XXX_Dazz dne 04-08-2008 12:42
|
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 04-08-2008 13:46
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Jinak jak píše Magot: S-99 nelze tak docela považovat za letoun vycházející z nějakého konkrétního základu. V Avii se používala dvě označení a to C 10 a C110 dle použitého motoru (605 A/D). Draků bylo zjevně povícero. Nebyly používány jen ty, které se na čs. území vyráběly, ale i ty, které zde po válce jednoduše zůstaly po Luftwaffe (údajně takto byl použit i jeden letoun, který předtím sloužil jako pomník kdesi u ČB ). Údajně s těmi letouny bylo doporučeno se vyskytovat jen v okolí letišť..tak spolehlivé motory to mělo.
Co já si tak pamatuji o S-99, tak ta vycházela z bf 109G-10 což byly letouny G-6 a G-14 při opravách upravované do standardu K-4. Co se týče toho označování, tak nejdříve se tento letoun u nás označoval C-10 a později byl přeznačen na S-99. C-110 byla vlastně bf 109G-12 tedy dvoumístná verze která se poté označovala CS-99. O motorech jsem našel jen to že byly použity verze DB 605D |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 04-08-2008 14:20
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Takove sverazne tvrzeni ze Bf 109 G-10 jsou letouny G-6 a G-14 pri opravach upravovane do standardu K-4 jsem jeste neslysel. Ne ze by to v jednotlivych pripadech tak nemohlo byt, pod vsema tema boulema byla v podstate porad 109 G-2, ale jako serie...
Jinak ma pravdu predseda.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-08-2008 14:28
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Kraken:
Bf 109 G-10 byl vyráběn jako samostatná konstrukce, nezávislá na G-6, G-14 i K-4. Něco málo z vlastní kuchyně o Bf 109 G-10:
Bf 109 G-10
Základní změnu oproti Bf 109 G-6 měla představovat zástavba dalšího vývojového stupně motoru DB 605. Vznikl tak, že k běžnému DB 605 A byl namontován kompresor z mnohem většího a výkonnějšího agregátu DB 603. Výsledná pohonná jednotka získala označení DB 605 D. Motor u země dával při plnicím tlaku 1,42 ATA a 2800 ot. /min. výkon 1435 PS, což je o 40 PS méně, než u standardního DB 605 A. Nominální výška motoru se ale díky výkonnému kompresoru zvýšila ze 7 na 8 tisíc metrů a motor si tak držel ve výškách výkon ještě lépe, nežli DB 605 AS. Vývoj se ubíral podobným směrem jako u DB 605 A. Došlo k zvýšení plnicího tlaku na 1,8 ATA a vybavení letounu zařízením MW50 (DB 605 DM). Motor pak podával vzletový výkon 1800 PS, tedy stejně, jako DB 605 A, navíc ale držel svou skvělou výškovost. Poslední vývojovou variantu představoval DB 605 DCM s plnicím tlakem zvýšeným až na 2,02 ATA. Zde již bylo nutné používat vysokooktanové palivo C3. Motor dokázal vyvinout vzletový výkon až 2000 PS.
Bf 109 G-10 se do výroby dostal jako vůbec poslední ze všech Bf 109 G. To způsobila neustálá zpoždění dodávek DB 605 DBM. Motor s těžším a větším kompresorem neslo upravené a zesílené lože. Když se v říjnu 1944 výroba konečně rozjela, tak série G-10 v maximální možné míře přejala prvky již úspěšně zavedených G-14/AS. Zpočátku jediný rozlišovací prvek představovala dvojice krytů olejových jímek (měly zachytávat olej odkapávající z motoru). Ty se nacházely pod chladicími hubicemi na přídi letounu. Vývoj obou řad se ale následně ubíral různými směry.
