September 22 2025 17:46:19
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
606_Druindin
já jen doplním, že dokoupit se musí k odemčení oba dva letouny. Jen La-5 k tomu nestačí Úsměv
 
1stCL_Fucida
Alfíku,

jestli se nepletu, tak letadla se musela odemknout po přihlášení na webu. Jak bylo zmíněno výše, kamufláže se tím neodemknou, ale to je tak nějak jedno, stejně jsou hnusný a u LW ve většině případů ani nepatří k dané subverzi letadla.

S tou směrovkou mě ještě napadlo: Máš vůbec nastavenou nelinearitu řízení? (v nastavení ovládání je to ikona s "grafem funkce" vpravo od mapované osy). Já mám na směrovce 90%...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
lochness
ja se taky vlnil ve vsech osach (twistuju s T16000), tak jsem tam nahodil 65% a znatelne se to tehdy zlepsilo. vic jsem nezkousel, abych nebyl tak nejak "jinej", protoze 65 se zda hodne Šklebící se ale na klidnej let v bombardaku si stejne budu muset dat vic, protoze jinak je drzeni formace dost problem. Zkousel jsem i drobnou deadzonu na stredu a neco noise filteru. Pocitove se me to zda lepsi nez zaklad.

Alfiku, urcite to prekontroluj, jak rika Fucida. Pomaha to proti vlneni.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
1stCL_Fucida
Rozdíl oproti původnímu Šturmu je v tomto směru ten, že starej Šturm byl implicitně nastavenej progresivně a novej Šturm je přednastavenej lineárně (stejně jako RoF). Právě progresivním nastavením dokážeme eliminovat většinu problémů způsobených krátkým kniplem. Ale spíš čekám, že tohle má Alfík už nastavené "správně".
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Alan Grey
Aby nám ten týden utíkal lépe Úsměv

[img]https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/11856461_859788534099006_4644828584099400575_o.jpg[/img] is not a valid Image.

Zdroj Facebook
https://www.faceb...ik?fref=nf
 
http://www.alan-grey-page.cz/
alfik
Mám to na 75%, ale můžu to změnit na 90, když to spůsobí zmizení směrovky Šklebící se

Chlapi, tohle přece neřeší mnou popsaný problém - po zničení směrovky se zlepšila stabilita! Včetně stability v té ose, na kterou má mít směrovka vliv...
Dokonce jsem doletěl tam, odbombil a odraketil a vrátil se zpět - což by mi na letadle se směrovkou nejspíš dělalo problémy díky nějaké nepochopitelné nestabilitě o níž jsem psal dříve.

Co se toho odemykání týče, problém je v tom, že mi to ty zničené cíle (v misích) nepočítá. Není to jen v té kampani?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Rumcajs
Kluci mě překvapujete. Jestli si na BOSku něco užívám, tak je to právě skvělá řiditelnost s lineárníma odezvama. Všude mám prostou přímku. Na všech osách, co jsou ve hře, mám nastavenou defaultní přímku. Progrese se blbě projevuje při velkých výchylkách. Jestli máte někdo problém s přehnanýma reakcema letadla, pak to klidně může být právě progresí. Progrese zejména na výškovce se téměř vylučuje s lítáním kroutivých letadel. Jak chcete přesně kroutit, když máte strmou pogresi, to mi není jasné.
Jo, přímky chtějí solidní klacík a pedály. Pokud křivkama s progresí bojujete s nekvalitou lítacího HW, pak je to samozřejmě jiná. Ale je třeba to chápat, jak to je, je to boj s špatnou přesností joysticku či pedálů. A obelstěním tohoto problému se zbavujete potěšení, co byste z BOSka mohli mít, kdybyste měli to svoje náčiníčko v pořádku.