V průběhu výroby byly zavedeny širší pneumatiky. Konstruktéři se podobným způsobem pokusili vyřešit problém s nárůstem hmotnosti, jako již v minulosti u Bf 109 G-3 a G-4. Pneumatiky o rozměrech 660 x 160 mm nahradily nové o rozměrech 660 x 190 mm. Opět ale vyvstala nutnost k rozšíření podvozkových šachet na úkor aerodynamické čistoty sací strany křídla. Nad každou z šachet se tak objevila dvojice velice výrazných podlouhlých krytů zabíhajících od náběžné hrany až do 2/3 hloubky křídla. Většina strojů používala ostruhové kolečko s delší nohou, což do určité míry zlepšovalo výhled z kabiny při pojíždění a během startu. Letoun standardně používal modernější radiosoustavu FuG 16zy, což se navenek projevilo instalací antény pod levou spodní stranu křídla. Většina letounů již neměla původní anténní sloupek. Drát antény tak kotvil přímo na vrcholu trupu za kabinou a procházel ke směrovce středem oka radiokompasu.
Dvoumístné Bf 109 G-12 snad v poválečném Československu vyráběny ani nebyly. Dvoumístné CS-199 nesly tovární označení C 210C (jednomístné C 210).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 04-08-2008 14:36
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
A G-14 je v podstate slepenec vseho co vylezalo z vyrobnich zavodu "nez bude G-10." Takze male boule, velke boule, vysoke smerovky, nizke smerovky, vysoka ostruha, nizka ostruha, prekryt takovy i onaky, ackoliv to mela byt standardizace uplne stejne lepenych poslednich serii G-6.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 04-08-2008 14:51
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
Ale pánové G-10 byla přestavba letadel řady G do standardu K-4 a to včetně výměny motoru ocasních ploch atd. G-14 byla poslední varianta řady G která standartizovala různné věci z výroby G-6
Co se týče té G-12 tak u nás létaly, jak jsem napsal pod označením nejdříve C-110 a pak CS-99 a to ve dvou variantách kabiny. CS-199 vznikla podobně jako S-199 |
|
|
|
WT_Peci |
Přidané 04-08-2008 14:57
|
Uživatel
Příspěvek: 1355
Založený: 30.09.05
|
hmmm, tak to by mě potom zajímalo, proč se v tišnovských tunelech dělaly z gruntu nové G-10?
prostě G-10 byly funglovky, žádné repase... |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 04-08-2008 17:20
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Cituji z monografie MBI:
Jednoduchý hydraulický systém zatahování podvozku zajišťoval pouze zasouvání. Vysunutí příďové nohy se dělo stlačeným vzduchem, hlavní nohy se vysouvaly gravitací po otevření dvířek šachet. Pro jejich zajištění zámky ve vysunuté poloze musel pilot letounem několikrát křidélky zakývat ze strany na stranu.
S-92 bylo pět a CS-92 tři a odpovídaly Me 262A1a a Me 262B1a.
Musím říct že Me 262B1a bych přivítal, s dvojím řízením by to byl skvělý stroj pro výcvik nováčků...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
CSL_Raptor |
Přidané 04-08-2008 19:33
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 171
Založený: 25.12.07
|
Dovolím si tu uvést některá data z monografie o Bf 109 od Roberta Michulce. Každý ať si přebere po svém.
Citace: Poslední variantou Bf 109 G, která se vzhledově velmi podobala strojům s motory AS, byl Bf 109 G-10, jenž vznikl později než nástupce Gustava Bf 109 K.
Bf 109 G-10 byl rozvojovou verzí Bf 109 G pouze do určité míry, neboť měl být především výsledkem modernizace předchozích variant Gustavu na standart Bf 109 s motorem DB 605 D. Důvodem přijetí takového rozhodnutí byla koncepce letecké výroby v III. říši, která pokládala za nezbytné využít všech dříve vyrobených strojů pro výrobu nových variant. Protože se ale Bf 109 K od G-14 značně lišil, vznikla nová verze, aby bylo možné současně s rozbíhající se výrobou nových Bf 109 K stavět Bf 109 G ze starých, olétaných Gustavů doplněných novými konstrukčnímy celky typickými pro Konrada.
Výroba Bf 109 G-10 byla vnímána jako doplňková k Bf 109 K, tedy jinými slovy jako dočasná do vyčerpání existujících zásob součástek Bf 109 G.
No tak nevim.
Upravil/a CSL_Raptor dne 04-08-2008 19:38
|
|
|
|
Blc |
Přidané 05-08-2008 08:19
|
Nováček
Příspěvek: 31
Založený: 12.06.08
|
Všechno to jsou konspirační teorie !
Každý přece ví, že Bfka vůbec nelítaly ... Němci měli jen 3 trojplošníky z WWI a 7 pilotů. Každého na jeden den v týdnu. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 05-08-2008 15:15
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Jooo tak kdyz to pisou Polaci, tak to musi byt pravda...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Dudok22 |
Přidané 05-08-2008 23:56
|
Nováček
Příspěvek: 17
Založený: 09.03.08
|
tak to neni az taky "paranoidní ubožák" A co som videl ten model P-61 ten staci uz "len" konvertovat a spravit FM?
tychto modelov kt neboli zaradene do ILa bolo viac videl som B 29 kokpit a daky foker
Upravil/a Dudok22 dne 05-08-2008 23:57
|
|
|
|
3BAP_Bugs |
Přidané 06-08-2008 09:31
|
Uživatel
Příspěvek: 700
Založený: 19.12.05
|
A teraz otázka absolútne neznalého veci, ktorý sa cíti asi ako alenka v ríši divou.
Ak sa tieto krásne vecička ala P61 či Avia a pod. dostanú do stavu distribučného, bude to súčasťou nového AAA plane packu? Alebo to bude potrebné opäť sťahovať jedno po druhom a ručne opravovať zoznam lietateľných strojov. |
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 06-08-2008 14:38
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
To všechno zní moc slibně, ale je to z půlky k ničemu. Dokud nebude možné využívat tyhle stroje online i s hráči, kteří je nemají. A nebo udělat zase nějaký "all-in-one" pack. |
|
|
|
BP_Tyrl |
Přidané 06-08-2008 14:49
|
Diskutující
Příspěvek: 2150
Založený: 30.09.05
|
Na foru Letky 13 ještě zcela nevyloučili možnost, že Avie bude součástí patche 4.09. |
|
|
|
mha |
Přidané 06-08-2008 15:29
|
Uživatel
Příspěvek: 608
Založený: 10.12.05
|
Zdravím, nejsem v problematice SM až tak zběhlý, ale existují někde ke stažení jiné verze Emila? Tzn. E-1, E-2 či E-3? Popřípadě Dora? Na webu AAA jsem nichts takového nenašel... TX!
Upravil/a mha dne 06-08-2008 15:52
Tělo mrtvého nepřítele páchne vždy dobře.
Aulus Vitellius
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 06-08-2008 21:24
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
WT_Peci napsal:
hmmm, tak to by mě potom zajímalo, proč se v tišnovských tunelech dělaly z gruntu nové G-10?
prostě G-10 byly funglovky, žádné repase...
Fakt se tady u Tisnova delali Mezkove? Bejvalej spolupraovnik mi o tom rikal, bydli v Tisnove a ty tunely v okoli Tisnova prolizal - kdysi. (Delal na Rozince strelmistra tak se v podzemi docela vyzna)
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
WT_Peci |
Přidané 06-08-2008 21:41
|
Uživatel
Příspěvek: 1355
Založený: 30.09.05
|
[img]http://japo.eu/images/books/bookcover3.jpg[/img] is not a valid Image.
Druhý díl speciální série „Lutwaffe Over Czech Territory 1945“. Jeden z hlavních výrobců Messserschmittu Bf 109, Wiener Neustädter Flugzeugwerke a zejména jeho pobočný závod Diana, umístěný v železničních tunelech u Tišnova, vyráběl a dodával známou stíhačku Bf 109 ve variantě G-10/U4 téměř do posledních dnů 2. světové války. Publikace přináší technický popis uvedené varianty, údaje o organizaci výroby v továrně Diana, záletech nových strojů na území Protektorátu a o jejich službě u bojových jednotek i nad českým a slovenským územím. Text doprovází množství fotografií a několik barevných kamuflážních schemat strojů ze stavu ex-II./JG 51, II./JG 52, ex-I./JG 53, 101.vadaszezred a Jagdstaffel ROA, z toho 6 strojů je detailně popsáno na čtyřpohledových výkresech.
Tohle si kup, nebo aspoň půjč.
http://japo.eu/pr...4&lang=cze |
|
|