Co popisuje Alfík se směrovkou, může být problém jiného druhu. Některý letadla maj zabudovaný nějaký generátor směrové nestability, který se projevuje periodickýma výchylkama kolem svislé osy. Je to znát zejména u Štuky. Je to prostě takové tajemné zákoutí simulace, kterýmu nerozumím, ale na kterým autoři trvaj. Bohužel to citelně postihuje výhradně německé mašiny. Že se poničením směrovky člověk toho generátoru směrových kopanců zbaví, to je takový folklor.
Non est specifica
 
magot
Alfíku, zkus si to zalétnout u někoho jiného aby jsi poznal zda je chyba u tebe nebo v HW nebo v SW. I když bude asi těžké najít kamaráda co má nainstalován bos s twisterem a ještě ve tvém dosahu Šklebící se
Až vyjde letní mapa a stodesítka, tak si to zřejmě pořídím, pak poreferuju Úsměv
 
Powerty
Moje nastavení:
- noise filter 1
- všechny osy lineárně
- mrtvá zóna na středu 16%
(při nižším nastavení mi do toho můj starý HW kope aniž bych se ho vůbec dotkl)

Alfíkem popisované problémy nemám.

PS: Body to počítá opravdu jen z té jako-kampaně.
 
1stCL_Fucida
alfik napsal:

Mám to na 75%, ale můžu to změnit na 90, když to spůsobí zmizení směrovky Šklebící se


Ztratil jsi jen kormidlo, nebo celej stabilizátor? Zkus ještě třeba po vzletu odmapovat ovládání směrovky, ať máš jistotu...

Rumcajs napsal:

Kluci mě překvapujete. Jestli si na BOSku něco užívám, tak je to právě skvělá řiditelnost s lineárníma odezvama. Všude mám prostou přímku. Na všech osách, co jsou ve hře, mám nastavenou defaultní přímku. Progrese se blbě projevuje při velkých výchylkách. Jestli máte někdo problém s přehnanýma reakcema letadla, pak to klidně může být právě progresí. Progrese zejména na výškovce se téměř vylučuje s lítáním kroutivých letadel. Jak chcete přesně kroutit, když máte strmou pogresi, to mi není jasné. Jo, přímky chtějí solidní klacík a pedály. Pokud křivkama s progresí bojujete s nekvalitou lítacího HW, pak je to samozřejmě jiná. Ale je třeba to chápat, jak to je, je to boj s špatnou přesností joysticku či pedálů. A obelstěním tohoto problému se zbavujete potěšení, co byste z BOSka mohli mít, kdybyste měli to svoje náčiníčko v pořádku.


Létej si, jak ti to přijde dobře ovladatelné, ale nesnaž se tady z toho tady prosím dělat nějaký dogma.


A jen tak mimochodem - v BoS je minimálně graficky ovládání řídících ploch řešeno +/- lineárně. V reálu to je letadlo od letadla. P39 byla výškovka téměř až lineární a Fw 190 naopak brutálně progresivní.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
To by mě Fuči zajímalo, co z toho, co jsem napsal, považuješ za dogma.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
V podstatě všechno to, co jsem ocitoval.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
A to chceš říct, že se snížení citlivosti kolem středu neprojeví zvýšením citlivosti na velkých výchylkách?

A že se zvýšení citlivosti na velkých výchylkách u výškovky neprojeví negativně na schopnosti řídit letadlo na vysokých úhlech náběhu? AKA v utažených zatáčkách.

Nebo že se progrese na směrovce konkrétně v BOSku neprojeví na schopnosti odstartovat s Befkem přesně do směru, kam člověk chce?

Nebo snad že kvalita či nekvalita klacíku vstupuje do hry a že plasťáček klacíček s vaklíčkem je stejně dobrá volba jako třeba prasátko?
Non est specifica
 
1stCL_Novotny
Dear pilots!



We are going to turn the Master server off for a short technical maintenance tomorrow on August 11th to add MC.202 to Battle of Moscow early access. Everyone who's already pre-ordered BOM will be able to fly our Macchi starting tomorrow (after the maintenance). The game (both BOS and BOM) will be temporarily unavailable from 10:00 till 12:30 GMT
 
1stCL_Fucida
Rumcajs napsal:

A to chceš říct, že se snížení citlivosti kolem středu neprojeví zvýšením citlivosti na velkých výchylkách?


Nechci.

A že se zvýšení citlivosti na velkých výchylkách u výškovky neprojeví negativně na schopnosti řídit letadlo na vysokých úhlech náběhu? AKA v utažených zatáčkách.


Zatímco potřebu vysokých výchylek, (resp. sil v řízení) lze do značné míry eliminovat trimováním, nedostatečnou citlivost kolem středu eliminovat nelze nijak.

Nebo že se progrese na směrovce konkrétně v BOSku neprojeví na schopnosti odstartovat s Befkem přesně do směru, kam člověk chce?


Nevím, co s tím má společného Befko. Imho se s ním dá odstartovat jak s progresivním nastavením, tak s lineárním a to kupodivu do směru, jakým chci letět Úsměv.

Nebo snad že kvalita či nekvalita klacíku vstupuje do hry a že plasťáček klacíček s vaklíčkem je stejně dobrá volba jako třeba prasátko?


Warthog je nafouknutá bublina. Stejnou službu odvede jakýkoliv joy s kvalitní elektronikou (třeba T.1600). Případně, když chce člověk cítit trochu víc, tak něco s FF. Tedy dnes asi jen G940.


Spíš mě celkově zaráží, s jakou sebejistotou naznačuješ, že s progresivním řízením se vlastně nedá pořádně kroutit, že člověk nemá pořádnej zážitek a že ti, kteří jej používají, by si měli vyměnit HW Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Baron
X Novotny napsal:

Dear pilots!



We are going to turn the Master server off for a short technical maintenance tomorrow on August 11th to add MC.202 to Battle of Moscow early access. Everyone who's already pre-ordered BOM will be able to fly our Macchi starting tomorrow (after the maintenance). The game (both BOS and BOM) will be temporarily unavailable from 10:00 till 12:30 GMT


Super. Uz sa Macchiny neviem dockat. Úsměv
Upravil/a Baron dne 10-08-2015 18:23
Hals - und Beinbruch!
 
Rumcajs
1stCL_Fucida napsal:Spíš mě celkově zaráží, s jakou sebejistotou naznačuješ, že s progresivním řízením se vlastně nedá pořádně kroutit, že člověk nemá pořádnej zážitek a že ti, kteří jej používají, by si měli vyměnit HW Úsměv.
Nedorozumění. Když si přečteš pořádně, píšu tam
Pokud křivkama s progresí bojujete s nekvalitou lítacího HW, pak je to samozřejmě jiná.
Netvrdím nic s jistotou, říkám pouze, že pokud se jedná o boj s nekvalitou HW ... Moje zkušenost je ta, že dokud jsem měl Saiteka jak klacík tak pedály, křivky jsem potřeboval a viděl jsem to přesně tak, jak to zní od tebe. Od doby, co mám solidní železo jak pro ruku tak pro nohy, to vidím přesně tak, jak píšu. Mám teď dvě domácnosti. Abych mohl lítat bez ohledu na to, kde zrovna jsem, mám v té druhé svůj starý lítací HW. Pedály Saitek a jinak celkem solidní CH Fighter stick. A rozdíl je přesně v tom, co píšeš. Potřebuju křivky. A výsledek je, že radši nelítám Jaka. Proč? Protože vím, jak s ním lítat opravdu.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Křivky nejsou otázkou kvality HW. Otázkou kvality HW jsou dead zony a filtrování. Křivky jsou otázkou preferencí citlivosti ovládání v určité oblasti řízení. Jasně, můžeš jimi kompenzovat i určitý typ nekvality HW, ale není to jejich primární účel.

Ty chceš větší citlivost v krajních polohách, já chci větší citlivost ve vnitřních a středních polohách. Já to používám tak, jako to je u části letadel, ty to používáš tak, jak je to u další části letadel.

A je mi v danou chvíli jedno, jestli mám v ruce knipl od MS, Logitechu, Saitecu, CH, nebo Thrustmasteru.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
alfik
Graficky kompletně celé směrové kormidlo, tzn. směrový stabilizátor i pohyblivou část, ovšem samozřejmě nevím, co bylo "jen" graficky a s čím počítal simulátor - mohl to brát že tam nějaká část je.

Ty křivky mi jsou celkem šumák, po těch letech. nedělá mi problém zvyknout si jak na progresivní, tak na lineární nebo dokonce i na degresivní (v BOSu tato možnost není). Víc mi dělá problém, když mám "vyčochtaný" joy který má v různých osách různou "deadzone" Úsměv ale i s tím se dá lítat. Samozřejmě, že si to nastavím v každém simu tak, aby mi to sedlo, ale kdyby to tam nebylo, neměl bych problém.

Takže, co je třeba lítat na to odemykání? Tu kampaň?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
1stCL_Fucida
Jop, na odemykání je třeba lítat "kampaň", případně u prémiového účtu ji lze odblokovat na webu.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,086,672 návštěv